Gæst Maddie Skrevet Juni 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2010 hej allesammen. Jeg er en 13-årig pige som er meget interesseret i agility. Min ene hund bruger jeg lidt til agility. men jeg kunne rigtig godt tænke mig min egen hund og så tænkte jeg på om der var nogen der havde nogen gode agility-racer, som ikke er for nervøse eller for stressende? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 der er jo ingen tvivl om, at de ultimative agilityhunde er border collier (i stor) eller sheltier (i mellem) - men du har ret, mange af dem stresser på banen... Jeg løber agility med min blandingshund (dansk/svensk gårdhund og labrador blanding), hun er suveræn, men det er jo altid et gamble med en blanding... hun kunne jo have fået labradorens tyngde, istedetfor gårdhundens lethed.... Hvis jeg får min vilje, så bliver min næste agilityhund en pudel. enten mellem eller dværgstørrelse. <Super hunde - bygget til agilitybanerne. Hurtige, lette, intelligente og lærenemme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Jeg har set et par unge piger, der løb med Pudler, og det gik faktisk rigtigt godt. Det er en intelligent race uden de store problemer, så det er en god anbefaling. Men husk at lige meget hvilken hund du får, så skal den være 1 1/2 år før den må springe! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maddie Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Altså lige nu laver jeg lidt frit spring, med min australske kelpie, men hun er snart ved at være 8 og jeg regner ikke med at nå langt med hende, og desuden er hun meget nervøs og vil helst bare løbe mellem benene på mig. Jeg kender nogen med en pudel og den er meget nervøs og alligevel mega arrogant, og har flere gange knurret af mig, og jeg har desværre hørt flere eksempler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 sært... har kun mødt pudler i agility-regi - kender ingen andre end agilityfolk med pudler - og de er alle meget venlige, legesyge og imødekommende hunde... Men det ændrer jo ikke på dine oplevelser... Schipperke er også en frisk lille race - dem har jeg dog mødt en del arrige tæver af, men kender flere flinke hanhunde. Ellers er løwchen også et bud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maddie Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 det kan ihvertfald ikke blive en hanhund ): vi kan kun have tæver. Men sådan en border collie, hvad for en prisklasse ligger den på ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Jeg har mødt flere pudler til agility og HTM, og de er alle søde, kvikke og imødekommende hunde. Og virkelig dygtige til agility. Men ellers kunne en dansk/svensk gårdhund eller en löwchen også være et bud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maddie Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Altså hvad prisklasser ligger de forskellige hunde på? : D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Altså hvad prisklasser ligger de forskellige hunde på? : D det svinger vel fra opdrætter til opdrætter vil jeg tro... men en dansk svensk kan vel fåes for omkring de 7000 med tavle, hvor jeg vil tro, at de andre racer nævnt i tråden ligger omkring de 10.000 men jeg ved det ikke, det er blot et bud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Jeg vil anbefale en Dansk/svensk gårdhund Mht. prisen på dem, så koster de omkring de 7000 i jylland men omkring de 9000 på sjælland. Tilgengæld er der flest kenneler på sjælland Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maddie Besvaret Juni 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2010 Ihvertfald tak for rådene ;D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts