Hop til indhold

Banebrydende fremskridt


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

I dag har vi været til generalforsamling i Klubben for små selskabshunde..

Og vi skulle stemme om:

1. Udstillingskrav til alle klubbens racer før avl..

Afstemningen viste et stort flertal for at samtlige racer fremover skal udstilles og præmieres med mindst en anden præmie før vi må bruge dem i avl :banan::banan:

 

2. Patella Luxation af alle klubbens racer før avl.. Grad 0 og 1 må vi avle på. Dog må en grad 1 kun parres med en grad 0. Grad 2 og grad 3 skal fjernes fra avlen.. Resultatet skal indsendes til DKK og lægges på hundeweb.

Der var en hel del debat. Og faktisk virkede det som om at ret mange var imod. Men forslaget blev godkendt med et pænt flertal. :banan::banan:

 

Freudika kan nok huske tallene :mrgreen:

 

Mange af jer vil nok huske at sundhed hos (især Löwchen) er en af mine kæpheste..Og jeg er vildt glad for at der nu kan sættes en stopper for avl alá "han er da en sød hanhund. selvom han kun har en kugle" eller "hun vil så gerne have hvalpe. Skidt med hun har underbid".

 

Egentlig var det chokerende at se hvor mange/få (nuværende og kommende) Löwchenopdrættere der åbenbart er ligeglade med at kunne sætte deres præg på diskussionen og afgørelserne. Der kom 2 (TO!!!!) med Löwchen. Freudika og jeg..

Ikke engang racerepræsentanten eller supleanten var til stede.

 

Hvordan det så ud i de andre racer skal jeg ikke kunne sige men ialt var vi 80 mennesker. Og jeg syens der blev sagt at der er 1000 medlemmer i klubben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke, det er virkelig fremskridt :5up:

Men ja, utroligt at så mange tilsyneladende er ligeglade :hmm:Hvor foregik det henne? Måske har rejsetid/afstand noget med det at gøre?

Tak :lol:

Det blev holdt i Vejle..Sådan ca nærmest midt i alting. Jeg havde 2½ times køretid(250 km)..3 af de andre løvekenneler ligger på Als. Der er vel omkring 110-120 km fra dem :hmm: Hvis man interesserer sig nok for en sag gider man godt at køre, ikk?

Og jeg har det bare sådan at hvis man gang på gang ikke(læs aldrig) stiller op for at repræsentere sin race, er man så overhovedet den rette til at være racerepræsentant??

 

Men vent nu bare. Dem der ikke deltog er med garanti dem der brokker sig allermest over de nye regler.

Men jeg er sq godt nok glad for at det blev gennemført. Så er det bare med at arbejde videre mod noget øjenlysning :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har vi været til generalforsamling i Klubben for små selskabshunde..

Og vi skulle stemme om:

1. Udstillingskrav til alle klubbens racer før avl..

Afstemningen viste et stort flertal for at samtlige racer fremover skal udstilles og præmieres med mindst en anden præmie før vi må bruge dem i avl :banan::banan:

 

Super. :5up:

 

2. Patella Luxation af alle klubbens racer før avl.. Grad 0 og 1 må vi avle på. Dog må en grad 1 kun parres med en grad 0. Grad 2 og grad 3 skal fjernes fra avlen.. Resultatet skal indsendes til DKK og lægges på hundeweb.

Der var en hel del debat. Og faktisk virkede det som om at ret mange var imod. Men forslaget blev godkendt med et pænt flertal. :banan::banan:

 

Fedt at det blev godkendt. :5up: Men det er da chokerende, at så mange var imod. :shock: Hvorfor i alverden vil man avle på en hund med grad 2 eller 3? :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...