Hop til indhold

Bedste tørfoder til hvalpe?


Gæst wsg
 Share

Recommended Posts

  • Svar 168
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tak for link til en mindre pose. Så betaler jeg hellere lidt ekstra i stedet for at stå med en kæmpe pose, som jeg ikke kan bruge til noget ;-).

 

Så vidt jeg har læst mig frem til, så er der kun en slags Canadae, som bruges til alle hunde. Både hvalpe og voksne. Er det skidt?

Personligt ville jeg vælge hvalpefoder. Hvalpe har brug for nogle ekstra ting. Det er utrolig vigtigt hvalpen får de ting, den vokser jo meget og hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever ikke at der er fortsat med personlige angreb, og jeg kan så fortælle dig at jeg stadig har en masse følelser i forhold til det her :-D

 

Dem har jeg tøjlet ret pænt synes jeg.

 

Og så hæfter jeg med at der er ''lejre'' :hmm: efter din mening.

 

Ok, jamen så er vi så meget klogere....

 

Jeg er på arbejde, så det bliver et kort svar. :???:

 

Hvis du hæfter dig ved ordet "lejre", hvad vil du så hellere kalde det? Den ene side og den anden side? Det er vel ikke svært at se, at nogle er enige med dig og Irene og andre med Tanja...? Mere "lejr" er der vel heller ikke i det ;-) Jeg synes da ikke at vi generelt er voldsomt uenige herinde :-D

 

Jeg er enig med Ascha i at vi skal lade den ligge nu, så dette bliver det sidste pip fra mig i denne tråd, medmindre det bliver noget foder-relateret ;-)

Redigeret af Nollike
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg er på arbejde, så det bliver et kort svar. :???:

 

Hvis du hæfter dig ved ordet "lejre", hvad vil du så hellere kalde det? Den ene side og den anden side? Det er vel ikke svært at se, at nogle er enige med dig og Irene og andre med Tanja...? Mere "lejr" er der vel heller ikke i det ;-) Jeg synes da ikke at vi generelt er voldsomt uenige herinde :-D

 

Jeg er enig med Ascha i at vi skal lade den ligge nu, så dette bliver det sidste pip fra mig i denne tråd, medmindre det bliver noget foder-relateret ;-)

Jeg har sendt dig en pm :-)

 

Jeg vil gøre opmærksom på at admin reagerede kraftigt på de personlige angreb der foregik, og det bør der læres af det, jeg har lavet en tråd om ignorer muligheden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vil jeg lige hoppe til det oprindelige emne, jeg kiggede på den der Nature's varity.. og deres ingrediens liste

 

Kyllinge kød, Brune Ris, Byg, Havre mel, Kyllinge fedt (syltet frugt med mixed Tocopherols and Citron syre), Montmorillonite Clay, Ground Flaxseeds, Naturlig kyllinge smag, Lucerne Mel, Hånd malet Fiske Mel, Kalcium chlorid, Vitaminer (Choline Chlorid, Vitamin E Supplement, ascorbinsyre, Biotin, Niacin Supplement, Vitamin A Acetat, D-kalcium pantomimiker, Riboflavin Supplement, Pyridoxine Hydrochloride, Ethylenediamine Dihydriodide, Thiamine Mononitrate, Vitamin B12 Supplement, Beta Carotene, Vitamin D3 Supplement, folinsyre), Havsalt, Mineraler (Zink Protein, Jern Protein, Magnesium Protein, Kobber Protein, natrium Selenite), Kyllinge lever, Inulin, Hør Olie, Tørret Enterococcus Faecium Fermentation Produkt, Tørret Lactobacillus Acidophilus Fermentation Produkt, Æbler, Gulerødder, Ærter, Mindre Ost, Kyllinge æg, Frysetørret Kylling, Frysetørret Kalkun, Frysetørret kyllinge kalkun lever, Frysetørret Kalkun hjerte, Græskarkerner, Kylling ben, Butternut Squash, Broccoli, Salat, Spinat, Tørret tang, Lakseolie, Æble Cider eddike, Persille, Honning, Blåbær, Lucerne skud, daddelblomme, Oliven olie, And æg, Fasan Æg, Vagtel æg, Rosemarie ekstrakt, Salvie, løg.

 

Altså.. jeg troede ikke hunde måtte få løg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vil jeg lige hoppe til det oprindelige emne, jeg kiggede på den der Nature's varity.. og deres ingrediens liste

 

Kyllinge kød, Brune Ris, Byg, Havre mel, Kyllinge fedt (syltet frugt med mixed Tocopherols and Citron syre), Montmorillonite Clay, Ground Flaxseeds, Naturlig kyllinge smag, Lucerne Mel, Hånd malet Fiske Mel, Kalcium chlorid, Vitaminer (Choline Chlorid, Vitamin E Supplement, ascorbinsyre, Biotin, Niacin Supplement, Vitamin A Acetat, D-kalcium pantomimiker, Riboflavin Supplement, Pyridoxine Hydrochloride, Ethylenediamine Dihydriodide, Thiamine Mononitrate, Vitamin B12 Supplement, Beta Carotene, Vitamin D3 Supplement, folinsyre), Havsalt, Mineraler (Zink Protein, Jern Protein, Magnesium Protein, Kobber Protein, natrium Selenite), Kyllinge lever, Inulin, Hør Olie, Tørret Enterococcus Faecium Fermentation Produkt, Tørret Lactobacillus Acidophilus Fermentation Produkt, Æbler, Gulerødder, Ærter, Mindre Ost, Kyllinge æg, Frysetørret Kylling, Frysetørret Kalkun, Frysetørret kyllinge kalkun lever, Frysetørret Kalkun hjerte, Græskarkerner, Kylling ben, Butternut Squash, Broccoli, Salat, Spinat, Tørret tang, Lakseolie, Æble Cider eddike, Persille, Honning, Blåbær, Lucerne skud, daddelblomme, Oliven olie, And æg, Fasan Æg, Vagtel æg, Rosemarie ekstrakt, Salvie, løg.

 

Altså.. jeg troede ikke hunde måtte få løg?

 

I små mængder må de gerne... Tror heller ikke der er så meget i, når det står som den sidste ingrediens :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vil jeg lige hoppe til det oprindelige emne, jeg kiggede på den der Nature's varity.. og deres ingrediens liste

 

Kyllinge kød, Brune Ris, Byg, Havre mel, Kyllinge fedt (syltet frugt med mixed Tocopherols and Citron syre), Montmorillonite Clay, Ground Flaxseeds, Naturlig kyllinge smag, Lucerne Mel, Hånd malet Fiske Mel, Kalcium chlorid, Vitaminer (Choline Chlorid, Vitamin E Supplement, ascorbinsyre, Biotin, Niacin Supplement, Vitamin A Acetat, D-kalcium pantomimiker, Riboflavin Supplement, Pyridoxine Hydrochloride, Ethylenediamine Dihydriodide, Thiamine Mononitrate, Vitamin B12 Supplement, Beta Carotene, Vitamin D3 Supplement, folinsyre), Havsalt, Mineraler (Zink Protein, Jern Protein, Magnesium Protein, Kobber Protein, natrium Selenite), Kyllinge lever, Inulin, Hør Olie, Tørret Enterococcus Faecium Fermentation Produkt, Tørret Lactobacillus Acidophilus Fermentation Produkt, Æbler, Gulerødder, Ærter, Mindre Ost, Kyllinge æg, Frysetørret Kylling, Frysetørret Kalkun, Frysetørret kyllinge kalkun lever, Frysetørret Kalkun hjerte, Græskarkerner, Kylling ben, Butternut Squash, Broccoli, Salat, Spinat, Tørret tang, Lakseolie, Æble Cider eddike, Persille, Honning, Blåbær, Lucerne skud, daddelblomme, Oliven olie, And æg, Fasan Æg, Vagtel æg, Rosemarie ekstrakt, Salvie, løg.

 

Altså.. jeg troede ikke hunde måtte få løg?

Hvor mange % af foderet består af indmad? Jeg synes det er dejligt med tørfoder UDEN majs.

Link til indlæg
Del på andre sites

I små mængder må de gerne... Tror heller ikke der er så meget i, når det står som den sidste ingrediens :)

 

Broccoli er også noget hunde ikke må få. men selvfølgelig er det kun en lille mængde der er i.

 

Man kan så undre sig over hvorfor løg og broccoli så overhovedet er i? :hmm:

 

Men det må vel være fordi der er nogle gode stoffer i netop de ingredienser.

 

Jeg er i hvert fald tilbøjelig til at tro på at de ved hvad de snakker om på den der hundemadstest-side.

 

Broccoli og visse andre grønne kålsorter er rigtig gode antioxidanter, og det er dem -og ikke bare frugt & grønt i det hele taget- der i stor stil kan forebygge kræft. (Læste jeg fornylig at man har fundet frem til)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Broccoli er også noget hunde ikke må få. men selvfølgelig er det kun en lille mængde der er i.

 

Man kan så undre sig over hvorfor løg og broccoli så overhovedet er i? :hmm:

 

Men det må vel være fordi der er nogle gode stoffer i netop de ingredienser.

 

Jeg er i hvert fald tilbøjelig til at tro på at de ved hvad de snakker om på den der hundemadstest-side.

 

Broccoli og visse andre grønne kålsorter er rigtig gode antioxidanter, og det er dem -og ikke bare frugt & grønt i det hele taget- der i stor stil kan forebygge kræft. (Læste jeg fornylig at man har fundet frem til)

 

Man må godt bruge broccoli :-)

Og mange bruger hvidløg :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
T_Martinsen

 

Det lyder spændende at du overvejer at sætte Buddy på BARF :-D

Hvis du er interesseret har jeg et par gode boghenvisninger jeg kan bringe.

Engelske bøger, indeholdende en masse fakta og meget få fanatiske strejf!

Jamen dem må du meget gerne bringe. Du ved ikke om man kan få nogle danske vel? Det går lidt hurtigere at læse dansk :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Så vil jeg lige hoppe til det oprindelige emne, jeg kiggede på den der Nature's varity.. og deres ingrediens liste

 

Kyllinge kød, Brune Ris, Byg, Havre mel, Kyllinge fedt (syltet frugt med mixed Tocopherols and Citron syre), Montmorillonite Clay, Ground Flaxseeds, Naturlig kyllinge smag, Lucerne Mel, Hånd malet Fiske Mel, Kalcium chlorid, Vitaminer (Choline Chlorid, Vitamin E Supplement, ascorbinsyre, Biotin, Niacin Supplement, Vitamin A Acetat, D-kalcium pantomimiker, Riboflavin Supplement, Pyridoxine Hydrochloride, Ethylenediamine Dihydriodide, Thiamine Mononitrate, Vitamin B12 Supplement, Beta Carotene, Vitamin D3 Supplement, folinsyre), Havsalt, Mineraler (Zink Protein, Jern Protein, Magnesium Protein, Kobber Protein, natrium Selenite), Kyllinge lever, Inulin, Hør Olie, Tørret Enterococcus Faecium Fermentation Produkt, Tørret Lactobacillus Acidophilus Fermentation Produkt, Æbler, Gulerødder, Ærter, Mindre Ost, Kyllinge æg, Frysetørret Kylling, Frysetørret Kalkun, Frysetørret kyllinge kalkun lever, Frysetørret Kalkun hjerte, Græskarkerner, Kylling ben, Butternut Squash, Broccoli, Salat, Spinat, Tørret tang, Lakseolie, Æble Cider eddike, Persille, Honning, Blåbær, Lucerne skud, daddelblomme, Oliven olie, And æg, Fasan Æg, Vagtel æg, Rosemarie ekstrakt, Salvie, løg.

 

Altså.. jeg troede ikke hunde måtte få løg?

Foderet ville "falde" alene på syltet frugt her :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Foderet ville "falde" alene på syltet frugt her :-)

 

Det er en oversættelses fejl, der er flere fejl, jeg har gjort dem opmærksom på det :-D

 

Jeg tror de har brugt en mekanisk oversættelse ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det vil jeg tænke over og forhøre mig om. Men jeg vil rigtig gerne vide hvor stor en %del der består af indmad.

Jeg synes du skal skrive til dem :-D

 

Og få en prøve tilsendt, så kan du fx tage prøven med til din dyrlæge Gudrun og få hende til dels at mærke det og se det, og vise hende ingredienslisten.

Jeg får selv prøver hjem af begge typer :-D

 

Jeg holder mig gerne opdateret på flere fronter også på tørfoder, det er dejligt at flere at de gode mærker kommer til DK !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg kigger på ingredienslisten til det foder og tænker, at det ser da rigtig godt ud. Men jeg synes bare det er suspekt/underligt at hunden kan få dette foder gennem hele livet :hmm: Hvad er forklaringen for dette?

 

Jeg synes du skulle skrive og spørge, selv har jeg ikke gjort det, men jeg synes foderet ser rigtigt godt ud, og det får en god kritik inde på den amerikanske testside vi har drøftet tidligere i tråden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Foderet ville "falde" alene på syltet frugt her :-)

 

Ja, den engelske tekst hedder Chicken Meal, Brown Rice, Barley, Oatmeal, Chicken Fat (preserved with Mixed Tocopherols and Citric Acid)

 

Altså det er.. konserveret.. og deres oversættermaskine har nok tænkt konserves.?

 

Forresten er deres hjemmeside http://www.naturesvariety.com - de har flere forskellige produkter, faktisk.. endda råt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja, den engelske tekst hedder Chicken Meal, Brown Rice, Barley, Oatmeal, Chicken Fat (preserved with Mixed Tocopherols and Citric Acid)

 

Altså det er.. konserveret.. og deres oversættermaskine har nok tænkt konserves.?

 

Forresten er deres hjemmeside http://www.naturesvariety.com - de har flere forskellige produkter, faktisk.. endda råt!

 

Ja, og som sagt har jeg skrevet til dem, de retter det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja, den engelske tekst hedder Chicken Meal, Brown Rice, Barley, Oatmeal, Chicken Fat (preserved with Mixed Tocopherols and Citric Acid)

 

Altså det er.. konserveret.. og deres oversættermaskine har nok tænkt konserves.?

 

Forresten er deres hjemmeside http://www.naturesvariety.com - de har flere forskellige produkter, faktisk.. endda råt!

 

Hi hi hi... sikke da en misser!

Altså intet syltetøj i hundefoderet, GODT!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...