Hop til indhold

Anbefaling


Gæst Kooiker_Arki
 Share

Recommended Posts

Gæst Kooiker_Arki

- Er nu igang med serien "jordens børn" af Jean M. Auel (oversat til Dansk af Vibeke Weitemeyer) og jeg anbefaler helt klart hele serien. Hvis nogen skulle spørge: Nr.: 1. Hulebjørnens klan 2. Hestenes dal 3. Mammut jægerne 4. Rejse over stepperne 5. Folket i klippehulerne 6. hun er vist igang med at skrive den eller sådan noget :mrgreen:

 

- Har gået og kigget på en ny serie jeg kunne komme igang med... er MEGET læseglad :mrsgreen:... nogen som har nogen idéer til en god serie?? Ps. ikke noget med nogen krimier som luftkastellet.....er liidt under 18 :hjerte:

 

K.H. Arki-Tøsen

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror ikke du skal holde vejret mens du venter på 6'eren ;-) vi ventede 12 år på nr 5 og sikke en skuffelse :evil:

 

Men de første 3 er super... så går det lidt ned af bakke i 4eren - men den er dog stadig til at holde ud - den burde bare kun have været halvt så lang... og 5eren kammer helt over og bliver ren sæbeopera - øv...

 

undskyld - det var nok ikke det du spurgte om i virkeligheden :mrgreen: men jeg ahr læst og genlæst serien ca 30 gange i de 12 år vi ventede på 5eren - så var virkelig slemt skuffet da den endelig kom...

 

Twilight-sagaen er jo skrevet til din aldersgruppe - selvom vi (der er en del ældre) også er 100% solgt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg har hørt at bøgerne fra det gyldne kompas skulle være genial læsning... Ellers så er der jo Harry Potter, som jeg kun kan anbefale dig at læse på engelsk.

 

Twilight sagaen som Amocca nævner er også rigtig god - har kun læst den på engelsk.

 

Nu er du ikke så meget til krimi og spænding skriver du:hmm:... Ellers ville jeg have anbefalet dig Dan Browns bøger... dem er jeg skudt i låget af:lol::lol::lol:..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stemmer med i koret der råber og skriger Twilight :mrsgreen: (Tusmørke, Nymåne, Formørkelse, Daggry) men hvis du vil låne dem på biblioteket og ikke købe dem vil jeg forslå at du reservere dem alle NU :blink: der er mange måneders ventetid :engel:

 

Min farmor er lige blevet færdig med Hulebjørnens klan og hun elsker den også den serie ;-)

 

Men Harry Potter er altså også en helt kanon serie :5up: har læst den 100 gange efterhånden :engel: blir man squ aldrig for gammel til :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan anbefaleen knald god serie på små ni bøger:mrgreen:

 

Den handler om Siri der er datter af en Vølv (troldkvindeting) og foregår i vikingetiden i Sverige (og slår smut forbi den jydske hede:klap:). Den har det hele, krig, kærlighed, sorg, spænding, og lidt sex:slem:

 

Jarastavens vandring:

 

1: Vølvens Datter

2: ondskabenstegn

3: Vindens øje

4: Urlas Skygge

5: Mørket sænker sig

6: Dødens vingeslag

7: Livets kilde

8: Ulvens hule

9: Tertors Vrede

 

Hvis man ikke kan lide at hovedpersoner dør i massevis i bøger, så lad være med at læse serien:drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...