Hop til indhold

Den fælles agility-tråd


Aina B
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Kan desværre ikke indlæse siden.

 

Forhandler de også øvrige agility forhindringer?

 

Fandt engang en dansk hjemmeside fra en snedker om lavede agility forhindringer, men har desværre fået "forlagt" den for længe siden. Det var ellers virkelig krams :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 610
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det mypets.dk har - er det plastik-agility udstyr, som man kan købe mange steder. Det er vist det billigste man kan købe af udstyr, men ved heller ikke hvor meget det kan holde til :hmm:

 

Har ikke prøvet det :vedikke:

 

Petrines schnauzer-veninde har et sæt fra mypets, det står ude (endda ved en strand) og schnauzeren er på ingen måde blid, det har endnu ikke taget skade....tror den har haft det i 2 år nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Kan desværre ikke indlæse siden.

 

Forhandler de også øvrige agility forhindringer?

 

Fandt engang en dansk hjemmeside fra en snedker om lavede agility forhindringer, men har desværre fået "forlagt" den for længe siden. Det var ellers virkelig krams :5up:

 

Underligt, jeg kan både indlæse den i Safari og Explore :???:

 

Nej, de har kun tunneler, poser, sandsække.

Andre redskaber kan købes på Agility-Online - Agility-Geräte Übersicht overfladen på deres feltforhindringer er i gummi - lækkert :-D

 

Mon ikke det er KS du tænker på :-)

 

Agilityforhindringer | ksbyg.dk

 

Vi har fra både KS og H.P. Dinesen - Dinesen har ikke en hjemmeside, men mailer gerne en prisliste - Dinesen´s er i metal, hvor KS er i træ.

 

Når vi engang skal have købt nyt, og hvis det skal købes i DK, så bliver det fra Dinesen - holdbarheden er bedre der :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Mht forhindringer, så er muligheden jo også at bygge mange af forhindringerne selv - på den måde undgår man at gå på kompromis med sikkerheden.

 

Plasticforhindringerne og de tynde tunneler er billige, men de kan altså gøre stor skade, hvis springene enten splintrer eller spiralen i tunnelen bliver flået ud.

 

Vi har købt det meste af vores bane og valgte fra starten, at det skulle være de rigtige forhindringer - springene valgte vi så selv at bygge og der kan man hurtigt spare nogle 100 kr pr spring og stadig få topkvalitet. Skinnerne til springholderne kan man købe løse og så selv skrue på - dvs at de 100% kommer til at ligne og virke som købte. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Det ser super ud :5up:, men kan godt se at den store pengepung skal frem :shock:

 

Egen bane kommer deraf til at vente lidt. Kald mig bare en snob, men det plastik bras fra Maxizoo mv. kommer ikke ind for dørene :blink:

 

Fandt en der havde lavet en base selv på HG:

Min agilitybane - HundeGalleri.dk

 

Jeg har bare 10 tommelfingere :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Er der nogen af jer agility "nørder" her, der ved om man kan finde, de officielle mål på redskaberne ?

 

Dem kan du finde inde på DcH´s hjemmeside under agility :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det ser super ud :5up:, men kan godt se at den store pengepung skal frem :shock:

 

Egen bane kommer deraf til at vente lidt. Kald mig bare en snob, men det plastik bras fra Maxizoo mv. kommer ikke ind for dørene :blink:

 

Fandt en der havde lavet en base selv på HG:

Min agilitybane - HundeGalleri.dk

 

Jeg har bare 10 tommelfingere :genert:

 

Jeg syntes ikke selv, at det har noget med snobberi at gøre - hvorfor ikke forebygge de sportsskader man kan ved, at sørge for at forhindringerne er så sikre som muligt.

 

Vi har selv haft klodser på vores spring som holdere, men det er bare ikke optimalt, hvis man træner med forskellig størrelse hunde - en lille hund, kan nemt få revet øjet på en 'klods' til mellemhund, hvis den springer tæt på springstøtten - også derfor, at de metalholdere, hvor man ligger overliggeren på, skal kunne følge med højden eller kunne fjernes....håber det gav mening. :genert:

 

Evt kan man købe de såkaldte træningsspring i metal, hvor højden kan reguleres, som ved de rigtige spring, Tutti har dem til 450 kr - Dinesen er en del billigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Jeg trænede agility med Sitto fra 2005 - 2008. Hun var en lille superstjerne på hjemmebanen - med ude til stævner var hun alt for usikker/bange. :cry: Så der stod hun enten helt stille eller rendte tilbage til vores telt. Det allersidste stævne vi løb i juni 2008, efter en pause fra stævnerne, gennemførte hun uden fejl og på super tid! Jeg kunne hverken få smilet væk eller armene ned igen den dag :banan::klap: Det var et uofficielt stævne, så vi fik ingen placering - men pyt med det, for hun klarede det så godt!

Ellers kan jeg jo desværre ikke deltage så meget herinde mere, men kan da lige dele lidt agility billeder med jer :hjerte: både af Sitto samt to andre hunde jeg har løbet med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super agility træning her til aften.

 

Nana løb kun een gang over til en anden hund og hun kom med det samme, da jeg kaldte :banan:

 

I aften skulle vi lave spring - hjul, og hun fattede det lige med det samme :klap:. Hun kunne det også omvendt og træneren sagde at hendes hund havde svært ved det, så det var godt gået :klap2:

 

Vi skulle også lave spring - pose og det gik super godt - hun tonser bare igennem posen.

 

Så alt i alt en smadder god aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Videoer fra Viby.

 

Her er agility-videoen - disket... begår tonsvis af fejl i handling og hunden var helt oppe at ringe :mrgreen: men hun tager slalom og vippe uden problemer, og det var alt jeg ønskede mig

[media]

[/media]

 

 

Og så bare for at vise at vi rent faktisk godt kan løbe godt sammen :mrgreen: får i lige vores 2. løb i Viby - springklassen - hvor vi jo løb fejlfri og vandt klassen :banan:

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...