Hop til indhold

Hundepension for listehunde


Lonny
 Share

Recommended Posts

Nu hjalp Umulia mig med at finde definationen for "at overdrage", hvilket jeg jo ikke må med Luna i følge den nye lov:

 

Stk. 4. Personer, som den 17. marts 2010 besidder hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsat besidde disse. Sådanne hunde må dog ikke overdrages.

 

Defination af "at overdrage" er: give nogen noget, ofte på en højtidelig, officiel el. juridisk gyldig måde, fx en ejendom, en rettighed el. et ansvar for noget (formelt); syn afstå, betro

 

Betyder det så, at det er ulovligt at sende hunde som er på forbudslisten i pension?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

I Ordbog over det Danske Sprog - ODS på nettet - står der både

 

bringe, føre fra et sted, en person ell. en tilstand til et andet (en anden);

og

afstaa en besiddelse, rettighed til en anden; lade besiddelse, rettighed (især: paa juridisk gyldig maade) overgaa til en

 

Hvis begge definitioner gælder, må man hverken sende hunden i pension, eller bare bede en nabo om at passe den.

Link til indlæg
Del på andre sites

På et tidspunkt må der komme en vejledning til den lov. Det varer sikkert ikke længe - de har nok arbejdet på den siden før Hundeudvalget blev nedsat, for der har aldrig været nogen tvivl om hvad der kom til at stå i loven.

 

Jeg håber at den kommer snart, for alt det her gætværk, det er godt nok ulideligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da dybt groteskt hvis det er tilfældet, så bliver folk jo fuldstændig stavnsbundne. Finder det faktisk totalt umenneskeligt at forlange.

 

 

Man kan jo godt tage sin hund med på ferier osv. :blink:

- jeg har ihvertfald altid haft flipsedyret med mig og har kun haft ham passet i to weekender i løbet to år - nogle gange skal man også se lidt konstruktivt på det, i stedet for at gå helt i sort og lade sig "handlingslamme" af alt det negative :hjerte:

 

Jeg synes at det største problem er viderformidling og at velfungerende hunde måske kommer til at lade livet på grund af loven :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo godt tage sin hund med på ferier osv. :blink:

- jeg har ihvertfald altid haft flipsedyret med mig og har kun haft ham passet i to weekender i løbet to år - nogle gange skal man også se lidt konstruktivt på det, i stedet for at gå helt i sort og lade sig "handlingslamme" af alt det negative :hjerte:

 

Jeg synes at det største problem er viderformidling og at velfungerende hunde måske kommer til at lade livet på grund af loven :cry:

 

For det første kan du kun tage på ferie i danmark, da du jo ikke kan få hunden ind i landet hvis du har haft den med i udlandet.

 

Og for det andet, så kunne det jo også godt være at jeg havde behov for at få Luna passet i en weekend, præcist som du havde...

 

Hvad hvis jeg bliver indlagt på hospitalet og jeg er så syg at Bo bliver nødt til at være inde hos mig, så må Luna ikke blive passet nogen steder?

 

I det hele taget kan der ske uforudsete ting, som f.eks. dengang Baldur blev syg og vi blev nødt til at sende Luna i pension fordi at Baldur var for syg til at have hende omkring sig. Nu er det så ikke længere et problem der kan opstå for os, men det kan det jo for andre.

 

Og til sidst, hvor mange steder tror du lige at vi er velkomne i fremtiden, så det kan jo godt være at vores "ferier" bliver noget begrænsede...

 

Nu er min generelle holdning så at Luna ikke skal i hundepension, så vi bliver ikke så hårdt ramt, men det bliver mange andre så i stedet. Og jeg er da overbevist om at jeg ikke kan leve med Luna i de kommende 10 år uden på ét eneste tidspunkt at have brug for at hun bliver passet, men det er så ulovligt...

Redigeret af Lonny
Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo godt tage sin hund med på ferier osv. :blink:

/QUOTE]

 

Ja, selvfølgelig og det er da fedest at være på ferie med sine hunde. Men når vi besøger Danmark, er det altså ikke muligt at have dem med, og hvis jeg ikke måtte lade min hundepasser bo her, mens vi er væk, så ville jeg da have et problem. Ellers skulle manden og jeg holde ferie hver for sig, det ville da mildest talt også være lidt kedeligt.

 

Bortset fra det har du da ret, det er om at bevare optimismen og finde nogle løsninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo godt tage sin hund med på ferier osv. :blink:

- jeg har ihvertfald altid haft flipsedyret med mig og har kun haft ham passet i to weekender i løbet to år - nogle gange skal man også se lidt konstruktivt på det, i stedet for at gå helt i sort og lade sig "handlingslamme" af alt det negative :hjerte:

 

Jeg synes at det største problem er viderformidling og at velfungerende hunde måske kommer til at lade livet på grund af loven :cry:

da mine sviger forældre ikke vil have hund i deres hus og de bor over 3 timer væk vil det være umuligt at besøge dem hvis vi ikke må overdrage ham til en pension eller privat, privat kan gå for det er nemmest at bryde loven der jo.. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

For det første kan du kun tage på ferie i danmark, da du jo ikke kan få hunden ind i landet hvis du har haft den med i udlandet.

 

Og for det andet, så kunne det jo også godt være at jeg havde behov for at få Luna passet i en weekend, præcist som du havde...

 

Hvad hvis jeg bliver indlagt på hospitalet og jeg er så syg at Bo bliver nødt til at være inde hos mig, så må Luna ikke blive passet nogen steder?

 

I det hele taget kan der ske uforudsete ting, som f.eks. dengang Baldur blev syg og vi blev nødt til at sende Luna i pension fordi at Baldur var for syg til at have hende omkring sig. Nu er det så ikke længere et problem der kan opstå for os, men det kan det jo for andre.

 

Og til sidst, hvor mange steder tror du lige at vi er velkomne i fremtiden, så det kan jo godt være at vores "ferier" bliver noget begrænsede...

 

 

og ville det egentligt være et tab?

jeg har for eksempel ikke kunnet feriere i udlandet i snart 8 år fordi jeg er på kontanthjælp - men jeg synes da at jeg haft nogle skønne ferier alligevel :blink:

og det med hundepasning kan måske kringles ved at få nogle hjem og passe hende også kalde "hus-pasning" :slem: (er sikker på at der er mange herinde der ville gøre det for lille lækre Luna :hjerte:)

Link til indlæg
Del på andre sites

og ville det egentligt være et tab?

jeg har for eksempel ikke kunnet feriere i udlandet i snart 8 år fordi jeg er på kontanthjælp - men jeg synes da at jeg haft nogle skønne ferier alligevel :blink:

og det med hundepasning kan måske kringles ved at få nogle hjem og passe hende også kalde "hus-pasning" :slem: (er sikker på at der er mange herinde der ville gøre det for lille lækre Luna :hjerte:)

 

Ja, det ville kunne lade sig gøre, men det er stadigt ulovligt, jeg må ikke overdrage ansvaret til andre.

 

Jeg værdsætter dine forsøg på at se det positive i det, men jeg kan altså ikke se det positive i at jeg ALDRIG NOGENSINDE må få nogen til at passe Luna, så hvis jeg kommer ud for noget uforudset, så er jeg tvunget til at bryde loven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op sikken opstandelse. :shock: Jeg forstår godt at folk med kamphunde er frusterede over denne lov,... men helt ærligt. Selvfølgelig bliver det ikke ulovligt at lade sin kamphund indlægge på et dyrehospital og selvfølgelig må man få hunden passet, så længe den der gør det overholder reglerne. Og helt ærligt, når hundene stadigvæk må løbe løse i hundeskove, så må de nok også blive passet af andre. :blink: Bare så det ikke sortner fuldstændigt for os alle sammen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op sikken opstandelse. :shock: Jeg forstår godt at folk med kamphunde er frusterede over denne lov,... men helt ærligt. Selvfølgelig bliver det ikke ulovligt at lade sin kamphund indlægge på et dyrehospital og selvfølgelig må man få hunden passet, så længe den der gør det overholder reglerne. Og helt ærligt, når hundene stadigvæk må løbe løse i hundeskove, så må de nok også blive passet af andre. :blink: Bare så det ikke sortner fuldstændigt for os alle sammen.

vi prøver at forstå loven som den er nu , hvad er der nu galt i det :vedikke:

 

Det er sku nemt nok at sidde på "den anden side" med sin race i øjeblikket.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op sikken opstandelse. :shock: Jeg forstår godt at folk med kamphunde er frusterede over denne lov,... men helt ærligt. Selvfølgelig bliver det ikke ulovligt at lade sin kamphund indlægge på et dyrehospital og selvfølgelig må man få hunden passet, så længe den der gør det overholder reglerne. Og helt ærligt, når hundene stadigvæk må løbe løse i hundeskove, så må de nok også blive passet af andre. :blink: Bare så det ikke sortner fuldstændigt for os alle sammen.

 

Der er altså også andre der er meget frustreret over loven - dem med blandingshunde, som ikke har en chance for at bevise, hvad der er i blandingen.

 

Dem der ejer de private internater - de har også fået problemer og mange må vist dreje nøglen fordi man ikke må "overdrage" og så lige det temmelige frustrerende, at den nye hundelov har omvendt bevisbyrde :shock:

 

Så det er altså ikke kun "kamphunde-ejere" der er frustreret.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi prøver at forstå loven som den er nu , hvad er der nu galt i det :vedikke:

 

Det er sku nemt nok at sidde på "den anden side" med sin race i øjeblikket.:vedikke:

Ej stop nu lige et øjeblik og tør øjnene. Den lov giver kommunerne ret til selv at finde ud af hvor man må færdes med løs hund, og det er der jo heller ikke nogen der ved noget om endnu. Så jeg føler sgu ikke at jeg sidder på den grønne gren. :???:

 

Godt nok har folk ikke tillid til at MF`erne har hjerner, men at græde snot over en regel der ikke er nogen der har nævnt noget om er for langt ude.

 

Okay, jeg smutter ud af tråden igen, så I kan få lov til at hidse hinanden op i fred og ro. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej stop nu lige et øjeblik og tør øjnene. Den lov giver kommunerne ret til selv at finde ud af hvor man må færdes med løs hund, og det er der jo heller ikke nogen der ved noget om endnu. Så jeg føler sgu ikke at jeg sidder på den grønne gren. :???:

 

Godt nok har folk ikke tillid til at MF`erne har hjerner, men at græde snot over en regel der ikke er nogen der har nævnt noget om er for langt ude.

 

Okay, jeg smutter ud af tråden igen, så I kan få lov til at hidse hinanden op i fred og ro. :vinken:

jeg græder ikke snot over løs hund :shock: hvor dælen læser du det henne? det handler tråden slet ikke om..

 

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at læs, at det jeg skriver er et svar på dette:

hvis du mener at man kan sammenligne med at "i" andre ikke kan gå løs med jeres hund hvor i vil (hvis jeres kommune bestemmer det), med os der skal holde vores hund i 2 meter snor, i mundkurv og ikke må få passet vores hund og har omvendt bevisbyrde, ja så er dit indlæg vel berittiget, point taken ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der menes overdragelse af ejerskab...

 

Det tror jeg bestemt også!

 

Generelt er den lov formuleret på en meget spøjs måde, og jeg undrer mig meget over det!

 

Men jeg er dog ganske sikker på at der menes at man ikke må sælge eller videregive ejerskab til en anden. Ellers kan man jo bare kringle den og "forære" hunden og senere modtage en pengegave.

Jeg er ganske sikker på at hunden godt må passes.

Ellers er jeg i hvert fald på røven, da min hund passes rigtig ofte af min mor!.. Flere gang eom ugen endda..

 

Men ja, en form for opsummering af loven, med en nem forklaring på hvad satan den betyder kunne være rigtig godt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er altså også andre der er meget frustreret over loven - dem med blandingshunde, som ikke har en chance for at bevise, hvad der er i blandingen.

 

Dem der ejer de private internater - de har også fået problemer og mange må vist dreje nøglen fordi man ikke må "overdrage" og så lige det temmelige frustrerende, at den nye hundelov har omvendt bevisbyrde :shock:

 

Så det er altså ikke kun "kamphunde-ejere" der er frustreret.

Ja, det er jeg klar over. Det eneste jeg ville da jeg skrev #15# var, at pointere at der ikke er nogen der ved noget endnu, men at der selvfølgelig ikke bliver lavet regler der forhindrer folk i at få deres hund passet eller indlagt hos en dyrlæge. Men det har man åbenbart ikke ret til at mene hvis man ikke har blanding eller kamphund.

 

hvis du mener at man kan sammenligne med at "i" andre ikke kan gå løs med jeres hund hvor i vil (hvis jeres kommune bestemmer det), med os der skal holde vores hund i 2 meter snor, i mundkurv og ikke må få passet vores hund og har omvendt bevisbyrde, ja så er dit indlæg vel berittiget, point taken ;-)

 

Jeg sammenligner overhovedet ikke, kommenterede bare at loven jo heller ikke er uden virkning for mig (nu du syntes det var så let for mig). Jeg er da godt klar over at det ikke er det samme, men hvorfor gå til modangreb bare fordi jeg pointerer at det er spildte kræfter at hidse sig op over ting man ikke ved hvad er, endnu.

 

Du må jo gerne slippe din hund i hundeskove.

 

Hvem siger det?. Der står noget med at politimyndighederne kan pålægge en ejer (jeg formoder det er hvis der er problemer) at kun måtte overlade hunden til folk over 18 år. Så må folk der ikke er i søgelyset vel også.

 

Og det er der jo ikke nogen der ved hvad betyder endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...