Hop til indhold

Der er noget galt med katten :(


Tonks
 Share

Recommended Posts

Gæst n1nna

Undskyld lidt OT, men nu er der flere der nævner det med katte og hundemad og manglende protein - jeg har hørt det mange steder før.

Men pt får både Mio og Pippi Orijen, og både fx Orijen Puppy og Orijen Kitten indeholder 40% protein, altså ingen forskel?! :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Undskyld lidt OT, men nu er der flere der nævner det med katte og hundemad og manglende protein - jeg har hørt det mange steder før.

Men pt får både Mio og Pippi Orijen, og både fx Orijen Puppy og Orijen Kitten indeholder 40% protein, altså ingen forskel?! :vedikke:

der er forskel på protein, det kan komme fra både planter og kød. Den slags protein som katte SKAL have, findes kun i kød, hvor de fleste hundefodermærker også indeholder planteprotein (som jeg forstår det).

Link til indlæg
Del på andre sites

der er forskel på protein, det kan komme fra både planter og kød. Den slags protein som katte SKAL have, findes kun i kød, hvor de fleste hundefodermærker også indeholder planteprotein (som jeg forstår det).

 

Præcis.

 

Men lissom med hunde, skal man med katte tage hensyn til alder og tilstand, f.eks med ældre katte vil man ofte sætte protein-indholdet lidt ned, for at skåne organerne, men ja katte kører på animalsk protein.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrines kat er på barf, så vi har undsøgt en masse, katte SKAL have taurin (hunde har ikke behov for det), derfor er hundemad en dårlig ide. Der er ofte også for meget stivelse i hundefoder (netop derfor Chapper nu har hård mave, hvis han har spist meget stivelse tidligere.

 

Rigtigt godt at dyrlægen fandt en billig løsning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tips til Tonks mht. Chappers hårde mave, der kan kattemalt være en god ting at have i huset.

 

Tak :mrgreen: det gav jeg min gamle kat som slik :engel: vidste ikke helt hvad det var, bare at det var godt for et-eller-andet :stupid::lol:

 

Min mormor kommer idag, tror jeg vil spørge om hun vil hente en 10kg sæk for mig, for det er squ så akavet med bussen :blink::lol:

 

Det har været utrolig rart igår, Chapper har slet ikke klaget (kun kl.4 om morgenen :evil:) men igår aftes lå han bare fuldstændig passiv på sofaens ryglæn :vedikke: og gav ham en krammer igår aftes da han kom ind og han bed SLET IKKE :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :mrgreen: det gav jeg min gamle kat som slik :engel: vidste ikke helt hvad det var, bare at det var godt for et-eller-andet :stupid::lol:

 

Min mormor kommer idag, tror jeg vil spørge om hun vil hente en 10kg sæk for mig, for det er squ så akavet med bussen :blink::lol:

 

Det har været utrolig rart igår, Chapper har slet ikke klaget (kun kl.4 om morgenen :evil:) men igår aftes lå han bare fuldstændig passiv på sofaens ryglæn :vedikke: og gav ham en krammer igår aftes da han kom ind og han bed SLET IKKE :shock:

 

Min hunkat synes også det er en snack :mums: En af de eneste hun gider faktisk.

 

Det er godt for deres fordøjelses-kanal, det modvirker at hårboller sætter sig fast, og at de irriterrer maven så de kaster dem op, og så forebygger og virker det mod forstoppelse.

 

Åh det lyder godt han har det godt :banan:Så skal han også bare krammes!

 

Dejligt din mormor kan hjælpe med at hente foder :5up:

 

Natte-tam-tammet følger bare med akke ja... :engel: Mine på hhv. 7 og snart 8 tror stadig de er killinger. Når de er i kattebakken, som også skal foregå ved nattetide, så skal de lige lege i deres træ bagefter, så må jeg nogle gange op og sige :fyfy: Når de siger for høje jagtlyde efter hinanden, de små tosser :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...