Hop til indhold

Hundefoder køb i Tyskland


Gæst Pia J
 Share

Recommended Posts

Jeg er også lige begyndte at supplere det tørre med Applaws og Cosma til kattene..

har dog købt de små dåser og fortrudt lidt, så køber de store næste gang..

 

Jeg er startet på Projekt Tyk Kat Tyndere - Tynd Kat Tykkere.. Håber dåsefoderet kan hjælpe med at få den lille til at æde noget mere..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er også lige begyndte at supplere det tørre med Applaws og Cosma til kattene..

har dog købt de små dåser og fortrudt lidt, så køber de store næste gang..

 

Jeg er startet på Projekt Tyk Kat Tyndere - Tynd Kat Tykkere.. Håber dåsefoderet kan hjælpe med at få den lille til at æde noget mere..

 

Jeg giver Oliver vådfoder for at øge hans urinproduktion. Han har i mange år lidt af krystaller i urinen, men han kan ikke længere tåle specialfoderet man kan få (RC Urinary og Hills c/d og s/d og heller ikke Specific senior, hvor der også er noget behandlende i).. Så pt får han Hills natures best (men vil skifte ham over til noget uden korn) og 3 spsk vådfoder i løbet af dagen. Der er bare ikke meget væde i de poser, man kan få fra Applaws på zooplus. Det er "bare" kylling eller tun..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver Oliver vådfoder for at øge hans urinproduktion. Han har i mange år lidt af krystaller i urinen, men han kan ikke længere tåle specialfoderet man kan få (RC Urinary og Hills c/d og s/d og heller ikke Specific senior, hvor der også er noget behandlende i).. Så pt får han Hills natures best (men vil skifte ham over til noget uden korn) og 3 spsk vådfoder i løbet af dagen. Der er bare ikke meget væde i de poser, man kan få fra Applaws på zooplus. Det er "bare" kylling eller tun..

 

Ja, det er nemlig "rent kød", det synes jeg er total fedt!..

Sorteper skal blive større, så det er egentlig mest for at hun skal spise noget mere. Vådfoder hælder hun i sig - tørt er hun ikke så glad for.

Mitte skal IKKE blive større, så han har fået et light-tørfoder i stedet for.. Han er dog også glad for det nye våde, men af en eller anden mirakluløs årsag rynker han på næsen af Cosma. Har ellers ALDRIG før set noget ha ikke vil æde. Han spiser endda grøntsager.. Så det er fantastisk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal jeg jo lytte lidt med her... Kattefoder...

 

Har kigget lidt på Bozita's tørfoder, er det ok? Nogen der kender deres "billigmærke", og om det er ok? Tænker på den med ansjoser...

 

Applaws - rent kød..?? Vil det sige at det er noget à la Sheba's de runde dåser? Min den gamle er nemlig ret kræsen mht. vådfoder, men dem æælsker han!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået porta 21 anbefalet af kattedamer, så den skal prøves (men har lige bestilt på tysk side, uden at få dankort-dimsen frem :hmm:)

 

Den der futterfreund-side skal man bankoverføre til

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay:-D Men ikke tørfoder.. Jeg bestilte en masse ting på zooplus forleden.. Og surfede oss lige forbi hundefoderet for sjov..

 

Har købt en masse dåser applaws til Oliver.. Det er noget af et sats, for han bryder sig normalt ikke om dåsemad.. Kun det i poser og i sovs, ikke i gele:lol:

 

Men han har da godkendt den pose tørfoder jeg købte, Porta 21 grainfree, mener jeg det var..

 

Smilla æææææælsker applaws.

 

Yes - Skipper spiser ellers også kun kitekat, i sovs - ikke gele :fornaermet: Men han er helt vild med applaws, juhuu :-D

 

Doris, der er tørfoder her: Hunde Trockenfutter, Hundefutter Trockenfutter günstig kaufen| Petshop.de

Ved ikke om det er billigere end i DK?

 

Sådan var min gamle Balou også - det skulle bare være sovs, geléen blev stående, så hellere sulte

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal jeg jo lytte lidt med her... Kattefoder...

 

Har kigget lidt på Bozita's tørfoder, er det ok? Nogen der kender deres "billigmærke", og om det er ok? Tænker på den med ansjoser...

 

Applaws - rent kød..?? Vil det sige at det er noget à la Sheba's de runde dåser? Min den gamle er nemlig ret kræsen mht. vådfoder, men dem æælsker han!

 

Jeg har kørt med Bozitas billigmærke til kattene, og det går fint..

Har dog skiftet nu, da jeg som sagt er ved at fede den ene op, og slanke den anden..

 

Applaws = rent kød ja. De små billeder der er af det er magen til indholdet.

At åbne en dåse applaws med tun er nøjagtig som at åbne en dåse tun..

 

Ulempen er at de ryger hurtigt, for når jeg åbner en til kattene, bliver hunden så fjollet og glad og ekset at jeg altså føler mig nødsaget til også at give hende en :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal jeg jo lytte lidt med her... Kattefoder...

 

Har kigget lidt på Bozita's tørfoder, er det ok? Nogen der kender deres "billigmærke", og om det er ok? Tænker på den med ansjoser...

 

Applaws - rent kød..?? Vil det sige at det er noget à la Sheba's de runde dåser? Min den gamle er nemlig ret kræsen mht. vådfoder, men dem æælsker han!

 

Smilla æææææælsker applaws.

 

Sådan var min gamle Balou også - det skulle bare være sovs, geléen blev stående, så hellere sulte

 

Oliver har lige fået en spiseske fuld Applaws tun med tang. Det er i gele, så jeg var lidt nervøs, men han åd rub og stub og jeg kunne næsten ikke få lov til at åbne dåsen, før han var over den:-D

 

Der er ca 3 spsk i sådan en lille dåse, så det er fint nok:-D Jeg har købt 12 dåser med tun og andet. Og 12 dåser med kylling og andet:-D For lige at se, hvad han synes:-D

 

Jeg kan måske nok købe de store dåser næste gang. Så er det bare det samme han får et par dage i træk, istedet for som nu, at han får noget forskelligt hver dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke at i giver katte vådfoder :confused: Især hvis der er nyreproblemer, eller det er en ældre kat. Mener også at have hørt/læst at for meget kød giver problemer med nyrerne osv. Derfor har min altid fået tørkost, da hun blev 5 år kom hun på dyrlægens senior kost og senere hen på noget specielt for nyrer og noget andet. Hun lever ikke mere nu (blev 18 år uden store problmer) Syntes også at det meste vådfoder til katte stinker ad h til, og indeholder for meget vand, plus at det er for dyrt, hvis man skal have en ordentlig mærke. Nu kender jeg ikke priser på godt kattefoder i Tyskland, da jeg pt ikke har kat.

 

Til hunden har jeg, indtil hun begyndte at få råt, købt i Tyskland både hos zooplus.de og en af de andre. Wolfsblut fås ikke hos zooplus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke at i giver katte vådfoder :confused: Især hvis der er nyreproblemer, eller det er en ældre kat. Mener også at have hørt/læst at for meget kød giver problemer med nyrerne osv. Derfor har min altid fået tørkost, da hun blev 5 år kom hun på dyrlægens senior kost og senere hen på noget specielt for nyrer og noget andet. Hun lever ikke mere nu (blev 18 år uden store problmer) Syntes også at det meste vådfoder til katte stinker ad h til, og indeholder for meget vand, plus at det er for dyrt, hvis man skal have en ordentlig mærke. Nu kender jeg ikke priser på godt kattefoder i Tyskland, da jeg pt ikke har kat.

 

Til hunden har jeg, indtil hun begyndte at få råt, købt i Tyskland både hos zooplus.de og en af de andre. Wolfsblut fås ikke hos zooplus.

 

Jeg troede at katte skulle ha' vådfoder netop pga. vandet (mht. nyreproblemer)..? :vedikke:

 

Har også altid syntes vådfoder stank - indtil jeg købte de runde sheba, og royal canins til killinger. Hold da op en forskel i lugt! Især sheba, det lugter jo som "menneskeføde"!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke at i giver katte vådfoder :confused: Især hvis der er nyreproblemer, eller det er en ældre kat. Mener også at have hørt/læst at for meget kød giver problemer med nyrerne osv. Derfor har min altid fået tørkost, da hun blev 5 år kom hun på dyrlægens senior kost og senere hen på noget specielt for nyrer og noget andet. Hun lever ikke mere nu (blev 18 år uden store problmer) Syntes også at det meste vådfoder til katte stinker ad h til, og indeholder for meget vand, plus at det er for dyrt, hvis man skal have en ordentlig mærke. Nu kender jeg ikke priser på godt kattefoder i Tyskland, da jeg pt ikke har kat.

 

Til hunden har jeg, indtil hun begyndte at få råt, købt i Tyskland både hos zooplus.de og en af de andre. Wolfsblut fås ikke hos zooplus.

 

Katte er kødædere. Det vil sige at de fungerer bedst på en kost der er baseret udelukkende på kød. Ergo kan for meget kød ikke give problemer, medmindre der er noget helt galt med kattens system..

 

Da jeg barfede min hund, barfede jeg også kattene - eller, de er kræsne, så de fik tørt stillet til rådighed samtidig.

Jeg fodrer med vådfoder fordi min ene kat skal tage på, og hun har ikke så stor appetit, men det våde spiser hun lystigt af..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke at i giver katte vådfoder :confused: Især hvis der er nyreproblemer, eller det er en ældre kat. Mener også at have hørt/læst at for meget kød giver problemer med nyrerne osv. Derfor har min altid fået tørkost, da hun blev 5 år kom hun på dyrlægens senior kost og senere hen på noget specielt for nyrer og noget andet. Hun lever ikke mere nu (blev 18 år uden store problmer) Syntes også at det meste vådfoder til katte stinker ad h til, og indeholder for meget vand, plus at det er for dyrt, hvis man skal have en ordentlig mærke. Nu kender jeg ikke priser på godt kattefoder i Tyskland, da jeg pt ikke har kat.

 

Til hunden har jeg, indtil hun begyndte at få råt, købt i Tyskland både hos zooplus.de og en af de andre. Wolfsblut fås ikke hos zooplus.

 

Jeg troede at katte skulle ha' vådfoder netop pga. vandet (mht. nyreproblemer)..? :vedikke:

 

Har også altid syntes vådfoder stank - indtil jeg købte de runde sheba, og royal canins til killinger. Hold da op en forskel i lugt! Især sheba, det lugter jo som "menneskeføde"!

 

Katte er kødædere. Det vil sige at de fungerer bedst på en kost der er baseret udelukkende på kød. Ergo kan for meget kød ikke give problemer, medmindre der er noget helt galt med kattens system..

 

Da jeg barfede min hund, barfede jeg også kattene - eller, de er kræsne, så de fik tørt stillet til rådighed samtidig.

Jeg fodrer med vådfoder fordi min ene kat skal tage på, og hun har ikke så stor appetit, men det våde spiser hun lystigt af..

 

Som de andre skriver, så skal katte have væske og det er ikke alle katte, der selv sørger for at få nok væske. Derfor kan man med god effekt give vådfoder, for ja, der er meget vand i. Oliver får 50 gram tørfoder hver dag, så vådfoderet er lidt ekstra og er 3 spsk fordelt over dagen.

 

Nu vil han jo så ikke spise dåsemad, så det han får er (bortset fra testen lige nu), er de der poser.. Og det dufter faktisk ikke så slemt:-D

 

Wolfblut er godt nok dyrt.. Jeg har købt Porta 21 Grainfree på zooplus og det kan han vist godt lide.. I dag har han fået 10 gram af det:-D

Redigeret af JeanetteH
Link til indlæg
Del på andre sites

Skipper har altid tørkost i hans skål, og han tømmer den på 2 dage, så selvom han får noget vådkost de fleste aftener, så spiser han masser af tørt. Har aldrig hørt at vådt skulle være skidt? Altså, ikke alene, især tænker jeg at så får de ikke tygget plak af tænderne?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst stenshoej

foder jungle..

 

prøver at finde noget foder fra tyskerland..

som ikke indeholder korn (hvede etc), majs og kylling.

 

hjælp. prøver at lede på futterfreund.. men det tager jo en evighed at bladre sig igennem dem.

 

det behøver ikke koste en bondegård :mrgreen:

 

 

må gerne være med ris og kartofler

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...