Hop til indhold

Træning


tjikson
 Share

Recommended Posts

*host*

 

Møffe er min hund :engel: Forældrene lægger kun hus til, fordi jeg stadig bor hjemme :lol: Men han står skam i mit navn og flytter med mig, når jeg engang flytter hjemmefra.

 

Men hvis det var Naja, du tænkte på, som jeg nævnte på et tidspunkt, så er det min venindes forældres ;-)

 

Soooorryyy :genert:

 

 

Det var noget med forældre :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, jeg afsætter x antal tid/godbidder til træning og så ikke mere.

 

Hundens primære indtag skal jo stadig være dens foder.

 

Når du så er færdig med det interval, har du så et ord? eller sådan noget?.. Jeg ved Thayson han ville blive ved mens han forventningsfuldt ville kigge efter MAAD :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du så er færdig med det interval, har du så et ord? eller sådan noget?.. Jeg ved Thayson han ville blive ved mens han forventningsfuldt ville kigge efter MAAD :damn:

 

Jeg siger altid "slut", når en træningssession er færdig :-D Og når jeg siger "slut", så mener jeg slut for denne aktivitet, selvom han måske lige er såååå kær og der var en godbid tilbage i lommen :-D

 

Ellers ville han også kunne blive ved :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh okay :blink: Og det lærer de at forstår med tiden ikk? :]

 

Jep.

 

Så er det store spørgsmål hvad Tilden duer til at blive trænet efter :hmm: Nogen siger jo de er lidt "sarte"?.. Det er vores første Cavalier... Vores første ingen selektiv døv gravhunde/terrie ting :klap:

 

Har jeg nu aldrig hørt. Jo, nervøse i forhold til andre hunde (for nogles vedkommende), men ikke i forhold til træning?

 

Hihi, held og lykke med en motiveret vovse :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har jeg nu aldrig hørt. Jo, nervøse i forhold til andre hunde (for nogles vedkommende), men ikke i forhold til træning?

 

Hihi, held og lykke med en motiveret vovse :klap:

 

Taak :blink: Når okay, mente bare at nogen sagde man skulle være mere blid ved dem? :genert: Thayson fx skal vi nogen gange tale med store bogstaver med før han dropper sin selektive hørelse :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Taak :blink: Når okay, mente bare at nogen sagde man skulle være mere blid ved dem? :genert: Thayson fx skal vi nogen gange tale med store bogstaver med før han dropper sin selektive hørelse :damn:

 

Det tror jeg da helt sikkert er rigtigt, de er jo ofte ret følsomme. Men med positive træningsmetoder uden straf burde der ikke være nogle problemer. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg da helt sikkert er rigtigt, de er jo ofte ret følsomme. Men med positive træningsmetoder uden straf burde der ikke være nogle problemer. :blink:

 

Har du virkelig shapet din hund til agility?.. Jeg tænker lidt på hvorn filan man får den til at gå i slalom med shaping :confused:?

Link til indlæg
Del på andre sites

Taak :blink: Når okay, mente bare at nogen sagde man skulle være mere blid ved dem? :genert: Thayson fx skal vi nogen gange tale med store bogstaver med før han dropper sin selektive hørelse :damn:

 

Åh, på den måde!

 

Ja, de har et blødt sind, det er rigtigt! Men det giver ingen problemer ift. klikkertræning, for der arbejder man hele tiden på hundens præmisser og aldrig må man råbe, skælde ud, korrigere, rykke i lign. eller noget, der bare minder om - man fokuserer udelukkende på det rigtige, hunden gør :5up:

 

Det tror jeg da helt sikkert er rigtigt, de er jo ofte ret følsomme. Men med positive træningsmetoder uden straf burde der ikke være nogle problemer. :blink:

 

Præcist :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, på den måde!

 

Ja, de har et blødt sind, det er rigtigt! Men det giver ingen problemer ift. klikkertræning, for der arbejder man hele tiden på hundens præmisser og aldrig må man råbe, skælde ud, korrigere, rykke i lign. eller noget, der bare minder om - man fokuserer udelukkende på det rigtige, hunden gør :5up:

 

 

Super, nu er det bare at få resten af huset med på klikket :blink: Hvordan ser jeres klikkere ud?.. Husker min.. forrige klikker rustede da jeg glemte den udenfor :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super, nu er det bare at få resten af huset med på klikket :blink: Hvordan ser jeres klikkere ud?.. Husker min.. forrige klikker rustede da jeg glemte den udenfor :oops:

 

Hehe, fnis!

 

Jeg har den helt traditionelle, gammeldaws fra Canis. Den holdt en hel vinter under is i parken :mrgreen: Tabte den en dag og fandt den et par måneder efter, da sneen var tøet :lol: Og den var ikke rustet, selvom den lå og flød i en vandpyt :engel:

 

Og det er den type, jeg foretrækker. Men andre foretrækker dem med knap på, så det er op til én selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når i klikker bruger i så det mad de normalt får serveret i skål til det, eller får de også maden serveret? :blink:

 

Da Møffe fik tørkost, var han så super glad for sin mad, at jeg kunne bruge den som belønning når jeg trænede, hjemme, så vel som på gåture som til hundetræning. Det var helt vildt, så meget, som han ælskede tørkosten! Jeg kunne diske op med hvad som helst, han ville være ligeglad - mad var mad var mad.

 

Men jeg var privilligeret, det er langt fra alle hunde, der er så glade for egen mad. Idag bliver han råfodret, så nu er godbidderne lidt sjovere. Men bruger stadig en stor del tørkost (Wolfsblut) som godbidder, for, there really is no difference :vedikke:

 

Jo bedre belønning du giver hunden, jo mere motiveret er den og jo mere entusiastisk. Så hvis tørkosten ikke er helt lige så god som en godbid, så vil jeg råde dig til at bruge godbidder ;-) Leg kan også være en belønning! Hvis ellers hunden tænder nok på legetøj eller leg med dig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Møffe fik tørkost, var han så super glad for sin mad, at jeg kunne bruge den som belønning når jeg trænede, hjemme, så vel som på gåture som til hundetræning. Det var helt vildt, så meget, som han ælskede tørkosten! Jeg kunne diske op med hvad som helst, han ville være ligeglad - mad var mad var mad.

 

Men jeg var privilligeret, det er langt fra alle hunde, der er så glade for egen mad. Idag bliver han råfodret, så nu er godbidderne lidt sjovere. Men bruger stadig en stor del tørkost (Wolfsblut) som godbidder, for, there really is no difference :vedikke:

 

Jo bedre belønning du giver hunden, jo mere motiveret er den og jo mere entusiastisk. Så hvis tørkosten ikke er helt lige så god som en godbid, så vil jeg råde dig til at bruge godbidder ;-) Leg kan også være en belønning! Hvis ellers hunden tænder nok på legetøj eller leg med dig ;-)

 

Jamen sådan en hund er Thayson også :blink: Er noget spændt på hvad hun mener om sådanne ting :vedikke: Årh.. Godbidder.. ud på det store marked og lede igen.. Sys foderjagten i forevejen var besværlig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen sådan en hund er Thayson også :blink: Er noget spændt på hvad hun mener om sådanne ting :vedikke: Årh.. Godbidder.. ud på det store marked og lede igen.. Sys foderjagten i forevejen var besværlig :oops:

 

Der findes jo mange slags. Til de kræsne (sådan nogen som jeg, der nægter sukker, farvestoffer osv), er der lakse-kronch, fish4dogs og kød, man kan skære ud i tern og koge eller varmetørre i ovnen 1-1½ time ved 100grader).

Ziwipeak ("tørkost"mærke, noget nær 100% kød og har ikke været behandlet over en vis temperatur) er der også rigtig mange hunde der simpelthen ælsker.

 

Ellers plejer bløde mundgodt fra Chrisco at være et hit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du virkelig shapet din hund til agility?.. Jeg tænker lidt på hvorn filan man får den til at gå i slalom med shaping :confused:?

 

Nej, det har jeg nu ikke sådan helt overordnet, det er slet ikke alt, jeg shaper. Som sagt træner jeg både med klikker og klikkertræner - og det er ikke det samme. :blink:

 

Enkelte ting i agility har jeg dog shapet. F.eks. var han i starten ret bange for balancen, så der klikkede jeg for det mindste skridt op ad den og lod det være 100 pct. hans initiativ. P.t. er jeg ved at "genlære" ham slalom, da jeg gerne vil have ham til at blive sikrere og mere uafhængig af mig i den, og det er sådan set via shaping - bare med den hjælp, at man går frem på en bestemt måde med opstillingen af slalompindene.

 

Redigeret af sonja77
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det har jeg nu ikke sådan helt overordnet, det er slet ikke alt, jeg shaper. Som sagt træner jeg både med klikker og klikkertræner - og det er ikke det samme. :blink:

 

Enkelte ting i agility har jeg dog shapet. F.eks. var han i starten ret bange for balancen, så der klikkede jeg for det mindste skridt op af den og lod det være 100 pct. hans initiativ. P.t. er jeg ved at "genlære" ham slalom, da jeg gerne vil have ham til at blive sikrere og mere uafhængig af mig i den, og det er sådan set via shaping - bare med den hjælp, at man går frem på en bestemt måde med opstillingen af slalompindene.

 

 

Nå okay :blink: Vil kigge nærmere på linket

 

Og tak for ideer til godbidder, bernerazuro

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner både lydighed og agility med min cavalier - og han elsker begge dele :banan:

 

Jeg bruger klikker, og retter ham ALDRIG hvis han laver fejl. Det går måske lidt langsommere, men til gengæld har jeg en hund, der ikke er bange er bange for selv at tilbyde adfærd og prøve bare et eller andet. Han tilbyder ofte at gø, for det virker jo når man finder en figurant :roll:

 

Jeg synes det er dejligt at man efterhånden ser flere og flere cavalierer på træningspladsen, for de vil enormt gerne. Har dog endnu ikke mødt andre lydigheds-cavalierer, men der er masser der dyrker agility.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner både lydighed og agility med min cavalier - og han elsker begge dele :banan:

 

Jeg bruger klikker, og retter ham ALDRIG hvis han laver fejl. Det går måske lidt langsommere, men til gengæld har jeg en hund, der ikke er bange er bange for selv at tilbyde adfærd og prøve bare et eller andet. Han tilbyder ofte at gø, for det virker jo når man finder en figurant :roll:

 

Jeg synes det er dejligt at man efterhånden ser flere og flere cavalierer på træningspladsen, for de vil enormt gerne. Har dog endnu ikke mødt andre lydigheds-cavalierer, men der er masser der dyrker agility.

 

:banan: En Cavalier ejer :oops:

 

Havde egentlig troet der var lige så mange lydigheds udøvere som agility men der kan man jo bare se :blink: Men tak for infoen ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jackson

Min mand og jeg får til august vores skønne lille Jackson - og i den forbindelse skal vi naturligvis starte til hvalpetræning, når han bliver 3 måneder. Men jeg har faktisk spekuleret over om jeg skulle benytte klikkeren - har ikke prøvet den før. Hvordan fungerer den i praksis???

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mand og jeg får til august vores skønne lille Jackson - og i den forbindelse skal vi naturligvis starte til hvalpetræning, når han bliver 3 måneder. Men jeg har faktisk spekuleret over om jeg skulle benytte klikkeren - har ikke prøvet den før. Hvordan fungerer den i praksis???

 

En klikker er en belønningsmarkør, ligesom ordet "dygti'" til tider er det :-D

 

Pointen i klikkeren er, at man hurtigere kan klikke, end man kan sige "dygti'" + lyden er altid den samme + der følger ALTID en godbid efter et klik :-D

 

Dermed ved hunden, præcist, hvad der menes, når man klikker. At det er den handling, der klikkes for og den handling, man dermed belønnes for.

 

Klikkeren stammer fra Klikkertræning (at man træner med klikker er altså ikke det samme som, at man klikkertræner).

 

En kort forklaring er, at man arbejder med hundes EGET initiativ og på den måde bygger øvelserne op og så sætter signal på, når de er færdige. Altså bruger man hverken straf eller korrigering eller irettesættelse overhovedet. Forkert adfærd ignoreres og forsvinder dermed. Det lyder møg besværligt, kræver en hel del af både hund og ejer (hunden bliver hurtigt træt, fordi der arbejdes på højtryk og ejeren skal være på), men tilgengæld synes hunden, at øvelserne er meget sjovere + de bliver VIRKELIG bundfæstet i dens hukommelse :5up: Og så er det altså også skide skægt for ejer at arbejde med :klap:

 

Hvis du vil begynde at klikkertræne, kan jeg anbefalde denne bog: Klikkertræning for din hund

Den er let at gå til + den forklarer det rigtig godt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...