Hop til indhold

Hvad skal man med stamtavle ... ?


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

... og til dem som skulle være i tvivl:

 

DENNE TRÅD ER IRONISK OG UDTRYKKER DERFOR IKKE MIN SANDE HOLDNING. ALT HVAD DER STÅR I TRÅDEN SKAL TAGES SOM SJOV!!!

 

Jeg har idag været på stranden i Liseleje med to af hvalpene fra mit kuld: Echo og Eddie, to sorte vapser.

Senere tog jeg min egen røde hvalp og bror Dragon med til Lynæs havn.

 

Flere var selvfølgelig :engel: ved at falde i svime over de små pus:

 

"Nææææ sikke en sød berner sennen!"

"Øh nej, det er så en Australian Shepherd, men tak"

 

"Iiiih det var da en bedårende sankt bernhard"

"tak skal du have, men det er altså en hyrdehund"

 

"Han er vel nok kær (til en tæve). Hvad er han blandning af?"

"Det er nu altså en racehund"

 

"Det var dog en kær samojede"

"Hvad?????? ... det ligner da overhovedet ikke en samojede" Ej det sagde jeg selvfølgelig ikke - men jeg havde meget stor lyst :blink:

 

... også den klassiske - og helt acceptable:

 

"Ej, har du set skat, en sød border collie!"

 

Her bruger man over et år på at finde hanhund for at forbedre arbejdsegenskaber uden at miste racepræg - også tror folk at det en sankt bernhards eller en samojede. Så hvorfor egentlig gøre sig den ulejlighed en anden gang :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 108
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

... og til dem som skulle være i tvivl:

 

DENNE TRÅD ER IRONISK OG UDTRYKKER DERFOR IKKE MIN SANDE HOLDNING. ALT HVAD DER STÅR I TRÅDEN SKAL TAGES SOM SJOV!!!

 

Tark:mrgreen::-D

 

Jeg har idag været på stranden i Liseleje med to af hvalpene fra mit kuld: Echo og Eddie, to sorte vapser.

Senere tog jeg min egen røde hvalp og bror Dragon med til Lynæs havn.

 

Flere var selvfølgelig :engel: ved at falde i svime og de små pus:

 

"Nææææ sikke en sød berner sennen!"

"Øh nej, det er så en Australian Shepherd, men tak"

 

"Iiiih det var da en bedårende sankt bernhard"

"tak skal du have, men det er altså en hyrdehund"

 

"Han er vel nok kær (til en tæve). Hvad er han blandning af?"

"Det er nu altså en racehund"

 

"Det var dog en kær samojede"

"Hvad?????? ... det ligner da overhovedet ikke en samojede" Ej det sagde jeg selvfølgelig ikke - men jeg havde meget stor lyst :blink:

 

... også den klassiske - og helt acceptable:

 

"Ej, har du set skat, en sød border collie!"

 

Her bruger man over et år på at finde hanhund for at forbedre arbejdsegenskaber uden at miste racepræg - også tror folk at det en sankt bernhards eller en samojede. Så hvorfor egentlig gøre sig den ulejlighed en anden gang :mrgreen:

 

Det var da ellers nogle underlige racer, de gætter på. Samojeden fatter jeg så slet ikke:shock::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tark:mrgreen::-D

 

 

 

Det var da ellers nogle underlige racer, de gætter på. Samojeden fatter jeg så slet ikke:shock::lol::lol::lol:

 

 

Haha kende det selv alt for godt :mrgreen:

 

jeg har fået denne her. " ej hvad er det for en blanding? - kan godt se der er husky i den men hvad er der mere....

 

Den anden dag oppe i vaskehallen står jeg ude med Koda og en dame snakker med ham og sig " jeg har OGSÅ haft en lassie hund engang.. Mit svar var okay det har jeg aldrig :mrgreen: Der blev hun lidt forundret og jeg ku så fortælle hvad han var :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, nice! Det var godt nok mange og langt ude skud!

 

Så forkert er der trods alt ALDRIG nogen der har gættet med Møffe :lol:

 

Dog var der, så sent som i dag, mens vi gik ved søen, to unge fyre der kom cyklende.

 

Og så sagde den ene:

 

"Åh, det er sådan en ølhund!"

 

"Nej, det er ej", siger jeg, men ikke højt nok :mrgreen:

 

Lille pause, mens der tænkes oppe i de grå gemakker...

 

"Så'n Sankt Bernhard" (jeg er faktisk imponeret over, at han huskede racenavnet :mrgreen:

 

"Nej, det er en berner sennen". Det hører de heller ikke :mrgreen:

 

Og vi går vel 50 meter mere, så kommer der to ældre damer, den ene i kørestol.

 

"Neei, en stor hund!"

 

"Hehe, ja," (øøøh, hvad skal man sige? Jeg får den i flæsket HVER dag, er ved at være træt af den :lol:)

 

"Det er sådan en sankt bernhard, ikk'?"

 

"Ehm, nej, det er en berner sennen."

 

Den er jeg altså også ved at være træt af :genert::lol: Den fik jeg også én eller to gange i hovedet i går :lol:

 

(Den værste er nu stadig: "Den må da slæbe afsted med dig?" Øh, NEJ! Den synes jeg faktisk er seriøst træls og den er lige så jævnlig som de andre)

 

Sjovt nok, har folk aldrig gættet på andet end sankt bernhard, når de har gættet forkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

haha, aktså jeg er enig med Petrine i, at med deres mange smukke farvevariationer, kan man godt nogen gange måske tro, at aussier er blandinger :oops:

 

Men bernersennen, skt. bernhard og samojede? :vedikke:

 

Karla bliver som oftest kaldt "neeeeeeeeej, se den lille labradorhvalp"... og så er jeg jo engang blevet stoppet af en dame, som proklamerede at "det er så sjældent man ser manchester terriere" :lol:

 

Nu har jeg for første gang mødt en manchester terrier i levende live i onsdags og ikke om jeg forstår, at nogen kan synes at min hund ligner en sådan... heller ikke selv om det var mørkt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, ja det er skønt ikke.........eller nowet ;-)

 

Joya har også allerede fået et par forskellige racebetegnelser, endda til af vet. sygeplejeksen hos dyrlægen, da vi var derude den anden dag for at bestille tid til vacc. Sygeplejsken er ved at skrive hende ind i systemet (samme med mine andre hunde, som jo ligsom står som Australian Shepherds alle sammen med undtagelse af Flica), hun får så navn og fødelsdato og så siger hun gudhjælpemig; "og det er en Border Collie??" :stupid: Retfærdighedsvis skal siges at jeg godt kunne høre tvivlen i hendes stemme, men alligevel... ;-)

 

Og går fik hun den med spidshund smidt i hovdet :roll:

"Er det sådan noget spidshunde noget?"

"Nej, det er en Australian Shepherd"

"Nå, men er det også sådan noget slædehunde noget så?"

"Øhh nej, det er en SHEPHERD = nok noget med hyrdehund, tror du ikke......" Sådan sagde det så ikke lige helt, men jeg tænkte det i hvert fald ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Den bedste kommentar jeg har fået på hundene, har jeg fået på Zacho.

 

Vi er til et islænderstævne og 2 damer sidder ret højlydt og snakker om Zacho, der ligger og nedstirrer hestene, der render rundt inde på banen - jeg kan høre, at de diskuterer hvilken race han er og de bliver langt om længe enige om, at han må være en border collie, men en ældre en af slagsen, da han er så grå 'ja, det begynder jo ved mulen og bevæger sig ud på kroppen - nøjagtig som en hest der skimler' - her var jeg ved at spytte min kaffe ud over det hele :lol:

 

Joey har mange gange fået racebetegnelse 'Aussie' af nogle majet klååge hundekendere :5up:

 

Døm selv:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

:lol: Det lyder som en god tur!

 

Det med samojed, slædehund og spidshund... det nok min skyld. Jeg bilder alle mulige ind, at alle hunde er de racer :mrgreen:

 

Motor er godt nok også blevet forvekslet med en del, bl.a. varulv, japansk spids, hvid schæfer (:confused:), grønlandshund ret ofte, husky, og den klassiske - en isbjørn (også sagt af voksne til deres børn, tænk hvor meget de bliver drillet når de kommer i folkeskolen :lol:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Den bedste kommentar jeg har fået på hundene, har jeg fået på Zacho.

 

Vi er til et islænderstævne og 2 damer sidder ret højlydt og snakker om Zacho, der ligger og nedstirrer hestene, der render rundt inde på banen - jeg kan høre, at de diskuterer hvilken race han er og de bliver langt om længe enige om, at han må være en border collie, men en ældre en af slagsen, da han er så grå 'ja, det begynder jo ved mulen og bevæger sig ud på kroppen - nøjagtig som en hest der skimler' - her var jeg ved at spytte min kaffe ud over det hele :lol:

 

Joey har mange gange fået racebetegnelse 'Aussie' af nogle majet klååge hundekendere :5up:

 

Døm selv:

 

jeg kunne måske også være blevet i tvivl, :oops: men aussie ville jeg nok synes han var for spinkel til at være.... men smuk det er han, det kommer man ikke udenom... :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
jeg kunne måske også være blevet i tvivl, :oops: men aussie ville jeg nok synes han var for spinkel til at være.... men smuk det er han, det kommer man ikke udenom... :hjerte:

 

Vi snakker da om 18,5 kg ren muskelmasse :slem:

 

Joey kunne godt snyde - han var ekstrem pelsrig og han skilte sig meget ud fra resten af flokken i kropssprog, når vi var på tur.

Men den om Zacho griner jeg stadig af :mrgreen:

 

Og tak - han var en ener <3

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Kan I kende forskel på en Triumph, en Ariel, en BSA og en Norton? Hvis man ikke kan, må man så ikke sige til ejeren at man synes hans motorcykel er flot? :confused:

 

På ingen måde - det sjove er bare at det oftest sker sådan her:

 

2 mennesker kommer i mod os, den ene peger på min hund og forklarer den anden: det der er en hvid schæfer.

 

Jeg slynger skam selv de mærkeligste racer ud, men plejer at gøre det spørgende, ikke konstaterende :lol: Men de må såmænd gerne tro min hund er alt muligt, især varulv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha - ja, det er altid interessant hvad folk finder på :mrgreen: Med en Staby er man vant til lidt af hvert, ikke noget særligt kreativt dog:

BC

Lab

Lab/dalmatiner bla.

Lab/border bla.

Kleiner

 

Det er hvad der går igen... igen og igen og igen... Jeg har forståelse for de fleste, bare ikke rigtigt BC'en!?

Jeg ved hun hænger en del ud sammen med 3 af slagsen, men i det selskab bør man da virkeligt kunne se en forskel! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Kan I kende forskel på en Triumph, en Ariel, en BSA og en Norton? Hvis man ikke kan, må man så ikke sige til ejeren at man synes hans motorcykel er flot? :confused:

 

Alle kan sgu da kende forskel på undertøj, vaskemiddel, et luftgevær og et antivirusprogram :mrgreen:

 

Hwa er problemet :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Hehe Ja det er sjovt at høre hvor kloge folk er nogle gange :mrgreen:.

 

Jeg får også mange gode bud på hvad race min hund er, og jeg som troede at alle kendte Westien :hmm:.

 

Igår blev jeg 5 gange på en gåtur af 15 mins varighed spurgt om det ikke også var en skotsk terrier :confused:... Øh nej det er det ikke.

 

Ellers er der generalt mange som gætter på han er Cairn Terrier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

(Den værste er nu stadig: "Den må da slæbe afsted med dig?" Øh, NEJ! Den synes jeg faktisk er seriøst træls og den er lige så jævnlig som de andre)

Den hører jeg også til ukendeligehed :shock::roll:

 

"Det må godt nok være svært at styre alle de hunde"

"Hmmm ja, det har du ret i, jeg kan slet ikke styre mine hunde, derfor går jeg så med 5 på engang" :damn: .... Det var så også ironisk :blink:

 

"der er godt nok noget at holde styr på!"

 

Den værste jeg har hørt er at det er uansvarligt at gå med så mange hunde .... fordi de modpasserende ikke kan styre deres egen hund :shock: :shock: :shock:

 

Hvad man ikke hører engang imellem, der er s.. et under jeg stadig har ører ..... altså at de ikke er faldet af endnu :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver lige nødt til at fortælle en sjov historie om store hunde

 

Jeg var på kursus med en ejer af en GD, og hun havde gået tur med den på en gågade, og her havde en vildt fremmed kvinde råbt efter hende at "det var ulovligt at gå med så store hunde i byen" :damn:

 

Denne kvinde blev ved med at insistere på, at det var altså ulovligt, og ejeren af GD'en kunne bare gå hjem og tjekke hundeloven :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver lige nødt til at fortælle en sjov historie om store hunde

 

Jeg var på kursus med en ejer af en GD, og hun havde gået tur med den på en gågade, og her havde en vildt fremmed kvinde råbt efter hende at "det var ulovligt at gå med så store hunde i byen" :damn:

 

Denne kvinde blev ved med at insistere på, at det var altså ulovligt, og ejeren af GD'en kunne bare gå hjem og tjekke hundeloven :lol:

 

Jeg tror nok at os, der har GD, kan slå i de fleste af Jer andre hvad angår kloge/mindre kloge kommentarer, man må lægge øre til. Men jeg vælger altså at tage det som positiv opmærksomhed. Man jo ikke forlange at alle mennesker skal være hundeeksperter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den hører jeg også til ukendeligehed :shock::roll:

 

"Det må godt nok være svært at styre alle de hunde"

"Hmmm ja, det har du ret i, jeg kan slet ikke styre mine hunde, derfor går jeg så med 5 på engang" :damn: .... Det var så også ironisk :blink:

 

"der er godt nok noget at holde styr på!"

 

Den værste jeg har hørt er at det er uansvarligt at gå med så mange hunde .... fordi de modpasserende ikke kan styre deres egen hund :shock: :shock: :shock:

 

Hvad man ikke hører engang imellem, der er s.. et under jeg stadig har ører ..... altså at de ikke er faldet af endnu :mrgreen:

 

Kan godt forstå, at folk måske bliver sådan lidt, ooookay med fem hunde :lol: Men det var da godt nok noget åndssvagt at sige, at det er uansvarligt, fordi man ikke kan styre sin egen :shock::shock::shock: Jamen, så få da styr på din egen, lille ven... Hvis nu det var børn det var vild med, ville det så også være uansvarligt af en pædagog at komme forbi med en flok børnehavebørn? NEJ! Det er sq da dig! :damn::lol::lol::lol:

 

Jeg bliver lige nødt til at fortælle en sjov historie om store hunde

 

Jeg var på kursus med en ejer af en GD, og hun havde gået tur med den på en gågade, og her havde en vildt fremmed kvinde råbt efter hende at "det var ulovligt at gå med så store hunde i byen" :damn:

 

Denne kvinde blev ved med at insistere på, at det var altså ulovligt, og ejeren af GD'en kunne bare gå hjem og tjekke hundeloven :lol:

 

Men er der egentlig ikke noget om det? Nu kan jeg ikke finde hundeloven, men der er noget med hunde af visse typer/størrelse skal være bundet eller bag forsvarligt hegn i visse dagtimer. Men det er kun nogle byer.

 

Ændrer dog ikke på, at jeg synes det er dybt åndssvagt af kvinden at stå og råbe på den måde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er der egentlig ikke noget om det? Nu kan jeg ikke finde hundeloven, men der er noget med hunde af visse typer/størrelse skal være bundet eller bag forsvarligt hegn i visse dagtimer. Men det er kun nogle byer.

 

De må ikke gå løs fra solnedgang til solopgang, det er såmænd det hele :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...