Gæst scheindel Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 nu er jeg rigtigt træt af alle disse hundeejer-hadere! idag (igen) har jeg fårt skæld ud fra en helt fremmed person fordi at der var hundelort på en grasplæne ved en gangsti. problemet er bare det at det ikke er mine hunde der lagt den lort, og at jeg rent faktisk altid samler lorten op efter dem (jeg havde ikke engang lagt mærke til den lort). hvorfor skal vi hundeejere blive givet et slags kollektivt skyld for de fejl nogle få hundeejere laver? jeg synes da for f*den også det er klamt med al den hundelort! men jeg synes også det er rigtigt irriterende med alt andet skrald der ligger og flyder rundt om på fortorv og andre steder (glasskårer, skodder, gamle halvspiste burgere, øldåser etcetc...). jag går alligevel ikke frem til nærmeste menneske jeg ser og giver ham skæld ud fordi der er så olækkert! hvad giver ikke-hundeejere ret at give skæld ut til tilfældige hundeejere de møder bare fordi der ligger lort på marken? jeg har oplevet det flere gange! mister man sin ret til en smule respekt idet man køber hund eller hvad? helt ærligt, så sjovt er det nu heller ikke at samle lort op. hvis jeg får skæld ud flere gange så holder jeg op med det i protest! jeg får jo alligevel det skæld ud, så hvorfor have besvær med det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mollie-vuffer Besvaret April 28, 2008 Rapporter Share Besvaret April 28, 2008 Du har fuldstændig ret. De blikke man får, når hunden sætter sig. Folk står virkelig og glor og sender onde blikke. "Samler hun nu op", kan man næsten se de tænker.... Ja, gu' gør jeg så.. Eller kommentaren. Da jeg fortalte jeg har sådan en beholder på snoren for at huske at få poser med.. Ja, men den skal jo også bruges.. Jo tak, det ved jeg da godt. Jeg kan helt sætte mig ind hvad du mener. Det er faktisk irreterende at skal have skyld for alle hunde der skider i danmark Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret April 28, 2008 Rapporter Share Besvaret April 28, 2008 Hihi... hvis jeg kommer ud for den slags, så hiver jeg en pose op af lommen mens jeg høfligt spørger: "Vil du låne en pose, så du kan samle den op?" Hvis fæet så svarer: "det er da ikke MIN lort", -så har jeg anledning til at sige: "Det er da heller ikke min." Jeg plejer osse at tilbyde folk at låne en pose hvis deres hund "kommer til at" lorte i græsset eller på stien... Vi skal nok lade være med at have kollektiv dårlig samvittighed, og i stedet foreslå ikke-hundeejere at gå med lorteposer i lommen ligesom vi selv gør. For det virker faktisk. De hundeejere, der ikke samler op efter deres hund har nemlig som regel ikke nogen poser med... Og derfor KAN de ikke samle op, uanset hvor meget man brokker sig. For de har jo "glemt" posen. Hvis man rækker dem en pose, så kan de dårligt undslå sig. Hvis de oplever det tit nok, så vil de synes det er pinligt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst scheindel Besvaret April 28, 2008 Rapporter Share Besvaret April 28, 2008 Hihi... hvis jeg kommer ud for den slags, så hiver jeg en pose op af lommen mens jeg høfligt spørger: "Vil du låne en pose, så du kan samle den op?" Hvis fæet så svarer: "det er da ikke MIN lort", -så har jeg anledning til at sige: "Det er da heller ikke min." god idé. skal starte med det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Davin Besvaret April 28, 2008 Rapporter Share Besvaret April 28, 2008 Tror desværre ikke der er så meget at gøre ved det. Jeg har endnu ikke selv hund, men jeg oplever det med mine katte. Mine katte er 120% indekatte og når de skal på toilet, ja så foregår det i kattebakken - alligevel skal jeg have skæld ud fordi nogle folk lader deres katte løbe frit rundt og de så lægger "små gaver" i folks blomsterbede - det er heller ikke min skyld! Nogle folk har bare for travlt med at irettesætte andre, før de fejer for egen dør - jeg tror helt bestemt at de folk der irettesætter dig, selv gør noget forkert på et andet område....ingen folk er perfekte og nogle har det så bedst med at nedgøre andre, for at de kan få det lidt bedre med sig selv - det er min mening. Når det er sagt, kan jeg godt forstå det er irriterende, men det var da en god ide at tilbyde dem en pose som Birgitta siger. Det vil jeg huske, hvis vi får hund og jeg også bliver skældt ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret April 28, 2008 Rapporter Share Besvaret April 28, 2008 Jeg er også træt af de folk der råber og skriger af mig inden de har set om jeg samler op. Jeg er også godt træt af de mange hundeejre der ikke samler op, her i området er det lige ved man går i l*rt til knæene. Jeg gør som Birgitta, tilbyder hundeejere der har "glemt" posen der hjemme, at de kan få en af mig. Jeg har altid 3 i lommen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mollie-vuffer Besvaret April 28, 2008 Rapporter Share Besvaret April 28, 2008 ja helt sikkert tilbyd dem en pose. Det har jeg også gjort, de får sådan et sjovt ansigtsudtryk :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret April 28, 2008 Rapporter Share Besvaret April 28, 2008 Jeg samler også altid op efter min hund. Det er noget forbandet svineri bare at gå fra det! Får jeg noget at vide af en eller anden på gåturene, svare jeg i samme tone som de taler til mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret April 28, 2008 Rapporter Share Besvaret April 28, 2008 Jeg må indrømme vi har en lille græssti nede ved vejen hvor ingen går, for det er hunde-lorte-stien. Her samler jeg ikke op. Ellers er Dumle generelt god til at gøre det helt inde ved buske og på græs. Men han har også en ting for indkørsler, her og andre ubehagelige steder samler jeg altid op, og jeg har kun mødt mennesker her i byen der er glade fordi de "har lagt mærke til" at jeg samler op efter Dumle. Men nøj hvor ligger der mange lorte lige midt på fortovet og hele vejen ned. Jeg forstår godt folk bliver noget sure over det, for jeg er ærlig talt selv rigtig træt af at gå og danse omkring dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret April 28, 2008 Rapporter Share Besvaret April 28, 2008 Jeg må indrømme vi har en lille græssti nede ved vejen hvor ingen går, for det er hunde-lorte-stien. Her samler jeg ikke op.Ellers er Dumle generelt god til at gøre det helt inde ved buske og på græs. Men han har også en ting for indkørsler, her og andre ubehagelige steder samler jeg altid op, og jeg har kun mødt mennesker her i byen der er glade fordi de "har lagt mærke til" at jeg samler op efter Dumle. Men nøj hvor ligger der mange lorte lige midt på fortovet og hele vejen ned. Jeg forstår godt folk bliver noget sure over det, for jeg er ærlig talt selv rigtig træt af at gå og danse omkring dem. Hvad så med dem der skal slå græsset? Og så kan lorte være smittekilde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret April 28, 2008 Rapporter Share Besvaret April 28, 2008 Hvad så med dem der skal slå græsset?Og så kan lorte være smittekilde. Ja, ved det kan være smittende, men der kan det næsten helt være svært at se hvilken lort man skal gå efter. Græsset bliver aldrig slået der, det er højt græs ind til nogle træer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret April 28, 2008 Rapporter Share Besvaret April 28, 2008 Ja, ved det kan være smittende, men der kan det næsten helt være svært at se hvilken lort man skal gå efter.Græsset bliver aldrig slået der, det er højt græs ind til nogle træer. Hvis man samler op efter sin hund, så er man med til at nedsætte risikoen for at andres hunde, samt ens egen bliver syg. Synes lidt det er en dårlig vane med: her går ingen, de andre samler heller ikke op, og så behøver jeg heller ikke. Det er så min mening, tror ikke vi bliver enige;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret April 28, 2008 Rapporter Share Besvaret April 28, 2008 Hvis man samler op efter sin hund, så er man med til at nedsætte risikoen for at andres hunde, samt ens egen bliver syg.Synes lidt det er en dårlig vane med: her går ingen, de andre samler heller ikke op, og så behøver jeg heller ikke. Det er så min mening, tror ikke vi bliver enige;-) Mnej, kan jo egentligt godt se det er forkert, jeg har nok bare ikke nok dårlig samvittighed over lige det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst beagle-lover Besvaret April 29, 2008 Rapporter Share Besvaret April 29, 2008 Du har fuldstændig ret. De blikke man får, når hunden sætter sig. Folk står virkelig og glor og sender onde blikke. "Samler hun nu op", kan man næsten se de tænker.... Ja, gu' gør jeg så.. Eller kommentaren. Da jeg fortalte jeg har sådan en beholder på snoren for at huske at få poser med.. Ja, men den skal jo også bruges.. Jo tak, det ved jeg da godt. Jeg kan helt sætte mig ind hvad du mener. Det er faktisk irreterende at skal have skyld for alle hunde der skider i danmark Kender det også godt og det sjove er så, når man har en tæve. Den sidder nemlig også ned når den tisser og det er altså svært at samle op :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret April 29, 2008 Rapporter Share Besvaret April 29, 2008 Kender det også godt og det sjove er så, når man har en tæve. Den sidder nemlig også ned når den tisser og det er altså svært at samle op :blink: Måske vi skal til at medbringe sugerør:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst beagle-lover Besvaret April 29, 2008 Rapporter Share Besvaret April 29, 2008 Måske vi skal til at medbringe sugerør:mrgreen: Hi hi, ja og velbekomme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret April 29, 2008 Rapporter Share Besvaret April 29, 2008 Hihi... hvis jeg kommer ud for den slags, så hiver jeg en pose op af lommen mens jeg høfligt spørger: "Vil du låne en pose, så du kan samle den op?" Hvis fæet så svarer: "det er da ikke MIN lort", -så har jeg anledning til at sige: "Det er da heller ikke min." Jeg må indrømme at jeg har sagt "Du fandt den, du må beholde den!" Men jeg samler nu op efter min, så problemet er som regel ikke så stort Dog har jeg været ude for en dame som skældte mig hæder og ære fra, fordi Futte "satte sig" på fortovet EFTER at jeg havde samlet op, hun ville ikke have at han gjorde det på fortovet, for hun kunne jo træde i det.. Da jeg så sagde, at hun da ikke kunne træde i noget som ikke var der og viste hende den fyldte pose, så svarede hun, at han jo kunne få dårlig mave... SÅ fik hun altså besked på at få noget indhold i sit liv i stedet for at forpeste vores andres :twisted: Men jeg synes også at man skal samle op efter sin hund, i hvert fald hvor der er chance for at andre går. Jeg må dog indrømme at jeg ikke mokker ind i krat og busk for at samle op, hvis man ikke kan komme til at træde i den, så får den lov at ligge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret April 29, 2008 Rapporter Share Besvaret April 29, 2008 Hi hi, ja og velbekomme Det er da hunden der skal suge op efter sig;-) Undskyld jeg spammer:oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 29, 2008 Rapporter Share Besvaret April 29, 2008 Jeg må indrømme at jeg har sagt "Du fandt den, du må beholde den!" Men jeg samler nu op efter min, så problemet er som regel ikke så stort Dog har jeg været ude for en dame som skældte mig hæder og ære fra, fordi Futte "satte sig" på fortovet EFTER at jeg havde samlet op, hun ville ikke have at han gjorde det på fortovet, for hun kunne jo træde i det.. Da jeg så sagde, at hun da ikke kunne træde i noget som ikke var der og viste hende den fyldte pose, så svarede hun, at han jo kunne få dårlig mave... SÅ fik hun altså besked på at få noget indhold i sit liv i stedet for at forpeste vores andres :twisted: Men jeg synes også at man skal samle op efter sin hund, i hvert fald hvor der er chance for at andre går. Jeg må dog indrømme at jeg ikke mokker ind i krat og busk for at samle op, hvis man ikke kan komme til at træde i den, så får den lov at ligge. På fortove og i rabatter, fælles græsplæner etc. hvor folk enten går eller slår græs, der samler jeg konsekvent op - ellers gør jeg ikke. Måske spiller det en rolle, at jeg bor på landet Jeg ved i hvert tilfælde, at jeg er den eneste, der samler op inde i landsbyen, min rabat bære ofte præg af, at en hund kom forbi - men det med at gå tur og lufte sin hund er også et nymodens påfund derude, der startede cirka samme dag jeg fik Lucki :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret April 29, 2008 Rapporter Share Besvaret April 29, 2008 men det med at gå tur og lufte sin hund er også et nymodens påfund derude, der startede cirka samme dag jeg fik Lucki :blink: Ha ha, du er simpelthen en trend-skaber? Eller er du bare "mærkelig" i de andres øjne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 29, 2008 Rapporter Share Besvaret April 29, 2008 Ha ha, du er simpelthen en trend-skaber? Eller er du bare "mærkelig" i de andres øjne? Jeg tror, jeg fik prikket til folks dårlige samvittighed, for pludselig vrimler det med hunde på tur i følge med ejer Men lidt mærkelig er jeg nu også, for jeg er jo ude i AL slagsvejr ink. snestorm og almindelig storm Så vil de vide, om nogle småbiveje er lukket efter et uvejr, spørger de bare mig, for jeg har jo nok lige gået tur der Hvilket jeg ofte også har Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret April 29, 2008 Rapporter Share Besvaret April 29, 2008 Jeg tror, jeg fik prikket til folks dårlige samvittighed, for pludselig vrimler det med hunde på tur i følge med ejer Men lidt mærkelig er jeg nu også, for jeg er jo ude i AL slagsvejr ink. snestorm og almindelig storm Så vil de vide, om nogle småbiveje er lukket efter et uvejr, spørger de bare mig, for jeg har jo nok lige gået tur der Hvilket jeg ofte også har Ej hvor dejligt!!! Du har da givet en hel del hunde mere indhold i tilværelsen så Det kan du da godt klappe dig selv på skulderen over Det får du lige tak for på hundenes vegne 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 29, 2008 Rapporter Share Besvaret April 29, 2008 Ingen tak nødvendig - for hvordan kan en tosset bybo vide, at man ikke går tur med sin hund på landet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret April 29, 2008 Rapporter Share Besvaret April 29, 2008 Ingen tak nødvendig - for hvordan kan en tosset bybo vide, at man ikke går tur med sin hund på landet Nej, sådan noget by-pjat Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret April 29, 2008 Rapporter Share Besvaret April 29, 2008 Jeg samler altid op, men jeg er også træt af folks hysteri omkring emnet. I det hele taget synes jeg, at hundeejere er blevet en "race", som folk ser det som acceptabelt at rakke ned på - næsten som rygere. De glemmer bare lige den forskel, at de ikke får lungekræft af at jokke i en lort. Det er da ulækkert at få lort på skoene, men til gengæld bliver de cigaretskodder, som det åbenbart er acceptabelt at smide, liggende meget, meget længere. Jeg fik engang skæld ud af en dame, fordi min hund snusede til et hus. Det var en ejendom, der lå helt ud til fortovet, så der var ikke tale om, at vi var på privat grund. Hun sagde, at det ikke var så lækkert, at hunden tissede (hvilket den altså ikke gjorde), hvor der også færdedes børn. Jeg fik heldigvis svaret noget ondt om "lækkerheden" af børn :twisted: (Det skal siges, at jeg er musiklærer, og tit bliver smittet med forkølelse mv. af børn, der burde være holdt hjemme). Det er imo ynkeligt, når en kendis som Peter Tanev står frem i Ekstrabladet og brokker sig, fordi hans datter har fået lort på skoen. Helt ærligt! Mon ikke hans datter på et tidspunkt har skreget og skabt sig offentligt? Og husker han altid at holde hende hjemme fra fritidsaktiviteter, når hun er forkølet, så hun ikke smitter andre? Fej for egen dør og brug dog kendiseffekten til at gøre opmærksom på en lidt mere alvorlig sag! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts