Hop til indhold

Åååh nej altså, stakkels lille Møffe :-(


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

  • Svar 174
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Klüssendorf

Jeg krydser alt, hvad jeg krydse kan :x::x::x::x2::x2::x2: Jeg er selv død nervøs, når vores skal have fotograferet hofter og albuer. Men endnu mere nervøs når vi bestiller tid til at få lavet en Patella undersøgelse, så jeg føler med dig og håber det bedste for jer.

 

Men selvfølgelig er han da Fri :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Masser af :x:'er herfra

 

Hvis "han stadig virker meget stiv og anstrengt, når han rejse sig efter hvile..." hvad så med at få en kiropraktor til at se på ham :genert:

 

Jeg er stor fan af kiropraktorer :oops: specielt til tjek ups efter en skade. Jacki er blevet tjekket efter hver forstuning, og nu hvor hun har skåret poten -eller poterne :rolleyes: - vil jeg have hende tjekket igen, når hun igen går rent. Jeg er totalt hys, I know :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tusind tak for alle jeres krydsede :x: og varme tanker! :kys:

 

Man kan vel godt sige, at de hjalp - jeg skal bare lige vænne mig til en tanke her :???:

 

Hans albuer var super duper flotte, sagde Claus. Intet at sige om dem, overhovedet. Han venstre skulder ligeledes til UG og kryds og slange. Den højre havde en lille brusk-plet. Han mente absolut ikke, at det var noget og mente selv, at det ville være at skyde gråspurve med kanoner, hvis vi lavede en kikkertundersøgelse - men, som han sagde, hvis Møffe halten tager til e.lign., så skal vi have tjekket det. Der er ikke OCD på nuværende tidspunkt og risikoen for videreudvikling er minimal.

 

Hofterne :???: Tjah... Han regner med, at de vil blive bedømt til at være D-hofter, på en "heldig" dag kunne DKK måske bedømme dem til C. Men de var meget løse. Vinklen skulle nærmest være sådan her /, men Møffes vinkel var altså \ :???:

 

Det gode ved dem var tilgengæld, at Møffe overhovedet ikke er klar over, at der er noget galt :klap: Ingen slid, ingen forkalkning, absolut intet overhovedet. Dejligt dejligt! Så vi kan rent faktisk, med rimelig sandsynlighed, være så heldige, at Møffe aldrig nogensinde opdager noget som helst :banan:

 

Vi fik besked på, at holde ham i god form og han må ikke udsættes for hård leg - så der skal desværre selekteres blandt legekammeraterne :???: Heldigvis tror jeg dog, at så at skrive alle kan godkendes. Og når vi selv leger med ham, må han ikke udsættes for hårde stop og sådan. Yeah, good luck with that :roll: Det klarer Møffe jo helt fint af sig selv uden os.

 

Derudover så bør vi give lakseolie og flexvital. Lakseolien havde vi i forvejen og så skal vi så til at købe det der flexvital til gengæld. Puha, det er dyrt, men sådan er det nu engang. Alt for at Møffe har det godt og kan være her så længe som muligt!

 

Masser af :x:'er herfra

 

Hvis "han stadig virker meget stiv og anstrengt, når han rejse sig efter hvile..." hvad så med at få en kiropraktor til at se på ham :genert:

 

Jeg er stor fan af kiropraktorer :oops: specielt til tjek ups efter en skade. Jacki er blevet tjekket efter hver forstuning, og nu hvor hun har skåret poten -eller poterne :rolleyes: - vil jeg have hende tjekket igen, når hun igen går rent. Jeg er totalt hys, I know :???:

 

Så snart jeg tjener penge, har jeg store planer om en kiropraktor, så bare roligt (hvis man kan sige sådan). Synes bare ikke, at jeg lige vil ruinere mine forældre endnu endnu mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt i alt super resultat :klap:

 

Ang. hofterne - nu er Møffe jo også kun lige fyldt et år, så han er meget ung og slet ikke færdigudviklet, nævnte dyrlægen, om det evt. kan "betale" sig at få Møffe omfotograferet efter de 6 mdr. :genert:

 

Jeg spurgte Claus om det og han sagde, at nej, der ville næppe være nogen udvikling til den tid. Medmindre altså, at Møffe levede i en svømmehal i mellemtiden. Det, der er nu, er også det, som vil være til den tid.

 

Og ja, resultatet er jo egentlig ganske fint - jeg skal bare lige sluge den, synes det er en ordentlig stor mundfuld :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tusind tak for alle jeres krydsede :x: og varme tanker! :kys:

 

Man kan vel godt sige, at de hjalp - jeg skal bare lige vænne mig til en tanke her :???:

 

Hans albuer var super duper flotte, sagde Claus. Intet at sige om dem, overhovedet. Han venstre skulder ligeledes til UG og kryds og slange. Den højre havde en lille brusk-plet. Han mente absolut ikke, at det var noget og mente selv, at det ville være at skyde gråspurve med kanoner, hvis vi lavede en kikkertundersøgelse - men, som han sagde, hvis Møffe halten tager til e.lign., så skal vi have tjekket det. Der er ikke OCD på nuværende tidspunkt og risikoen for videreudvikling er minimal.

 

Hofterne :???: Tjah... Han regner med, at de vil blive bedømt til at være D-hofter, på en "heldig" dag kunne DKK måske bedømme dem til C. Men de var meget løse. Vinklen skulle nærmest være sådan her /, men Møffes vinkel var altså \ :???:

 

Det gode ved dem var tilgengæld, at Møffe overhovedet ikke er klar over, at der er noget galt :klap: Ingen slid, ingen forkalkning, absolut intet overhovedet. Dejligt dejligt! Så vi kan rent faktisk, med rimelig sandsynlighed, være så heldige, at Møffe aldrig nogensinde opdager noget som helst :banan:

 

Vi fik besked på, at holde ham i god form og han må ikke udsættes for hård leg - så der skal desværre selekteres blandt legekammeraterne :???: Heldigvis tror jeg dog, at så at skrive alle kan godkendes. Og når vi selv leger med ham, må han ikke udsættes for hårde stop og sådan. Yeah, good luck with that :roll: Det klarer Møffe jo helt fint af sig selv uden os.

 

Derudover så bør vi give lakseolie og flexvital. Lakseolien havde vi i forvejen og så skal vi så til at købe det der flexvital til gengæld. Puha, det er dyrt, men sådan er det nu engang. Alt for at Møffe har det godt og kan være her så længe som muligt!

 

 

 

Så snart jeg tjener penge, har jeg store planer om en kiropraktor, så bare roligt (hvis man kan sige sådan). Synes bare ikke, at jeg lige vil ruinere mine forældre endnu endnu mere.

 

Jeg ved ikke rigtig hvad der er på sin plads her... Tillykke? Eller? :vedikke: Det var godt nok ikke det resultat jeg krydsede for :fornaermet: men hvis ikke han opdager noget og bare skal skånes lidt, så er det vel sådan set ok? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Møffe var nu kær, da vi skulle have ham ud i bilen bagefter. Han befandt sig vist ganske udmærket i narkosen, syntes han! Hvad, stå op? Nej altså, det var da for meget forlangt! Man ligger godt her på dyrlægens gulv! :mrgreen: Jeg er lige godt imponeret over, at han selv gik ind i bilen, det havde jeg faktisk ikke troet, at han var i stand til/kunne overskue i den tilstand :mrgreen: Tilgengæld så syntes han også, at det var vildt hårdt at skulle ud af bilen igen... Fyføjda! Jeg måtte hive ham op at stå to gange, før han fik taget sig sammen :lol: Og det er ikke just let med 53kg. tung hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke rigtig hvad der er på sin plads her... Tillykke? Eller? :vedikke: Det var godt nok ikke det resultat jeg krydsede for :fornaermet: men hvis ikke han opdager noget og bare skal skånes lidt, så er det vel sådan set ok? :-D

 

Heller ikke her - men vel tillykke med, at han ikke har nogen problemer? :hmm: Ai, jeg ved et ikke :vedikke: Jeg føler mig ikke rigtig som en, der skal siges tillykke til :vedikke: Men det burde jeg vel egentlig? Flotte albuer, og ingen egentlig problemer med de andre ting udover på papiret :vedikke:

 

Dejligt med albuerne.

 

Og når nu han skal hænge på skidte hofter, er det da super lækkert at han ikke selv er klar over det :blink:

 

Jep! Skal bare lige bonke mig selv med det, synes det er ganske frygteligt at han har D-hofter (sådan ca., DKK har jo ikke bedømt endnu) - men han ved det jo ikke, men uuuh.

Link til indlæg
Del på andre sites

Heller ikke her - men vel tillykke med, at han ikke har nogen problemer? :hmm: Ai, jeg ved et ikke :vedikke: Jeg føler mig ikke rigtig som en, der skal siges tillykke til :vedikke: Men det burde jeg vel egentlig? Flotte albuer, og ingen egentlig problemer med de andre ting udover på papiret :vedikke:

 

 

Jep, det siger vi :mrgreen: Tillykke med ingen problemer ud over på papiret :5up: :klap::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med resultatet... Du skal nok bare lige have et par dage til at synke det med hofterne :ae:

 

Ellers vil jeg gerne stemme i med A9 når hun skriver at hans hofter kan nå at rette sig. Det undrer mig meget at dyrlægen er uenig, for det er jo netop når der er løshed men intet slid, at alderen for fotografering kan have altafgørende betydning.

 

Det er ikke for at give dig falske forhåbninger, men jeg vil bestemt anbefale dig at omfotografere ham ved 18-måneders alderen, forudsat du havde tanker om at bruge hans HD status til andet end generel info om hans velbefindende :-)

 

Giv Møffe-trolden et :kys: fra mig og Asta

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Nåårhh Møffe! Dejligt med perfekte albuer, ja ved heller ikke helt hvad jeg skal skrive til hofterne, så længe han ikke er plaget af dem, så et kæmpe tillykke!! Det er jo det aller vigtigste.

 

Det undrer egentlig også mig lidt, at han mener dette vil være et gældende resultat, når man tænker på at bernere gror i så lang tid? Mener, de gror da i længere tid end samojeder, og der anbefaler man billederne omkring 15-18 måneders alderen.

Det talte ham vi var ude med Buddha i hvert fald om, det med hvad der kunne gro til og hvad der i hvert fald kun blev værre.

 

Har du sendt billedet til DKK? Lidt spændende om de siger C eller D..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, det siger vi :mrgreen: Tillykke med ingen problemer ud over på papiret :5up: :klap::mrgreen:

 

Oka og så siger jeg taaark :mrgreen:

 

Tillykke med resultatet... Du skal nok bare lige have et par dage til at synke det med hofterne :ae:

 

Ellers vil jeg gerne stemme i med A9 når hun skriver at hans hofter kan nå at rette sig. Det undrer mig meget at dyrlægen er uenig, for det er jo netop når der er løshed men intet slid, at alderen for fotografering kan have altafgørende betydning.

 

Det er ikke for at give dig falske forhåbninger, men jeg vil bestemt anbefale dig at omfotografere ham ved 18-måneders alderen, forudsat du havde tanker om at bruge hans HD status til andet end generel info om hans velbefindende :-)

 

Giv Møffe-trolden et :kys: fra mig og Asta

 

Måske jeg vil prøve at omfotografere ham. Ville også være rart at vide, hvis han måske ikke behøver at skånes alligevel. Man skulle bare mene, at en specialuddannet dyrlæge ville vide det.

 

Jeg havde jo planer om avlsgodkendelse, meeen... Nej. Det er ligesom besluttet efterhånden. Synes der er nogle ting, ikke noget, der er fastsat, men for mange småting, som måske/måske ikke betyder noget, hvis man kan sige det sådan. Så det er ligesom droppet fuldstændig fra i dag af.

 

Er ret spændt på, hvad DKK siger til hans skulder, faktisk... Claus havde ingen anelse om, hvad DKK ville mene. Brusk, men ingen OCD.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåårhh Møffe! Dejligt med perfekte albuer, ja ved heller ikke helt hvad jeg skal skrive til hofterne, så længe han ikke er plaget af dem, så et kæmpe tillykke!! Det er jo det aller vigtigste.

 

Det undrer egentlig også mig lidt, at han mener dette vil være et gældende resultat, når man tænker på at bernere gror i så lang tid? Mener, de gror da i længere tid end samojeder, og der anbefaler man billederne omkring 15-18 måneders alderen.

Det talte ham vi var ude med Buddha i hvert fald om, det med hvad der kunne gro til og hvad der i hvert fald kun blev værre.

 

Har du sendt billedet til DKK? Lidt spændende om de siger C eller D..

 

Jeps, de er sendt. Så er meget spændt på resultat.

 

Jo, man sige, at bernere gror i højden det første leveår og derefter, så er det bredden og dybden. Jeg har ingen forstand på det, som sagt :vedikke:

 

D hofter er bedre end D skål ... :genert::vedikke:

 

 

:klap: aner intet om det, men det lyder til at være et godt resultat :5up:

 

Ææh, sorry :genert: Du tabte mig med det skål/hofte-halløj??

 

Han har jo ingen skade, hverken på hofte eller skål. Hofterne er bare løs - dumme hofter!

 

Halvt godt, halv skidt resultat ;-)

 

 

 

 

 

Puha, det hjælper at snakke om det herinde, humøret er begyndt at lette lidt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeg spurgte Claus om det og han sagde, at nej, der ville næppe være nogen udvikling til den tid. Medmindre altså, at Møffe levede i en svømmehal i mellemtiden. Det, der er nu, er også det, som vil være til den tid.

 

Ok måske at bo i en svømmehal ville være lidt kedeligt i længden, medmindre der var virkelig lækre redningsmænnere der :cool:

 

Men både det at du er begyndt at give barf og de der vitaminting, det kan sagtens være at det kan gøre rigtig godt! Og måske ville sådan noget svømmetræning slet ikke være en dårlig ide - hvis han overhovedet gider.

Gad godt gå til svømning med Motor, så kunne han osse blive kølet ned om sommeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...