Hop til indhold

Hvalpetoilet


Tine1
 Share

Recommended Posts

Jeg bor p.t. på 3. sal og frygter lidt nætterne med en hund, der skal tisse... Hmm... Håber lidt at jeg når at overtage et rækkehus, inden der kommer en hvalp til mig, men er ikke helt sikker på det lige flasker sig sådan.

 

Hvor dårlig en ide er et "hvalpe toilet" på altanen på en skala fra 1-10..?

 

Synes selv det virker helt åndssvagt, men hvis nogen har gode erfaringer, vil jeg da overveje det...!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil jo mene, at det er det samme som at tillade hvalpen at tisse på en avis indenfor = at skyde sig selv i foden...

 

hvorfor ikke bare lære det fra starten? besørge = udenfor.

 

Med lidt held handler det kun om få dage - hos os (2. sal - og haveudgang i kælderniveau) handlede det om 4 dage inden hun sov igennem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er en dårlig ide..

 

Jeg boede selv på 3. sal med Luna det første år af hendes liv.. Jeg rendte op og ned af trapperne i en evighed (6-7 gange i timen og nej vi har ingen elevator), og måtte jo tage de uheld der kom.

 

Men ved at lære den at gå på hvalpetoilet forlænger du vel bare renlighedstræningen.. For så skal den senere vænnes fra at bruge det.

 

Luna sov igennem om natten fra hun kom hjem, men det var så om dagen jeg rendte op og ned

Link til indlæg
Del på andre sites

4 dage..?? Fedt... Troede vi snakkede uger til måneder...

 

Ville nok heller aldrig overveje det, hvis det skulle stå indendørs... Det skulle stå på altanen - så den skal jo stadig ud i det fri..

 

Men - jo... Det der "bløde underlag, der virker tiltrækkende for hvalpen at tisse på" kunne måske godt minde lidt for meget om et gulvtæppe... haha.. Dårlig vane..:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes heller ikke, at det er en fantastisk idé. vi har selv for nylig fået en löwchenhvalp, og vi bor på 5. sal. det har ikke været nær så slemt som forventet/frygtet. og så får vi lidt motion ud af det :-D

 

de første par uger render man en del op og ned, men det går altså hurtigt fremad, og med lidt held sover din hvalp igennem næsten med det samme, hvis blot du går ud med ham sent om aftenen og som det første om morgenen.

 

jeg glæder mig til at høre, hvordan besøget i hvidovre går!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg springer hvalpetoilettet over... og tager den motion, der kommer.. Blev bare lige nødt til at forhøre mig..

 

JeanetteH: Jeg regner nu heller ikke med en renlig hund på 4 dage - Husker de våde pletter på gulvtæppet som barn med hvalp... Og de nye tæpper, når hunden var blevet omkring 1 år.. Det lyder helt sygt - men glæder mig næsten til uheld på gulvet (som heldigvis kan vaskes).

 

Søster lagkage: Vil kigge efter den bog der.. Måske meget sundt at få læst lidt på lektien inden.. Og du kan tro, at vi også glæder os til hvalpebesøg i næste uge.. Synes der er 100 år til:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Enig med de andre med hvalpetoilettet :5up:, det er vist lidt et skråplan :rolleyes:.

 

Jeg vil også anbefale Hvalpen af Lone Greva, det er en super bog!!!

 

Held og lykke med hvalpekiggeriet, det er en spændende tid :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...