Hop til indhold

Privat hundepasning/bytte østjylland


Gæst Søs
 Share

Recommended Posts

Gæst Søs

Hejsa

 

Da jeg har mistet min gode hundepasser og jeg ikke vil have mine hunde på pension, har jeg tænkt på om der er nogen der kan/vil passe mine hunde i situationer hvor jeg ikke kan have dem med. Det kan være enkelte dage, weekend eller måske en uge på ferie i udlandet, har dem altid med på ferie i Dk. Jeg vil gerne selv være hundepasser engang imellem, (helst små hunde ) så måske kunne man lave en byttehandel. :-D

 

Er der nogen der er interesseret ? Det skal helst være her omkring Skanderborg-Horsens-Odder -Århus.

Link til indlæg
Del på andre sites

I teorien ville jeg gerne sige ja... men det ville kræve et større forarbejde, hvor vi mødtes en del gange og var en del på besøg hos hinanden... Karla er ufatteligt reserveret overfor fremmede hunde efter hun er blevet voksen, så hun skal ses med dem mange gange før hun "tøer" op...

Link til indlæg
Del på andre sites

Qantas er også lidt reserveret i starten over for andre hunde, men Coco elsker alt og alle og tror alle elsker hende :lun: Hun har desværre en skæv næseryg, der gør at hun grynter lidt og snorker meget, og der er altså nogen der misforstår hende og tror hun er sur og knurrer. Så jeg ved ikke om de er for vanskelige at sætte sammen :hmm:

Vi kunne prøve at mødes, vi har stor indelukket have hvor de kan løbe frit omkring:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

grynten er ikke et problem - Karla har 2 engelske bulldogs som gode venner, så hun er helt indforstået med at nogle hunde lyder sådan...

 

Jeg tænker dog bare om (hvis hun endelig bestemte jeg sig for at tø op) hun er for vild? hun er ikke så stor - men i forhold til chier er hun jo en kæmpe...

 

Hun havde en elsket ven i en lille yorkshire terrier - der desværre er gået bort nu - og hans chi-bekendtskaber tog hun pænt imod... men de blev ofte lidt overvældede når hun forsøgte at lege med dem.... :hmm:

 

men der kan jo ikke ske noget ved at mødes - worst case er, at vi afskriver ideen med det samme :mrgreen: eller at vi fortsætter med at lade dem mødes og ser det an....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om hun er for vild :lol: men de er lidt forsigtige/bange for større hunde. De er blevet passet i januar hvor der var større hunde, og de reagerer begge anderledes nu når vi møder større hunde. Coco blev passet hvor der var en shæfer han , som ellers er meget rolig og det gik også fint, bortset fra at han syntes hun var for slikkesyg - det gad han bare ikke :lol: Qantas var et andet sted hvor der var 2 labradorblandinger på henholdsvis 10 og 12 mdr. så de var jo meget legesyge og måske lidt voldsomme, men det endte med at han bestemte hvem skulle sidde hvor :slem: Selv Coco som altid har været ligeglad med hvor store de var , trækker sig tilbage nu. Qantas gør bare vildt ad dem. Vi lige sige at vi har også kat . Som du siger - ved at lade dem mødes , kan vi se om det skal afskrives med det samme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der virkelig ikke andre med små hunde , der som mig har brug for hundepasning engang imellem ? :???:

 

jeg er hjemmegående så det er ikke noget med at de skal være alene i flere timer :-D men sådan noget snakker vi jo om, hvis der er nogen der er interesserede. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig at passe en lille chihuahuapige engang imellem. Men kun hvis hun gider lege. For Guincho ææælsker søde legesyge chihuahuapiger. Men han er selektiv med hanner. Og 3 er måske også et dumt antal.

Jeg bor lige på den anden side af vandet, så det koster jo lidt transport. Og jeg kan også godt forstå hvis du ikke vil have dem skilt ad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig at passe en lille chihuahuapige engang imellem. Men kun hvis hun gider lege. For Guincho ææælsker søde legesyge chihuahuapiger. Men han er selektiv med hanner. Og 3 er måske også et dumt antal.

Jeg bor lige på den anden side af vandet, så det koster jo lidt transport. Og jeg kan også godt forstå hvis du ikke vil have dem skilt ad.

 

Tak for tilbudet , det er sødt af dig. jeg har ikke så meget imod at skille dem ad, men det er for langt at køre for os, samt det at Coco er angst for at køre i bil og har været det siden vi fik hende som 1årig .:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for tilbudet , det er sødt af dig. jeg har ikke så meget imod at skille dem ad, men det er for langt at køre for os, samt det at Coco er angst for at køre i bil og har været det siden vi fik hende som 1årig .:cry:

 

Okay, ja så er det ikke så rart at køre langt, kan jeg godt se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Ærgeligt at vi ikke bor i det området, lige sådan noget jeg har søgt efter i Aalb. området. en rigtig god ide:5up:

håber flere vil komme på banen.:banan:

 

Dejligt nogen synes det er en god ide :-D, havde håbet på lidt mere respons, har lagt en tråd på HG også , der er mage der har set det, men ikke en eneste respons :fornaermet: . Jeg vil gerne passe hunde fra Nordjylland :-D, men det er lidt langt at køre for os, hvis f.eks, skal til Sjælland eller flyve fra Billund, så ville det være nemmere at det var lidt tættere på, specielt p.g.a. at Coco bare ikke kan lide at køre i bil, hun er så angst og vi har prøvet alt. Jeg har det så skidt med at hun sidder og ryster med tungen ud af munden hele vejen. Vi har sommerhus i Øster Hurup og det er en lang tur for hende. Qantas ligger ved siden af hende med stængerne i vejret og sover hele vejen. :-D men hellere køre til Ålborg området end sætte dem på pension. Nogle gange er der jo også kun nødvendigt med at få en af dem passet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt nogen synes det er en god ide :-D, havde håbet på lidt mere respons, har lagt en tråd på HG også , der er mage der har set det, men ikke en eneste respons :fornaermet: . Jeg vil gerne passe hunde fra Nordjylland :-D, men det er lidt langt at køre for os, hvis f.eks, skal til Sjælland eller flyve fra Billund, så ville det være nemmere at det var lidt tættere på, specielt p.g.a. at Coco bare ikke kan lide at køre i bil, hun er så angst og vi har prøvet alt. Jeg har det så skidt med at hun sidder og ryster med tungen ud af munden hele vejen. Vi har sommerhus i Øster Hurup og det er en lang tur for hende. Qantas ligger ved siden af hende med stængerne i vejret og sover hele vejen. :-D men hellere køre til Ålborg området end sætte dem på pension. Nogle gange er der jo også kun nødvendigt med at få en af dem passet.

 

Har du prøvet at give hende noget beroligende før turen, måske noget af det man bruger at give til nytår?

Zylkene er mildt og ufarligt, fås hos dyrlæger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at give hende noget beroligende før turen, måske noget af det man bruger at give til nytår?

Zylkene er mildt og ufarligt, fås hos dyrlæger.

 

hejsa

 

ja vi har prøvet Zylkene og noget spray der virker beroligende og skal minde om morens duft, men intet hjælper. Vi har dem sammen i en stor transport taske, men har også prøvet at have dem hver for sig, men synes det var værre. Hun vil helst op på min skulder at sidde og alligevl falder hun ikke til ro. Jeg kan ikke holde hende sådan og det er ikke forsvarligt hellere. Vi tager pauser på vejen og jeg har nynnet og spillet musik og jeg aer og klapper men det er lige meget. Hun har også få lov at sidde i bilen uden at den kører og det har hun det fint med. Hun har været sådan vi fik hende som 1 årig :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa

 

ja vi har prøvet Zylkene og noget spray der virker beroligende og skal minde om morens duft, men intet hjælper. Vi har dem sammen i en stor transport taske, men har også prøvet at have dem hver for sig, men synes det var værre. Hun vil helst op på min skulder at sidde og alligevl falder hun ikke til ro. Jeg kan ikke holde hende sådan og det er ikke forsvarligt hellere. Vi tager pauser på vejen og jeg har nynnet og spillet musik og jeg aer og klapper men det er lige meget. Hun har også få lov at sidde i bilen uden at den kører og det har hun det fint med. Hun har været sådan vi fik hende som 1 årig :hmm:

 

Har du prøvet at oprette en tråd herinde om problemet? Måske nogen herinde kender til problemet, og har fundet de vises sten?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fulgt en tråd om emnet for et stykke tid siden , men det var de samme forslag som dem vi har prøvet , men dyrlægen siger at når det er angst så er det irigtig svært at gøre noget ved, de kan ikke give hende noget beroligende, de midler der findes er mest mod kvalme og det er jo ikke problemet.

Hun er frisk som en havørn så snart hun kommer ud af bilen. :hmm:

Hundene blev passet i en pension en søndag sidste år, mens vi var til konfirmation, det var fra kl. 9 morgen til 9 aften. Da vi hentede dem, var Coco så glad for at komme derfra , at hun sprang hen til bilen og kradsede vildt på bildøren for at komme ind . Så på pension kommer de ikke igen. :-D

men der er også eneste gang hun er hoppet ind i bilen frivilligt.:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Niknille
Er der virkelig ikke andre med små hunde , der som mig har brug for hundepasning engang imellem ? :???:

 

jeg er hjemmegående så det er ikke noget med at de skal være alene i flere timer :-D men sådan noget snakker vi jo om, hvis der er nogen der er interesserede. :-D

 

Jo min kæreste og jeg vil gerne på sommerferie i år - men vi er ikke meget for at "efterlade" vores Mopsedreng på pt. 8 mdr.

 

Hvilken hund har du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo min kæreste og jeg vil gerne på sommerferie i år - men vi er ikke meget for at "efterlade" vores Mopsedreng på pt. 8 mdr.

 

Hvilken hund har du?

 

Vi har to chihuahua - et par på 3 år samt en hankat :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mette

niknille; hvis du ikke får fundet nogen, så kunne vi måske godt tage ham(kommer selvfølgelig an på, om hundene kan sammen og hvilken uge det drejer sig om m.m).

Vi bor omkring Skive og har selv en fransk bulldog på nu 11 måneder....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Niknille
niknille; hvis du ikke får fundet nogen, så kunne vi måske godt tage ham(kommer selvfølgelig an på, om hundene kan sammen og hvilken uge det drejer sig om m.m).

Vi bor omkring Skive og har selv en fransk bulldog på nu 11 måneder....

Hej Mette jeg har skrevet en privat besked til dig :)

 

Vi har ferie 28+29, men ved ikke helt om vi skal afsted endnu - hvornår har i ferie, og skal i bruge pasning evt. Uanset hvad vil vi gerne komme til skive og lege en dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...