Hop til indhold

Hvad skal man med stamtavle ... ?


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

For pokker altså, jeg tror sgu heller man må begynde at studere jura, så man kan få styr på hvad man egentlig må og ikke må her i landet her :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 108
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stinnemus

Jeg bliver faktisk RET så ofte spurgt hvad race Jason er :hmm: Jeg synes at han - om nogen - må være til at specificere racen på :genert:

 

Ellers er det tit kommentaren(oftest mor til barn)"se - det er en ægte kongepudel!"

 

og den bedste (har fået den serveret 3 gange i de 2½ år jeg har haft jason og kun én gang af et barn!:shock:) "neeeej - findes de også i hanhunde?"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeg tror nok at os, der har GD, kan slå i de fleste af Jer andre hvad angår kloge/mindre kloge kommentarer, man må lægge øre til. Men jeg vælger altså at tage det som positiv opmærksomhed. Man jo ikke forlange at alle mennesker skal være hundeeksperter.

 

Jeg vil gerne høre den positive opmærksomhed du får :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne høre den positive opmærksomhed du får :-D

 

Åh - jeg har sikkert glemt det meste, men her er da lige et par stykker...

 

"Æder den dig ikke ud af huset?"

(Det har den faktisk allerede gjort - jeg sidder under maven på den når det regner)

 

"Er det en hest?"

(Ja - du har vel ikke set en Hubertusjagt komme forbi her?)

 

"Fulgte der ikke en saddel med?"

(Jo, men den bruger vi kun om søndagen)

 

"Den der skal du ikke slippe løs i skoven, så bliver den bare skudt fordi nogen tror det er et rådyr!"

(Du har forhåbentlig ikke jagttegn..?)

 

"Nej se, en Irsk Ulvehund!"

(det siger man ikke rigtig noget til :hmm:)

 

"Er det der sådan en kamphund?"

(Totalt mundlam :shock:)

 

- som sagt, der er mere. Har bare glemt det meste nu.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Åh - jeg har sikkert glemt det meste, men her er da lige et par stykker...

 

"Æder den dig ikke ud af huset?"

(Det har den faktisk allerede gjort - jeg sidder under maven på den når det regner)

 

"Er det en hest?"

(Ja - du har vel ikke set en Hubertusjagt komme forbi her?)

 

"Fulgte der ikke en saddel med?"

(Jo, men den bruger vi kun om søndagen)

 

"Den der skal du ikke slippe løs i skoven, så bliver den bare skudt fordi nogen tror det er et rådyr!"

(Du har forhåbentlig ikke jagttegn..?)

 

"Nej se, en Irsk Ulvehund!"

(det siger man ikke rigtig noget til :hmm:)

 

"Er det der sådan en kamphund?"

(Totalt mundlam :shock:)

 

- som sagt, der er mere. Har bare glemt det meste nu.

HOLD DA OP :shock:!!!!

 

Det slår da alt i "dumme kommentare" :stupid:. Puha det må være svært at holde masken nogle gange :klap::klap::klap:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

 

og den bedste (har fået den serveret 3 gange i de 2½ år jeg har haft jason og kun én gang af et barn!:shock:) "neeeej - findes de også i hanhunde?"

 

Hehe... Den her kommentar er da også bare sjov :klap: (synes dog det er lidt skræmmende at du kun har fået serveret den EN gang af et barn :shock:).

 

Gad vide hvordan folk tror pudler formere sig :confused:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Hihihi vildt sjove oplevelser i har været ude for:lol:

 

Den der med husky og grønlandshund er jeg også blevet spurgt om...

 

Jeg harogså oplevet en som SLET ikke troede på at hun var trækhund, for sådanne er da MEGET større:stupid:... Han mente at hun da måtte være jagthund:lol::lol::lol:... joooooo Freya kan godt gå på jagt, men det bliver kun for at hun selv kan spise det bagefter:lol:.

 

Isbjørn = jeps...

 

og så faktisk den kommentar jeg hader allermest - samojedspids.:evil:... samojedspids er en blanding og Freya ER altså en SAMOJED /SAMOJEDHUND!... Men ja ja, det er begrænset hvor meget jeg efterhånden gider at rette på folk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Hehe... Den her kommentar er da også bare sjov :klap: (synes dog det er lidt skræmmende at du kun har fået serveret den EN gang af et barn :shock:).

 

Gad vide hvordan folk tror pudler formere sig :confused:.

 

gravhunde!:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihihi vildt sjove oplevelser i har været ude for:lol:

 

Den der med husky og grønlandshund er jeg også blevet spurgt om...

 

Jeg harogså oplevet en som SLET ikke troede på at hun var trækhund, for sådanne er da MEGET større:stupid:... Han mente at hun da måtte være jagthund:lol::lol::lol:... joooooo Freya kan godt gå på jagt, men det bliver kun for at hun selv kan spise det bagefter:lol:.

 

Isbjørn = jeps...

 

og så faktisk den kommentar jeg hader allermest - samojedspids.:evil:... samojedspids er en blanding og Freya ER altså en SAMOJED /SAMOJEDHUND!... Men ja ja, det er begrænset hvor meget jeg efterhånden gider at rette på folk.

 

*host*

 

Samojedspids er et andet ord for racen Dansk Spids som er under rekonstruktion i DKK ;-)

 

Sorry :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh - jeg har sikkert glemt det meste, men her er da lige et par stykker...

 

"Æder den dig ikke ud af huset?"

(Det har den faktisk allerede gjort - jeg sidder under maven på den når det regner)

 

"Er det en hest?"

(Ja - du har vel ikke set en Hubertusjagt komme forbi her?)

 

"Fulgte der ikke en saddel med?"

(Jo, men den bruger vi kun om søndagen)

 

"Den der skal du ikke slippe løs i skoven, så bliver den bare skudt fordi nogen tror det er et rådyr!"

(Du har forhåbentlig ikke jagttegn..?)

 

"Nej se, en Irsk Ulvehund!"

(det siger man ikke rigtig noget til :hmm:)

 

"Er det der sådan en kamphund?"

(Totalt mundlam :shock:)

 

- som sagt, der er mere. Har bare glemt det meste nu.

 

:klap::klap::klap:

 

Er bare flad af grin - en ting er de latterlige spørgsmål, men dine svar er bare guld værd!!!!

 

Synd du gik glip af Hubertusjagten, men ja..... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pia J

Nøj manner fra nu af tror jeg da at det skal indføres at alle husstande skal have en bog med hunderacer, som man så skal til eksamen i, for ikke at komme til at nævne en forkert race når man møder en sød hund :genert:

 

Hold da helt kæft jeg har nok fornærmet en del mennesker kan jeg regne ud, for jeg har da langt fra styr på ALLE racer :???: men nu ved jeg så at jeg kun må sige noget til dem jeg er 110% sikker på :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, kan se jeg ikke er den eneste der oplever folk tager fejl.

 

For det meste hører vi pony eller kalv - og folk lytter heller ikke når martin siger "nej det er en broholmer", de gider ikke engang kigge på ham (kan jo håbe det er fordi de blev flov over at vi hørte dem :mrgreen: )

 

Dog er min favorit stadig at svare tilbage "om de da ikke kna se det er en giraf?"

(tak til guanomo for den :blink: )

 

og så hører de os SLET ikke :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
*host*

 

Samojedspids er et andet ord for racen Dansk Spids som er under rekonstruktion i DKK ;-)

 

Sorry :genert:

 

oki...:oops:... har bare tit fået af vide af andre samojed ejere at navnet samojedspids ikke er noget som vi skal "finde" os i at samojeden bliver kaldt for, da det er en blanding... men ok:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den vi hører suverænt oftest er:

 

"Neej, er det ikke en mynde??"

 

"Jo det er det, det er en Greyhound"

 

"Nå ok, jeg troede det var en mynde"

 

"Øhhh...:confused:"'

 

Ellers hører vi også rigtig, rigtig tit: "Hold da op en stor hund du har" Nogen gange hvis jeg har hørt den 3 gange allerede på den samme tur kan jeg godt finde på at kigge ned på Bonnie, og så overrasket sige: "Hvad søren, så stor var den da ikke da vi gik hjemme fra" :mrgreen:

 

Det mest skræmmende er dog, at jeg ikke mindre end 5!! gange i sidste uge blev spurgt om den var en af de der kamphunde!!

 

Jeg føler med alle jer der er blevet ramt af den nye lov. :cry:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers hører vi også rigtig, rigtig tit: "Hold da op en stor hund du har" Nogen gange hvis jeg har hørt den 3 gange allerede på den samme tur kan jeg godt finde på at kigge ned på Bonnie, og så overrasket sige: "Hvad søren, så stor var den da ikke da vi gik hjemme fra" :mrgreen:

 

Ha! :lol: Den skal jeg lige huske :klap:

 

Det mest skræmmende er dog, at jeg ikke mindre end 5!! gange i sidste uge blev spurgt om den var en af de der kamphunde!!

 

Ja det er utroligt, men det viser jo bare at man altså ikke skal regne med at andre interesserer sig lige så meget for hunde som man selv gør, og det kan man vel egentlig heller ikke forlange...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste år på Korskromarkedet mødte vi en, der stod og delte flyers ud for et eller andet politisk parti. Liva skulle absolut hilse på ham og han ville da heldigvis gerne hilses på :-D

 

Han spørger så om hun er en blanding. Jamen det er hun da, hun er blanding af labrador og golden retriever svarer jeg. "nå det er derfor hun har den farve" er hans svar. Han troede, at den gule farve kom fra golden-siden.

 

Jeg måtte så fortælle ham, at labrador altså findes i tre farver, heriblandt gul - og ikke kun i sort, som han troede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillian53

Ja jeg må straks melde mig blandt de uvidne:stupid:. Før vi fik hund sidste år anede jeg ikke at der eksisterede så mange racer. Jeg har i løbet af dette år lært utroligt meget blandt andet ved at gætte og spørge andre hundeejere. Men selv om jeg ejer en meget almindelig race som flat coat bliver jeg også ofte spurgt om hvad det er for en blanding. Men jeg ser som venlig interesse(er jeg jo osse nødt til da jeg selv er spørge gal:-D)

Så hvis jeg møder en af jer - så på forhånd undskyld:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uvidenhed, altså at man ikke lige kan gætte en race er én ting og en ærlig sag, men når folk så ikke gider at høre hvad man siger eller ligfrem begynder at belære en om at DE ved hvad ens hund er bedre en én selv - ja så taber jeg sq kæben og må ryste på hovedet :shock::vedikke: :stupid:

 

Oftest er det sort schæferhund jeg er ude for og også her, at jeg igennem årerne har mødt mest modstand når jeg har fortalt at Misja er ½-slædehund og ½-labrador!

 

Kelpie kan jeg til nød forstå, selvom det må være en Kelpie-kæmpe :lol:

 

Schipperke fatter jeg hat af, for den er jo lille-bitte :vedikke:

 

Sort ulv er sagt af dem der har været mest skræmt over hendes udseende :cry: - og sort tam-ræv er sagt af flest store skolebørn og deres skolelærere, det ender gerne ud i en større debat mellem dem om den sorte ræv findes i tam udgave eller ej :shock:

Ja der ses fuldkommen bort fra at undertegnet går med hende og at den nævnte sorte ræv har halsbånd på og godt nok må være den største ræv ever set i verden! :shock::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også overrasket over hvor mange mennesker der ikke aner hvordan en labrador ser ud. Specielt når det er andre hundeejere :-D

 

Men den bedste var på en af vores første gåture med Skipper hvor en dame (med en hund i snor) helt seriøst spørger om han var en hvalp!!

Jeg kigger ned på lille Skipper der klunter rundt og prøver at æde snoren samt sin egen hale samtidig og overvejer om jeg ku bilde hende ind at nej ham havde vi da haft i mange år, han var bare dårligt opdraget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

mine er jo bare krydsninger mellem Collie og Schæferhund, at der findes en race som ser sådan ud kan jeg slet ikke få folk til at fatte:-D

Den sjoveste var en gammel mand som belærte mig om at den slags krydsninger faktisk ofte var skøre i bolden, da jeg i hærdigt forsøgte at forklare ham at det faktisk er en racehund og at racenavnet er Tervueren, overhørte han det helt og aldeles, faktisk sluttede han af med at forklare mig at jeg næste gang skulle prøve en rigtig schæferhund, det ved man da hvad er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillian53

Kom lige i tanke om at vi har lavet en "omvendt". For flere år siden havde vi en dejlig blandingshun(hvilke racer ligger hen i det uvise). Rigtigt mange spurgte om hvilken race og min mand og jeg udviklede vor egen lille morskab idet vi med alvor i stemmen og ansigtet i de rette folder glade fortalte at det var en sjælden race: Afrikansk slædehund. Det var nu ikke til mennesker vi ikke kendte, men til venner og bekendte. Der var rigtigt mange der hoppede i. For som de sagde: der er jo så mange racer. Det sjove er at det husker de faktisk stadig og tager det op en gang imellem.:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...