Hop til indhold

Cesar Millan endnu engang


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst beagle-lover
"This is as bad as it gets"(Citat: Cesar Millan) - og hvor har han dog ret...

 

Aldrig har jeg set en hunde"kyndig" opføre sig så grænseoverskridende og ubehageligt over for en hund - det er da "as bad as it gets"

 

Jeg kunne ikke lade være med at smile lidt da jeg så hunden - nåårh - den ville hilse og lege med de hunde den mødte og ikke være begrænset af sin snor. Det er så trist at ejerne tror at hunden er aggressiv og det kan undre mig at de ikke har flere problemer med deres hund. Hvilke andre signaler har de overset eller mistolket?

 

Men ham - ham Cesar Millan med hans kæmpe hundeflok, hans "store viden om hundesdfærd"(eller hvad han nu kalder det) - hvilken undskyldning har han? Hvor "lærer" man det henne?

 

Hvor "lærer" man at galge hunden op og ignorere det faktum at hunden har sele på?

Hvor "lærer" man at hunden er aggressiv når den piver, hyler og ivrigt forsøger at komme hen til den anden hund?

Hvor "lærer" man at stramme et halsbånd(/galgen) så meget at luft tilførslen stopper og så klappe hunden når den udmattet falder om på græsset?

Hvor "lærer" man at blive ved med at udsætte hunden for ens egen grænseoverskridende opførsel når hunden klart siger fra - eller forsvinder ind i sig selv?

 

Hvor "lærer" han det - hvordan kan han "se" og "tolke" det?

 

Du skriver det så godt, så godt.

Bliver nu igen helt trist :cry:og sender en varm tanke til min dejlige Alice der garanteret ligger i vores seng og sover

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 137
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes, det er så sørgeligt at så mange ikke kan se hvad CM har gang i. Heldigvis er der masser af kvikke hundeejere herinde, som har gennemskuet ham :klap2:

 

Jeg har fundet denne side på nettet om CM, som jeg synes er meget god:

http://fourpawsuniversity.com/cesarfans.htm

 

Desværre er hans fans netop det - fans (fanatiske) De vil/kan ikke se, at det er helt galt det han gør. Uhyggeligt, at så mange mennesker kan tilbede en mand, som kvæler, rykker, trykker, skræmmer og ydmyger hunde :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Ja, der er ingen overraskelser, det er som at se tråde fra for 2 år siden :hmm:

 

Nogen skriver faktisk det helt samme, som fx at der ikke er alternative forslag til hvad man kan gøre, ku man henvise til en 2 år gammel tråd, det ku man vel egentligt godt ikke?

 

Sådan noget som indlæg nr 504 i denne tråd viser bla bla bla

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
"This is as bad as it gets"(Citat: Cesar Millan) - og hvor har han dog ret...

 

Aldrig har jeg set en hunde"kyndig" opføre sig så grænseoverskridende og ubehageligt over for en hund - det er da "as bad as it gets"

 

Jeg kunne ikke lade være med at smile lidt da jeg så hunden - nåårh - den ville hilse og lege med de hunde den mødte og ikke være begrænset af sin snor. Det er så trist at ejerne tror at hunden er aggressiv og det kan undre mig at de ikke har flere problemer med deres hund. Hvilke andre signaler har de overset eller mistolket?

 

Men ham - ham Cesar Millan med hans kæmpe hundeflok, hans "store viden om hundesdfærd"(eller hvad han nu kalder det) - hvilken undskyldning har han? Hvor "lærer" man det henne?

 

Hvor "lærer" man at galge hunden op og ignorere det faktum at hunden har sele på?

Hvor "lærer" man at hunden er aggressiv når den piver, hyler og ivrigt forsøger at komme hen til den anden hund?

Hvor "lærer" man at stramme et halsbånd(/galgen) så meget at luft tilførslen stopper og så klappe hunden når den udmattet falder om på græsset?

Hvor "lærer" man at blive ved med at udsætte hunden for ens egen grænseoverskridende opførsel når hunden klart siger fra - eller forsvinder ind i sig selv?

 

Hvor "lærer" han det - hvordan kan han "se" og "tolke" det?

 

Millan siger selv, at han er født "med gaven" og at han er glad for at kunne give den videre til sine børn!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Og reaktionen er helt som ventet :roll:

 

 

Ja, vi skulle lige have en bestemt herre hjem fra arbejdet, så bliver der givet gas :-P

 

Jeg synes det er så fedt med Millan diskussionen, for der kommer nye til for hver gang og læser med, og på et tidspunkt lysner det forude.

Vi skal bare blive ved på - terriervis :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja, der er ingen overraskelser, det er som at se tråde fra for 2 år siden :hmm:

 

Nogen skriver faktisk det helt samme, som fx at der ikke er alternative forslag til hvad man kan gøre, ku man henvise til en 2 år gammel tråd, det ku man vel egentligt godt ikke?

 

Sådan noget som indlæg nr 504 i denne tråd viser bla bla bla

 

Det synes jeg godt man kan. Jeg tænkte det faktisk, men som du ved kan jeg ikke det der søgenoget...

 

Nogle af indlæggene er nemlig nøjagtigt som for to år siden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg synes, det er så sørgeligt at så mange ikke kan se hvad CM har gang i. Heldigvis er der masser af kvikke hundeejere herinde, som har gennemskuet ham :klap2:

 

Jeg har fundet denne side på nettet om CM, som jeg synes er meget god:

http://fourpawsuniversity.com/cesarfans.htm

 

Desværre er hans fans netop det - fans (fanatiske) De vil/kan ikke se, at det er helt galt det han gør. Uhyggeligt, at så mange mennesker kan tilbede en mand, som kvæler, rykker, trykker, skræmmer og ydmyger hunde :(

 

 

Et rigtigt godt link.

 

Man kommer hele vejen rundt om de protester og spørgsmål tilhængere af Millanmetoderne kommer med.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det med dilleren er i hvert fald vigtigt :bigsmile:

 

Det tilslutter jeg mig. Han må have et mikroskop monteret på toiletbrættet for at ramme! :lol:

 

Det er desværre ikke noget særsyn, at folk med selvtillidsproblemer bruger hunde til at have noget/nogen, de kan have magten over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der er ingen overraskelser, det er som at se tråde fra for 2 år siden :hmm:

 

Dengang var jeg ikke med, så det er helt nyt og der er masser af overraskelser i det, for mig. :shock:

 

 

Sådan noget som indlæg nr 504 i denne tråd viser bla bla bla

 

Nr. 504 ???. Jeg kan kun se at vi er nået til nogen og tres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Det er dejligt at have et sted hvor man kan skrive lidt mere frit om den lille mand, for mig er et ethvert menneske der har brug for at bruge overgreb overfor svagere individer (også stærkere individer) små, så lidt empati, så lidt indlevelse i hvad et andet væsen føler :cry:

 

At han ovenikøbet mener sig født med ''evnen'' til at nedbryde en hund, det er da selvovervurdering og noget der ligner en psykopatisk personlighedstype i foruroligende grad :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

 

Dengang var jeg ikke med, så det er helt nyt og der er masser af overraskelser i det, for mig. :shock:

 

 

 

 

Nr. 504 ???. Jeg kan kun se at vi er nået til nogen og tres.

 

Der ligger enmasse gamle tråde fra et par år siden da han blev sendt på TV2, mange lange tråde som ligner den der er nu til forveksling, os på ''venstrefløjen'' skriver det samme, og de på ''højrefløjen'' skriver det samme ;)

 

Så man kunne sagtens linke til et af sine gamle indlæg, altså ''nr 504 i den her tråd'' viser et alternativt forslag til an anden metode til behandling af.... :-D

 

Det er en gentagelse, men en del af deltagerne er skiftet ud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ellers forsøgt at undgå at se klippet, men kunne alligevel ikke lade være. Et eller andet sted håbede jeg det ikke var så slemt som I gav udtryk for herinde... Det var det, nærmest værre.

 

Jeg ser heller ikke en agressiv hund. Jeg ser en hund der nok sjældent har fået lov til at hilse på andre hunde, og som derfor bliver overstadig når der endelig er nogle i nærheden den kan hilse på. Jeg synes ikke dens kropsprog ser agressivt ud...

 

Jeg ser en mand som overser hundens signaler totalt, og istedet vælger at sætte en kvælerline, som ikke bare sådan lige holder op med at kvæle, helt op under ørene og strammer til. Jeg ser en hund som er hylet helt ud af at blive behandlet så hårdt, og en hund der gør alt hvad den kan for at slippe for den hårde behandling. En hund der til sidst bare giver op og bliver liggende icon_cry.gif Og en magtsyg lille mand der endelig løsner båndet om halsen hvorefter hunden tager nogle dybe åndedrag.

 

Jeg tror virkelig at hunden føler den kæmper for sit eget liv. Han er jo vitterlig ved at kvæle den.

 

Der er en seriøs brist i den mand. En mand der kan få sig selv til at forvolde det ubehag hos dyr, må virkelig have nogle problemer med sit selværd. Hvorfor skulle hav ellers udøve den magt over et dyr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ellers forsøgt at undgå at se klippet, men kunne alligevel ikke lade være. Et eller andet sted håbede jeg det ikke var så slemt som I gav udtryk for herinde... Det var det, nærmest værre.

 

Jeg ser heller ikke en agressiv hund. Jeg ser en hund der nok sjældent har fået lov til at hilse på andre hunde, og som derfor bliver overstadig når der endelig er nogle i nærheden den kan hilse på. Jeg synes ikke dens kropsprog ser agressivt ud...

 

Jeg ser en mand som overser hundens signaler totalt, og istedet vælger at sætte en kvælerline, som ikke bare sådan lige holder op med at kvæle, helt op under ørene og strammer til. Jeg ser en hund som er hylet helt ud af at blive behandlet så hårdt, og en hund der gør alt hvad den kan for at slippe for den hårde behandling. En hund der til sidst bare giver op og bliver liggende icon_cry.gif Og en magtsyg lille mand der endelig løsner båndet om halsen hvorefter hunden tager nogle dybe åndedrag.

 

Jeg tror virkelig at hunden føler den kæmper for sit eget liv. Han er jo vitterlig ved at kvæle den.

 

Der er en seriøs brist i den mand. En mand der kan få sig selv til at forvolde det ubehag hos dyr, må virkelig have nogle problemer med sit selværd. Hvorfor skulle hav ellers udøve den magt over et dyr...

 

Han må jo bare være dum, altså? eller blind eller bare ude af stant til at føle empati.... Han er nok en af dem der morede sig over at hive benene af æderkopper som lille:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Han må jo bare være dum, altså? eller blind eller bare ude af stant til at føle empati.... Han er nok en af dem der morede sig over at hive benene af æderkopper som lille:evil:

Dvs psykopat ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
er misforståelsen ikke, at der er tale om et andet forum vedr. "indlæg 504" :mrgreen: og den gentagne diskussion?

 

Jo selvfølgelig, det er debaten inde på jubii, det er den der blev skrevet om på det tidspunkt jeg skrev det!

 

Jeg skrev at man ligeså godt kunne tage en to år gammeltråd og henvise til indlæg nr xxx :mrgreen:

 

Det er ganske simpelt, og de samme mener sørme det samme endnu (et par har rykket sig).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
ja og så i sær fordi han bliver ved at gøre det... han gør det ikke som en reaktion på afmagt, stress eller andet der kan forklares og tildels undskyldes, hvis personen fortryder det. Milan fortryder ikke, han ser ikke noget galt i det han gør.. Det er fandme uhyggeligt!

 

Jeg er så totalt enig som jeg kan blive, og jeg bliver så trist over den mangel på udvikling og mangel på ændring i holdninger på jubii, for i forhold til for 2 år siden, så ved folk en hel del mere om adfærd og hundesprog, men de synes stadig væk at han er en fin fyr :oops:

 

Så hvis man konkludere på det, så er det fandeme uhyggeligt du :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

er der ikke nogen der kan finde det der herlige klip med en parodi af milan som tegnerseriefigur der skal opdrage et barn? Den er så godt lige at sætte tingene lidt på spidsen med:lol:

 

En søgte på youtupe men fandt kun et satire program hvor en milanfigur skulle være ægteskabsrådgiver... Så morsomt ud, men jeg mangler syd på pc så jeg aner ikke havd de snakker om:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
er der ikke nogen der kan finde det der herlige klip med en parodi af milan som tegnerseriefigur der skal opdrage et barn? Den er så godt lige at sætte tingene lidt på spidsen med:lol:

 

En søgte på youtupe men fandt kun et satire program hvor en milanfigur skulle være ægteskabsrådgiver... Så morsomt ud, men jeg mangler syd på pc så jeg aner ikke havd de snakker om:mrgreen:

Hvis det har været vist på jubii kan du måske finde der der i en søgning?

 

Der var osse noget med en norsk hund han bankede :cry:

 

Man får fortalt at hunde bliver banket inden optagelser!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvis det har været vist på jubii kan du måske finde der der i en søgning?

 

Der var osse noget med en norsk hund han bankede :cry:

 

Man får fortalt at hunde bliver banket inden optagelser!

 

Det var vist en nordmand som fortalte, at hun kendte en basenjiejer i USA som skulle have hjælp af Millan.

Han startede med at slå hunden, men denne lille hund blev så ærgerlig over behandlingen, at den bed sig fast i n...serne på Millan.

Den blev af en eller anden årsag ikke brugt til TV programmet :shock::-P

 

Jeg husker stadig med gru det program hvor han efter sigende for første gang så den hund han skulle "hjælpe". Det var en hvid hyrdehund som efter sigende skulle have taget magten fra en mor og hendes børn.

Millan gik ud i haven til hunden som flygtede fra ham, blot ved synet af ham. Det var så rædselsfuldt at se, for hunden var så langt ude i panik at den bogstavelig talt forsøgte at klatre på husmuren i et hjørne i forsøget på at slippe væk!

 

Han fik fat i hunden og herefter lærte han sønnerne på 10 - 13 år at behandle den, som han selv gør.

Moderen næsten græd af glæde, for nu kunne de gå tur med deres hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...