Hop til indhold

Hvad siger i til dette?


Gryn
 Share

Recommended Posts

voksenfoder til hunde af små til mellemstore racer

Beskrivelse:

Adult - kylling & Ris

Komplet og nøjagtig balanceret foder til den voksne hund.

Foderet skal fortrinsvis bruges til hunde over 1 år, med et normalt til højt aktivitetsniveau.

xxx sørger for alle de ernæringsmæssige nødvendigheder, der sikrer din hunds optimale sundhed. Du vil kunne se resultaterne af omega 3 & 6 essentielle fedtsyrer i hundens skinnende pels, klare øjne og sunde hud.

xxx Adult er et fortrinligt vedligeholdelses foder, særdeles velsmagende og med en meget høj optagelighed!

 

Ingredienser:

Kyllingekød mel, rismel, spelt, kyllingefedt, byg, tørret æg, fiskemel, tørret gær, risklid, tørret presset tomat, hydroliseret protein, tørret roemos, hele malede hørfrø, fiske olie, tørret hel selleri, tørrede ærter, calcium karbonat, hele tørrede gulerødder, natrium hexametafosfat, tørret æble, kalium klorid, tørret tranebær, tørret blåbær, natrium klorid, glucosamin, chicory pulver, tørrede morgenfrue kronblade, kondroitin sulfat.

(glucosamin/kondroitin 770 mg/kg)

 

Hunden skal altid have adgang til frisk vand

 

ANALYSE:

Råprotein 26,5%

Råfedt 18,5%

Råfibre 2,5%

Fugtighedsmængde 9,0%

Aske 7,0%

Kalcium 1,1%

Fosfor 0,95%

Kalium 0,60%

Natrium 0,35%

Magnesium 0,10%

 

Additiver pr kg:

A vitamin 16500 IU/kg

D3 vitamin 1100 IU/kg

E vitamin 120 mg/kg

Kobbersulfat 8 mg/kg

Kobber 4 mg/kg

(kobber chelat af aminosyre hydrat)

Link til indlæg
Del på andre sites

voksenfoder til hunde af små til mellemstore racer

Beskrivelse:

Adult - kylling & Ris

Komplet og nøjagtig balanceret foder til den voksne hund.

Foderet skal fortrinsvis bruges til hunde over 1 år, med et normalt til højt aktivitetsniveau.

xxx sørger for alle de ernæringsmæssige nødvendigheder, der sikrer din hunds optimale sundhed. Du vil kunne se resultaterne af omega 3 & 6 essentielle fedtsyrer i hundens skinnende pels, klare øjne og sunde hud.

xxx Adult er et fortrinligt vedligeholdelses foder, særdeles velsmagende og med en meget høj optagelighed!

 

Ingredienser:

Kyllingekød mel, rismel, spelt, kyllingefedt, byg, tørret æg, fiskemel, tørret gær, risklid, tørret presset tomat, hydroliseret protein, tørret roemos, hele malede hørfrø, fiske olie, tørret hel selleri, tørrede ærter, calcium karbonat, hele tørrede gulerødder, natrium hexametafosfat, tørret æble, kalium klorid, tørret tranebær, tørret blåbær, natrium klorid, glucosamin, chicory pulver, tørrede morgenfrue kronblade, kondroitin sulfat.

(glucosamin/kondroitin 770 mg/kg)

 

Hunden skal altid have adgang til frisk vand

 

ANALYSE:

Råprotein 26,5%

Råfedt 18,5%

Råfibre 2,5%

Fugtighedsmængde 9,0%

Aske 7,0%

Kalcium 1,1%

Fosfor 0,95%

Kalium 0,60%

Natrium 0,35%

Magnesium 0,10%

 

Additiver pr kg:

A vitamin 16500 IU/kg

D3 vitamin 1100 IU/kg

E vitamin 120 mg/kg

Kobbersulfat 8 mg/kg

Kobber 4 mg/kg

(kobber chelat af aminosyre hydrat)

Det der umiddelbart tiltrækker min opmærksomhed, er at kyllingekødet er fersk...dvs anddelen af kød er rimelig lille når vandet er fjernet

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ligner så mange af de forskellige hunde-tørkoster, man kan købe i dag.

Jeg ved også, hvad det er for et mærke.

Det koster 475 kr for 15 kilo.. Det synes jeg er en væsentlig oplysning. For man kan få hvadsomhelst hvis man betaler.

 

Foder er jo en trossag, og tro kan næsten ikke diskuteres.

 

Det, man betaler for -i forhold til Olivers (399 for 15 kilo), -som JEG jo kender bedst-, er at i XXX er der morgenfrue, cikorie, tranebær, æbler osv...

Og så er der natrium hexametafosfat????? i? Det bruger man når man vasker tøj? Hvad laver det i hundemad? :lol:

 

---Det er som om producenterne konkurrerer om at tilsætte flest mulige spændende ingredienser til foderet... Jeg håber bare, at de forinden har undersøgt GRUNDIGT! at der ikke er nogle skadelige langtidsvirkninger af de ingredienser.

 

I betragtning af prisen så burde der ikke være hydrolyseret protein i...

 

Men jeg kan godt lide, at der er fisk i. Dog ikke fiskeolien. For det vil ret hurtig nedbrydes hvis ikke der er tilsat antioxidanter.....

Fiskeolie er det klogest af give ved siden af. Og at opbevare det i en lukket flaske i køleskab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Ingredienser:

Kyllingekød mel, rismel, spelt, kyllingefedt, byg, tørret æg, fiskemel, tørret gær, risklid, tørret presset tomat, hydroliseret protein, tørret roemos, hele malede hørfrø, fiske olie, tørret hel selleri, tørrede ærter, calcium karbonat, hele tørrede gulerødder, natrium hexametafosfat, tørret æble, kalium klorid, tørret tranebær, tørret blåbær, natrium klorid, glucosamin, chicory pulver, tørrede morgenfrue kronblade, kondroitin sulfat.

(glucosamin/kondroitin 770 mg/kg)

 

Jeg er enig med Birgitta.

 

Der er hydroliseret protein, det ved jeg ikke lige hvad er, men det må betyde, at protein indholdet i fodderet ikke var højt nok med ‘bare’ de almindelig ingredienser og så putter man lige lidt hydroliseret protein i for at komme op på et acceptabelt niveau. Sådan læser jeg det – synes ikke det er så godt.

 

Det er fint, at den første ingrediens er en kødingrediens. Men så kommer der først en mere kød ingrediens (fiskemel) lidt for langt nede i listen. Så måske er der ikke nok kødbasis i tørfodderet.

 

Jeg ved ikke hvad roemos dækker over, men i USA er beet pulp lidt omdiskuteret: beet kan vist betyde både rødbede og roe. Beet pulp er noget bruges som fyld (fiber) ingrediens i fodder til dyr. Men nogle bruger det ikke, da det kan give problemer – blandt andet hos hunde mht allergi og andet (kan ikke helt huske).

 

En fin mængde af frugt og grønt ellers.

 

Jeg synes, at korn ingredienserne er fine og der er flere forskellige. Spelt er hvede, har jeg nu lært – den er så ikke nær så god.

 

Jeg ville ikke bruge det ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

he he ... nu har jeg fundet ud af hvilket mærke det er! :mrgreen:

 

Forresten, da det er produceret i nordamerika (ved ikke mht Danmark) så vil jeg også være, jeg ved ikke, forsigtig med fiskemel ingrediensen. Med undtagelse af fødevarer til mennesker, så er der vist ofte et eller anden slags konserveringsmiddel tilsat fisk, som er meget usundt. Kan ikke huske detaljerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
he he ... nu har jeg fundet ud af hvilket mærke det er! :mrgreen:

 

Forresten, da det er produceret i nordamerika (ved ikke mht Danmark) så vil jeg også være, jeg ved ikke, forsigtig med fiskemel ingrediensen. Med undtagelse af fødevarer til mennesker, så er der vist ofte et eller anden slags konserveringsmiddel tilsat fisk, som er meget usundt. Kan ikke huske detaljerne.

Jeg ved også hvad det er :)

 

Ja, der er nogle usikre dele, fx er det ikke så udførligt som eaglepacks ingrediensliste, jeg bliver hvor jeg er :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Det må du selv om :)

 

Jeg vil se mere end dette!

Jeg er vidst også forvirret, som Gryn er, for jeg ville da også mene det er indholdet man skal se på, men jeg har heller ikke sat mig ret meget ind i foder, så hvad er det egentlig, du mere vil se?

 

Jeg synes da nok du plejer at kunne give en beskrivelse af et foder på færre oplysninger, så det virker da mystisk fystisk, at du nu skal have flere oplysninger. :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg er vidst også forvirret, som Gryn er, for jeg ville da også mene det er indholdet man skal se på, men jeg har heller ikke sat mig ret meget ind i foder, så hvad er det egentlig, du mere vil se?

 

Jeg synes da nok du plejer at kunne give en beskrivelse af et foder på færre oplysninger, så det virker da mystisk fystisk, at du nu skal have flere oplysninger. :neutral:

Jeg gider ikke sådanne gætte lege, når du vil vide det :)

Det indikere at jeg (andre) måske ikke er uvildig, ikke ser på det enkelte foder, men dømmer på navnet, men det gør jeg ikke :)

 

Jeg vil se hvad de iøvrigt skriver, man kan læse meget ud af en hjemmeside, som du ved ser jeg helheder :-D

 

Jeg plejer ikke at dømme foder på navnet men gennemgå ingredienslisten, det er nu nemt nok at finde ud af hvilket foder det er, man søger bare på teksten i google, så jeg ved selvfølgelig godt hvad det er ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

 

Der er hydroliseret protein, det ved jeg ikke lige hvad er, men det må betyde, at protein indholdet i fodderet ikke var højt nok med ‘bare’ de almindelig ingredienser og så putter man lige lidt hydroliseret protein i for at komme op på et acceptabelt niveau. Sådan læser jeg det – synes ikke det er så godt.

Dels er det behandlet protein og man kan ikke se hvor det kommer fra, det kan være hvad som helst :)

Men det er typisk for mange af de dyrere fodertyper :)

Det er fint, at den første ingrediens er en kødingrediens. Men så kommer der først en mere kød ingrediens (fiskemel) lidt for langt nede i listen. Så måske er der ikke nok kødbasis i tørfodderet.

 

 

Det er fint nok det kommer dernede, men jeg er skeptisk fordi det igen kan være hvad som helst og med hvad som helst i :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Dels er det behandlet protein og man kan ikke se hvor det kommer fra, det kan være hvad som helst :)

Men det er typisk for mange af de dyrere fodertyper :)

 

 

Det er fint nok det kommer dernede, men jeg er skeptisk fordi det igen kan være hvad som helst og med hvad som helst i :)

 

aha. nå det er sådan en størrelse :blink: Fandt lige ud af at det er protein som bliver 'nedbrudt' i sådan en grad at det er ukendeligt for kroppen og hunde med f.eks. protein allergi kan så indtage det uden at kroppen ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
aha. nå det er sådan en størrelse :blink: Fandt lige ud af at det er protein som bliver 'nedbrudt' i sådan en grad at det er ukendeligt for kroppen og hunde med f.eks. protein allergi kan så indtage det uden at kroppen ved det.

Det er ikke så enkelt igen, men ja det er det de gør i allergifoder :)

 

Men det kan fx være lavet på fjer eller andet, ja faktisk også gamle lædersko, men så er optagligheden ikke ret godt , men protein indholdet kan blive pænt højt på den måde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jeg gider ikke sådanne gætte lege, når du vil vide det :)

Det indikere at jeg (andre) måske ikke er uvildig, ikke ser på det enkelte foder, men dømmer på navnet, men det gør jeg ikke :)

 

Jeg vil se hvad de iøvrigt skriver, man kan læse meget ud af en hjemmeside, som du ved ser jeg helheder :-D

 

Jeg plejer ikke at dømme foder på navnet men gennemgå ingredienslisten, det er nu nemt nok at finde ud af hvilket foder det er, man søger bare på teksten i google, så jeg ved selvfølgelig godt hvad det er ;)

Okay tak for svar. Jeg ved godt du ikke plejer at dømme på navnet, det var derfor jeg blev forvirret, fordi du nu ville have et navn på foderet, men nu ved jeg så hvorfor :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gider ikke sådanne gætte lege, når du vil vide det :)

Det indikere at jeg (andre) måske ikke er uvildig, ikke ser på det enkelte foder, men dømmer på navnet, men det gør jeg ikke :)

 

Jeg vil se hvad de iøvrigt skriver, man kan læse meget ud af en hjemmeside, som du ved ser jeg helheder :-D

 

Jeg plejer ikke at dømme foder på navnet men gennemgå ingredienslisten, det er nu nemt nok at finde ud af hvilket foder det er, man søger bare på teksten i google, så jeg ved selvfølgelig godt hvad det er ;)

 

Jeg indikerer ikke noget. Hvis folk ikke vil svare kan de jo lade være med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg indikerer ikke noget. Hvis folk ikke vil svare kan de jo lade være med det.

 

Det tror jeg heller ikke du gør, eller jeg ved det :)

 

Men det burde ikke være nødvendigt at lege gættelege :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så lige reklamen for Pedigrees nye Better by Nature.. Og selvom ingen her ville fodre med det alligevel, så synes jeg da egenlig det er dejlig at se at selv hos de billigere mærker kan man mærke at folk vil have noget mere rent og nærende..

 

Det må da være en generel ting, og det kan vel egenlig kun komme hundene til gode i sidste ende :)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

 

Tak begge to, nu har jeg noget at se på, og printe ud. Så vil jeg tage det med til Gudrun. Groa skal stadig være på hjemmelavet, men på længere ture/ferier vil det være rart ar kunne supplere med tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...