Hop til indhold

Måske har vi alligevel en chance


Lonny
 Share

Recommended Posts

DF har sendt følgende forespørgsel til retsudvalget:

 

Ministeren bedes yde teknisk bistand til ændringsforslag med bemærkninger,

der indebærer, at forbuddet mod besiddelse af visse hunde udgår.

http://www.ft.dk/samling/20091/lovforslag/l163/spm/10/829046.pdf

Så måske er der alligevel håb for Luna :klap:

ps. Husk at dette er i muskelhundeforummet, så jeg vil gerne undgå at starte en diskution om hvor dårlig det vil være hvis lovforslaget ikke bliver vedtaget, nu vil jeg bare gerne have lov at håbe lidt :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

DF har sendt følgende forespørgsel til retsudvalget:

 

Bare lige for en ordens skyld - det er ikke DF, men Retsudvalget der har sendt forespørgslen. Det er tilfældigvis bare en DF'er der er formand for udvalget, men han kan godt være dikteret af et flertal udenom hans eget parti.

 

Æres den som æres bør ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige for en ordens skyld - det er ikke DF, men Retsudvalget der har sendt forespørgslen. Det er tilfældigvis bare en DF'er der er formand for udvalget, men han kan godt være dikteret af et flertal udenom hans eget parti.

 

Æres den som æres bør ;-)

 

Jeg er altså ikke helt så meget inde i det her politik :oops:

 

Men det vil sige at det er retsudvalget der har sendt brevet til justitsministeren?

 

Men det lyder som om du ved lidt mere om det her en jeg gør, så jeg håber det ok at jeg spørger lidt mere?

 

Vil det sige at et flertal har ønsket at forbuddet fjernes fra lovforslaget?

 

Ved du hvilken betydning det reelt set har at de stiller denne forespørgsel, er det en forespørgsel som justistministeren skal følge, eller bestemmer han helt selv om han vil følge den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det vil sige at det er retsudvalget der har sendt brevet til justitsministeren?

 

Ja :-)

 

 

Vil det sige at et flertal har ønsket at forbuddet fjernes fra lovforslaget?

 

Nej. Det betyder bare at partierne i Retsudvalget vil tage muligheden under overvejelse når de skal til at diskutere ændringer til lovforslaget. Men det er selvfølgelig efter ønske fra nogle af medlemmerne.

 

Ved du hvilken betydning det reelt set har at de stiller denne forespørgsel, er det en forespørgsel som justistministeren skal følge, eller bestemmer han helt selv om han vil følge den?

 

Jeg tror det er normal kotume at ministre svarer på de spørgsmål de får fra udvalgene. Jeg er ikke nok inde i det til at vide om de skal, men det tror jeg faktisk. Retsudvalgets medlemmer er jo retsordførerne fra alle partierne - dem kan man ikke lige tillade sig at ignorere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja :-)

 

 

 

 

Nej. Det betyder bare at partierne i Retsudvalget vil tage muligheden under overvejelse når de skal til at diskutere ændringer til lovforslaget. Men det er selvfølgelig efter ønske fra nogle af medlemmerne.

 

 

 

Jeg tror det er normal kotume at ministre svarer på de spørgsmål de får fra udvalgene. Jeg er ikke nok inde i det til at vide om de skal, men det tror jeg faktisk. Retsudvalgets medlemmer er jo retsordførerne fra alle partierne - dem kan man ikke lige tillade sig at ignorere.

 

Tak :5up:

 

Jeg skal ærlig indrømme at det er allerførste gang jeg forsøger at følge med i hvordan et lovforslag bliver vedtaget eller ikke vedtaget, og jeg syntes det er utroligt forvirrende, virker meget ustruktureret, og ikke særligt seriøst men meget mere baseret på manipulering...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...