Hop til indhold

Racegætterier :)

vinhou
 Share

Recommended Posts

Ja, lille Nelliepigen er jo en rundkørsel af en art. Labradorblanding, jo tak... men jeg er nysgerrig efter hvad der ellers kan være i hende. Især pga. hendes hale, der jo ikke ligefrem er særlig labradoragtig.

Hun har ikke den der super bløde "kaninpels" agtige hvalpepels som Sascha havde da hun var hvalp. Hendes pels er mere kort og glat end kort og blød. Hendes ører er også kortere end Saschas var som hvalp.

Og hun er meget mere "strømlinet", langbenet og slank end Sascha var på hendes alder. Hun kan stå på bagben og holde balancen og "tigge", hvilket Sascha aldrig har kunnet (og heller ikke kan nu). Sascha var mere "klumpet" som hvalp og nu ved jeg ikke om det er generelt for labradorhvalpe, men ud fra billeder jeg har set virker det sådan ret normalt at de er sådan.

Mht. vægt har jeg været ved at rode lidt rundt på nettet for at sammenligne en 13 ugers labradors vægt med Nellies, og jeg kan se at hun vejer noget mindre. Jeg vejede hende igår, og der vejede hun cirka 7 kg, 13 uger gammel.

Jeg putter lige nogle billeder på, hvor I rigtig kan se hendes halvvejs krøllede hale. Nogle ideer til race og/eller hvor stor jeg kan forvente hun bliver? Det er selvfølgelig fuldstændig ligegyldigt, for hun er bare så dejlig, lige meget hvilken race hun er en blanding af - jeg er bare sådan en racenysgerrig person... :mrgreen:

(Det uskarpe billede er taget for at I kan se hendes haleføring - det er sådan hun normalt har den når hun tøffer rundt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne være noget gårdhund... Hun har samme hale og statur som Karla som hvalp - men hun vejer dog noget mere... Karla vejede omkring 4,5 kg da hun var 13 uger ... jeg sidder desværre ved en forkert computer, så kan ikke lige finde et billede af Karla på denalder, hvor man kan se halen ordenligt....

Her er hun omkring 16 uger gammel...

[media]http://www.hunde-forum.dk/attachments/vis-os-din-perle/3385d1225378542-karla-som-fotomodel-a04.jpg[/media]

her er hun godt nok 7 måneder - men det er sådan hun normalt bærer sin hale

http://hundegalleri.dk/uploads_large_wm/660561.jpg?22-03-2010%2021:24:21

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne være noget gårdhund... Hun har samme hale og statur som Karla som hvalp

Ha, det var sjovt - jeg har nemlig netop været inde i dine billedgallerier og kigge Karla og overvejede at skrive herinde at Nellie mindede om hende... :mrgreen:

For ja, bortset fra størrelsen og ørerne så minder de egentlig en del om hinanden i statur og hale. Uh, en maxi-Karla... skønt, hun ser så lækker ud! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måden halen bæres på behøver ikke komme fra en anden race. En af mine bærer sin hale ukorrekt da den "spænder for hårdt" og buer op af. Det ligger desværre på nogle af linjerne - og var en del af det der var opdrætternes store frygt, da man forbød halekupering. For man havde ingen idé om hvordan halen blev båret på de forskellige hunde, eftersom ingen havde haft fulde haler i evigheder.

MEN det er så selvfølgelig langt fra en almindelig lab hale hun har, da den mangler sit "odder-udtryk". Så jeg er desværre tom for forslag. Fik du nogle forslag da du købte hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Måden halen bæres på behøver ikke komme fra en anden race. En af mine bærer sin hale ukorrekt da den "spænder for hårdt" og buer op af. Det ligger desværre på nogle af linjerne - og var en del af det der var opdrætternes store frygt, da man forbød halekupering. For man havde ingen idé om hvordan halen blev båret på de forskellige hunde, eftersom ingen havde haft fulde haler i evigheder.

MEN det er så selvfølgelig langt fra en almindelig lab hale hun har, da den mangler sit "odder-udtryk". Så jeg er desværre tom for forslag. Fik du nogle forslag da du købte hende?

Det vidste jeg ikke - dejligt med ny viden. :-D

Nej, jeg fik ingen forslag, da hun var en "smidt væk hittehund" :cry: (men det lader ikke til at påvirke hendes humør :blink:).

Link til indlæg
Del på andre sites