Hop til indhold

Hvad skal man med stamtavle ... ?


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Obelix
Ja jeg må straks melde mig blandt de uvidne:stupid:. Før vi fik hund sidste år anede jeg ikke at der eksisterede så mange racer. Jeg har i løbet af dette år lært utroligt meget blandt andet ved at gætte og spørge andre hundeejere. Men selv om jeg ejer en meget almindelig race som flat coat bliver jeg også ofte spurgt om hvad det er for en blanding. Men jeg ser som venlig interesse(er jeg jo osse nødt til da jeg selv er spørge gal:-D)

Så hvis jeg møder en af jer - så på forhånd undskyld:shock:

 

Jeg synes nu ikke du behøver undskylde.

 

Jeg kender langt fra alle hunderacer og spørg da også jævnligt andre hundeejere om hvad deres hund er for en.

 

Men derfor kan det altså godt være hylende morsomt at høre andres racegæt eller andre kommentare om ens hund, men det er da aldrig noget jeg kunne blive fornærmet over :-D.

 

Og der er helt sikkert også nogle som griner af mig en gang imellem :rolleyes:.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 108
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, jeg har så tit fået den om Zita " Neeej det er da en Pomeranian ikke?"

selv af hundefolk!:rolleyes:

 

de værste men måske også de mest tilgivelige( selvom man dog efter de første 3 gange er lidt træt og fornærmet)

kommer tit fra små børn " Eeej mor se en kat " :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se at jeg har det nemt i forhold til jer andre.

Især børn, også små børn, har helt styr på hvad Guincho er for en slags: "Se Mor, en chihuahua!" -Og de udtaler det oven i købet helt korrekt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Kom lige til at tænke på en sjov episode da jeg stadig boede hjemme og vi netop havde fået en Westie hvalp. Jeg legede med den ude i haven da naboens søn (Han var vel 11-12 år) kommer hjem og vi kan høre han råber til sine forældre: "Seee... de har fået et lam" :mrgreen::mrgreen::mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort set alle kan se at Ozzie er en schæfer, meeeen der er jævnligt børn, der mener at hun er en ulv. :mrgreen:

 

Nårh ja og lidt a la Stinnemus så har jeg indtil videre to gange oplevet nowet i den her retning:

 

Fremmed dame standser op og står og kiiiiiigger betaget på Ozzie og udbryder: "han er godt nok flot"

Mig: " Tak, men det er nu en tæve"

Fremmed dame der ser helt perpleks ud: "Jamen den er jo så mørk" eller i det andet tilfælde "Jamen det er da en schæfer ikke, så er det vel en han?"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun været aussieejer i 4 uger, og har også allerede fået mange mærkelige komantarer.

Jeg kan godt forstå nogen tror hun er en border collie, men jeg har også oplevet folk tro hun er en collie eller en shetland sheepdog "Neeej, er det en mini collie?". Berner sennen og blanding har jeg også prøvet, og næsten ALLE spørger om det er en hvalp. Nej, den er 1½ år.

De mere fornuftige spørger om det er en hyrdehund, så kan det ikke gå helt galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Stort set alle kan se at Ozzie er en schæfer, meeeen der er jævnligt børn, der mener at hun er en ulv. :mrgreen:

 

Nårh ja og lidt a la Stinnemus så har jeg indtil videre to gange oplevet nowet i den her retning:

 

Fremmed dame standser op og står og kiiiiiigger betaget på Ozzie og udbryder: "han er godt nok flot"

Mig: " Tak, men det er nu en tæve"

Fremmed dame der ser helt perpleks ud: "Jamen den er jo så mørk" eller i det andet tilfælde "Jamen det er da en schæfer ikke, så er det vel en han?"

 

Sjovt som nogen mennesker tror at nogle hunderacer kun fås i et bestemt køn :hmm:. Fatter det simpelthen ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Hehe ja det gør jo da avl en hel del mere besværligt hvis alle individer i racen er hanner :mrgreen::mrgreen:

 

Ja det må man sige, kan bare ikke forstå folk ikke kan se det :stupid:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

Ha, her kan jeg være med.

 

Da vi i sin tid for MANGE år siden fik 2 yorkshireterriere var der seriøst en der spurgte hvor vi havde købt de 2 rottweiler henne. Det var da de var 12 uger gamel hvalpe. Jeg går ud fra at en rottweiler er et par kg eller 2 størrere ved 12 ugers alderen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også prøvet mange af de sjove kommentarer, når jeg går med Felix.

 

Han er en lille spinkel kulsort rundkørsel. Schæfer har vi kunnet gætte os til - både af sind og skind. Måske noget lab og så noget mindre, smalt noget...;)

 

Men hører tit: "Er den ikke lidt tynd?" - jeg plejer at svare "I forhold til hvad?" Svaret er gerne " ja, i forhold til en labrador". Mit svar er bare "jo, men han er jo også lille i forhold til en Grand Danois..."

 

Eller også mener folk han er en stor hvalp og bliver lidt tøvende, når jeg fortæller at han altså er 4½ år...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså - når man går med en løveklippet löwchen kan man godt nok også få mange sære, søde, sjove og dumme kommentarer ...

 

Når man går med to små pelsklumper - mudret ind fra top til tå, kan folk også komme med kommentarer som "arj - det er du ked af!?" (mere konstaterende end spørgende) ... og naahhh - hvis jeg var det, så ville jeg nok ikke have sluppet dem løs oppe på marken i et mudderhul :mrgreen: ...

 

Men en af de sjoveste var dog, da der var en gut der spurte om ikke Tulle var en golden retriever ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Cody var hos dyrlægen som 12 mdr's og sku ha taget røngten, sad der en dame i venterummet med en anden lab..

 

Cody, som elsker alle hunde, ville over og hilse.

 

Damen siger så: Ja, vi hilser jo normalt ikke på kamphunde :shock:

 

Eller damen vi mødte i skoven: Er han en rottweiler :confused:

 

Undskyld, har du glemt din lange hvide pind? :pift:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Mantraerne lyder :

 

"Nej se en chihuahua"!!!

 

"Er det ikke en chihuahua"???

 

Den påståelige:

 

"Sikke en fin chihuahua du har"

 

-Tak skal du have, men det er nu en papillon :-)

 

"Nej!, det er altså en chihuahua, jeg kender selv racen og bla bla bla."

 

- Okay Victor, du er nu en chihuahua, vi må hjem og have dig omregistreret, fortsat god dag.

 

Ved busstoppestedet: "mor må jeg ikke også få en chihuahua"? :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...