Hop til indhold

Et spørgsmål og en speciel oplevelse


Gæst Diva
 Share

Recommended Posts

Ja ved ikke lige hvilken titel jeg skulle vælge men her er lidt forskelligt..

 

 

Men kan se at en Mastiff er en muskelhund.. Hvad er forskellen på en Bullmastiff og en Mastiff? En bullmastiff bliver da ikke betegnet som en muskelhund gør den?

 

Har gået til hundetræning med en Bullmastiff og det er den dejligste hund jeg har mødt..

 

 

Jeg kender ikke så meget til muskelhunde ud over jeg har mødt og klappet nogle stykker og min schæfer Diva har leget med en et par gange ( kan ikke huske hvilken race Kingston er men han er Kæmpe med det dejligste ansigt og helt hvid, og nøj hvor han elsker at lege)..

 

 

Oplevede igår at jeg mødte skønne Kingston her i Nørresundby og ejeren og jeg blev enige om at gå ned på øen så de kunne løbe løs og lege. Der sad kun en mand på en bænk så vi gik modsat vej så vi ikke generede ham.. Hundene legede og havde kun øje for hinanden og pludselig ser vi at der langt væk var en familie med et lille barn, der gik ikke 1 minut så havde de pakket deres ting sammen og var væk.. Jeg blev lidt overrasket over de nærmest flygtede.. Vi tog jo hundene i snor så snart vi så dem, for vil jo ikke genere nogen :( Og alligvel smuttede de..

 

De skulle bare vide hvor dejlig og kærlig Kingston er og skulle der endelig ske noget ville det være min schæfer der ville stå og gø ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan se at en Mastiff er en muskelhund.. Hvad er forskellen på en Bullmastiff og en Mastiff? En bullmastiff bliver da ikke betegnet som en muskelhund gør den?

Selv bruger jeg ikke udtrykket muskelhund andet end hvis jeg skal være meget, meget høflig. Men jo, bullmastiffen går under det folk betegner som muskelhunde.

 

Bullmastiffen er skabt ved at krydse mastiff og bulldog, hvorfor den også er lidt mindre og virker mere kompakt.

 

Har gået til hundetræning med en Bullmastiff og det er den dejligste hund jeg har mødt..

Min veninde er på sin 3. bullmastif og jeg synes det er nogle meget charmerende hunde, men jeg har desværre tilgode at møde et eksemplar der ikke har problemer med bylder mellem tæerne og andre grimme hudsygdomme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv bruger jeg ikke udtrykket muskelhund andet end hvis jeg skal være meget, meget høflig. Men jo, bullmastiffen går under det folk betegner som muskelhunde.

 

Bullmastiffen er skabt ved at krydse mastiff og bulldog, hvorfor den også er lidt mindre og virker mere kompakt.

 

 

Min veninde er på sin 3. bullmastif og jeg synes det er nogle meget charmerende hunde, men jeg har desværre tilgode at møde et eksemplar der ikke har problemer med bylder mellem tæerne og andre grimme hudsygdomme.

 

Måske jeg skrev det forkert.. Er jo begyndt at sige muskelhund i stedet for kamp hund.. Og tænkte lidt på det som folk betegner som kamphund..

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske jeg skrev det forkert.. Er jo begyndt at sige muskelhund i stedet for kamp hund.. Og tænkte lidt på det som folk betegner som kamphund..

 

I min verden er det, men mange opdeler den gruppe som folk kalder kamp-/ muskelhunde i: vagthunde (f.eks. amr. bulldog), kamphunde (racer der er blandet med terrier og/ eller desideret opdrættet til hundekamp, f.eks. tosa) og jagthunde til storvildt (f.eks dogo argentino).

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er et par billeder hvor forskellen vist godt kan ses.

 

Conrad er en Engelsk Mastiff og vejer omkring 100kg

Bull Mastiffen er en noget lettere version og mere "fast" i kroppen.

 

De hører så vidt jeg ved begge under betegnelsen "muskehunde" men tror ingen af dem er brugt som kamphunde?? Hvis så vil jeg tro Bull Mastiffen frem for den Engelske Mastiff.

Men jeg ved ikke noget af dette med sikkerhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo sådan set ikke noget der hedder "muskelhund". Det er et gummiord som en eller anden har opfundet for at undgå at fornærme folk ved at kalde deres hund for "kamphund". Men det er jo ikke sådan at man kan slå op i et leksikon og finde en fortegnelse over "muskelhunde" - det er mere en typebetegnelse for alle hunde der har bredt hoved, kort snude og muskuløs kropsbygning.

Desværre bruger Hr. og Fru Danmark efterhånden betegnelsen synonymt med "kamphund", så dem der ikke ved bedre, tror at alle hunde, der ser ud som ovenstående, er 4-benede psykopater.

 

Mastiff-racerne er nogle af dem der i flæng bliver kaldt "muskelhunde", men de er ikke "kamphunde". Hvis man vil vide hvilke racer, der er kamphunde, bør man efter min mening spørge folk, der interesserer sig for hundekampe. De ved nok, alt andet lige, mere om det end alle dem, der forsøger at lægge afstand til den "sport".

På en hjemmeside der handler om dyrekampe findes denne liste:

The Breeds primarily used in dog fighting are the American Pit Bull Terrier, the Irish Staffordshire Bull Terrier, the English sporting Staffordshire Bull Terrier, the English Bull Terrier, the Presa Canirio, the Bull Kutta, the Gull Kerr, Asian and Caucasian shepherd dogs, the Japanese Tosa and large breeds of Terrier.

Fighting dog breeds of the world

Link til indlæg
Del på andre sites

Den engelske mastiff er blevet brugt til krigs kamp i romer tiden :mrgreen:

 

 

Syntes Conrad er flot :lun:

 

 

Mastifferne hører under typen molosser, hvilket man altid er velkommen til at bruge frem for muskelhunde, hvilket jeg gør, da folk netop er begyndt at bruge ordet muskelhund om kamphunde (incl mig selv)

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes Conrad er flot :lun:(incl mig selv)

 

Conrad er lækker lækker:hjerte: Hvis ikke det var fordi jeg slet ikke kan med hunde der savler snørebånd så måtte han gerne komme og bo hos mig. Han er 9½ år gammel på billedet som er fra sidste år...ved ikke om han er til mere.

 

Molosser er nok en bedre beskrivelse ja, er trods alt den gruppe de hører til under FCI :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Conrad er lækker lækker:hjerte: Hvis ikke det var fordi jeg slet ikke kan med hunde der savler snørebånd så måtte han gerne komme og bo hos mig. Han er 9½ år gammel på billedet som er fra sidste år...ved ikke om han er til mere.

 

Molosser er nok en bedre beskrivelse ja, er trods alt den gruppe de hører til under FCI :5up:

 

 

Arh så er han nok ikke til mere :cry: han er ellers flot. Men har lige skrevet en besøgsbesked til dig for at hører nærmere :oops::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var lige inde på deres side og kigge, Conrad ser ud til at trives nu 10½ år gammel :)

 

og fandt lige det her også :lun::lun:

 

siden er her hvis nogen synes de vil se mere Mastiff :)Dansk

 

 

 

Jep, det var dem vi snakkede med til mastiff udstillingen i tommerup sidste år (mener jeg helt bestemt) - og også dem vi har snakkket om at skulle have mastiffen af hvis det bliver den næste hund :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, det var dem vi snakkede med til mastiff udstillingen i tommerup sidste år (mener jeg helt bestemt) - og også dem vi har snakkket om at skulle have mastiffen af hvis det bliver den næste hund :hjerte:

 

Det lyder ret sandsynligt at det er dem ja, de er der som regel på de fleste udstillinger. De er nu så rare :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ret sandsynligt at det er dem ja, de er der som regel på de fleste udstillinger. De er nu så rare :-D

 

 

Ja de virkede rigtig rare, og meget nemme at snakke med. Vi håber også at de er til den udstilling der kommer i sept i kerteminde :engel:

 

Erj, og undskyld til trådstarter for off topic

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja de virkede rigtig rare, og meget nemme at snakke med. Vi håber også at de er til den udstilling der kommer i sept i kerteminde :engel:

 

Erj, og undskyld til trådstarter for off topic

 

Uhh nyder bare billederne :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...