Gæst Firkant Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 Hej alle I søde hundemennesker Jeg har et kæmpe problem med, at hanhunde humper på min lille kastrerede hanhund (Børge 10 mdr.). Det er efterhånden ved at være et sandt helvede for den stakkels hund. Vi går i hundelegestue, og der er specielt én, som ligeså snart han ser Børge omgående begynder at jage ham - og hopper op på ryggen af ham ved mindste lejlighed. Andre gør det også, men slet ikke nær i den grad. Når vedkommende hund ikke er i legestue, har Børge en rigtig pragtfuld og dejlig dag. Halen vifter og det er så tydeligt at han er i sit bedste hjørne. I går var det særlig slemt. Jeg gik så ind i en anden indhegning og lukkede lågen. Tænk den lille hystade stod og rev og flåede i lågen, for at komme ind til Børge. "Forældrene" - de er altid 2 - tager sig meget sjældent af det, så det er mig der konstant må rende og trække deres hund af Børge igen, igen og igen Jeg oplevede i går, for første gang nogensinde, at Børge blev angst og løb med halen mellem benene. Han hoppede endda pludselig op i favnen på en helt anden "hundefar" - bare for at få lidt fred - eller også gemte han sig bag et træ og turde ikke komme frem. Han begyndte dog at prøve at sige fra, ved at kæmpe lidt med denne hund (jeg roste, roste og roste) - Men pludselig ser andre hunde de to, og Børge vælger så at 'løbe for sit liv' med 4 - 5 hunde i fuld firspring efter ham. Han bliver angst, og når han har brug for et lille hvil, bliver han ganske enkelt overfaldet af hele flokken ... Det er rigtig rigtig grimt at opleve, og jeg er frygtelig ked af at se min lille ellers så glade, søde, rare og (nogenlunde) rolige hund blive overfaldet på den måde. Er der nogen der har et godt råd? Jeg har fået at vide, at han måske dufter mere af hunhund - end som hanhund - og at det er det, der er problemet. Jeg tænker på om jeg kan give ham nogle hvidløgspiller - som måske kan eliminere denne "duft" som tiltrækker andre hanhunde. Jeg har læst om Klorofyltabletter (til hunhunde), men kan også se at Børge nærmest skal fodres med de tabletter hele sit liv, idet det jo er et konstant problem - og ikke kun når andre hanhunde er i løbetid. Åååh hjælp os, så min lille dejlige hund kan få et dejligt hundeliv igen, så han ikke konstant skal gå og blive ydmyget af andre dominerende hanhunde. (Hjemme i området har vi en kæmpe stor Labrador, der også konstant hænger på Børge, så det er ikke kun i legestuen det sker, desværre :-( Mange hilsner fra en bekymret Børgemor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Det godt nok en kedelig oplevelse, forstår ikke de andre hundeejere ikke træder i karakter og holder styr på deres hunde... specielt de ejere med den hund som flere gange har været efter din hund.. Jeg har også hørt, at de får en anden duft, når de bliver kastreret, hvilket gør de andre hanhunde mere interesseret,hvilket jeg også kan se i hundeskoven, med dem som har kastreret hanhunde. Canto har da også vist voldsom interesse, for en kastreret hanhund, men så det da mit ansvar at holde ham væk, der skal jo trods alt være plads til alle i hundeskoven. Om man kan give noget eller ej, ved jeg desværre ikke, men forstår godt din frustration, håber der er nogle som kan komme med nogle gode ideer til dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skruthberg Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Hej Børgemor, Jeg har oplevet det mange gange, også med min egen hund, efter han var blevet kastreret. Men jeg kan trøste dig med, at det går over:-D. Den nykastrerede hund dufter som løbsk tæve det første stykke tid, men duften forsvinder. Så hvis jeg var dig, ville jeg ikke opsøge de steder, hvor Børge har det værst, det næste stykke tid. Og på et eller andet tidspunkt kan I så genoptage legestederne, uden at have noget humpeproblem. Held og lykke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Det med duften har jeg hørt rigitg mange gange bl.a fra dyrlæger. Hvis jeg var dig ville jeg holde op med at lukke hunden sammen med en masse andre som kun tænker på at humpe ham - du risikerer at han får en rigtig ubehagelig oplevelse af "hundeleg" - så noget der skulle være sjovt egentlig bliver et mareridt for ham. Min hun er ikke kasteret, men tror nu godt du kan bruge tippet alligevel. Find nogle faste hundevenner (min har ca 10 faste hundevenner), som han kan lære at kende og kan forholde sig til uden at skulle være på vagt hele tiden. Fx tæver, eller bare nogen der ikke har så høj seksual-drift. Jeg synes det er noget misforstået at diverse trænere siger at hundene bare skal vælte rundt i store bunker, for så bliver de rigtig sociale. Min gjorde bestemt ikke - han blev bare stresset. Nu leger han med 1-2 af gange som han kender rigtig godt. Skulle andre hunde alligevel humpe ham, så gør krav på at ejerne piller den ned i en fart - du skal da ikke finde dig i det. Min humper også en gang i mellem, men han kommer lige så hurtigt ned, for jeg gider simpelthen ikke se på det.!! Håber det lykkes at finde nogen der vil lege med ham uden alt det humperi :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Firkant Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Hej igen Tusind tak for jeres forståelse og hurtige respons! Det glæder mig virkelig meget at læse, at andre hundeejere simpelt hen tager affære selv. Tak for det :kys: Der var nemlig 2 i går som mente at det var Børges problem - og at han "bare" skulle lære at sige fra ... - Til gengæld var der nogle andre som ofte tog Børge ind til sig for at beskytte ham. Så mon ikke det, trods alt, viser forståelse for vores problem ? Skruthberg .. Hvor mange måneder (sådan ca.) gik der efter kastrationen og til at det gik over. Det er ca. 5 mdr. siden Børge blev kastreret. - Men igen stor tak til alle! Jeg må se hvordan det hele spænder af, og jeg tror jeg prøver med de hvidløgstabletter, og i øvrigt ser om jeg kan finde nogle små hunhunde han kan have det rart sammen med. Hvis der er andre der har en idé til at 'forstyrre' duften på en eller anden måde, er jeg virkelig lutter øre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Min gamle nu mistede hanhund blev kastret som 6-7 årig pga sygdom,og ingen gumpede på ham, og hvis, havde han sat sine tænder i struben på dem. Min nuværende mixhund blev kastreret som 7-8 mdr´s og dette gumpeproblem har jeg også.Han er over 2 år nu. Han er blid og bliver utilpas, og bange.Jeg vil ikke finde mig i, at andre hanner gumper ham, det fremmer ikke selvtilliden.Jeg har 3 fertile tæver, ingen hanner gumper dem, det tør de nok ikke, så de tager den der ikke magter at forsvare sig. Har også en steriliseret tæve, og har kun een gang set en han, der lige prøvede at lægge en pote på hendes ryg. Hun vente sig i luften og lignede en klapperslange, så det gør han aldrig mere. Du skal fjerne din hund fra disse pupertetshanner og beskytte den. Og finde nogle tæver, som den kan blive venner med. Mine tæver gumper også lidt hinanden, men aldrig sådan at nogle virker underkuede. Jeg tror ikke at problemet kan løses, pga den manglende hormonproduktion. Kun hvis Dr Dyr kan anbefale en indsprøjtning med hanhormoner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Få de ejere til at fjerne deres hunde. Det er deres problem at deres hunde lærer en uhensigtsmæssig adfærd og at ejerne endda lærer dem at det er ok da de ikke går ind og blander sig og ellers hold dig væk og find nogle gode kammerater til din hund der ikke humper. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Jeg undre mig virkelig over at hundeejerene ikke gør noget.. Hvordan kan det blive dit og Børges problem at DERES hunde gumper . Endten ville jeg bede dem om at være mere obs på deres hunde og ellers ville jeg finde nogle andre hundevenner som ikke har det med at gumpe (eller hvor ejeren i det mindste standser det). Det ville være rigtig kedeligt hvis Børge skulle ende med at blive angst over for andre hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Eiiii helt ærlig... Hvornår er det begyndt at hedde gumpe? det hedder da humpe! Gumpe det er når man er gumpetung e.l. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skruthberg Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Skruthberg .. Hvor mange måneder (sådan ca.) gik der efter kastrationen og til at det gik over. Det er ca. 5 mdr. siden Børge blev kastreret. :hmm: Orv, det var godt nok længe efter! De hanhunde, jeg har kunnet følge, har kunnet være i fred i gennemsnit 3-4 måneder efter indgrebet. Har Børge ændret sin opførsel over for andre hanhunde efter kastrationen? Er han blevet mere underdanig, eller ligner deres opførsel bare, at de synes, han dufter dejligt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Eiiii helt ærlig... Hvornår er det begyndt at hedde gumpe? det hedder da humpe! Gumpe det er når man er gumpetung e.l. Arg.. Sorry!!! Mente også humpe og IKKE gumpe... men det kunne da ellers godt tyde på at de andre hundeejere var sådan lidt gumpetunge i det . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Min HUMPE- Gumpe-udsatte hanhund er jo fra græsk internat , og med sikkerhed for, at hans opvækst er under alt kritik mht seriøs foder og lignenede pleje. nHan var kun ca 1 mdr, da han blev fundet. Netop derfor er det meget kritisk, hvis store tunge hanner der vejer det dobbelte skal belaste hans ryg og bækken.. Jeg adopterede ham og betalte dyrlæge , papirer osv +hjemrejse for at give ham et Ok liv, trods kastrationen, men jo ikke som legetøj for andre hunde. Så man må melde klart ud til andre hundeejerer, at leg er OK, men ikke dette for hunden belastende og nedværdigende. Jeg forstår så ikke hvorfor disse hanner ikke tør prøve på tæverne, når jeg også har 4 tæver med. Så nu tror jeg på , at nogle hanhunde der kastreres for tidligt, ikke kan udsende de signaler, der viser at dette finder jeg mig ikke i. deres hele kropssprog fortæller nok , at i denne flok er jeg underhund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Jeg ville også pænt direkte fortælle, at de må fjerne deres hunde. Og selvfølgelig selv fjerne dem, gerne med et NEJ, hvis ingen andre gjorde det. Synes også du skal finde et andet sted, i hvert fald i et godt stykke tid. Er enig med, at de der store træf ikke altid bare er skide fedt, vi kommer sjældent til dem for Motor kan ikke overskue det, han pæler bare rundt og bliver forvirret, han får ikke rigtigt leget heller. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Min oplevelse med det er også at det som oftest er de tidlig kastrerede det går ud over (har ikke oplevet med hunde der er kastreret efter kønsmodning). Dumles cocker ven Aslan er også tidlig kastreret og bliver ofte udsat for humpen fra andre hanhunde. Dumle ville også humpe ham i starten, men det blev han hurtig vænnet af med med et nej og så trække ham ned. Jeg finder mig ikke i at min hund opfører sig sådan overfor andre hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Jeg undre mig virkelig over at hundeejerene ikke gør noget.. Hvordan kan det blive dit og Børges problem at DERES hunde gumper . Det er ualmindeligt tidligt at kastrere en 5 mdr gammel hund. Ved at gøre det må man være klar over at man udsætter den for den slags. Hunde er ikke tamagociher, de har et indbyrdes sprog, hvori også lugte indgår. Sætter man en hund udenfor den orden udsætter man den for at blive mobbeoffer. Og så er det altså også ens eget problem. Jeg går ud fra at der har været tungtvejende grunde til at gøre det i den tidlige alder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Det er ualmindeligt tidligt at kastrere en 5 mdr gammel hund. Ved at gøre det må man være klar over at man udsætter den for den slags.Hunde er ikke tamagociher, de har et indbyrdes sprog, hvori også lugte indgår. Sætter man en hund udenfor den orden udsætter man den for at blive mobbeoffer. Og så er det altså også ens eget problem. Jeg går ud fra at der har været tungtvejende grunde til at gøre det i den tidlige alder. Hvorfor hunden er kastreret i så tidlig en alder, ved jeg ikke noget om. Det er muligt at de har et indbyrdes sporg, men derfor undre jeg mig altså stadig over at de andre hundeejere ikke griber ind . Det kan da ikke være meningen at den stakkels hund bare skal have lov at blive trynet fordi den er blevet kastreret i en tidlig alder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Hej igen Tusind tak for jeres forståelse og hurtige respons! Det glæder mig virkelig meget at læse, at andre hundeejere simpelt hen tager affære selv. Tak for det :kys: Der var nemlig 2 i går som mente at det var Børges problem - og at han "bare" skulle lære at sige fra ... - Til gengæld var der nogle andre som ofte tog Børge ind til sig for at beskytte ham. Så mon ikke det, trods alt, viser forståelse for vores problem ? Til det markerede - Sådan nogle spader! :damn: Du må endelig ikke lytte til sådan en gang fis. For fra at "sige fra" og så til angreb er det bedste forsvar, er der altså ikke ret langt! Har oplevet på min egen hund, at han fandt ud af, at andre hunde holdt sig væk, når han gik til angreb først og lavede voldsomme udfald - Med det resultat at vi har måtte arbejde længe og hårdt for at få en rimelig normalt fungerende hund igen. Ville gøre som de andre har foreslået - Simpelthen holde ham fra de hunde, som vil humpe ham. Måske hans duft ændre sig med tiden, måske gør den ikke, men uanset hvad, så får han intet ud af at blive humpet af andre hunde. Tværtimod! Og forstår de andre hundeejere ikke, at de selv har ansvaret for at deres hund, ikke gør fysisk eller psykisk skade på andre hunde - Så bør du holde dig langt væk fra dem, for deres hunde vil nok meget tvivlsomt lære, at den opførsel ikke er tilladt! Så hellere færre og kun positive stunder med andre hunde! Mht. duften... Så er jeg fuldstændig blank. Aner ikke om man kan gøre noget for at få ham til at lugte mere af hanhund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 hvad angår duften og den virkning han har på andre hanhunde, så ville jeg måske prøve at give ham Ginseng, der er noget med at der er naturligt forkommende mandeligt hormon i Ginseng.. men må desværre indrømme at jeg ikke helt præcist kan huske hvordan det hænger sammen - måske andre der ved noget om det? - jeg prøver selvfølgelig selv at finde noget info. om det også... men jeg ved ihvertfald at Ginseng ikke altid er anbefalelsesværdigt til kvinder i længere tid... så måske kunne det være med til at ændre de andre hundes syn på lille Børge? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Firkant Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Kære alle Først TUSIND tak for alle besvarelser. Hvor er dette dog et dejligt sted at kunne lufte sine hunde-problemer. Alle er bare så søde. TAK Jeg fandt dette dejlige sted, fordi jeg forsøgte at Google mig frem til et evt. svar på Børges og mit problem. Så hvis jeg ikke lige får svaret alle, skal I bestemt vide, at jeres store forståelse og interesse hjælper og varmer utroligt meget !! Der er en der skriver: "Det er ualmindeligt tidligt at kastrere en 5 mdr gammel hund. Ved at gøre det må man være klar over at man udsætter den for den slags." Det er en fejl fra min side, med de 5 mdr.! Der skulle have stået 4 mdr., da det var d. 15.2 han blev kastreret. På det tidspunkt var han godt og vel 6 mdr. Ejeren af stedet, hvor vi går i hundelegestue, anbefalede at kastrere omkring 6 mdr.alderen. (Hun har gjort det samme med en af sine) Så jeg valgte at gøre det samme. Det er et fantastisk dejligt og virkelig seriøst sted, med store indhegninger som hundene kan boltre sig på Ejeren går ind for positiv hundetræning, og vi har gået i hundelegestuen hver søndag, siden midt i december 09. Holdene er delt op i små og store hunde - og de har en time hver. De små fra 13.00 - 14.00, og de store fra 14.00 - 15.00. - Så forholdene kan næsten ikke ønskes bedre, og jeg vil være forfærdelig ked af, at skulle blive nødt til at trække Børge (Dansk Svensk Gaardhund) ud fra de ellers gode oplevelser - som han har haft, hidtil. Han VED hver søndag, at det er dagen hvor han skal i legestue. Vi kører i ca. 45 min. for at komme til stedet, og han kan genkende ruten (selvom han ligger i sin transportkasse) og begynder at hyle, forventningsfuldt, de sidste 5 - 10 min. indtil vi er fremme - Og Obelix, du spørger lige som flere andre har givet udtryk for, at: "hvordan det kan blive mit og Børges problem at DERES hunde humper"? Ja, det spørger jeg også mig selv om. - Men jeg er blevet klogere i dag, og er blevet bekræftet i, at det altså ikke er Børge (og mig) der gør noget forkert. Skruthberg spørger: Har Børge ændret sin opførsel over for andre hanhunde efter kastrationen? Er han blevet mere underdanig, eller ligner deres opførsel bare, at de synes, han dufter dejligt? Børge har helt fra start forsøgt at "kysse" alle andre hunde. Løbet på siden af dem, og har "indyndet" sig, som om han ville vise dem, at han ikke vil være uvenlig. Af og til har han lagt sig på ryggen og ladet de andre snuse til - og undersøge sig. Så Skrutberg, Børges opførsel, som sådan, har ikke ændret sig. Han er ikke blevet mere underdanig, men er dog begyndt (for første gang i går) ligesom at "tage kampen op" ved at prøve, venligt, at "slås" front mod front (på bagbenene) De andres opførsel ligner, at de synes han dufter dejligt. Men den mest dominerende opfører sig nærmest, som om Børge skal kanøfles - hvis han altså ikke vil finde sig i, at blive humpet på ... Det giver så en kædereaktion, hvor andre "følger trop" og jagter Børge - bare fordi den dér "fjende" synes, at Børge absolut skal jagtes. Det blev en lang forklaring, men jeg håber I alle er med endnu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Det er der er med hanhunde er, at de i 3-4 måneders alderen er i den halve kønsmodning, der bliver de gerne lidt gakkede, samtidigt sker der nogle ting med deres dufte og hormoner generelt. Først i 7-10 måneders alderen, kommer de i den fulde fysiske kønsmodning - her lagde jeg også mærke til, at visse hanhunde pludselig gik meget op i at humpe Motor. Jeg tror der skete en del med hans dufte der, og han gik ligesom fra hvalp til unghund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Firkant Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 hvad angår duften og den virkning han har på andre hanhunde, så ville jeg måske prøve at give ham Ginseng, der er noget med at der er naturligt forkommende mandeligt hormon i Ginseng.. men må desværre indrømme at jeg ikke helt præcist kan huske hvordan det hænger sammen - måske andre der ved noget om det? - jeg prøver selvfølgelig selv at finde noget info. om det også... men jeg ved ihvertfald at Ginseng ikke altid er anbefalelsesværdigt til kvinder i længere tid... så måske kunne det være med til at ændre de andre hundes syn på lille Børge? ---------- Kongelig Potil .. Tak til dig også! Er lidt spændt på forsøget med Ginseng, så det vil jeg følge nøje Lidt sjovt som vores hunde ligner hinanden. Jeg vil også forsøge at lægge et billede ind, af Børge (hvis jeg kan finde ud af det). Når du skriver "lykkelig ejer af en knaldfjadret RambukTerrier" - hvad er det så lige for en race ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Kære alle Først TUSIND tak for alle besvarelser. Hvor er dette dog et dejligt sted at kunne lufte sine hunde-problemer. Alle er bare så søde. TAK Jeg fandt dette dejlige sted, fordi jeg forsøgte at Google mig frem til et evt. svar på Børges og mit problem. Så hvis jeg ikke lige får svaret alle, skal I bestemt vide, at jeres store forståelse og interesse hjælper og varmer utroligt meget !! Der er en der skriver: "Det er ualmindeligt tidligt at kastrere en 5 mdr gammel hund. Ved at gøre det må man være klar over at man udsætter den for den slags." Det er en fejl fra min side, med de 5 mdr.! Der skulle have stået 4 mdr., da det var d. 15.2 han blev kastreret. På det tidspunkt var han godt og vel 6 mdr. Ejeren af stedet, hvor vi går i hundelegestue, anbefalede at kastrere omkring 6 mdr.alderen. (Hun har gjort det samme med en af sine) Så jeg valgte at gøre det samme. Det er et fantastisk dejligt og virkelig seriøst sted, med store indhegninger som hundene kan boltre sig på Ejeren går ind for positiv hundetræning, og vi har gået i hundelegestuen hver søndag, siden midt i december 09. Holdene er delt op i små og store hunde - og de har en time hver. De små fra 13.00 - 14.00, og de store fra 14.00 - 15.00. - Så forholdene kan næsten ikke ønskes bedre, og jeg vil være forfærdelig ked af, at skulle blive nødt til at trække Børge (Dansk Svensk Gaardhund) ud fra de ellers gode oplevelser - som han har haft, hidtil. Han VED hver søndag, at det er dagen hvor han skal i legestue. Vi kører i ca. 45 min. for at komme til stedet, og han kan genkende ruten (selvom han ligger i sin transportkasse) og begynder at hyle, forventningsfuldt, de sidste 5 - 10 min. indtil vi er fremme - Og Obelix, du spørger lige som flere andre har givet udtryk for, at: "hvordan det kan blive mit og Børges problem at DERES hunde humper"? Ja, det spørger jeg også mig selv om. - Men jeg er blevet klogere i dag, og er blevet bekræftet i, at det altså ikke er Børge (og mig) der gør noget forkert. Skruthberg spørger: Har Børge ændret sin opførsel over for andre hanhunde efter kastrationen? Er han blevet mere underdanig, eller ligner deres opførsel bare, at de synes, han dufter dejligt? Børge har helt fra start forsøgt at "kysse" alle andre hunde. Løbet på siden af dem, og har "indyndet" sig, som om han ville vise dem, at han ikke vil være uvenlig. Af og til har han lagt sig på ryggen og ladet de andre snuse til - og undersøge sig. Så Skrutberg, Børges opførsel, som sådan, har ikke ændret sig. Han er ikke blevet mere underdanig, men er dog begyndt (for første gang i går) ligesom at "tage kampen op" ved at prøve, venligt, at "slås" front mod front (på bagbenene) De andres opførsel ligner, at de synes han dufter dejligt. Men den mest dominerende opfører sig nærmest, som om Børge skal kanøfles - hvis han altså ikke vil finde sig i, at blive humpet på ... Det giver så en kædereaktion, hvor andre "følger trop" og jagter Børge - bare fordi den dér "fjende" synes, at Børge absolut skal jagtes. Det blev en lang forklaring, men jeg håber I alle er med endnu Hvor er træneren i alt dette her? Er der ikke en træner som træder i karakter og sørger for den nødvendige gode tone? Jeg kan som sådan godt fortså, at du nødig vil undvære den ugentlige legetur, men hvis Børge ikke synes det er en fest så skader det ham langt mere end det gavner. Hvor mange hunde er løse sammen? Var det ikke muligt at aftale hundeleg med bare et par hunde? Det du beskriver med humpen på kastrerede hanner er desværre alt for almindeligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 ---------- Kongelig Potil .. Tak til dig også! Er lidt spændt på forsøget med Ginseng, så det vil jeg følge nøje Lidt sjovt som vores hunde ligner hinanden. Jeg vil også forsøge at lægge et billede ind, af Børge (hvis jeg kan finde ud af det). Når du skriver "lykkelig ejer af en knaldfjadret RambukTerrier" - hvad er det så lige for en race ?? Jeg forsøger nu ikke selv med Ginseng, jeg tænkte på det som en mulighed for lille Børge, undskyld hvis jeg ikke lige udtrykkede mig klart nok Flipsedyret er en foxterrier-blanding, han blev kasteret da han var lige under 1 år mener jeg og han har ingen problemer haft med andre hanhunde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Firkant Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Hvor er træneren i alt dette her? Er der ikke en træner som træder i karakter og sørger for den nødvendige gode tone? Jeg kan som sådan godt fortså, at du nødig vil undvære den ugentlige legetur, men hvis Børge ikke synes det er en fest så skader det ham langt mere end det gavner. Hvor mange hunde er løse sammen? Var det ikke muligt at aftale hundeleg med bare et par hunde? Det du beskriver med humpen på kastrerede hanner er desværre alt for almindeligt Hej igen Først må jeg endelig fortælle, at i søndags var det første gang jeg så Børge være angst. Men dér var "fjenden" også til stede + der var kommet en ny hund til, som humpede på alt og alle ... (heldigvis ikke kun på Børge !!) Men alligevel virkede det for voldsomt for Børge, og han begyndte derfor at gemme sig, eller søge tryghed hos mig og andre hundeforældre som var lige i nærheden. M.h.t. træneren. Hun er altid mere eller mindre til stede. Hun har åbent (også i sin butik) mellem kl. 13.00 og kl. 15.00 om søndagen. Det koster ikke noget at bruge hendes store, pragtfulde og fine arealer, og hun er så vidt det er muligt til stede - når der ikke er kunder i butikken. Ellers er det på eget ansvar at være der - hvilket jeg respekterer 100% ! Hun starter altid op med at hilse på os og høre om vi har noget at spørge om o.s.v. Hun forsøger også at få folk til at sprede sig og bevæge sig rundt - så hundene ikke også klumper sammen på et meget lille areal. Sidst satte hun sig ned og tog Børge ind til sig, samtidig med hun forsøgte at holde de andre hunde væk - med "NEJ". Dermed forsøgte hun også at forklare de andre hundeforældre, at de altså OGSÅ havde en opgave - med at holde styr på deres egne hunde. Det lykkedes ikke særlig godt, desværre. - Og jeg ved godt det ikke er pænt at sige ... Men det er som om, at mange af "forældrene" mener de kan "holde fri" - og så ellers lade deres hund klare problemerne selv ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Firkant Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Jeg forsøger nu ikke selv med Ginseng, jeg tænkte på det som en mulighed for lille Børge, undskyld hvis jeg ikke lige udtrykkede mig klart nok Flipsedyret er en foxterrier-blanding, han blev kasteret da han var lige under 1 år mener jeg og han har ingen problemer haft med andre hanhunde... Ok, det kan også være mig der har misforstået Jeg skrev tidligere, at jeg ville prøve at give Børge hvidløgstabletter, for at se om de måske kunne "forstyrre" hans egen duft, så han evt. kunne komme til at virke mindre attraktiv ... ... Nu har jeg, i stedet, lavet en "Livets olie"-hvidløgs-blanding, hvor jeg giver ham en spiseskefuld blandet grundigt rundt i hans tørkost. Han simpelthen eeeelllsker det, og slikker madskålen rundt i hele køkkenet - Så hvis det ikke hjælper på duften, så kan han måske slippe for tæger og lopper + få en flot pels i tilgift ha ha. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts