Hop til indhold

Agility

Gæst Maddie
 Share

Recommended Posts

Gæst Maddie

hej allesammen. Jeg er en 13-årig pige som er meget interesseret i agility. Min ene hund bruger jeg lidt til agility.

men jeg kunne rigtig godt tænke mig min egen hund og så tænkte jeg på om der var nogen der havde nogen gode agility-racer, som ikke er for nervøse eller for stressende?

Link til indlæg
Del på andre sites

der er jo ingen tvivl om, at de ultimative agilityhunde er border collier (i stor) eller sheltier (i mellem) - men du har ret, mange af dem stresser på banen...

Jeg løber agility med min blandingshund (dansk/svensk gårdhund og labrador blanding), hun er suveræn, men det er jo altid et gamble med en blanding... hun kunne jo have fået labradorens tyngde, istedetfor gårdhundens lethed....

Hvis jeg får min vilje, så bliver min næste agilityhund en pudel. enten mellem eller dværgstørrelse. <Super hunde - bygget til agilitybanerne. Hurtige, lette, intelligente og lærenemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maddie

Altså lige nu laver jeg lidt frit spring, med min australske kelpie, men hun er snart ved at være 8 og jeg regner ikke med at nå langt med hende, og desuden er hun meget nervøs og vil helst bare løbe mellem benene på mig.

Jeg kender nogen med en pudel og den er meget nervøs og alligevel mega arrogant, og har flere gange knurret af mig, og jeg har desværre hørt flere eksempler.

Link til indlæg
Del på andre sites

sært... har kun mødt pudler i agility-regi - kender ingen andre end agilityfolk med pudler - og de er alle meget venlige, legesyge og imødekommende hunde...

Men det ændrer jo ikke på dine oplevelser...

Schipperke er også en frisk lille race - dem har jeg dog mødt en del arrige tæver af, men kender flere flinke hanhunde. Ellers er løwchen også et bud

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvad prisklasser ligger de forskellige hunde på? : D

det svinger vel fra opdrætter til opdrætter vil jeg tro... men en dansk svensk kan vel fåes for omkring de 7000 med tavle, hvor jeg vil tro, at de andre racer nævnt i tråden ligger omkring de 10.000

men jeg ved det ikke, det er blot et bud

Link til indlæg
Del på andre sites