Hop til indhold

Bedste tørfoder til hvalpe?


Gæst wsg
 Share

Recommended Posts

Gæst Gucci

Jeg er også rystet over hvad man læser i denne tråd :( Pludselig minder det om et andet hundeforum (navn nævnes ikke her) og det troede jeg ikke man skulle opleve herinde, hvor der normalt er god stemning :???:

 

Det må da være muligt at kunne ytre ens mening uden at debatten bliver personliggjort og kørt ud på et seriøst sidespor :(

 

Respekt for hinanden er en væsentlig ting på sådan et forum ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 168
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst PPP-Pero

Hold da op :shock:

Og jeg som undrede mig over at en hvalpefoder-tråd kunne komme op på 10 sider. Nu kan jeg se hvorfor...

 

Jeg synes ellers vi havde det så hyggeligt alle sammen sammen :neutral:

 

Efter at have læst denne her tråd har jeg slet ikke lyst til at dele mine positive oplevelser med Pero efter han har været i behandling hos Gudrun. Øv :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Kan du ikke bare se bort fra at Gudrun er nævnt og gøre brug af de råd du syntes du kan bruge, Gudrun eller ej.

Det har jeg også gjort hidtil, men nogen gange får man for meget, og nu flød bægeret over. det kan vel ske for selv den bedste, og jeg har vel også ret til at give min mening til kende.

 

 

378.png

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nu har jeg endnu engang kigget denne tråd igennem (efter henvendelse nr. 2), og jeg er rystet :???:

 

Første gang jeg fik en henvendelse ang. denne tråd, observerede jeg ikke de personlige problemer i havde indbyrdes, og var overbevist om at det omhandlede Gudrun.

 

Det er jeg blevet klogere på, og må indrømme, at jeg er skuffet over at I kan finde på at svine hinanden til som det er tilfældet her :shock:

 

Syntes man en tråd indeholder synspunkter man ikke er enige i, er det ok at fortælle dette, men her har det simpelthen taget overhånd, der stiles jo direkte efter sudden death!

 

Det må kunne lade sig gøre at debattere, uden ligefrem at blive uvenner og kaste sten efter hinanden. Jeg vælger at lade denne tråd forblive åben, da det ikke er kotume her på forum at løse problemerne ved at slette/låse tråde og udelukke/advare medlemmer og hvad der ellers bliver brugt rundt omkring.

 

Håber ikke jeg skal til at ændre titlen til "Danmarks uhyggeligste hunde forum" :-(

 

Smil til verden, og den smiler til dig :-D

 

Dette indlæg er grunden til at jeg er tilbage!

 

Ellers ville jeg være blevet væk, de der er kede af at jeg er tilbage bedes sætte mig på ignorer, en dejlig og oplagt mulighed når man ligefrem væmmes ved personer.

Personangreb som det jeg er blevet udsat for her er uhørte, og jeg er glad for at der nu sættes en grænse.

 

Jeg er ked af det, vred og ekstremt skuffet over at nogen jeg har betragtet som venner har opført sig sådan.

 

Når det er sagt, så er der godt nok blevet skrevet meget her som er helt vildt overdrevet og mange gange forkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg også gjort hidtil, men nogen gange får man for meget, og nu flød bægeret over. det kan vel ske for selv den bedste, og jeg har vel også ret til at give min mening til kende.

 

 

378.png

 

Ja, alle har ret til deres mening.

 

Men måske det var en ide, med lidt flere dæmpende signaler..

Redigeret af Flaffy,Zozo,Luna
stave fejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Angående proteiner:

Jeg har lige været til Pudeltræf, her kom vi bl.a. ind på foder og godbider. En af deltagerne arbejder på sin mands dyrlægepraksis. Hun sagde at man skal passe på med for mange proteiner til tamhunde. Vilde hunde, så som Ulve, Ræve osv har brug for mange proteiner, men ikke vores dyr som ikke selv skal fange maden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op :shock:

Og jeg som undrede mig over at en hvalpefoder-tråd kunne komme op på 10 sider. Nu kan jeg se hvorfor...

 

Jeg synes ellers vi havde det så hyggeligt alle sammen sammen :neutral:

 

Efter at have læst denne her tråd har jeg slet ikke lyst til at dele mine positive oplevelser med Pero efter han har været i behandling hos Gudrun. Øv :(

Så er vi to

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Angående proteiner:

Jeg har lige været til Pudeltræf, her kom vi bl.a. ind på foder og godbider. En af deltagerne arbejder på sin mands dyrlægepraksis. Hun sagde at man skal passe på med for mange proteiner til tamhunde. Vilde hunde, så som Ulve, Ræve osv har brug for mange proteiner, men ikke vores dyr som ikke selv skal fange maden.

 

Ja, det er der da også andre der mener :-D

 

Hunde der er syge skal have foder de let kan fordøje :-)

 

Iøvrigt kom der flere gode ting ud af denne tråd , bla fundet af disse to fodermærker på det danske marked, som man kan købe her http://soepet.dk/canidae/

http://soepet.dk/naturesvarity/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg synes faktisk ikke at det er fair, at når Admin har været inde med en løftet pegefinger (eller to rettere) så bliver der fortsat i den ene "lejr". Enten stopper alle eller også stopper ingen...!

 

Og det er jeg 100% enig i

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte

Nu har jeg lige tygget det meste af denne tråd igennem og sidder lige nu og er helt rundtosset af nye indtryk og aha-oplevelser.

 

Jeg har været inde og kigge på en masse af de links, I har sat ind og det er jo super.

 

Mit spørgsmål er, om man skal købe de kæmpe store sække med 10-20 kilo foder. Bl.a. Canidae (som jeg hælder mest til) kunne jeg kun se i 18 kilos sække. Og hvis vi nu får en kræsen hund, så tænker jeg, at 18 kilo er en enorm stor portion at lægge ud med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nu har jeg lige tygget det meste af denne tråd igennem og sidder lige nu og er helt rundtosset af nye indtryk og aha-oplevelser.

 

Jeg har været inde og kigge på en masse af de links, I har sat ind og det er jo super.

 

Mit spørgsmål er, om man skal købe de kæmpe store sække med 10-20 kilo foder. Bl.a. Canidae (som jeg hælder mest til) kunne jeg kun se i 18 kilos sække. Og hvis vi nu får en kræsen hund, så tænker jeg, at 18 kilo er en enorm stor portion at lægge ud med.

 

Jeg ville lægge ud med 5 - 7 kilo, det er dyrere, men som du selv siger, hvis vapse ikke gider foderet står du med håret i postkassen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte
Jeg ville lægge ud med 5 - 7 kilo, det er dyrere, men som du selv siger, hvis vapse ikke gider foderet står du med håret i postkassen :-)

Ved du, hvor man kan købe det i mindre portioner? - det må gerne være netshops.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte
Jeg har mailet til dem og spurgt om de sælger prøveposer, men har ikke fået noget svar endnu.

 

Så jeg har bestilt den mindste pose canidae all life stages, som er på 2.27 kg til 129 kr + fragt 60 kr.

(Kan du mon bruge det til en hvalp?:hmm:)

 

http://www.soepet-dyrehandel.dk/produkter//?maerke=1

Tak for link til en mindre pose. Så betaler jeg hellere lidt ekstra i stedet for at stå med en kæmpe pose, som jeg ikke kan bruge til noget ;-).

 

Så vidt jeg har læst mig frem til, så er der kun en slags Canadae, som bruges til alle hunde. Både hvalpe og voksne. Er det skidt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for link til en mindre pose. Så betaler jeg hellere lidt ekstra i stedet for at stå med en kæmpe pose, som jeg ikke kan bruge til noget ;-).

 

Så vidt jeg har læst mig frem til, så er der kun en slags Canadae, som bruges til alle hunde. Både hvalpe og voksne. Er det skidt?

 

Der er vel visse ting en hvalp skal have mere af end en voksen...Lad os fluks lade det spørgsmål gå videre til nogen af dem herinde der har sat sig grundigt ind i foder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvalpe har behov for mere protein, vitaminer, mineraler.

Hvalpefoderet er sammensat så det skulle give den bedst mulige balance ift. vækst.

Så hvis man bruger tørfoder, synes jeg man skal tage en hvalpevariant.

Det ville jeg gøre

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg har mailet til dem og spurgt om de sælger prøveposer, men har ikke fået noget svar endnu.

 

Så jeg har bestilt den mindste pose canidae all life stages, som er på 2.27 kg til 129 kr + fragt 60 kr.

(Kan du mon bruge det til en hvalp?:hmm:)

 

http://www.soepet-dyrehandel.dk/produkter//?maerke=1

 

Jeg ville skrive eller ringe til dem :-)

 

Jeg får selv prøveposer tilsendt, har skrevet med dem igår og de sender idag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg synes faktisk ikke at det er fair, at når Admin har været inde med en løftet pegefinger (eller to rettere) så bliver der fortsat i den ene "lejr". Enten stopper alle eller også stopper ingen...!

Jeg oplever ikke at der er fortsat med personlige angreb, og jeg kan så fortælle dig at jeg stadig har en masse følelser i forhold til det her :-D

 

Dem har jeg tøjlet ret pænt synes jeg.

 

Og så hæfter jeg med at der er ''lejre'' :hmm: efter din mening.

 

Ok, jamen så er vi så meget klogere....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever ikke at der er fortsat med personlige angreb, og jeg kan så fortælle dig at jeg stadig har en masse følelser i forhold til det her :-D

 

Dem har jeg tøjlet ret pænt synes jeg.

 

Og så hæfter jeg med at der er ''lejre'' :hmm: efter din mening.

 

Ok, jamen så er vi så meget klogere....

 

Tror du ikke det er klogt at lade det her ligge?. Nu er det jo ikke kun dig, der har fået på hatten i denne tråd.

 

Håber vi alle har lært noget af det der er sket og kan komme videre nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte
Hvalpe har behov for mere protein, vitaminer, mineraler.

Hvalpefoderet er sammensat så det skulle give den bedst mulige balance ift. vækst.

Så hvis man bruger tørfoder, synes jeg man skal tage en hvalpevariant.

Det ville jeg gøre

Okay, tak for det. Så vil jeg begive mig ud i hvalpe-foder-verdenen og vente med f.eks. Canidae til jeg har en voksen-hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte
Jeg ville skrive eller ringe til dem :-)

 

Jeg får selv prøveposer tilsendt, har skrevet med dem igår og de sender idag :-)

Super. Nu har jeg i hvert fald smidt en mail afsted til dem også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Super. Nu har jeg i hvert fald smidt en mail afsted til dem også.

 

Godt :-D

 

Jeg kan sagtens forstå at det er en ret indviklet verden at bevæger sig ind i den her :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tror du ikke det er klogt at lade det her ligge?. Nu er det jo ikke kun dig, der har fået på hatten i denne tråd.

 

Håber vi alle har lært noget af det der er sket og kan komme videre nu.

 

Jeg håber mange lærer af det!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...