Hop til indhold

Shabi in da house!


sonja77
 Share

Recommended Posts

Jep har hun, men Yogi er en lille drengemand,,, grin,,. Men somme tider opfører Yogi sig som en hys dame. Han er meget højtråbende og stædig som bare det:engel:. Men jeg elsker hele min Yogi som han er:hjerte:. Må ikke glemme de andre søde hunde jeg har, dem elsker jeg jo også :hjerte:.

 

Ups, sorry, troede Yogi var en pige. :oops: Sikkert fordi du havde skrevet, at han var lidt hys. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 435
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hold op hvor ville jeg ønske, at jeg havde haft kameraet med på eftermiddagsturen. Shabi fandt en gren, der var ca. dobbelt så stor som hende selv og drønede rundt med den. Nogle gange fik hun overbalance til den ene eller anden side, fordi den var så tung, men det var hun da ligeglad med, så bed hun bare endnu bedre fast og løb videre. :lol: Hun ville gerne have mig til at være med til at lege trækkeleg med den og kaste den, og til sidst splittede hun den ad. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Shabis pels er ikke selvrensende ligesom Tysons, så i dag syntes jeg, at det var tid til hendes første bad her i huset. Hun skal jo være fin til på søndag, når hun skal med som tilskuerhund til den HTM-konkurrence, som jeg er med til at arrangere.

 

Her er hun håndklædetør. Så skal man selvfølgelig rulle sig i sengen.

 

[ATTACH]24540[/ATTACH]

 

[ATTACH]24541[/ATTACH]

 

[ATTACH]24542[/ATTACH]

 

Så skulle hun føntørres. Det gik overraskende hurtigt at få hende tør, men jeg er jo også vant til Tysons megatykke pels og underuld, der er en evighed om at blive tør.

 

[ATTACH]24543[/ATTACH]

 

Tyson hader at komme i bad, men elsker at blive føntørret, så da den kom frem, skyndte han sig hen for at være med. Her ligger han og nyder at blive blæst igennem. :lun:

 

[ATTACH]24544[/ATTACH]

 

[ATTACH]24545[/ATTACH]

 

Her er Shabi føntørret, men endnu ikke børstet.

[ATTACH]24546[/ATTACH]

 

Og så blev hun børstet.

[ATTACH]24547[/ATTACH]

 

Til sidst ville Shabi ind og rulle sig i dynen i sofaen. Det fik hun punkerskæg af. :mrgreen:

 

[ATTACH]24548[/ATTACH]

 

[ATTACH]24549[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Shabi trak for øvrigt som ind i h****** på den første halvdel af vores eftermiddagstur. :evil: Jeg var ved at være pænt træt af det, og hun reagerede nærmest ikke på mine forsøg på at få hende til at gå pænt (stoppe op når hun trak, rose og belønne når hun ikke trak, belønne for frivillig kontakt). Men så fandt jeg på at bruge klikkeren, og vupti, den sidste halvdel af turen gik hun SÅ flot. :klap:

 

Eneste problem er, at det bliver til ret mange godbidder til Tyson også, for når jeg går og klikker og siger "dygtig, følges ad, dygtig", bliver jeg jo nødt til også at give ham godbidder. Han går jo der så pænt og artigt og kigger forventningsfuldt på mig, og han skal jo ikke overses, bare fordi hans nye søster er ved at lære det. :vedikke: Han er desværre blevet lidt for rund om maven, siden Shabi flyttede ind. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundene er forresten blevet rigtig gode til at være stille på den anden side af børnegitteret, når jeg træner dem hver især. :5up: De står og følger NØJE med, men de tier stille. :-D

 

Og så er Tyson blevet så dygtig til at lade Shabi lege med bamserne og pivedyrene uden at blive sur eller misundelig. :hjerte: Og han har fundet ud af, at de godt kan lege med hver deres pivedyr sammen med mig på samme tid, uden at han prøver at stjæle Shabis pivedyr eller bliver forstyrret af, at jeg også leger med Shabi. Så dygtig, min lille musling. :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundene er forresten blevet rigtig gode til at være stille på den anden side af børnegitteret, når jeg træner dem hver især. :5up: De står og følger NØJE med, men de tier stille. :-D

 

Og så er Tyson blevet så dygtig til at lade Shabi lege med bamserne og pivedyrene uden at blive sur eller misundelig. :hjerte: Og han har fundet ud af, at de godt kan lege med hver deres pivedyr sammen med mig på samme tid, uden at han prøver at stjæle Shabis pivedyr eller bliver forstyrret af, at jeg også leger med Shabi. Så dygtig, min lille musling. :kys:

 

:klap::klap: dyyyyygtiiiig:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bianca
Ups, sorry, troede Yogi var en pige. :oops: Sikkert fordi du havde skrevet, at han var lidt hys. :mrgreen:

Aj du skal da ikke sorry for det:-). Han ER en hys unge. Godt de to andre små Löwchen her i huset ikke har lært det af ham hihi.

Det er hyggeligt at læse om din lille Shabi;-).

Yogi elsker at trække i en bamse eller bare noget man kan hive i, og han giver bare ikke slip. Slipper man, så drøner Yogi afsted med sit bytte.Yogi er den hurtigste når de løber og leger, han er hurtig som er lyn.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj du skal da ikke sorry for det:-). Han ER en hys unge. Godt de to andre små Löwchen her i huset ikke har lært det af ham hihi.

Det er hyggeligt at læse om din lille Shabi;-).

Yogi elsker at trække i en bamse eller bare noget man kan hive i, og han giver bare ikke slip. Slipper man, så drøner Yogi afsted med sit bytte.Yogi er den hurtigste når de løber og leger, han er hurtig som er lyn.

 

 

Ja, det lyder ligesom Shabi-musen. :hjerte: Hun elsker også at lege trækkeleg med bamser, og hun er lynhurtig og elsker at spurte rundt. :hundifart:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine muslinger bliver bare bedre og bedre venner. :lun:

 

Jeg optager dem på webcam, når de er alene hjemme, og i dag lå de helt tæt sammen og sov det meste af tiden. :hjerte:

 

Når jeg kommer hjem og sætter mig ind i sofaen, vil de begge to gerne op og nusse hos mig. De plejer sådan at prøve at møve sig ind foran hinanden og "kæmper" lidt om, hvem der skal sidde på skødet og nusse (jeg giver dem selvfølgelig begge to nussetid). Men i dag ville de gerne sidde helt tæt sammen hos mig, os så sad de og nussede hinanden med snuderne, gav hinanden små slik på snuden og små kærlighedsbid i kinderne. :hjerte::hjerte::hjerte:

 

Til sidst blev det godt nok alligevel lidt for meget for Tyson, men hold op hvor var de kære indtil da. :lun:

 

Jeg håber, at de også snart bliver bedre til at lege i længere tid, når vi er ude at gå tur. De vil begge to rigtig gerne lege, men Shabi synes meget hurtigt, at Tyson bliver for voldsom og larmende, og så stopper hun. Det får Tyson til at blive endnu mere skinger i sin legegøen, men så gider hun slet ikke. Men mon ikke de finder ud af det med tiden? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Klipper du altid selv hundene? Hvordan undgår du, at det kommer til at se alt for skævt og hakket ud?

 

Måske er det lidt ala når man klipper pandehår? Hvis man skal klippe det lige, så deler man det i 2 lag, underste og yderste. Starter med det underste (er det et ord?) og i stedet for at klippe horisontalt, klipper man skråt op i små bidder af gangen.

Bagefter gør man det samme med det yderste, og tilsidst lidt skrå hak op i det hele på en gang, så man ligesom får det til at passe sammen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det lidt ala når man klipper pandehår? Hvis man skal klippe det lige, så deler man det i 2 lag, underste og yderste. Starter med det underste (er det et ord?) og i stedet for at klippe horisontalt, klipper man skråt op i små bidder af gangen.

Bagefter gør man det samme med det yderste, og tilsidst lidt skrå hak op i det hele på en gang, så man ligesom får det til at passe sammen...

 

Det lyder jo logisk nok. Spørgsmålet er bare, om jeg kan finde ud af det. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Shabi var simpelthen så sjov i går. :lol: Randi, som jeg arrangerer HTM-konkurrence med her på søndag, kom forbi for at hente nogle ting. Da hun ringede på, tog jeg Tyson på armen, for at han ikke skulle gø. Han kan nemlig ikke styre det, hvis han er på gulvet. Når gæsten først er helt oppe af trappen, sætter jeg ham ned og siger "bære", og så tager han et pivedyr i munden og viser det frem i stedet for at gø.

 

Nå, men nu havde jeg jo så også lige Shabi, og jeg kunne se, at hun lagde an til at ville gø. Så jeg pegede ind i stuen og sagde "gå derind", for så ville jeg lukke børnegitteret og holde hende derinde.

 

Men så kan det nok være, at dullen smed sig ned på ryggen og vred sig rundt og gjorde sig lækker, for hun gad da ikke ind i stuen. :lol: Det var helt tydeligt, at hun sagde "se hvor lille og sød og charmerende jeg er, jeg må gerne blive her, hvis jeg er artig, ikke?" :mrsgreen:

 

Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at grine af hende, så hun fik lov til at blive til hendes udelte fornøjelse, for så kunne hun jo få en masse nus af Randi, med det samme hun kom ind af døren. :hjerte:

 

 

I dag er hun og Tyson med på arbejde, og det kan nok være, at hun prinsesser den. Hun vil ligge på skødet HELE tiden, og hun knurrer sin prinsesseknurren af alle, lige indtil det går op for hende, at de gerne vil nusse hende, og så kan de ellers godt tage at blive ved med det, for det er da egentlig ret så lækkert med al den nusning. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine ene kollega er for øvrigt helt syg med Shabi. Hun synes bare, at hun ser SÅ sød ud og er SÅ kær. :hjerte:

 

Hun og hendes mand har engang haft en foxterrier, men havde desværre aggressionsproblemer (den kom vist ikke fra den bedste opdrætter :cry:), og på trods af at de gik til træning med den og fik hjælp fra en adfærdsbehandler, blev den aldrig rigtig stabil. Da de ventede på deres første barn, bed den en dag manden, og så turde de ikke andet end aflive den. Nu har de to katte og nogle kaniner, men jeg ved, at hun leger med tanken om at få hund igen på et tidspunkt - hun vil bare være sikker på, at den ikke skræmmer kattene væk. Mon ikke hun kunne sælges på en löwchen? :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bianca
Ja, det lyder ligesom Shabi-musen. :hjerte: Hun elsker også at lege trækkeleg med bamser, og hun er lynhurtig og elsker at spurte rundt. :hundifart:

Ja det ser bare så sjovt ud når de små bare numser de drøner afsted, og så deres ører de blafrer det er så nutte sys jeg. Mine tre er blevet klippet idag, så nu er der tre bare numser lige til at kysse og nuse igen. Må jeg spørge, hvorfor klipper du Chabi. Gider du ikke når de er løveklippet? Min første Löwchen havde jeg heller ikke i løveklip, han var fuldpelset, og nøj en pels han havde. Det tog sin tid at børste ham. Det er skønne billeder du sætter ind af Shabi. Godt Tyson har fået en at lege med :banan:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det ser bare så sjovt ud når de små bare numser de drøner afsted, og så deres ører de blafrer det er så nutte sys jeg. Mine tre er blevet klippet idag, så nu er der tre bare numser lige til at kysse og nuse igen. Må jeg spørge, hvorfor klipper du Chabi. Gider du ikke når de er løveklippet? Min første Löwchen havde jeg heller ikke i løveklip, han var fuldpelset, og nøj en pels han havde. Det tog sin tid at børste ham. Det er skønne billeder du sætter ind af Shabi. Godt Tyson har fået en at lege med :banan:.

 

Altså, jeg må indrømme, at jeg ikke helt kunne forene mig med den bare numse. Så nu får pelsen lov til at vokse ud. :blink:

 

Jeg regner med, at hendes pels får lov til at beholde sin naturlige længde - hun er jo semicoated, så den er ikke så lang. Sokkerne og skægget klipper jeg dog, da det er mest praktisk. Det andet er for besværligt at holde, synes jeg. Og pandehåret klipper jeg, for at jeg kan se hendes smukke, brune øjne. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da dejligt med den succes på arbejdet:klap:

 

Ja, men hun var nu ikke så artig som Tyson er, når han er med på arbejde. :engel: Hun ville gerne være vagthund og knurre, når der gik nogle forbi mit kontor, og gø af lyde i opgangen. Men når hun nu sad på skødet hele tiden, var det jo heldigvis let at stoppe hende med det samme. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bianca
Lidt billeder af min hoppegøj. :ivrig:

 

[ATTACH]24674[/ATTACH]

 

[ATTACH]24675[/ATTACH]

 

[ATTACH]24676[/ATTACH]

 

Og et par close-ups, så I kan se hvor fin hun er med sit klippede skæg. :-D

 

[ATTACH]24677[/ATTACH]

 

[ATTACH]24678[/ATTACH]

Ja sådan er vi forskellige hvordan man vil have sin lille Löwchen klippet:blink:.

Ha Shabi du er bare så sød en hoppegøj:klap:. Når vi skal ud i bilen hopper Yogi op i favnen på os, jeg vil med jeg vil med siger han.Yogi elsker også at ligge højt, han skal jo have skue ud over det hele:engel:. Han vil også helst have sin mad på spisebordet i køkkenet, så det får han selvfølgelig. Alle tre små bare numser her i huset elsker at ligge på spisebordet og hygge :5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Shabi var simpelthen så sjov i går. :lol: Randi, som jeg arrangerer HTM-konkurrence med her på søndag, kom forbi for at hente nogle ting. Da hun ringede på, tog jeg Tyson på armen, for at han ikke skulle gø. Han kan nemlig ikke styre det, hvis han er på gulvet. Når gæsten først er helt oppe af trappen, sætter jeg ham ned og siger "bære", og så tager han et pivedyr i munden og viser det frem i stedet for at gø.

 

Nå, men nu havde jeg jo så også lige Shabi, og jeg kunne se, at hun lagde an til at ville gø. Så jeg pegede ind i stuen og sagde "gå derind", for så ville jeg lukke børnegitteret og holde hende derinde.

 

Men så kan det nok være, at dullen smed sig ned på ryggen og vred sig rundt og gjorde sig lækker, for hun gad da ikke ind i stuen. :lol: Det var helt tydeligt, at hun sagde "se hvor lille og sød og charmerende jeg er, jeg må gerne blive her, hvis jeg er artig, ikke?" :mrsgreen:

 

Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at grine af hende, så hun fik lov til at blive til hendes udelte fornøjelse, for så kunne hun jo få en masse nus af Randi, med det samme hun kom ind af døren. :hjerte:

 

 

I dag er hun og Tyson med på arbejde, og det kan nok være, at hun prinsesser den. Hun vil ligge på skødet HELE tiden, og hun knurrer sin prinsesseknurren af alle, lige indtil det går op for hende, at de gerne vil nusse hende, og så kan de ellers godt tage at blive ved med det, for det er da egentlig ret så lækkert med al den nusning. :rolleyes:

 

Hehehe...hun er nu snu, den lille pige :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt puttebilleder fra i går aftes. :lun:

 

[ATTACH]24688[/ATTACH]

 

[ATTACH]24689[/ATTACH]

 

[ATTACH]24690[/ATTACH]

 

Tænk, nu har Shabi-måsen boet her i 14 dage allerede. :hjerte: Tiden er godt nok gået hurtigt, synes jeg.

JA og vi savner hende stadig. Men pludselig er der ingen pote-spor i vindueskarmen om morgenen :hmm:Gad vide hvem synderen så har været :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...