Hop til indhold

Kan det virkeligt passe?


Gæst andreadot
 Share

Recommended Posts

Gæst andreadot

Ja nu spørge jeg her.

 

Jeg følger ivrigt med i en blog, Bloggens ejer har Ddb, men har nært familiemedlem som har ammstaff kennel.

 

Følgende indlæg ryster mig i den grad:

 

 

Et hundeliv

I mit indlæg fra den 5. juni var jeg helt overbevist om at Jimmys 9 amstaff hvalpe selvfølgelig fik lov at leve et godt hundeliv… i dag blev jeg klogere!

 

Det viser sig, at de befinder sig i et slags ingenmandsland: De er født inden lovens ikrafttræden 1. juli 2010, men hverken Jimmy eller de nye ejere kan opfylde § 3 Stk. 4. hvor der står “Personer, som den 17. marts 2010 besidder hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsat besidde disse. Sådanne hunde må dog ikke overdrages.”

 

Hvordan i alverden kan man indføre sådan en lov med tilbagevirkende kraft og be’ en opdrætter aflive disse ni?

 

Havde de været mine, havde jeg kontaktet pressen… regeringen… kennelklubben… dronningen…. og sat himmel og jord i bevægelse for at redde deres liv!

 

Indlæg kan ses her:http://www.mettebech.dk/

 

 

Er det virkelig sandt?

Link til indlæg
Del på andre sites

De må gerne sælges til udlandet.

§ 3 Stk. 6. Personer, der den 17. marts 2010 har etableret selvstændig virksomhed med opdræt af hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsætte denne virksomhed indtil den 30. juni 2015.

Folketinget - 2009-10 - L 163 (som vedtaget): Forslag til lov om ændring af lov om hunde og dyreværnsloven. (Forbud mod b.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fuldstændig vanvid at lave en lov på den måde..

 

men når det så er sagt, så FATTER jeg ikke hvorfor han lavede det kuld??

 

Det tog ham evighed at komme af med sidste kuld, og mange af hundene nåede de magiske 5-6 mdr inden de kom videre, så jeg fatter slet ikke hvad han dog har tænkt på..

 

Der ryger min respekt altså..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

nu kender jeg ikke manden ej heller hans situation.

 

Det var ikke lige mytet på ham. Men mere på den nye lov.

 

Og når loven så giver en lov til at avle og sælge til udlandet indtil 2015. Ja så bliver folk vel ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...