Hop til indhold

Harry Potter og dødsregalierne


Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo været syg og har derfor holdt HP dage :mrgreen:

 

Er igang med film nr 4, og mangler at se 5 og 6, og SÅ skal jeg igang med bog nr 7 (igen).

 

For der er ikke lang tid til den 19 november hvor part 1 kommer i biffen :banan:

 

 

Tror jeg glæder mig helt vildt :mrgreen::banan:

Redigeret af Aslan
tilføjet igen
Link til indlæg
Del på andre sites

fordi: tænk at have den til gode .... åh det ville jeg gerne. Lige meget hvor mange gange jeg læser dem, så har jeg altid den der tomme hule fornemmelse bagefter, fordi der ikke er mere :megaked:

 

Det kan du selvfølgelig have noget ret i :???: specielt hvis man læser dem lige i rap :cry: så er de altså stærkt vanedannende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle der har set? Teaser lidt nede på siden :engel:

 

Harry Potter and the Deathly Hallows Teaser Trailer [updated] - Screen Rant

 

TAAAAAAAK!!!!! Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!

 

:kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

TAAAAAAAK!!!!! Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!Tak!

 

:kys:

 

Jamen, velbekomme :blink:

 

Er det nu jeg skal sige, at jeg faktisk fandt den for et par uger siden? Men turde ikke oprette en ny tråd, for tænkte, at alle I HP-fans havde været hurtigere end mig :genert: Men nu var der en tråd, og så måtte den da postes :mrgreen:

 

Men nu vil jeg og Møffe futte i skoven :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Undskyld at jeg nu er en totalt outsider og ødelægger af god stemning.

 

Jeg synes de første bøger var fremragende, den første dog lidt for børnebogskrevet; man fornemmer virkelig en ændring i hendes skrivestil gennem især de første bøger.

Nr. 6 var en glimrende bog, men 7'eren den skuffede totalt. For mig virkede det som om hun løb tør for gode ideer og den var så forudsigende i handlingen at det begyndte at irritere mig. Derudover er der rejst nogle spørgsmål gennem de første bøger som jeg ikke synes er besværet og 7'erne efterlader derudover en del løse ender, ting som bliver taget op men glemt undervejs.

 

Mht. filmatiseringen så ser jeg den først når den kommer på billig DVD. 5'ernen skuffede felt i biografen, så jeg gad ikke bruge tid på 6'eren. Har først for nuligt set den på DVD og ud over at den havde ændret en del, så synes jeg den var virkelig kedelig :gab: Fra en udefrastående var den desuden også svært at følge med i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld at jeg nu er en totalt outsider og ødelægger af god stemning.

 

Jeg synes de første bøger var fremragende, den første dog lidt for børnebogskrevet; man fornemmer virkelig en ændring i hendes skrivestil gennem især de første bøger.

Nr. 6 var en glimrende bog, men 7'eren den skuffede totalt. For mig virkede det som om hun løb tør for gode ideer og den var så forudsigende i handlingen at det begyndte at irritere mig. Derudover er der rejst nogle spørgsmål gennem de første bøger som jeg ikke synes er besværet og 7'erne efterlader derudover en del løse ender, ting som bliver taget op men glemt undervejs.

 

Mht. filmatiseringen så ser jeg den først når den kommer på billig DVD. 5'ernen skuffede felt i biografen, så jeg gad ikke bruge tid på 6'eren. Har først for nuligt set den på DVD og ud over at den havde ændret en del, så synes jeg den var virkelig kedelig :gab: Fra en udefrastående var den desuden også svært at følge med i.

 

 

hmm... :hmm: kommer nok an på hvem man er....

 

Men altså de kan jo ikke lave 5eren og 6 eren til kæmpe action film når der ikke ER ret meget action i dem :vedikke:

 

Og selvfølgelig er det svært at følge med i en serie hvis man kommer ind midt i det hele :lol:

 

Tror man skal lade være med at sammenligne bøger og film, men samtidig acceptere at filmene ikke kan afvige voldsomt fra handlingen. Hvis bogen siger sådan, så gør filmen det også :blink:

 

Er virkelig nysgerrig... :hmm: hvilke spørgsmål synes du ikke er besvaret?? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Fornemmer jeg en du-kan-ikke-tillade-dig-at-kritisere-HP på en temmelig nedladende måde her :hmm:

 

Men altså de kan jo ikke lave 5eren og 6 eren til kæmpe action film når der ikke ER ret meget action i dem :vedikke:

Hvem siger noget som helst om at det er en kedelig film fordi der det ikke er en action film!!!?

 

Har du virkelig aldrig set en film som har været kedelig selvom den var fuld af aktion?

 

Kan faktisk fortælle dig at en af de mange kritik punkter jeg har er, at der bliver fokuseret på action, frem for handling.

 

Den/de seneste film er kedelig blandt andet fordi handlingen bærer film dårligt og klipningen gør film fragmental istedet for sammenhængende og kronologisk.

 

Det er helt klart at de lever på HP navnet og serien, hvilket er en skam. Det er en super serie som fortjente film af store kapacitet.

 

Og selvfølgelig er det svært at følge med i en serie hvis man kommer ind midt i det hele :lol:

... og hvem sagde noget som helst om at det drejede sig om personer der aldrig har set de øvrige film?

 

Når man laver en film, så skal bør man lave den således at den kan stå alene og den skal ikke kræve at folk har læst bøgerne først og folk skal ikke have følelsen: hvad sker der lige her! når de ser filmen.

 

Tror man skal lade være med at sammenligne bøger og film, men samtidig acceptere at filmene ikke kan afvige voldsomt fra handlingen. Hvis bogen siger sådan, så gør filmen det også :blink:

Det du siger hænger ikke sammen. Først siger du at bøger og film ikke behøves at ligne hinanden, også bagefter at filmen ikke bør afvige voldsomt fra bøgerne.

Så hvad mener du egentligt?.

 

Er virkelig nysgerrig... :hmm: hvilke spørgsmål synes du ikke er besvaret?? :vedikke:

Det er faktisk rigtig mange og jeg synes du skulle prøve at læse serien igennem igen og så selv se om du kan finde dem - eller bare nøjes med den sidste. Det skulle være muligt at finde mindst nogle stykker der uden at man alt for kritisk :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld at jeg nu er en totalt outsider og ødelægger af god stemning.

 

Jeg synes de første bøger var fremragende, den første dog lidt for børnebogskrevet; man fornemmer virkelig en ændring i hendes skrivestil gennem især de første bøger.

Nr. 6 var en glimrende bog, men 7'eren den skuffede totalt. For mig virkede det som om hun løb tør for gode ideer og den var så forudsigende i handlingen at det begyndte at irritere mig. Derudover er der rejst nogle spørgsmål gennem de første bøger som jeg ikke synes er besværet og 7'erne efterlader derudover en del løse ender, ting som bliver taget op men glemt undervejs.

 

Mht. filmatiseringen så ser jeg den først når den kommer på billig DVD. 5'ernen skuffede felt i biografen, så jeg gad ikke bruge tid på 6'eren. Har først for nuligt set den på DVD og ud over at den havde ændret en del, så synes jeg den var virkelig kedelig :gab: Fra en udefrastående var den desuden også svært at følge med i.

 

Iih guder, hvor er jeg enig med dig angående bøgerne! Det går bare ikke, at jeg siger det til noget - får altid "på puklen" :lol: De første, lidt for, hmmm, børneagtige i skrivestilen... Sidste, løber afsted og måler sig slet ikke med de forrige bøger.

 

Men elsker dem nevertheless :hjerte:

 

Filmene ser jeg vidst mest som underholdning. Skal IKKE holde dem op mod bøgerne, så bliver jeg bare sur :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm... :hmm: kommer nok an på hvem man er....

 

Men altså de kan jo ikke lave 5eren og 6 eren til kæmpe action film når der ikke ER ret meget action i dem :vedikke:

 

Og selvfølgelig er det svært at følge med i en serie hvis man kommer ind midt i det hele :lol:

 

Tror man skal lade være med at sammenligne bøger og film, men samtidig acceptere at filmene ikke kan afvige voldsomt fra handlingen. Hvis bogen siger sådan, så gør filmen det også :blink:

 

Er virkelig nysgerrig... :hmm: hvilke spørgsmål synes du ikke er besvaret?? :vedikke:

 

Fornemmer jeg en du-kan-ikke-tillade-dig-at-kritisere-HP på en temmelig nedladende måde her :hmm:

 

 

Hvem siger noget som helst om at det er en kedelig film fordi der det ikke er en action film!!!?

 

Har du virkelig aldrig set en film som har været kedelig selvom den var fuld af aktion?

 

Kan faktisk fortælle dig at en af de mange kritik punkter jeg har er, at der bliver fokuseret på action, frem for handling.

 

Den/de seneste film er kedelig blandt andet fordi handlingen bærer film dårligt og klipningen gør film fragmental istedet for sammenhængende og kronologisk.

 

Det er helt klart at de lever på HP navnet og serien, hvilket er en skam. Det er en super serie som fortjente film af store kapacitet.

 

 

... og hvem sagde noget som helst om at det drejede sig om personer der aldrig har set de øvrige film?

 

Når man laver en film, så skal bør man lave den således at den kan stå alene og den skal ikke kræve at folk har læst bøgerne først og folk skal ikke have følelsen: hvad sker der lige her! når de ser filmen.

 

 

Det du siger hænger ikke sammen. Først siger du at bøger og film ikke behøves at ligne hinanden, også bagefter at filmen ikke bør afvige voldsomt fra bøgerne.

Så hvad mener du egentligt?.

 

 

Det er faktisk rigtig mange og jeg synes du skulle prøve at læse serien igennem igen og så selv se om du kan finde dem - eller bare nøjes med den sidste. Det skulle være muligt at finde mindst nogle stykker der uden at man alt for kritisk :blink:

 

Er det MIG der er nedladende?? :genert: Never ever in my life! :fornaermet:

 

Du sagde:

Fra en udefrastående var den desuden også svært at følge med i.

 

Udfra det siger jeg at man ikke kan forvente at hoppe ind midt i en serie, og forvente at følge med. Jeg synes jo så at filmene sagtens kan stå alene. Jeg ser dem som en helt anden historie, men samtidig den samme. Svært at forklare.

 

Hvilket er det samme som jeg forklarede, med at film og bøger ikke behøver være identiske. Men eftersom det er samme historie skal de holde sig så tæt op af den originale tekst som muligt.

 

De er jo nødt til at følge hovedhistorierne i bøgerne, men eftersom de ikke kan få det hele med, er der små ting der smutter og andre ting der sniger sig med ind. Hvilket jeg synes er fair nok :blink:

 

Det med action; det er bare fordi jeg er SÅ træt af at folk brokker sig over at 5eren og 6eren er dødkedelige :roll: fordi de "bare" snakker og de ikke udøver så meget magi. Men sådan er historien nu engang, og det vil jeg ikke ændre på. Indrømmet 5eren er ikke min favorit :blink: men den er en del af serien så jeg acceptere den :engel: Det var sådan set bare det jeg så udfra det som du skrev :genert:

 

Til det sidste du skriver; jeg har læst bøgerne hver sommer siden jeg fik den første til min 14 års fødselsdag :engel: ingen fejl at finde nogen steder :mrgreen:

Jeg er den forkerte at diskutere HP med, for jeg har altid syntes og synes stadig at bøgerne og filmene er fejlfri :mrsgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld at jeg nu er en totalt outsider og ødelægger af god stemning.

 

Jeg synes de første bøger var fremragende, den første dog lidt for børnebogskrevet; man fornemmer virkelig en ændring i hendes skrivestil gennem især de første bøger.

Nr. 6 var en glimrende bog, men 7'eren den skuffede totalt. For mig virkede det som om hun løb tør for gode ideer og den var så forudsigende i handlingen at det begyndte at irritere mig. Derudover er der rejst nogle spørgsmål gennem de første bøger som jeg ikke synes er besværet og 7'erne efterlader derudover en del løse ender, ting som bliver taget op men glemt undervejs.

 

Mht. filmatiseringen så ser jeg den først når den kommer på billig DVD. 5'ernen skuffede felt i biografen, så jeg gad ikke bruge tid på 6'eren. Har først for nuligt set den på DVD og ud over at den havde ændret en del, så synes jeg den var virkelig kedelig :gab: Fra en udefrastående var den desuden også svært at følge med i.

 

Mht til filmene er jeg 100% enig med dig. Faktisk stod jeg allerede af efter 3'eren, hvor jeg var meget vred over den dårlige filmatisering... og det blev kun værre derefter :evil:

 

men ved bøgerne kan jeg ikke følge dig - jeg synes faktisk de blev bedre og bedre :mrgreen: Tror dog stadig at OOTP er min favorit :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht til filmene er jeg 100% enig med dig. Faktisk stod jeg allerede af efter 3'eren, hvor jeg var meget vred over den dårlige filmatisering... og det blev kun værre derefter :evil:

 

men ved bøgerne kan jeg ikke følge dig - jeg synes faktisk de blev bedre og bedre :mrgreen: Tror dog stadig at OOTP er min favorit :hjerte:

 

 

:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld at jeg nu er en totalt outsider og ødelægger af god stemning.

 

Jeg synes de første bøger var fremragende, den første dog lidt for børnebogskrevet; man fornemmer virkelig en ændring i hendes skrivestil gennem især de første bøger.

Nr. 6 var en glimrende bog, men 7'eren den skuffede totalt. For mig virkede det som om hun løb tør for gode ideer og den var så forudsigende i handlingen at det begyndte at irritere mig. Derudover er der rejst nogle spørgsmål gennem de første bøger som jeg ikke synes er besværet og 7'erne efterlader derudover en del løse ender, ting som bliver taget op men glemt undervejs.

 

Mht. filmatiseringen så ser jeg den først når den kommer på billig DVD. 5'ernen skuffede felt i biografen, så jeg gad ikke bruge tid på 6'eren. Har først for nuligt set den på DVD og ud over at den havde ændret en del, så synes jeg den var virkelig kedelig :gab: Fra en udefrastående var den desuden også svært at følge med i.

 

 

 

Jeg har faktisk hørt mange nævne de der løse ender, da jeg ikke er en specielt god læser, så er det ikke alt jeg fanger. Så glæder mig lidt til at se om jeg kan se de løse ender denne gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...