Hop til indhold

E kuldet


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

:lol: jeg kan ligesom godt fornemme, at der lander en hvalp på mit dørtrin om ca 9 uger :lol::lol:

 

neeeej, det går ikke lige nu... men for søren den lille røde Frodo :lun: han ville passe så godt i fodenden af min seng :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 350
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Aussies for ever

Sidder her med en lidt hmmmm følelse.

 

Havde en rimelig god fornemmelse for en køber - også får jeg en mail idag:

 

"jo vi opdagede lige igår at der var hvalpe til salg i Tyskland, så vi kørte der ned og købte en med hjem" :roll:

 

Det er præcis sådanne useriøse mennesker som hver gang jeg opdrætter et kuld, for mig til at tænke "Er det virkelig værd at bruge så meget tid og energi på det her en anden gang" :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Sidder her med en lidt hmmmm følelse.

 

Havde en rimelig god fornemmelse for en køber - også får jeg en mail idag:

 

"jo vi opdagede lige igår at der var hvalpe til salg i Tyskland, så vi kørte der ned og købte en med hjem" :roll:

 

Det er præcis sådanne useriøse mennesker som hver gang jeg opdrætter et kuld, for mig til at tænke "Er det virkelig værd at bruge så meget tid og energi på det her en anden gang" :cry:

 

 

Æv æv! Kan godt forstå dig, og selvf. er det det værd at få et dejligt kuld lækre Aussie hvalpe, på trods af useriøse menneser. :engel:

 

Da vi var på udkig efter vores Aussie, var vi også rundt flere steder for at se hvorfra vi skulle have, og jeg må indrømme at det var møg svært, for dem vi mødte, var gode alle sammen, på hver deres måde, så det var ikke nemt at skrive en mail at man havde valgt at få fra anden opdrætter af.

 

Hvordan ser det egentlig ud mht. at finde nye og gode hjem til dem alle?! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidder her med en lidt hmmmm følelse.

 

Havde en rimelig god fornemmelse for en køber - også får jeg en mail idag:

 

"jo vi opdagede lige igår at der var hvalpe til salg i Tyskland, så vi kørte der ned og købte en med hjem" :roll:

 

Det er præcis sådanne useriøse mennesker som hver gang jeg opdrætter et kuld, for mig til at tænke "Er det virkelig værd at bruge så meget tid og energi på det her en anden gang" :cry:

 

Og desværre kan det være svært at spotte disse mennesker på forhånd :???:

 

Men måske var det godt nok at du ikke fik solgt en hvalp til dem... Jeg må indrømme jeg har svært ved at sætte mig ind i impulskøb af hund :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Tror altså heller ikke at en seriøs aussie ejer impulskøber på den måde... så det er sikkert helt fint at de ikke fik en af dine guldklumper.

 

Ihhh så er det imorgen de er 2 uger... glæææææder mig til nye billeder

 

:klap::hjerte:

 

 

www.skøde-hunden.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Tror altså heller ikke at en seriøs aussie ejer impulskøber på den måde... så det er sikkert helt fint at de ikke fik en af dine guldklumper.

Jeg undres bare gang på gang over folk der anser køb af hund, på samme fod som køb af kondisko.

 

Desuden var det overhovedet ikke et impulskøb, ikke mere end det ville være at købe en hvalp hos mig - ja right :roll:

 

... men du har ret, sørme godt at en mand som ham ikke nåede at købe hund hos mig :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Så er hvalpene blevet 2 uger gamle og her er en lille opdatering på dem:

 

Tingene begynder at gå stærkt nu.

Alle hvalpene går nu, måske ikke så sikkert, men de forsøger efter bedste evne at styre deres usikre ben rundt på vandreturer i fødekassen. Det hele gøres dog noget mere besværligt af at man stadig ikke kan se og ustandseligt vælter over mors ben, de andre hvalpe og folder i tæppe – også har sådan en fødekasse dummer kanter! Elessar var den første som fik kontrol nok over sine ben til at kunne rejse sig fra underlaget, men Hazel og Eddie fulgte skarpt efter, stærk efterfulgt af Dragon. Frodo var den sidste som kom ordentlig op på benene, men det var nok nærmere et udtryk for ”dovenskab”.

De er begyndt at opdage hinanden som andet en konkurrenter i mælkebaren og forstyrrelser på vejen, men lege er det dog ikke blevet til endnu, kun snusen og slikken

 

[ATTACH]25168[/ATTACH]

 

Temperamentsmæssigt er Eddie stadig den største ”skrighals” og får dagligt nogle seriøse skrige/hyleturer, også er han egentlig ligeglad med om mor er der eller ej. Når man løfter ham så stikker han også oftest i et hyl, kæmper som en løve for at komme ned og gaber kun sjældent og som den eneste hvalp ikke forsøgt at slikke en. Han er også den mest aktive ”vandre” og meget beslutsom i processen, også poppede han ud af fødekassen 13 dage gammel som den første hvalp.

Elessar lader Eddie en smule tilbage i temperament, men kun en smule og han kan give nogle skrig fra sig som gør en krage helt misundelig! Han kæmper godt når man tager ham op, men kan godt slappe af og er så mægtig glad for at slikke/sutte på en.

 

[ATTACH]25170[/ATTACH]

Elessar beslutter sig for at "ude godt, men hjemme bedst" og tager ikke springet ud i verden ... denne gang!

 

Riddle (som jeg før kaldte Tom) er ikke en hvalp som fanger ens øje med det samme, men selv om han ved første øjekast virker stille, så kan han blive mægtig sur hvis noget er i vejen, f.eks. så er han den første, og endnu eneste hvalp, som arrigt har brølet af hvalpekassen når han støder ind i den eller hans mor, når han ikke gider bliver slikket.

Dragon og Frodo er to knægte man ikke lægger så meget mærke til pga. af deres stille attitude, både generelt i fødekassen, men også i mælkebaren. På trods af at være den største den første uges tid, så er Frodo derfor blevet overhalet af sine mere moslende brødre og Dragon er forsat den mindste knægt. Frodo er ofte yderst afslappet når man løfter ham og er mægtig glad for at slikke/sutte på en. Dragon virker meget beslutsom, målrettet og næsten eftertænksom og efter at have siddet og ”kigget” ud af fødekassen et stykke tid, så tog han springet ud i den store verden 14 dage gammel.

 

[ATTACH]25171[/ATTACH]

Sirius fik lige lov at hilse på sine små niecer og nevøer - og den store klodsede knægt kan være noget så forsigtig og kærlig over for de små

 

Hos tøserne virker Éywon som den på dette tidspunkt mest temperamentsfulde og mest aktive hvalp, om end ikke i nær samme grad som bror Eddie og Elessar, og selv om hun kæmper når man løfter hende, så får man dog også et gab og et lille slik.

Både Echo og Hazel (som før blev kaldt Daikini) er to stille hvalpe som man ikke lægger mærke til ved første øjekast, dog nok især Hazel, som også er yderst afslappet når man løfter hende og meget interesseret i at sutte/slikke på en.

Rent morfologisk så er benene begyndt at få lidt længde og ligheden med gravhunde er så småt begyndt at forsvinde. Snuden er begyndt at flade ud, så moms ligheden i ansigtet er også ved at forsvinde, ørene sidder nu så godt som hvor de skal sidde og flapper helt på (næsten) alle hvalpene og pigmentet på næsten er så godt som fuldt ud på de ensfarvede (kan være helt op til et år på merles) – alt i alt begynder de at ligne små Aussier nu :o)

Øjene er stadig ikke åbnet på nogle af dem, men Eddie og Riddle har fået små øjensprækker så det er kun et spørgsmål om tid nu – og Frodo har som den første åbnet ørene.

 

[ATTACH]25169[/ATTACH]

Den sorte bande slår til igen!

 

I næste uge er planlagt:

Endnu en gang negleklipperi

Ormekur – adrrrr!!!!

Afskærmning på fødekassen

Intro til fast føde (hakket lam)

 

... også er jeg pt. i et frygtelig dilemma:

 

Jeg skal beholde en tæve - og Hazel er med sin søde og stille attitude bare så sød, men Eywon lidt mere muntre attitude er også vindende :hmm:

 

... også er der Elessar som bare er så dejlig og køn, og lille hidsig prop Eddie, som pt. faktisk er min favorit :hmm:

 

... men Riddle er også skøn, og ikke at glemme Echo, Dragon og Frodo :hmm:

 

AAAAAADDDDRRRRRRR !!!!!!!

Hvor er det svært. De er så skønne alle sammen og jeg er helt forelsket i dem alle.

 

Jeg har det :idea:

 

Jeg beholder sgu alle sammen og køber mig en Aussieplantage :engel::mrgreen::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er de bare fantastiske :lun: og hvor bliver det spændende at følge de små personligheder efterhånden som de udvikler sig mere og mere....

 

Åha, er godt nok fristet :hjerte:

 

Hvorfor er det lige, at du ikke skal have sådan en fin aussiedreng? :vedikke: Er det det med Karlas alder? Altså, hun er jo så moden og fornuftig, at det ikke ville være noget problem. :engel: Man behøver jo ikke altid at gøre alt 100 % "efter bogen". Og især når de er hvert sit køn, burde det da ikke give nogle problemer. :-)

 

Jeg kan fortælle, at Tyson, ligesom Karla, har været nærmest symbiotisk knyttet til mig. Det var en af de ting, der bekymrede mig lidt ved at få en ny hund, for ville han nu acceptere det? :vedikke: Men efter de første dage, hvor der var lidt jalousi og brok over at skulle dele tingene, kan jeg mærke, at det er MEGET bedre for ham med endnu en hund i familien. Han hviler ligesom mere selvstændigt i sig selv, og jeg kan mærke, at han virkelig trives med endnu en hund i flokken. Vi har stadig et tæt bånd, men det har ikke ligeså meget karakter af en navlestreng. Og det er efter bare tre uger!

 

Og så er det altså mega hyggeligt med to hunde. :lun::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er det lige, at du ikke skal have sådan en fin aussiedreng? :vedikke: Er det det med Karlas alder? Altså, hun er jo så moden og fornuftig, at det ikke ville være noget problem. :engel: Man behøver jo ikke altid at gøre alt 100 % "efter bogen". Og især når de er hvert sit køn, burde det da ikke give nogle problemer. :-)

 

Jeg kan fortælle, at Tyson, ligesom Karla, har været nærmest symbiotisk knyttet til mig. Det var en af de ting, der bekymrede mig lidt ved at få en ny hund, for ville han nu acceptere det? :vedikke: Men efter de første dage, hvor der var lidt jalousi og brok over at skulle dele tingene, kan jeg mærke, at det er MEGET bedre for ham med endnu en hund i familien. Han hviler ligesom mere selvstændigt i sig selv, og jeg kan mærke, at han virkelig trives med endnu en hund i flokken. Vi har stadig et tæt bånd, men det har ikke ligeså meget karakter af en navlestreng. Og det er efter bare tre uger!

 

Og så er det altså mega hyggeligt med to hunde. :lun::hjerte:

 

det er ikke Karlas alder længere, hun bliver 2 til juni og er faktisk blevet utroligt voksen og fornuftig på det sidste...

Det er nok mere mig :oops: Jeg er bange for hvor meget tid der ville gå fra hende, med en ny lille hvalp + om jeg mon havde tiden og overskuddet til hund nr 2... og især en hvalp ... De er bare så utroligt krævende, det er jo som at have en spædbarn....

 

Umiddelbart er tidspunktet godt, jeg kunne tage ferie fra omkring 1. juli og 4 uger frem uden problemer...

 

Men Aussien bliver jo en stor hund og vi har bare så ufatteligt mange trapper i det her hus...

 

Og så er der lige det der enkelte aber dabei, at manden ikke synes nr 2 hund er en super ide ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

det er ikke Karlas alder længere, hun bliver 2 til juni og er faktisk blevet utroligt voksen og fornuftig på det sidste...

Det er nok mere mig :oops: Jeg er bange for hvor meget tid der ville gå fra hende, med en ny lille hvalp + om jeg mon havde tiden og overskuddet til hund nr 2... og især en hvalp ... De er bare så utroligt krævende, det er jo som at have en spædbarn....

 

Umiddelbart er tidspunktet godt, jeg kunne tage ferie fra omkring 1. juli og 4 uger frem uden problemer...

 

Men Aussien bliver jo en stor hund og vi har bare så ufatteligt mange trapper i det her hus...

 

Og så er der lige det der enkelte aber dabei, at manden ikke synes nr 2 hund er en super ide ;-)

 

Altså mænd kan lære at indordne sig :blink: Min syntes overhovdet ikke at vi skulle have hund til at starte med :shock: Men nu har vi altså 3 og nummer 4 på vej, og på et tidspunkt havde vi faktisk ikke mindre end 10 styk; 5 voksne og 5 hvalpe, så det kan læres :mrgreen:

 

Med hensyn til trapperne, så er det selvfølgelig lidt besværligt, men SÅ stor er en aussie altså heller ikke, Chivas som ganske vist er den mindre, lidt mere spinkle typer vejer mellem 20 og 22 kg. og Cody som er en fin middelstørrelse i både højde og bredde samt knogler, ligger på mellem 23,5 og max. 25 kg.

Sådan generelt set ligger en aussiehan vel på mellem 23 og 28 kg. og så op til de 30kg. for de største af slagsen :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Nu synes jeg i skal lade være med at mobbe/lokke Amocca :fyfy::mrgreen:

 

Det er en stor beslutning at købe en hund - for de fleste ialt fald :???: - og jeg kan slet ikke lide idéen hvis nogle føler sig presset til at købe en af mine hvalpe (heller ikke selv om de er verdens dejligste hvalpe :engel:)

 

Der er også mange racer som jeg synes kræver overvejelser at købe og Aussien er en af dem.

Hoved på blokke, dette kuld er heller ikke verdens nemmeste (Aussie-) hvalpe, men det er heller ikke avlet for at være nemme familiehunde - det er brugshunde!

 

... og lige hvis nogle skulle være i tvivl:

det er ikke fordi jeg et sekund tvivler på at Amocca kunne have en Aussie, for det er jeg helt overbevidst om :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu synes jeg i skal lade være med at mobbe/lokke Amocca :fyfy::mrgreen:

 

Det er en stor beslutning at købe en hund - for de fleste ialt fald :???: - og jeg kan slet ikke lide idéen hvis nogle føler sig presset til at købe en af mine hvalpe (heller ikke selv om de er verdens dejligste hvalpe :engel:)

 

Der er også mange racer som jeg synes kræver overvejelser at købe og Aussien er en af dem.

Hoved på blokke, dette kuld er heller ikke verdens nemmeste (Aussie-) hvalpe, men det er heller ikke avlet for at være nemme familiehunde - det er brugshunde!

 

... og lige hvis nogle skulle være i tvivl:

det er ikke fordi jeg et sekund tvivler på at Amocca kunne have en Aussie, for det er jeg helt overbevidst om :blink:

 

Hvad med Frodo... han lyder da som en nem lille en. :engel: Ej pjat, selvfølgelig kræver det moden overvejelse, og jeg tror heller ikke, at Amocca på nogen måde ville lade sig presse til at købe en hvalp, som hun egentlig ikke synes passer ind i hendes planer. :-) Men jeg kunne nu godt se hende som aussie-ejer. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...