Hop til indhold

Demonstration mod ny hundelov


Gæst Tøf
 Share

Recommended Posts

Stor demonstration

 

IMOD DEN NYE HUNDELOV !

 

På Christiansborgs slotsplads. Torsdag. d. 22. april.

 

Klokken. 13-18.

 

Vi ligger meget vægt på at det bliver uden hunde,

til gengæld arbejder......... vi på højtryk

på at få opstillet en stor væg af træ.

På denne væg vil vi opfordre deltagerne til at

opsætte en a4 fotokopi af det bedste billede af deres hund.

Husk at sætte det i et plast omslag. Efterfølgende vil billederne blive

pakket i kasser og overleveret til politikerne. Samme dag vil der

blive foretræde for folketingets retsudvalg kl. 15.15, hvor Mike vil

aflevere de nu 11.000 protest underskrifter, som vi håber, kommer

meget højere op inden da. Samtidig vil vi fremsætte alternative

løsnings forslag til en ny hundelov. Deltagere i øvrigt, er indtil

videre, en hunde adfærds ekspert fra dyreværnet, som vi samarbejder

med, og en dyrlæge med stor viden om muskelhunde. Tanken er i øvrigt

at dyreværnet kommer ind på pladsen med deres dyreambulance, så man

kan støtte dyreværnet og deres arbejde med muskelhundene hvis man

ønsker. Jeg håber at alle vil støtte op om dette, og at vi den dag

kan stå sammen og glemme alle vores øvrige forskelligheder. I øvrigt

ser vi gerne at andre fra andre steder i landet, tager initiativ til

at samle folk, og evt. leje en bus fra den lokale station, så folk

kan komme frem og tilbage for et mindre beløb. Få og god tur ud af

det, og nogle gode timer i København d. 22 og støt vores

hunde.

 

Redigeret af Tøf
Caps lock i overskrift
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem står som arrangør af demonstrationen :genert:

 

Ikke noget helt ilde initiativ - men ville det ikke være strategisk bedre med en demonstration inden 1. behandlingen d. 15 :vedikke: hvis det da kan nås ...

 

Jeg ægrer mig også lidt over at demonstrationen ikke er før den 15., men da jeg ikke selv har været med til at planlægge den, så kan jeg jo ikke rigtig tillade mig at brokke mig :blink:

 

Jeg overvejer seriøst at dukke op denne dag og vise min utilfredshed med lovforslaget

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem står som arrangør af demonstrationen :genert:

 

Ikke noget helt ilde initiativ - men ville det ikke være strategisk bedre med en demonstration inden 1. behandlingen d. 15 :vedikke: hvis det da kan nås ...

 

Førstebehandlingen er kun debat, og ender som regel med at sagen bliver sendt "til behandling i udvalg", her Retsudvalget. Ved at vente til efter førstebehandlingen, ligger sagen helt officielt i Retsudvalget, og det er jo dem som arrangøren har fået foretræde for, så det er vel i grunden praktisk nok.

Det er ved andenbehandlingen at der skal stemmes i Folketinget.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Ninna-Oline

''Partiformand for FOKUS, Christian H. Hansen, vil i dag kl. 15.00 holde tale på pladsen foran Christiansborg. Dette sker i forbindelse med en demonstration imod den den nye hundelov, der vil forbyde 13 hunderacer. Problemet er ikke hunden, men findes i den anden ende af hundesnoren! Kom og støt op, men lad hunden blive hjemme i dag.''

 

Kilde: Welkom op Facebook

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige for en ordens skyld - på Folketingskanalen kan man kun se forhandlingerne i selve folketingssalen, ikke fra udvalgene eller Christiansborg Slotsplads.

 

Jeg har lige læst et af de bilag som demonstrationsarrangørerne fremlægger for Retsudvalget, og ærligt talt, det er pinligt :oops:

 

Jeg forstår godt at man vil gøre noget, men demonstration er en ineffektiv måde at få indflydelse på, med mindre man kan samle 100.000 mennesker, og det tvivler jeg på bliver tilfældet i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow! :o

 

Jeg er mildest talt i chok over at Mike vil indrømme at han står bag, samt give sit telefonnr. Er han klar over at det står her??? For det strider imod alt hvad jeg ved om den mand!!!

 

 

Anyways, ideen med en protest er god..

 

Men da jeg kender til arrangøren holder jeg mig laaaaangt væk. Jeg skal IKKE sættes i bås med ejere som dem han omgåes med..

Og det ville ikke undre mig hvis en god del af protestanterne alligevel dukkede op med hund, og så har vi balladen..

 

 

 

.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm..... tror der ville have været en kanon efekt i at lave en ligende demo hvor man stillede op med IKKE kamp- og muskelhunde racer og nogle KÆMPE banner med teksten

 

"LAD VORES LEGEKAMMERATER VÆRE I FRED"

 

og

 

"Det er den anden ende af linen I skal sætte focus på"

 

det kunne være fedt at stå der mellem små racer, skøde og taskehunde og så vise at problemet ikke er hundene... :5up:

 

Nåååe dette var et sidespring.. sorry... men min drøm er at forbudet ender i arkivet "Lodret"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige læst et af de bilag som demonstrationsarrangørerne fremlægger for Retsudvalget, og ærligt talt, det er pinligt :oops:

 

Har også lige læst det og er helt enig med dig.

 

Hvis jeg skulle indgive et så vigtigt dokument, ville nok lige have bedt nogen om at læse det igennem og checke for grammatiske fejl, så læseren i det mindste kunne holde ud at læse det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du forestille dig hvor befordrende det ville være for kamphundenes positive image hvis 50 af dem røg i totterne af hinanden på Christiansborg Slotsplads :lol::lol::lol:

 

Tror godt jeg kan kontrollere Petrine fra at angribe andre hunde + det for mig sender signalet 'en kamphund kan ikke deltage i demo uden at det ender galt', hvilket ikke er noget jeg er helt enig i :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er links til alle dagens bilag: Folketinget -

 

Det er nr. 4 jeg ikke så godt kan lide.

Til gengæld er bilag 10 og 14 ret gode :5up:

 

Desværre må jeg erklærer mig enig med dig, det er ikke særlig godt skrevet. Det er alt for følelsesladet og der er ingen fakta, bare en masse følelser. Og som Dorte også skriver, så burde de have gennemgået det for stavefejl. Så dette bilag giver desværre ikke et særlig godt indtryk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...