Hop til indhold

E kuldet


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Min Robin humpede ingen og strintede ikke på noget, når han gik i snor - og selvfølgelig heller ikke på noget indenfor! Ville han charme sig ind på tæver myssede han dem i øret i 2-3 minutter før han lige tog et numsesnif - det var det!

 

Han var virkelig nem og dejlig på alle områder pånær omkring andre hunde :evil: Men det var nok nærmere racen og den ringe opvækst end det var kønnet.

 

Pga. hans problemer med andre hunde valgte jeg en tæve, da jeg skulle have Kimmi. Og da jeg skulle beholde én af hendes hvalpe blev det så også en tæve (selv om jeg var fristet af min ene lille hanhvalp som ingen ville have...), da det var nemmere. Af samme grund er Vilya en tæve - jeg vil jo også gerne have hvalpe igen. Havde jeg kun valgt ud fra træningen, så havde jeg valgt en han! De er nemmere, ikke så humørsyge, knytter sig mere til en og ser bare SÅ meget mere flashy ud på en lydighedsbane!

 

Derfor har jeg en hanhund og foretrækker hanhunde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 350
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

hårh, altså hvis jeg var en trænefanden med lidt penge, så kunne jeg godt se en Aussie sammen med Flipsedyret :lun::lun::lun:

de små basser er da helt uimodståelige!!

 

Jeg er helt enig. Jeg er helt vild med dem, men jeg tror bare ikke jeg ville kunne give dem nok aktivering.

 

Skulle jeg en dag blive interesseret i agility på højt plan, så ville jeg dog helt sikkert vælge en Aussie :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hårh hvor er de bare totalt nuserkære :hjerte::lun::hjerte::lun:

 

Jeg ville faktisk allerhelst have hanhunde, de er smukkere og temperamentsmæssigt passer hanner nok også bedre til mig end tæver gør, jeg orker bare ikke alt det der hanhunde-pjat og at man skal kigge sig over skuldren og svare bekræftende når nogen spørger om det er en han (eller selv være tvunget til at stille det spørgsmål igen :roll:), så så længe jeg bor hvor jeg gør, så bliver det tæver fremover... Meeen, det KAN jo være at jeg flytter en dag, hen til et sted hvor jeg kan have en hanhund igen :lun:

 

Det må være de belgiere, de stresser og tror de ejer hele verden :mrgreen:

 

Næhæ!!! :fornaermet: Belgiere (groenendael og tervueren forstås) er den ultimative hund at du bare ved det!!! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Der er der vist nogen der er på hvalpevagt lige nu hva' :mrgreen: Ellers står du da i hvert fald mere end almindeligt tideligt op :shock::mrgreen:

Jeps - min tur er fra kl. ca. 0200 til formiddag på et tidspunkt.

 

Damm, det er hårdt at have hvalpe :gab: ... ialt fald når man ikke kan leve med tanken om at vågne til en hvalp som i ligget ihjel (hvilket sker).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps - min tur er fra kl. ca. 0200 til formiddag på et tidspunkt.

 

Damm, det er hårdt at have hvalpe :gab: ... ialt fald når man ikke kan leve med tanken om at vågne til en hvalp som i ligget ihjel (hvilket sker).

 

Lyder som om de har verdens bedste Hønemor... :blink: Godmorn :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

... men det er ikke mig som er en træt hønemor :mrgreen::

 

[ATTACH]24329[/ATTACH]

 

[ATTACH]24330[/ATTACH]

 

Jeg opserverede slet ikke at Padmé sov de to første dage - hun var så travlt optaget af at ordne de små hele tiden :shock:

 

 

Navne

 

Hvad skal de små hedde?

Indtil videre så synes jeg meget godt om dette:

 

 

Pigerne

 

Red tri

Stamtavlenavn: Enchanted Ella

kaldenavn: Ella

 

Blue merle:

Stamtavlenavn: Éowyn, men med eller uden "of Rohan" eller "White Lady"?

Kaldenavn: Éowyn

 

Black tri

Stamtavlenavn: Eternal Echo

Kaldenavn: Echo

 

... men jeg kan også godt lide Enchanted spring (Envy)

 

 

Drengene

 

Rød merle

Stamtavlenavn: Embark Middle Earth

Kaldenavn: Frodo

 

Sort m. "halsbånd"

Stamtavlenavn: Enigma of Bombadil

Kaldenavn: ???? (Tom er for kort)

 

Sort m. lyserødt bånd

Stamtavlenavn: Elves of Twillight

Kaldenavn: Edhil

 

Sort m. dråbe i panden

Stamtavlenavn: Eye of the Dragon

Kaldenavn: ??? (har en hvalp som kaldes draco)

 

Blue merle

Stamtavlenavn: Elfstone / Excealiur / Eragon (med eller uden Shadeslayer/dragonrider)

Kaldenavn: ????

Link til indlæg
Del på andre sites

... men det er ikke mig som er en træt hønemor :mrgreen::

 

[ATTACH]24329[/ATTACH]

 

[ATTACH]24330[/ATTACH]

 

Jeg opserverede slet ikke at Padmé sov de to første dage - hun var så travlt optaget af at ordne de små hele tiden :shock:

 

 

Navne

 

Hvad skal de små hedde?

Indtil videre så synes jeg meget godt om dette:

 

 

Pigerne

 

Red tri

Stamtavlenavn: Enchanted Ella

kaldenavn: Ella

 

Blue merle:

Stamtavlenavn: Éowyn, men med eller uden "of Rohan" eller "White Lady"?

Kaldenavn: Éowyn

 

Black tri

Stamtavlenavn: Eternal Echo

Kaldenavn: Echo

 

... men jeg kan også godt lide Enchanted spring (Envy)

 

 

Drengene

 

Rød merle

Stamtavlenavn: Embark Middle Earth

Kaldenavn: Frodo

 

Sort m. "halsbånd"

Stamtavlenavn: Enigma of Bombadil

Kaldenavn: ???? (Tom er for kort)

 

Sort m. lyserødt bånd

Stamtavlenavn: Elves of Twillight

Kaldenavn: Edhil

 

Sort m. dråbe i panden

Stamtavlenavn: Eye of the Dragon

Kaldenavn: ??? (har en hvalp som kaldes draco)

 

Blue merle

Stamtavlenavn: Elfstone / Excealiur / Eragon (med eller uden Shadeslayer/dragonrider)

Kaldenavn: ????

 

 

Nej, nej og atter nej ! Så er der bare nogle, der kalder MIN hund for EGON !!!!! :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Siger TIL for Amocca :mrgreen:

Det må jeg gerne, vi træner jo sammen..

 

Når jeg har købt mit hus SÅ skal der ses på hunde :mrgreen: Jeg er jo hemmeligt forelsket i Sirius herinde fra..

Men jeg synes at Amocca jo lissom har pladsen - ik os?

 

:lol: kan se, at Tweesa snart har arrangeret at jeg er hvalpeejer om en 10 ugers tid :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Navne

 

Hvad skal de små hedde?

Indtil videre så synes jeg meget godt om dette:

 

 

Pigerne

 

Red tri

Stamtavlenavn: Enchanted Ella

kaldenavn: Ella

 

Blue merle:

Stamtavlenavn: Éowyn, men med eller uden "of Rohan" eller "White Lady"?

Kaldenavn: Éowyn

 

Helt sikkert Eowyn of Rohan :hjerte:

 

Black tri

Stamtavlenavn: Eternal Echo

Kaldenavn: Echo

 

... men jeg kan også godt lide Enchanted spring (Envy)

 

 

Drengene

 

Rød merle

Stamtavlenavn: Embark Middle Earth

Kaldenavn: Frodo

 

Sort m. "halsbånd"

Stamtavlenavn: Enigma of Bombadil

Kaldenavn: ???? (Tom er for kort)

 

Hvad så med Willow? (efter Old man willow, hvor vi møder Tom Bombardi første gang?)

 

Sort m. lyserødt bånd

Stamtavlenavn: Elves of Twillight

Kaldenavn: Edhil

 

Sort m. dråbe i panden

Stamtavlenavn: Eye of the Dragon

Kaldenavn: ??? (har en hvalp som kaldes draco)

 

Fang?

In a tavern in Fang, a mysterious stranger offers YOU the chance to find the Golden Dragon, perhaps the most valuable treasure in all of Allansia. But it is hidden in a labyrinth beneath Darkwood Forest and is guarded by the most violent creatures and deadly traps.

 

Ian Livingstone, Eye of the Dragon.

 

Blue merle

Stamtavlenavn: Elfstone / Excealiur / Eragon (med eller uden Shadeslayer/dragonrider)

Kaldenavn: ????

 

Hvis Excalibur - kaldenavn Arthur

Hvis Eragon - kaldenavn Eragon? eller Brom? Eller Garrow?

Hvis Elfstone / Elessar / Stone of Eärendil - kaldenavn Stone?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps - min tur er fra kl. ca. 0200 til formiddag på et tidspunkt.

 

Damm, det er hårdt at have hvalpe :gab: ... ialt fald når man ikke kan leve med tanken om at vågne til en hvalp som i ligget ihjel (hvilket sker).

 

Åhh ja, jeg kan svagt huske det :mrgreen: De første 3-4 uger af hvalpetiden står bare som en tåge for mig, det føles virkelig bare som om jeg var oppe i døgndrift :gab: Og de næste 5 uger hed det at sove på en meget ukonfortabel sofa, selv da Shelly ikke gad sove sammen med hvalpene mere, sov jeg ved dem (men der SOV jeg så rent faktisk, i modsætning til de første 3 uger), i tilfælde af at de nu fik en pote i klemme i tremmerne i hvalpegården og så jeg hørte det, når de meget insisterende gjorde opmærksom på at NU var det altså tiden at komme ud og morgentisse :-D

 

Fiiine navne du har fundet, men burde der ike være en Easter Surprise -selv om det selvfølgelig ikke er så fantasy-agtigt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Tak for imput Amocca :5up:

 

Eowyn var lige et navn jeg skulle vænne mig, synes først det virkede for svært at skulle sige, men det vinder virkelig ved bekendskab.

 

Willow:

Det var en mulighed når jeg ikke kan finde en tættere forbindelse til Bombadil.

 

Fang:

Egentlig valgte jeg "Eye of the Dragon" fordi jeg er vild med "Eye of the Tiger" ... tænkte egentlig ikke over at det havde en relation til fantasy allerede :genert:

 

Kan stadig ikke bestemme mig til hvad en blå dreng skal hedde :vedikke:

- men bestemt ikke Egon Zaz-Zaz :mrgreen:

 

... og den røde skal hun hedder Enchanted Spring istedet for Ella??? .... eller måske Elora Danan??? :vedikke:

 

Jeg er nemlig ikke helt vild med kaldenavnet Ella og jeg vil vælge enten hende eller den blå tæve, da jeg har to hjemmeboende sorte hunde og en blå - hvis jeg da ikke ender ud med at forelske mig i en hanhund :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Fiiine navne du har fundet, men burde der ike være en Easter Surprise -selv om det selvfølgelig ikke er så fantasy-agtigt :engel:

En for slog Enchanted Easter og det var jeg helt vild med, men jeg synes ikke påske er passende da de faktisk kom før påske :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for imput Amocca :5up:

 

Eowyn var lige et navn jeg skulle vænne mig, synes først det virkede for svært at skulle sige, men det vinder virkelig ved bekendskab.

 

Willow:

Det var en mulighed når jeg ikke kan finde en tættere forbindelse til Bombadil.

 

Fang:

Egentlig valgte jeg "Eye of the Dragon" fordi jeg er vild med "Eye of the Tiger" ... tænkte egentlig ikke over at det havde en relation til fantasy allerede :genert:

 

Kan stadig ikke bestemme mig til hvad en blå dreng skal hedde :vedikke:

- men bestemt ikke Egon Zaz-Zaz :mrgreen:

 

... og den røde skal hun hedder Enchanted Spring istedet for Ella??? .... eller måske Elora Danan??? :vedikke:

 

Jeg er nemlig ikke helt vild med kaldenavnet Ella og jeg vil vælge enten hende eller den blå tæve, da jeg har to hjemmeboende sorte hunde og en blå - hvis jeg da ikke ender ud med at forelske mig i en hanhund :genert:

 

Jeg kan godt lide Elora Danan, fordi hun er rød. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...