Gæst MissLuna Skrevet Maj 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Maj 31, 2010 Luna er nu 13 uger og vi har trænet renlighed med hende siden vi hentede hende som 8½ uger gammel...De som vi købte hende af har ikke gjort ret meget ud af renlighedstræning... det jeg ser som et problem er at hun slet ikke markere når hun skal ud... Hun er 100% renlig om natten, men i dagtimerne er der problemer. det sker ikke hverdag mere men f.eks. i dag har hun haft 3 uheld inde... Nogle gode råd og fif til hvordan vi får hende til at markere at hun skal ud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 ikke alle hunde markerer når de skal ud, nogle lærer det aldrig, men holder sig så bare til chancen byder sig... Om dagen hvor hun er i aktivitet er blære og tarme jo mere aktive, end de er om natten når hun sover, det er derfor hun har uheld inde om dagen, men sagtens kan holde sig om natten... Det eneste der er at gøre ved det, er som ejer at være mere årvågen ud hver gang hun har sovet, leget, spist eller drukket... eller bare generelt en gang hver anden time ca... Der hvor jeg fik Karla fra havde hun heller ikke brugt tid på at renlighedstræne hvalpene desværre, Karla blev dog meget hurtig renlig alligevel... så en målrettet indsats virker :5up: god arbejdslyst Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Som Amocca siger, så er det langt fra alle hunde der nogensinde kommer til at sige til når de skal ud, ingen af mine egen hunde gør det fx. og har aldrig gjort det, hverken som hvalpe eller voksne, som hvalpe har det været noget med at holde godt øje og gætte sig til hvornår de skal ud og så ellers følge de gængse "regler"; ud når de har spist, sovet, leget og drukket. For de voksnes vedkommende, så venter de bare til lejligheden byder sig Tilgengæld havde jeg selv et hvalpekuld, som jeg selvfølgelig renlighedstrænede inden de skulle herfra, de sagde sjovt nok til når de skulle ud, så hvorfor ingen af de hvalpe/hunde jeg selv har fået hjem, gør det, det ved jeg altså ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2010 Jeg mener ikke, at man kan forlange renlighed døgnet rundt af så lille en hvalp. Dens hjerne- og blærekommunikation er ofte først færdigdannet i 5 mdr´s alderen. Vi forventer jo hellerikke babyer renlige , før kroppen er udviklet til det. Min ene tæve har været dygtig , når vejret var til det , at få dem på græs og således startet op med, at det foregår ude. Men dette forår har været VÅDT og ikke animeret til at gøre det ude tit. Og så kræver det en opdrætter, der ikke går på arbjede, eller en kennel med udehunde, altså ikke stuehunde. Så tålmodighed på, ingen hunde ønsker at være grise som store ,og det er ALTID ejers skyld at hvalpen gør de forkerte steder. Hvis ikke lige der også er en bygningsfejl med blære/urinveje, hvilket er sjældent. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juni 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2010 Jeg må bare acceptere at hun ikke giver tegn når hun vil ud... Og være lidt mere over at få hende ud hver anden time og efter alle aktiviteter... Tak for jeres svar... Jeg mener ikke, at man kan forlange renlighed døgnet rundt af så lille en hvalp. Dens hjerne- og blærekommunikation er ofte først færdigdannet i 5 mdr´s alderen. Vi forventer jo hellerikke babyer renlige , før kroppen er udviklet til det.Min ene tæve har været dygtig , når vejret var til det , at få dem på græs og således startet op med, at det foregår ude. Men dette forår har været VÅDT og ikke animeret til at gøre det ude tit. Og så kræver det en opdrætter, der ikke går på arbjede, eller en kennel med udehunde, altså ikke stuehunde. Så tålmodighed på, ingen hunde ønsker at være grise som store ,og det er ALTID ejers skyld at hvalpen gør de forkerte steder. Hvis ikke lige der også er en bygningsfejl med blære/urinveje, hvilket er sjældent. Jeg forventer eller forlanger skam heller ikke hun skúlle være renlig nu! Over hovedet ikke... det kunne være fedt hvis hun var men det er hun ikke... Er skal klar over at det eneste der skal til er tålmodighed... Hvis du bemærker så var problemet heller ikke at hun har uheld, som jeg skrev i start indlægget så ville jeg gerne hun markede når hun skal ud... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2010 Det er bestemt ikke alle hunde der viser tegn på at skulle ud, hellerikke som voksne. Ok ,nogle at mine går til havedøren, men har af 14 hunde kun haft een, der gav et bjæf. Og den var 4 år, da jeg fik den. Så mine tror åbenbart , at jeg er tankelæser. Men mange hunde er først helt tæt på 100 % renlighed ved 5-6 mdr´s alderen. De hvalpe, jeg har solgt er jo ens trænet herfra, alligevel er deres renlighed i nyt hjem yderst forskelligt. Jeg beder moderen tage hvalpene i haven, når de vågner og går så med for at iagtage dem. Nogle leger bare og tisser efterfølgende inde, andre ordner fint dette i haven. Små hvalpe kan ofte holde sig på ture for at straks forrette deres nødtørft når de kommer hjem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2010 Petrine, snart 4 - siger ikke en lyd, sætter sig bare i stuen, hvis vi er for sløve. Hvalp, vi lige har babysittet, 9½ uge - giver helt klart lyd fra sig, at NU skal den bare ud! Håber din lærer at sige noget, for det er altså noget nemmere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts