Hop til indhold

Mest for Findus og Akrebbe :-)


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Gæst akrebbe
Næh, det behøver det vel ikke... Det jeg mente var blot, at de er lidt mere uselvstændige end fx en Spidshund. Louie render i hvert fald i røven på os hele tiden, han vil gerne være der hvor det sker.

 

Jeg ved ikke, hvorfor det har været så svært for ham at lære det, jeg ved bare at vi har haft ham siden juni og at status lige nu er, at han kan være alene i 18 minutter :roll:

 

Det var sørme ikke længe:roll: Hvordan får I det til at hænge sammen med jeres hverdag?

Vores bliver nødt til at lære at være alene.. Jeg kan tage arbejdet hjem før tid, så hun ikke skal være alene så længe. Har en hjemmearbejdsdag om ugen - og min kæreste er tidligt hjemme hver fredag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 252
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det var sørme ikke længe:roll: Hvordan får I det til at hænge sammen med jeres hverdag?

Vores bliver nødt til at lære at være alene.. Jeg kan tage arbejdet hjem før tid, så hun ikke skal være alene så længe. Har en hjemmearbejdsdag om ugen - og min kæreste er tidligt hjemme hver fredag :-)

 

Vi er begge studerende, så vi misser en masse forelæsninger og har Louie med når det er muligt. Og så laver vi ikke særlig meget andet. Jeg ville fx rigtig gerne have et godt studiejob et par dage om ugen, men det kan jeg ikke. Men der er jo ting man ofrer ved at have hund - i det her tilfælde er det så bare lidt meget, men det bliver det forhåbentligt ikke ved med at være. I øjeblikket går det heldigvis fremad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe
Vi er begge studerende, så vi misser en masse forelæsninger og har Louie med når det er muligt. Og så laver vi ikke særlig meget andet. Jeg ville fx rigtig gerne have et godt studiejob et par dage om ugen, men det kan jeg ikke. Men der er jo ting man ofrer ved at have hund - i det her tilfælde er det så bare lidt meget, men det bliver det forhåbentligt ikke ved med at være. I øjeblikket går det heldigvis fremad.

 

Meget heldigt at I så begge er studerende lige nu:-) Men du har ret - det er få hund er ikke altid problemfrit - og man blir jo så pokkers glad for dem, at man gør alt hvad man kan for at de skal have det godt.:engel:

 

Jeg har aldrig selv prøvet at arbejde med en hund som har alene-problemer, men hvad jeg kan forstå på folk, er det virkelig et område som kan kræve en masse arbejde. Håber det fortsætter i den rigtige retning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget heldigt at I så begge er studerende lige nu:-) Men du har ret - det er få hund er ikke altid problemfrit - og man blir jo så pokkers glad for dem, at man gør alt hvad man kan for at de skal have det godt.:engel:

 

Jeg har aldrig selv prøvet at arbejde med en hund som har alene-problemer, men hvad jeg kan forstå på folk, er det virkelig et område som kan kræve en masse arbejde. Håber det fortsætter i den rigtige retning :5up:

 

Ja, det er et rimelig opslidende arbejde. Et skridt frem og to tilbage nogle gange.. Vi bruger 2-3 timer på det hver dag :gab:

 

Tak. Det håber vi også :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige tilføje, at der selvfølgelig ikke blive nogle problemer med alene hjemme, når I får jeres hvalp :-D Det er jo heldigvis mere reglen end undtagelsen, at de sagtens kan finde ud af det, så det at jeres også er en selskabsrace betyder jo ikke, at han så får problemer. Det ville jeg bare lige slå fast :engel: Det var bestemt ikke for at afskrække jer.

 

I vores tilfælde tror jeg desuden der er mange ting, der har gjort sig gældende. Fx har vi fundet ud af, at Louie har haft urinvejssten og dyrlægen kan ikke sige, hvor længe sådan noget kan have været undervejs. Så hvis han har været skidt tilpas og har haft følelsen af konstant at skulle tisse, så kan jeg kun forestille mig hvor frustrerende det må være at se os gå. Men efter det er blevet kureret er det rigtig hurtigt begyndt at gå bedre med træningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe
Jeg vil lige tilføje, at der selvfølgelig ikke blive nogle problemer med alene hjemme, når I får jeres hvalp :-D Det er jo heldigvis mere reglen end undtagelsen, at de sagtens kan finde ud af det, så det at jeres også er en selskabsrace betyder jo ikke, at han så får problemer. Det ville jeg bare lige slå fast :engel: Det var bestemt ikke for at afskrække jer.

 

I vores tilfælde tror jeg desuden der er mange ting, der har gjort sig gældende. Fx har vi fundet ud af, at Louie har haft urinvejssten og dyrlægen kan ikke sige, hvor længe sådan noget kan have været undervejs. Så hvis han har været skidt tilpas og har haft følelsen af konstant at skulle tisse, så kan jeg kun forestille mig hvor frustrerende det må være at se os gå. Men efter det er blevet kureret er det rigtig hurtigt begyndt at gå bedre med træningen.

 

Nej bare rolig - jeg er ikke blevet helt afskrækket :-) Men man skal jo selvfølgelig sørge for at sætte sig så godt ind i den hunderace man har valgt - inden - man henter hvalpen hjem. Derfor er det jo supert med et forum hvor man kan høre andre, om deres erfaringer men de forskellige racer. Jeg har ikke haft en selskabsrace før, derfor spurgte jeg dig om det:-)

Jeg synes selvfølgelig det er synd for både jer og Louie at det skal være så hårdt, men at det er begyndt at vende - er jo bare alletiders:5up:

 

Jeg skal op og se min lille hvalp på søndag - så du kan godt være misundelig:yeah: hihi

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Så er der nye billeder og et par videoer inde på hjemmesiden af de små tøsetøser :mrgreen:

 

:mrgreen: Jubiii, hvor har du lagt mange nye billeder ind, ih hvor er de bare søde og nuttede, nu kan jeg jo slet ikke vente med at se dem til i morgen :lun: Tusind tak for alle billederne, de skal nærstuderes på togturen op til jer i morgen :banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Hvem er det som leger med katten i videoen? Hehe, det ser ud som om at de ikke har helt kontrol over benene endnu ;-) Man kan da ikke være andet end forelsket i de små størrelser :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem er det som leger med katten i videoen? Hehe, det ser ud som om at de ikke har helt kontrol over benene endnu ;-) Man kan da ikke være andet end forelsket i de små størrelser :lun:
Det er "grøn sløjfe" der leger med katten :lun:

Ikke rigtig kontrol, så de ser så sjove ud når de løber..Bagbenene løber hurtigere end forbenene :mrgreen: Og så er det også meget nemmere at gå baglæns :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er "grøn sløjfe" der leger med katten :lun:

Ikke rigtig kontrol, så de ser så sjove ud når de løber..Bagbenene løber hurtigere end forbenene :mrgreen: Og så er det også meget nemmere at gå baglæns :slem:

 

Ja, jeg var meget imponeret af den bakkende hvalp på videoen - det er jo den fødte HTM-hund. :klap::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Nu så jeg lige én af videoerne (kunne kun få en til at virke - computer samarbejder IKKE) og guuuud hvor er jeg stadig vildt foræææælsket i "Grøn" :hjerte::hjerte::hjerte:

 

Jeg tror simpelthen jeg skal have en løve som hund nr 2!!!! Der er da ikke så meget forskel på pelspleje og temperament vel :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu så jeg lige én af videoerne (kunne kun få en til at virke - computer samarbejder IKKE) og guuuud hvor er jeg stadig vildt foræææælsket i "Grøn" :hjerte::hjerte::hjerte:

 

Jeg tror simpelthen jeg skal have en løve som hund nr 2!!!! Der er da ikke så meget forskel på pelspleje og temperament vel :engel:

På løverne eller på løver og pudler? næ... Du kan jo selv vurdere på torsdag..Så skal jeg tage et bredt udvalg med :slem:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
På løverne eller på løver og pudler? næ... Du kan jo selv vurdere på torsdag..Så skal jeg tage et bredt udvalg med :slem:

 

Jeg kan slet ikke vente!:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe

Nå Janni.. Er det ikke snart på tide med nogle nye billeder:slem:

 

Jeg mener - jeg sidder herhjemme og er ved at gå til, så hvalpeskruk er jeg! Kan du ikke komme mig til undsætning:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå Janni.. Er det ikke snart på tide med nogle nye billeder:slem:

 

Jeg mener - jeg sidder herhjemme og er ved at gå til, så hvalpeskruk er jeg! Kan du ikke komme mig til undsætning:engel:

Jojo når du har set de her billeder er du med garanti ikke hvalpeskruk mere (hvad man dog ikke gør for at hjælpe de stakkels hvalpekøbere :mrgreen:)
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe
Jojo når du har set de her billeder er du med garanti ikke hvalpeskruk mere (hvad man dog ikke gør for at hjælpe de stakkels hvalpekøbere :mrgreen:)

 

:skraek::skraek::skraek: Der må være noget heeelt galt med mig - dine billeder hjælp ikke - nu begynder jeg snart at tælle minutter til det blir juni..suk - er jeg virkelig ved at kommer derud:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Tak for billeder :lun: Hehe vil give akrebbe ret i, at man faktisk bare bliver mere ivrig efter at se dem igen, men dejligt at vi kan følge løbende med :mrgreen: Men tænk på at nu er vi jo faktisk halvvejs igennem ventetiden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...