Hop til indhold

Hvor ofte kommer der korthårede?


Gæst Sammar
 Share

Recommended Posts

ja det kunne nu være rart med en hund der ikke fælder. Vi er lige nu igennem et "fældehelved" herhjemme. selvom jeg støvsuger 2 gange dagligt, er der stadig hundehård over det hele. Så fældning afskrækker mig bestemt ikke :blink:

 

Noget helt andet "når jeg nu lige har dig" er en Löwe en god førstegangshund ? jeg har nemlig et vennepar der om overvejer om de skal have hund. De har kig på Cotonen, da den har en god størrelse for dem, de syntes den ser sød ud og at den er allergivenlig. Jeg er lidt i tivl om hvorvidt en coton vil passe til dem, og har anbefalet at de kigger nærmere på en Löwchen. De har ikke meget forstand på hunde, men vil den det bedste. Det er et MUST at den er god sammen med børn, og på dette punkt er de meget hysse. Den vil bliver aflivet eller omplaceret hvis den så meget som tænker på at knurre af deres datter (her lytter hun ikke til fornuft desværre). Tror du det er dumt at anbefale en Löwe til dem. Ved godt det er meget svært at sige ud fra de få oplysninger, men bare lige din hurtige vurdering.

Hvis de kommer så langt til at de skal have hund, så vil jeg selvfølgelig råde dem til at kontakte dig, for at høre mere til racen, opleve dem og finde ud af i samråd med dig om racen vil passe ind i deres familie :-)

En Löwe eller en havanaise..Cotonen anbefaler jeg ikke til nogen..Jeg fatter seriøst ikke de er blevet så populære..I forhold til løverne er de utroligt reserverede overfor mennesker. Jeg kender flere der har købt dem som siger de er aggressive og ikke særlig kælne. Lige nu har jeg en hvalpekøber som har givet søsteren deres coton. Den gøede og bed. Kunne ikke lære at være alene hjemme. Vi har jo Cleo..Hun er vældig sød men hun kan kun lide mig. Alle andre kan rende hende så læsterligt i røven. Hun gider ikke fremmede - hun bider dog ikke :roll:

Hvor gammel er deres datter? løverne er gode til børn.. og hvis det er et lidt større barn kan hun nemt lære den tricks. Den er meget lydhør og lærenem. Og så vil den hele familien og ikke bare en.

Det er en god begynderhund.. Og tilpas lille til at man kan have den med alle steder (bus, tog, fly, hotel osv)..den stresser ikke sådan at den ikke kan stresse ned igen. Den gør ikke som mange af alarmhundene gør. Men er ret god til at forholde sig rolit, også når den bliver efterladt i bilen fx

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 198
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

En Löwe eller en havanaise..Cotonen anbefaler jeg ikke til nogen..Jeg fatter seriøst ikke de er blevet så populære..I forhold til løverne er de utroligt reserverede overfor mennesker. Jeg kender flere der har købt dem som siger de er aggressive og ikke særlig kælne. Lige nu har jeg en hvalpekøber som har givet søsteren deres coton. Den gøede og bed. Kunne ikke lære at være alene hjemme. Vi har jo Cleo..Hun er vældig sød men hun kan kun lide mig. Alle andre kan rende hende så læsterligt i røven. Hun gider ikke fremmede - hun bider dog ikke :roll:

Hvor gammel er deres datter? løverne er gode til børn.. og hvis det er et lidt større barn kan hun nemt lære den tricks. Den er meget lydhør og lærenem. Og så vil den hele familien og ikke bare en.

Det er en god begynderhund.. Og tilpas lille til at man kan have den med alle steder (bus, tog, fly, hotel osv)..den stresser ikke sådan at den ikke kan stresse ned igen. Den gør ikke som mange af alarmhundene gør. Men er ret god til at forholde sig rolit, også når den bliver efterladt i bilen fx

 

 

Og det regner jeg med, at du har lært Bimsen når jeg får hende tilbage oppe fra dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle der har et billede eller to af en kort og en langhåret? :-D:lun:

Du kan se en voksen korthåret her og en semi-coated:

 

Ny side 1

 

Udover Hanni er jeg nu egentlig også forelsket i Gina:

Ny side 1

 

Det er skrækkeligt, for jeg så hende også på hjemmesiden, da hun var helt lille - og hun er kun blevet endnu mere yndig med alderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan se en voksen korthåret her og en semi-coated:

 

Ny side 1

 

Udover Hanni er jeg nu egentlig også forelsket i Gina:

Ny side 1

 

Det er skrækkeligt, for jeg så hende også på hjemmesiden, da hun var helt lille - og hun er kun blevet endnu mere yndig med alderen.

Jeg er vild med Goldie..Hun er bare for sød!

Men det er nu en fejl at den du henviser til er semicoated..Jeg ved ikke lige hvorfor Jeanette har skrevet det. Det må jeg lige få hende til at rette..De semicoated løver har lang pels..bare ikke helt ned til jorden..Forskellen på de alm langhårede/semicoated og de 2 korthårsvarianter er at korthårsvarianterne fælder som afsindige. Og egner sig derfor ikke til allergikere. Heldigvis kan man pege de korthårede ud allerede ved 3 ugers alderen

Link til indlæg
Del på andre sites

En Löwe eller en havanaise..Cotonen anbefaler jeg ikke til nogen..Jeg fatter seriøst ikke de er blevet så populære..I forhold til løverne er de utroligt reserverede overfor mennesker. Jeg kender flere der har købt dem som siger de er aggressive og ikke særlig kælne. Lige nu har jeg en hvalpekøber som har givet søsteren deres coton. Den gøede og bed. Kunne ikke lære at være alene hjemme. Vi har jo Cleo..Hun er vældig sød men hun kan kun lide mig. Alle andre kan rende hende så læsterligt i røven. Hun gider ikke fremmede - hun bider dog ikke :roll:

Hvor gammel er deres datter? løverne er gode til børn.. og hvis det er et lidt større barn kan hun nemt lære den tricks. Den er meget lydhør og lærenem. Og så vil den hele familien og ikke bare en.

Det er en god begynderhund.. Og tilpas lille til at man kan have den med alle steder (bus, tog, fly, hotel osv)..den stresser ikke sådan at den ikke kan stresse ned igen. Den gør ikke som mange af alarmhundene gør. Men er ret god til at forholde sig rolit, også når den bliver efterladt i bilen fx

 

arh Kasper fik vist et hak på vej derop:oops:

 

Hun eeeelsker dig bare så højt og man ikke rumme mere:blink: Jeg var jo også en 1er:slem:

Gad vide, óm hun ville kunne huske mig:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
En Löwe eller en havanaise..Cotonen anbefaler jeg ikke til nogen..Jeg fatter seriøst ikke de er blevet så populære..I forhold til løverne er de utroligt reserverede overfor mennesker. Jeg kender flere der har købt dem som siger de er aggressive og ikke særlig kælne. Lige nu har jeg en hvalpekøber som har givet søsteren deres coton. Den gøede og bed. Kunne ikke lære at være alene hjemme. Vi har jo Cleo..Hun er vældig sød men hun kan kun lide mig. Alle andre kan rende hende så læsterligt i røven. Hun gider ikke fremmede - hun bider dog ikke :roll:

Hvor gammel er deres datter? løverne er gode til børn.. og hvis det er et lidt større barn kan hun nemt lære den tricks. Den er meget lydhør og lærenem. Og så vil den hele familien og ikke bare en.

Det er en god begynderhund.. Og tilpas lille til at man kan have den med alle steder (bus, tog, fly, hotel osv)..den stresser ikke sådan at den ikke kan stresse ned igen. Den gør ikke som mange af alarmhundene gør. Men er ret god til at forholde sig rolit, også når den bliver efterladt i bilen fx

 

Tusind tak for dit svar. Jeg har netop frarådet dem at købe en Coton, da jeg har samme opfattelse af racen som dig. Hun spurgte hvad jeg så ville råde dem til og jeg sagde at jeg syntes de skulle kigge nærmere på en Löwchen.

Deres datter er nu 2½ år, men planen er at de først vil have hund når de har fået barn nr. 2, så det bliver nok først om 2-3 år. Men de har snakket om at få hund længe og jeg vil derfor gerne lige være lidt på forkant med racen, hvis de nu skulle beslutte sig for at få en nu her (de lytter heldigvis meget til mig på det punkt). De har de sidste 4 år villet have en coton uden rigtig at vide hvad hund det er. De har set en enkelt lækker hvalp her hos mig (en jeg havde i pension) og den forelskede de sig bare i. Så jeg har gjort rigtig meget ud af at fortælle om mit syn på racen og hvad racen egentlig "indeholder" og det tror jeg heldigvis de er begyndt at tænke over.

Men når tiden så kommer, så vil jeg lige "tvinge" hende til at kigge nærmere på din side og evt. kontakte dig. For jeg tror faktisk en lille löwe ville passer rigtig fint til dem.

 

Noget helt andet lige her til sidst. Hold da op hende Frida du har på din hjemmeside (den korthåret) hun er godt nok for lækker. Jeg er da helt væk i den lille skønhed :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst King Of Lions
Jeg er vild med Goldie..Hun er bare for sød!

Men det er nu en fejl at den du henviser til er semicoated..Jeg ved ikke lige hvorfor Jeanette har skrevet det. Det må jeg lige få hende til at rette..De semicoated løver har lang pels..bare ikke helt ned til jorden..Forskellen på de alm langhårede/semicoated og de 2 korthårsvarianter er at korthårsvarianterne fælder som afsindige. Og egner sig derfor ikke til allergikere. Heldigvis kan man pege de korthårede ud allerede ved 3 ugers alderen

 

 

Lille kære Janni. Jeg skriver at den er semi coated fordi jeg personligt mener at en Löwchen burde deles op i 4 kategorier.

 

1. Langhåret

2. Semi Coated Langhåret

3. Semi Coated Korthåret

4. Korthåret

 

Den er jo korthåret men alligevel ikke korthåret på den samme måde som Grace men dog alligevel ikke langhåret så derfor semi coated korhåret.

Link til indlæg
Del på andre sites

]Jeg er vild med Goldie..Hun er bare for sød![/b]

Men det er nu en fejl at den du henviser til er semicoated..Jeg ved ikke lige hvorfor Jeanette har skrevet det. Det må jeg lige få hende til at rette..De semicoated løver har lang pels..bare ikke helt ned til jorden..Forskellen på de alm langhårede/semicoated og de 2 korthårsvarianter er at korthårsvarianterne fælder som afsindige. Og egner sig derfor ikke til allergikere. Heldigvis kan man pege de korthårede ud allerede ved 3 ugers alderen

 

 

Ja hun er godt nok bedårende :lun::lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille kære Janni. Jeg skriver at den er semi coated fordi jeg personligt mener at en Löwchen burde deles op i 4 kategorier.

 

1. Langhåret

2. Semi Coated Langhåret

3. Semi Coated Korthåret

4. Korthåret

 

Den er jo korthåret men alligevel ikke korthåret på den samme måde som Grace men dog alligevel ikke langhåret så derfor semi coated korhåret.

 

Men fælder en semi-coated korthåret så, lissom de helt korthårede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun se en korthårede på det link, du har der. Ikke en semi-coated. Har du et link til en semi-coated?

 

Men den King of Lions kalder semi-coated, den har da en anden type pels end de almindelige löwchen?

 

Ny side 1

Den du kan se på linket er den ikke sort? den er semicoated..Ellers kan du søge her på HF "Shabi" ..shabi er også semicoated
Link til indlæg
Del på andre sites

Lille kære Janni. Jeg skriver at den er semi coated fordi jeg personligt mener at en Löwchen burde deles op i 4 kategorier.

 

1. Langhåret

2. Semi Coated Langhåret

3. Semi Coated Korthåret

4. Korthåret

 

Den er jo korthåret men alligevel ikke korthåret på den samme måde som Grace men dog alligevel ikke langhåret så derfor semi coated korhåret.

Löwchen ER delt op i 4 kategorier...

1. Normal coated

2. Semi coated

3. Semi Smootchen

4. Smootchen

 

Det nytter ikke vi begynder at lave nye navne til dem efter forgodtbefindende, så ender det med at nogle får registreret semi smootchen som semi coated..En semi coated har bare kortere pels end en normal..Den kan udstilles og bruges i avl..En semi smootchen kan/må du ikke udstille eller avle på. Ligesom du heller ikke må på en smootchen

Link til indlæg
Del på andre sites

Den du kan se på linket er den ikke sort? den er semicoated..Ellers kan du søge her på HF "Shabi" ..shabi er også semicoated

Ingen sort hund hos mig. Kun en lysebrun, der står er korthåret :hmm:Men jeg kigger bare på Shabi i stedet så.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen sort hund hos mig. Kun en lysebrun, der står er korthåret :hmm:Men jeg kigger bare på Shabi i stedet så.
:hmm: underligt når jeg klikker på linket kommer jeg ind til 2 billeder af en sort semicoated..når jeg så scroller længere ned kommer der en semi smootchen frem (lysebrun)

Men hende der er billeder af ser sådan her ud:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...