Hop til indhold

Hvordan har i det når hund i snor møder hund uden snor?

Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Som overskriften lyder, vil jeg meget gerne høre hvordan i har det hvis jeres hund selv er i snor, og der kommer en fri hund løbende for at hilse på din hund?

Jeg har nu 3 gange været ude for at vi "møder" en cocker blanding, som altid kommer løbende ud fra dens indkørelse. Ejeren, kommer først laaaang tid efter...

Jeg tager kontakt til Caia, roser hende for at være rolig, og går den anden vej... Men jeg er også bange for at der pludselig sker noget med hvalpen - Den er vel et halvt år efterhånden, så jeg vil heller ikke gå for langt, og samtidig er det vigtigste nu at Caia ingen dårlige oplevelser får ved sådanne møder.

Alle 3 gange har han ikke kunne kalde den til sig, så han har måtte hente den, og HVER gang er jeg 2 tal handlings lammet, og siger ikke et ord... Selvom jeg skummer indeni, og jeg ved at JEG skal sige noget til ham, for det der går sku ikke.

Han VIL virkelig gerne have at denne hund skal lære at gå uden snor, men så kræver det måske lige at han har lidt mere styr på den. Efter han havde hentet sin hund, uden et ord til mig, blev Caia og jeg stående, jeg lavede lidt kontaktøvelser med hende...

Og hvad sker der længere nede af vejen? Hvalpen løber direkte over på den anden side for at hilse på en sort lab... Ejeren til den sorte lab har rigtig godt styr på sin hund, den er fri, og hun er på cykel. Manden til hvalpen får fanget sin hund og lader ejeren med labben komme forbi inden han slipper sin hund igen.

Da han slipper den igen, kan jeg kort tid efter høre at han bare råber hundens navn, den er vel ved at rende over den store vej der løber på tværs. Rigtigt nok, da Caia og jeg kommer rundt om hjørnet, sidder hvalpen midt ude på vejen...:roll:

NÆSTE gang bliver jeg stille og roligt nødt til at sige noget til ejeren...

Tænk hvis hans hund løber over til en hund der ikke er ligeså venlig som Caia er... For pokker.

Caia derimod var så rolig, og tog det rigtig rigtig flot! Nu er det bare mig der skal tage mig sammen, og få sagt noget til ham. For vi kommer helt sikkert til at møde dem igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Sikke dog en hat! :evil:

Kan altså ikke se hvordan man tør have en hund uden snor tæt på en befærdet vej :genert:

Jeg reagerer konsekvent ved at steppe ind foran Jason og bede den anden hund om at gå hjem - Har endnu ikke oplevet at hunden ikke reagerer på det (stopper op eller løber tilbage til ejer). Jason skal ikke snakke med hunde uden at have kontakt til mig først og så skal jeg have spurgt ejeren om de må snakke :-D

Men det har måske noget at gøre med at de gange Jason er blevet overfaldet har det været løse hunde (4 x samme cavalier, 1 x JRT og 1 x islandsk fårehund) uden ejer i nærheden så jeg selv har stået med hele herligheden og balladen....

Det gider jeg ikke igen - især ikke fordi cavaliern og fårehunden begge viste utrolig milde tegn til Jason indtil 5 m før os, hvor de eksploderede og farede i hovedet på ham :???: - derfor vil jeg høre ejer ad først. Selvom det ikk ealtid hjælper for den islandske fårehund synes ejeren aaaaltid skal hen til jason for "han vil bare snakke" - øh, nej?!:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må jo desværre indrømme at Bassils indkald er nærmest ikke eksisterende når der er hunde i nærheden. Uanset om de er løse eller ej.

Han er faktisk osse pænt ligeglad med om han har snor på, han forsøger da bare at træææækkkkeee os over til den anden hund. Piver, gør og skaber sig, gør han.

Af samme grund er han kun uden snor, nede på stranden, når han leger med andre hunde. Andet tør jeg simpelthen ikke.

Manden plejer at gå løs med ham på aftenturen, men efter at pindsvin, harer og diverse andre dyr er kommet frem, har han også droppet det med at gå løs.

Vi har i stedet købt en flexline på 8 meter som vi lufter ham i. Det fungerer fint for os og hunden.

Måske skulle du foreslå ham at få lukket den indkørsel af?

Men ingen tvivl om at det skide indkald burde være bedre :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså det er også en af de situationer hvor jeg tager stram betræk på.

Det er sket nogle gange at en løs hund er faret ud fra en hæk eller et hus som ikke er indhegnet og taget kursen mod Oscar

og Charlie - for det sker ski altid når jeg har de to store beagler med :evil: Mine hunde er aldrig løs - de er jo beagler

To gange har jeg reddet en genbos hund fra at blive kørt ned - hvor jeg begge gange har taget den ene af mine hundes snor ssom er en dressur line med karabin i begge ender og sat i halsbåndet og så er vi gået hjem med hunden.

Det er sket oppe i vores grønne område at løse hunde pludselig farer over marken for at komme over til os og i det tilfælde går jeg foran mine hunde og jager plageånden væk - ejeren har jo altid den meget brugte, bemærkning at hunden skal lære at komme når man kalder:damn:

Jeg ved ikke hvorfor nogle mennesker bare tror de kan lade deres hund løbe rundt på gader og stræder - men jeg ved at den type mennesker ikke burde have hund :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager ikke løse hunde så tungt :genert: altså medmindre der kommer en voldsomt ond udsenede hund imod os, så gør jeg sådan set ikke noget, kan jeg se en ejer komme også ja så venter jeg til vedkomende når os, er det en hund som jeg ikke mener vi skal snakke med beder jeg den om at forsvinde, og det har som virket de gange det har været nødvendigt. ja ellers hilser zacko på den og ja så enten snakker jeg med ejeren eller også løber hunden igen, og så fortsætter vi vores tur :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Løse hunde irriteret mig, da jeg forsøger at læse Sherlock at tage kontakt til mig før han hilser på andre hunde, og det bliver ligesom udelukket lidt når der kommer en anden hund stormende op i fjæset på ham.

Sherlock tager det meget pænt, men jeg kan godt se på ham at han nogle gange er bare en anelse utryg ved situationen (Er lidt forsigtig og logrer kun afdæmpet)

Det hænger muligvis sammen med, at han engang blev mulet af en meget stor, sort labrador, der brød ud af havelågen. Han kom heldigvis ikke til skade, selvom den virkede ret så arrig, men han virkede meget utryg bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg tager ikke løse hunde så tungt :genert: altså medmindre der kommer en voldsomt ond udsenede hund imod os, så gør jeg sådan set ikke noget, kan jeg se en ejer komme også ja så venter jeg til vedkomende når os, er det en hund som jeg ikke mener vi skal snakke med beder jeg den om at forsvinde, og det har som virket de gange det har været nødvendigt. ja ellers hilser zacko på den og ja så enten snakker jeg med ejeren eller også løber hunden igen, og så fortsætter vi vores tur :mrgreen:

Du har også en hund af en vis størrelse :blink:

Prøv at tænk på det fra mit synspunkt: 4 kg "stor" hund der synes han er verdens største hund og derfor ikke viser underdanig/beroligende/formildende adfærd, men ufattelig skråsikker "her kommer jeeeeg - hvem vil snakke? Jeg er suuuuper sød og dejlig, kom og leg med store, underskønne, dejlige mig"-signaler. Ydermere har han et udseende der leder hundeejere til at tro at jeg har en tæve, så er hunden hanhundeaggressiv så får jeg den stadig lige i hovedet - for når han nu ikke kan med hanhunde skal han da have lov at snakke med den søøøøøde lille puddel :evil: (her kan så tilføjes: I GUDER vi har mange hanhundeaggressive labradors i holstebro!:damn:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Arghh jeg bliver altid død-arrig når det sker, og det sker tit, her hvor vi bor. Det er en mellemstor plettet jagthunde-type af den slags jeg har svært ved at sætte navn på, den er 50/50 af gangene vi passerer den bundet af i dens indkørsel, og nogle gange er den ikke. Men det er sikkert som amen i kirken, at når den ikke er, og vi kommer gående og den er løs, så sætter den efter os, og ejerne opdager det virkelig alt for sent, og har det tydelig vis fint med at vi bliver jagtet af den :stupid:

Jeg er begyndt at stoppe op og råbe af den, at den skal gå ind, og gå hjem, og det reagerer den så på. Gudskelov. Jeg har også været henne med hysterisk Vic under armen og den i halsbåndet, og sagt til dem om at få sat en låge i indkørslen eller tage hunden ind for nu er det 117. gang det her sker, men hvad gjorde manden? han tog bare hunden og gik ind :shock:, uden at sige et ord til mig :shock:. Jeg ærger mig seriøst over jeg ikke bare ringede til Dyreværnet, og fik sat kræet på internat. Det kommer jo til at ske igen og igen, og hunden ender med at løbe ned hvor bilerne kører og bliver kørt ned :evil:

Så er der den franske bulldog der altid er løs (og der er snorepåbud i vores område), og Vic hader/er bange for franske bulldogs, han tror de knurrer pga. de lyde de siger, det er self. ikke dens skyld. Men jeg mener at jeg da må have lov at bestemme om han skal hilse på dem. Det er så svært at fravælge, når den altid er løs. Sidst da den var løs, kom ejeren gående 100 meter bagude, og jeg prøvede at anråbe ejeren om hun godt ville kalde hendes hund til sig (det kunne hun så ikke:roll:), og jeg måtte stå og hoppe imellem hundene imens Vic luftsnappede efter den franske bulldog. Hun går stadig med den løs. Lader den løbe op til alle hunde de møder. Den ender garanteret med at blive bidt en dag af en større hund, for hold da op hvor er det naivt at tro at alle hunde vil hilse på hendes hund, og kan med hanhunde...

Så har vi X antal mennesker der mener de skal bruge børnenes fodboldbane til træningsplads/legeområde, hvor de tror de har kontrol over hundene. Det har de så sjældent...Det er rigtig ubehageligt at gå forbi der af og til, for der er tit fyldt med løse hunde der springer ud efter Vic og mig. Ejerne er altid sådan nogle ligeglade og lalleglade nogle der bare siger "bare rolig den vil bare lege" , jamen det er da også sjovt, når sådan et par store løse hunde springer ud foran en på hundestien, og Vic reagerer promte på sådan en voldsom opførsel fra andre hunde, at så vil han bare dræbe dem = mega-udfald, han vil helst hilse roligt på hunde (så det er jo en dejlig start på turen), når man bare skal gå tur, og ejeren ikke tager det mindste initiativ til at få samling på hundene :???:

Vi bor i øvrigt 5 minutters gåtur fra en hundeskov, så at børnenes boldbane skal bruges, det fatter jeg ikke :confused: og kombinationen af hunde der bliver luftet i snor på hundestien, og hunde der er løse på den boldbane er rigtig skidt. De løse hunde kan nemlig ikke abstrahere fra når man går på stien.

Ahhh så fik jeg luft :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at tænk på det fra mit synspunkt: 4 kg "stor" hund der synes han er verdens største hund og derfor ikke viser underdanig/beroligende/formildende adfærd, men ufattelig skråsikker "her kommer jeeeeg - hvem vil snakke? Jeg er suuuuper sød og dejlig, kom og leg med store, underskønne, dejlige mig"-signaler. Ydermere har han et udseende der leder hundeejere til at tro at jeg har en tæve, så er hunden hanhundeaggressiv så får jeg den stadig lige i hovedet - for når han nu ikke kan med hanhunde skal han da have lov at snakke med den søøøøøde lille puddel :evil: (her kan så tilføjes: I GUDER vi har mange hanhundeaggressive labradors i holstebro!:damn:)

Jeg kan sagtnes se det fra andres side, men med den hund jeg har ja så har jeg bare ikke behov for at bruge krudt på lige det, han er ikke selv aggresiv og tror han alligevel udståler at de skal holde sig væk, så medmindre den anden hund kommer bare for at slås så vil der som ikke ske det helt store andet end at de finder udaf at de ikke siger hinanden noget og tilløberen går igen, kan de lide hinanden ja så går der ikke noget af mig for lige at vente til den anden ejer enten for kaldt sin hund til sig eller kommer og henter den, og nu er det så også rigtig sjældent at Zacko har snor på de steder hvor andre er løse :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg kan sagtnes se det fra andres side, men med den hund jeg har ja så har jeg bare ikke behov for at bruge krudt på lige det, han er ikke selv aggresiv og tror han alligevel udståler at de skal holde sig væk, så medmindre den anden hund kommer bare for at slås så vil der som ikke ske det helt store andet end at de finder udaf at de ikke siger hinanden noget og tilløberen går igen, kan de lide hinanden ja så går der ikke noget af mig for lige at vente til den anden ejer enten for kaldt sin hund til sig eller kommer og henter den, og nu er det så også rigtig sjældent at Zacko har snor på de steder hvor andre er løse :engel:

Jason er heller ikke aggressiv, men meget -ja hvad skal jeg sige? dominerende? selvsikker? Hvis den anden begynder at spille op så er Jason i hvert fald med HELE vejen i de magtspil nogle af de mere selvsikre hanner skal vise (indtil det slår klik for den anden hund - så panikker jason og vil VÆK)

Jason er nu altså også løs mange steder hvor jeg har godt udsyn, som fx Frøjk Park. Men forskellen på ham og mange løse hunde vi møder er så at jeg kan kalde mit kræ til mig igen :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

I vores område (stille villakvarter) er det mere reglen end undtagelsen at folk lufter hunde uden snor, bortset fra os, som insisterer på at Ronja skal gå pænt i snor, og ikke bliver sluppet før indkald V I R K E R hver gang!

Problemet med de løse hunde er jo netop at de meget hurtigere når hen til os end ejeren, og vil klart nok lege... så mens de store hunde (som de alle er) hopper omkring hende, og jeg har det helt dårligt fordi hun er i snor, skal jeg vente på ejeren når hen og de spørger hver gang om ikke jeg kan slippe hende, og hvorfor jeg ikke gør det.. Jeg skal sgu nok selv bestemme om og i så fald hvornår og i hvilket selskab hun skal slippes!!

Suk, kan i høre hvad jeg mener om løse hunde? :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jason er heller ikke aggressiv, men meget -ja hvad skal jeg sige? dominerende? selvsikker? Hvis den anden begynder at spille op så er Jason i hvert fald med HELE vejen i de magtspil nogle af de mere selvsikre hanner skal vise (indtil det slår klik for den anden hund - så panikker jason og vil VÆK)

Jason er nu altså også løs mange steder hvor jeg har godt udsyn, som fx Frøjk Park. Men forskellen på ham og mange løse hunde vi møder er så at jeg kan kalde mit kræ til mig igen :???:

Jamen det her emne er der altså bare så mange meninger om, og jeg er bare ikke en af dem som flipper ud over en løs hund, heller ikke over at folk ikke lige kan kalde dem til sig, jeg møder ikke ret mange problemer, og er begge hunde løse og jeg ikke føler at de skal snakke sammen får Zacko et vidre og så går vi, jeg har kun et problem med løse hunde hvis de er pisse aggreesive og flyver i flæsket på andre, men hvis hunden er så aggresiv så mener jeg så også at det er uansvarligt at slippe den steder hvor der er andre løse hunde.

Og så tror jeg også at folks grænser for hvornår deres hund har haft en grim oplevelse er ret forskellig, zacko er aldrig død af at en anden hund har knurret af ham, han er så gået væk og vi har fortsat vores tur, og så er den ikke længre for mig eller ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jamen det her emne er der altså bare så mange meninger om, og jeg er bare ikke en af dem som flipper ud over en løs hund, heller ikke over at folk ikke lige kan kalde dem til sig, jeg møder ikke ret mange problemer, og er begge hunde løse og jeg ikke føler at de skal snakke sammen får Zacko et vidre og så går vi, jeg har kun et problem med løse hunde hvis de er pisse aggreesive og flyver i flæsket på andre, men hvis hunden er så aggresiv så mener jeg så også at det er uansvarligt at slippe den steder hvor der er andre løse hunde.

Og så tror jeg også at folks grænser for hvornår deres hund har haft en grim oplevelse er ret forskellig, zacko er aldrig død af at en anden hund har knurret af ham, han er så gået væk og vi har fortsat vores tur, og så er den ikke længre for mig eller ham

Det kan godt være jeg lyder sådan, men jer er faktisk heller ikke sur over at der kommer en løs hund - jeg har bare sat som nyt krav til jason at han ikke bare kan få lov at hilse da han ellers kører højt op af sådan et halvmøde så derfor irriterer det mig hvis ejer ikke kan kalde den til sig igen.

Jason er også ligeglad med om den anden hund knurrer og det er glemt sekundet efter - det er når den går på ham, altså bidder ud med en snerren og blottede tænder og vælter ham omkuld og fortsætter sit angreb at han panikker - altså når han ikke kan komme ud af situationen igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være jeg lyder sådan, men jer er faktisk heller ikke sur over at der kommer en løs hund - jeg har bare sat som nyt krav til jason at han ikke bare kan få lov at hilse da han ellers kører højt op af sådan et halvmøde så derfor irriterer det mig hvis ejer ikke kan kalde den til sig igen.

Jason er også ligeglad med om den anden hund knurrer og det er glemt sekundet efter - det er når den går på ham, altså bidder ud med en snerren og blottede tænder og vælter ham omkuld og fortsætter sit angreb at han panikker - altså når han ikke kan komme ud af situationen igen.

Jamen altså jeg kender jo både dig og Jason og ser bestemt ikke jer som sådan nogle hystader :blink:

Men det jeg bare har det lidt stramt med nogelgange er det der med at i ens lokal område der ved man jo godt hvor der er mange løse hunde, og når man så går derhen og insistere på at alle skal nævne navn og race osv før de må hilse, så synes jeg ikke man forholder sig til verden som den er men kun til love og hvad man har ret til, og jeg synes det må give nogle problemer og det at skal være sur på sin tur må være træls, så jeg synes i virkeligheden bare at alle ville hjælpe sig selv ved at gøre sig klart hvilke uskrevene regler der er de steder man går.

Altså når jeg går om på marken ved os så ved jeg at 99% af de hunde jeg møder er løse, og ønsker jeg af en eller anden grund ikke det, jamen så går jeg en anden tur, og vil jeg gerne slippe min hund, men vil gøre det i ro og mag, ja så ville jeg slippe den før jeg nåede helt hen, så jeg slap for at den stod der med alle andre hunde omkring sig, ja det er bare sådan jeg har det med det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg synes heller ikke at jeg flipper 2 tal ud, hvis en hund kommer løbende over til Chili/Caia hvis de er i snor.. Og de er heller aldrig blevet overfaldet.

Men denne her episode har vi været ude for 3 gange, og så bliver jeg sku lidt harm.

Han lader jo hunden løbe ud af indkørelsen, velvidende at han ikke aner om der kommer biler, andre mennekser med hunde osv.

Jeg kunne være ligeglad, men det er jeg ikke. Ejeren virker bedøvende ligeglad med at hans hund løber over til min. Men hvad ville der ske, hvis jeg havde en hund der bed? Så ville han nok reagere. Eller hvad ville der ske, hvis en bil kommer kørende, og evt. må afvige for hunden, og dermed komme galt afsted? Ja jeg spørger bare.

Lige i denne her situation, er det mangel på ansvarlighed. Det er meget muligt at han vil have at den hund går fri, og at han dermed tager chancer, men det skal ikke være på bekostning af andre hunde og mennesker, og den løber jo til højer og venstre, ud på vejen, og over til andre... Den går sku ikke.

Nu er denne her hund, ganske sød og rolig, og er bare legesyg, så jeg er ikke nervøs for at der skulle opstå problemer i forhold til mine hunde.

Men sjovt, det synes jeg ikke det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes heller ikke at jeg flipper 2 tal ud, hvis en hund kommer løbende over til Chili/Caia hvis de er i snor.. Og de er heller aldrig blevet overfaldet.

Men denne her episode har vi været ude for 3 gange, og så bliver jeg sku lidt harm.

Han lader jo hunden løbe ud af indkørelsen, velvidende at han ikke aner om der kommer biler, andre mennekser med hunde osv.

Jeg kunne være ligeglad, men det er jeg ikke. Ejeren virker bedøvende ligeglad med at hans hund løber over til min. Men hvad ville der ske, hvis jeg havde en hund der bed? Så ville han nok reagere. Eller hvad ville der ske, hvis en bil kommer kørende, og evt. må afvige for hunden, og dermed komme galt afsted? Ja jeg spørger bare.

Lige i denne her situation, er det mangel på ansvarlighed. Det er meget muligt at han vil have at den hund går fri, og at han dermed tager chancer, men det skal ikke være på bekostning af andre hunde og mennesker, og den løber jo til højer og venstre, ud på vejen, og over til andre... Den går sku ikke.

Nu er denne her hund, ganske sød og rolig, og er bare legesyg, så jeg er ikke nervøs for at der skulle opstå problemer i forhold til mine hunde.

Men sjovt, det synes jeg ikke det er.

Mit første indlæg var jo så et svar på det spørgsmål "hvordan har I det med hund i snor møder hund uden"

For nej en hund skal ikke rende rundt ude på vejen, og nej jeg ville heller ikke stå i den situation at se en anden hund blive kørt ned fordi den vil snakke med min :shock: så mit svar er bare et overordnet svar på det med hunde uden snor, self er der mange grader af det og intet kan jo stilles sort og hvidt op :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Jeg tager det stille og roligt, fare jeg i flint kan lexus jo mærke det gennem linen og så fare han i flint, så er det problemerne kan opstå. Så længe den fremmede hund ikke er aggressiv har hverken Lexus(i snor eller ej) eller jeg et problem med hunden:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Mit første indlæg var jo så et svar på det spørgsmål "hvordan har I det med hund i snor møder hund uden"

For nej en hund skal ikke rende rundt ude på vejen, og nej jeg ville heller ikke stå i den situation at se en anden hund blive kørt ned fordi den vil snakke med min :shock: så mit svar er bare et overordnet svar på det med hunde uden snor, self er der mange grader af det og intet kan jo stilles sort og hvidt op :blink:

I know! Jeg ville også blot påpege at jeg ikke er typen der plejer at flippe ud når der kommer en hund over...

Men lige i denne her situation, er jeg bare så øv øv øv... og nej det er nemlig ikke sort og hvidt :-) Det har du helt ret i...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Løse hunde kan bare være en kæmpe belastning.

Jeg har heldigvis ikke mødt en eneste løs hund endnu på vores gåture som ikke har været på plads og i snor med det samme de har set os :5up:.

Men der hvor jeg boede da jeg boede hjemme var der altid løse hunde og folk havde aldrig styr på dem, det var en kæmpe belastning for os andre som kom med vores hund i snor :evil:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi møder løse hunde, afhænger det lidt af den løse hund, er den grum (labrador) så kommer Petrine som regel på arm, er den bare stor, sætter jeg mig ned og vogter Petrines bagdel og giver tryghed, er den mindre / ikke anmasende, så gør jeg mig umage for at Petrine har løs snor, for i stram snor kan hun bliver lidt....Jason-agtig :engel:

Løse hunde generer mig ikke voldsomt, jeg forventer dem og er forberedt (også steder, hvor hunde skal være i snor), men Petrine elsker at sidde på arm og hjælpe, hvis jeg skælder fremmede hunde ud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har så heldigvis ikke mødt de hanhundeaggrevsive labradors. Men jeg syntes der er en del af dem, som mangler en del god opdragelse og er meget voldsomme når de kommer farende og vil hilse og det kan jeg godt forstå, kan virke overvældende for særlig en lille hund. Det er nok også derfor at mange af dem kommer i hundeskoven, da ejerne ikke har styr på dem og de kan ikke rende væk når stedet er indhegnet. Derfor kommer jeg yderst sjældent i hundeskoven. Men vælger at gå andre steder og i en anden hundeskov lidt uden for byen.

Ja ham Jason har et stort ego. :-D Men jeg kan godt lide små hunde med et stort ego. Men kan godt se at det kan bringe ham i nogle uheldige situationer.

Jeg har det ligesom Pia, at jeg ikke tager det så tungt, hvis der kommer en løs hund hen til os. Men ja størelsen på ens egen hund, har selvfølgelig også noget at sige til hvordan man reagere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg har så heldigvis ikke mødt de hanhundeaggrevsive labradors. Men jeg syntes der er en del af dem, som mangler en del god opdragelse og er meget voldsomme når de kommer farende og vil hilse og det kan jeg godt forstå, kan virke overvældende for særlig en lille hund. Det er nok også derfor at mange af dem kommer i hundeskoven, da ejerne ikke har styr på dem og de kan ikke rende væk når stedet er indhegnet. Derfor kommer jeg yderst sjældent i hundeskoven. Men vælger at gå andre steder og i en anden hundeskov lidt uden for byen.

Ja ham Jason har et stort ego. :-D Men jeg kan godt lide små hunde med et stort ego. Men kan godt se at det kan bringe ham i nogle uheldige situationer.

Jeg har det ligesom Pia, at jeg ikke tager det så tungt, hvis der kommer en løs hund hen til os. Men ja størelsen på ens egen hund, har selvfølgelig også noget at sige til hvordan man reagere.

Jeg er heller ikke kommet i hundeskoven siden vi mødte en flabet labrador sidste gang vi var afsted. Labrador bliver ved med at komme hen til os - mig, en træningskammerat og vores 3 hunde. Hendes ældre hund var den især interesseret i - stod henover den med krum nakke, stive ben og vildt logrende hale - og vi fik tvunget hendes hund videre hver gang, men labben blev bare VED og ejer går og hygger sig nogle meter bagude og er ikke interesseret i at stoppe hunden, selvom vi tydeligt forsøger at få den til at gå flere gange. Til sidst knækker det for den ældre (han har været syg længe og har været vandt til at sådan en opførsel fra en anden hund gør ONDT) - han løber med en snerren efter den, Jason straks med i kampen og inde i buskene går jagten :damn:

Det endte med at Jason og Jack bliver kaldt tilbage og går videre som var intet sket - Labben følger med os rundt IGEN og vi vælger at gå hjem :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi møder løse hunde, afhænger det lidt af den løse hund, er den grum (labrador) så kommer Petrine som regel på arm, er den bare stor, sætter jeg mig ned og vogter Petrines bagdel og giver tryghed, er den mindre / ikke anmasende, så gør jeg mig umage for at Petrine har løs snor, for i stram snor kan hun bliver lidt....Jason-agtig :engel:

Løse hunde generer mig ikke voldsomt, jeg forventer dem og er forberedt (også steder, hvor hunde skal være i snor), men Petrine elsker at sidde på arm og hjælpe, hvis jeg skælder fremmede hunde ud :-D

Jeg vil også have en hund jeg kan tage på armen :banan: :lol:

Hos mig er det en træls oplevelse at møde løse hund når Misja er i snor, hun bliver stik-tosset, laver udfald og gør som en sindsyg (og dog er hun en konfliktsky tom tønde der bare buldre)!

Er det så en hund der vil irettesætte hende/bliver tændt over hendes adfærd/er mindre venlig eller what ever, ja så er det endnu mere totalt ufedt - af rigtig mange grunde :evil:

Jeg gør mit for at gå ind foran, råbe ejer an, gå en anden vej osv., ofte løkkes det at få dem væk ved at gå ud foran og råbe mens jeg gør mig endnu større, men nogle gang virker den ikke og hunden smutter bare udenom med 100% fokus på Misja. Jeg kan ikke bare slippe hende, især hvis det er en hund hun ikke vil hilse på for så stikker hun bare AHT og bliver ved med at løbe, til den anden hund holder op med at løbe efter.

Jeg har prøvet at hun blev pist-væk i ½ time på den konto, det er overhovedet ikke spor rart så derfor vælger jeg at lade hende blive i snor mens jeg har hende bag mig og går rundt så jeg forbliver i mellem den fremmede hund og Misja..... Ikke noget kønt syn, men so what! :genert:

Enkelte gange har jeg kunne tage fat i den anden hunds halsbånd og holde den i ro, mens jeg ventede på en ejer :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er heller ikke kommet i hundeskoven siden vi mødte en flabet labrador sidste gang vi var afsted. Labrador bliver ved med at komme hen til os - mig, en træningskammerat og vores 3 hunde. Hendes ældre hund var den især interesseret i - stod henover den med krum nakke, stive ben og vildt logrende hale - og vi fik tvunget hendes hund videre hver gang, men labben blev bare VED og ejer går og hygger sig nogle meter bagude og er ikke interesseret i at stoppe hunden, selvom vi tydeligt forsøger at få den til at gå flere gange. Til sidst knækker det for den ældre (han har været syg længe og har været vandt til at sådan en opførsel fra en anden hund gør ONDT) - han løber med en snerren efter den, Jason straks med i kampen og inde i buskene går jagten :damn:

Det endte med at Jason og Jack bliver kaldt tilbage og går videre som var intet sket - Labben følger med os rundt IGEN og vi vælger at gå hjem :fornaermet:

Sikke en træls oplevelse. For dårligt at labbens ejer ikke greb ind. Men et typisk billede af hvordan det er blevet i hundeskoven. Jeg ved at mange ikke kommer der mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Hvis jeg kommer gående med min hund i snor og møder en løs hund er jeg altid klar til at slippe ham f min, hvis der skulle opstå problemer=lige vilkår for begge hunde. Heldigvis er ham af min meget velafbalanceret og venlig.

I hundeskoven oplever jeg desværre også mange "utilpassede" hunde, der er lidt småaggressive og derfor kommer jeg der ikke så tit.

Sidst mødte jeg en ung pige på en 20 år der luftede 3 sorte labradors, der ikke var hendes egne og hun havde ikke en skid styr på dem:damn:og den ene var endda meget på dupperne.

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites