Umulia Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 :damn::damn::damn: *suk* Efter at Vinnie, som noget af det første efter at hun var flyttet ind hos os, sprang min daværende langline som en sytråd, har jeg indkøbt to nye, super stærke - haha :stupid: I dag går jeg og nusser ude i forhaven. Eftersom der ikke er hegn, er Vinnie i langline, som er fæstnet til en solid stolpe inde i entréen. Vi har gjort det masser af gange før - men ikke hvor der lige tilfældigvis kom et avisbud Tøsen spotter avisbudet nede ved vejen og løber uhindret af sted som om hun ikke havde line på - hvilket hun heller ikke har da hun når derned. Avisbudet taber alle aviserne, men gør det fornuftige, bliver stående stille medens begge hunde danser krigsdans om ham (Leroy var løs). Jeg må så ned og hente Vinnie (Leroy følger med som det tynde øl), og undskylder selvfølgelig det bedste jeg har lært. Det kunne jeg godt have sparet mig, for avisbudet er polak, og fatter ikke en meter. Vi gentager så det hele på engelsk, og det går fint - no hard feelings, heldigvis Hvad er der sket med linen? Karabinhagen er simpelthen blevet flået fra hinanden. En stump af den hænger stadig i Vinnies halsbånd. Hvordan pokker laver man en Vinnie-sikker langline!!??? Linen er af solid dobbelt webbing, så den skulle kunne holde til lidt af hvert. Har tænkt på bare at lave en lasso løkke i enden, som hun kan få over hovedet, men så skal jeg vel sy en ring eller noget i, og hvad kan holde? Den hund er simpelthen unaturlig stærk :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Godt det stakkels avisbud ikke stillede sutskoene af skræk Du må da kunne købe en karabinhage enten i en butik med artikler til heste eller måske i en butik med bådudstyr, altså i en butik der handler med karabinhager der skal kunne holde til flere hundrede kilo, så må det da kunne lade sig gøre? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Ja, jeg tænker også udstyr til heste :hmm: Det må da være vejen frem for jer. Godt avisbudet var forstående Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Godt det stakkels avisbud ikke stillede sutskoene af skræk Ja - og godt den nye lov ikke er trådt i kraft Du må da kunne købe en karabinhage enten i en butik med artikler til heste eller måske i en butik med bådudstyr, altså i en butik der handler med karabinhager der skal kunne holde til flere hundrede kilo, så må det da kunne lade sig gøre? Du siger noget :hmm: Jeg bor jo faktisk lige i nærheden af en lystbådehavn. Der må være noget der :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Ja - og godt den nye lov ikke er trådt i kraft I det mindske kunne han ikke dansk, så han ville nok ikke kunne finde ud af at anmelde jer :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Hvad med at finde en "gammeldaws" rebslager ( kabel og tovarbejder hedder det ). Vedkommende må da, kunne lave en super line, med ekstra stærk karabinhage, helt efter mål. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pegasus Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Jeg tror du skal have fat i sådan en fætter her. DMM Shadow S/G - Karabiner - Karabiner & bremser | Friluftsland A/S Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 I det mindske kunne han ikke dansk, så han ville nok ikke kunne finde ud af at anmelde jer :blink: Seriøst, jeg har faktisk været urimeligt heldig! For det første gjorde han det rigtige i forhold til hundene, og for det andet blev han ikke sur. Man kunne meget hurtigt ramle ind i én, der først begyndte at spjætte med arme og ben, og derefter blev fløjtende gal Han skulle faktisk have en præmie :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Jeg tænker lidt en af de der som bjrgbestigere sætter deres snor i, er det ikke sådan en gigantisk stor en? Men jeg ved ikke lige helt hvordan du får sat den på lænken sådan at den ikke bliver revet af lænken (eller hvad man lige kalder en jern snor ) Seriøst jeg tror jeg havde skidt i mine bukser Også selv om jeg er glad for store hunde, men hvis jeg ikke kender dem....... :shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Jeg tror du skal have fat i sådan en fætter her. DMM Shadow S/G - Karabiner - Karabiner & bremser | Friluftsland A/S Den ser god ud, men den skal jo stadig fastgøres på en eller anden måde. Almindelig sytråd dur nok ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Den ser god ud, men den skal jo stadig fastgøres på en eller anden måde. Almindelig sytråd dur nok ikke Du kender ikke nogen som kan svejse??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Den ser god ud, men den skal jo stadig fastgøres på en eller anden måde. Almindelig sytråd dur nok ikke Kan den der bådudstyrs forretning ikke hjælpe dér - de har jo forskellige knob osv. som de bruger når de fastgør sejl osv :hmm: Vildt god idé du kom på Lonny :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Seriøst, jeg har faktisk været urimeligt heldig! For det første gjorde han det rigtige i forhold til hundene, og for det andet blev han ikke sur.Man kunne meget hurtigt ramle ind i én, der først begyndte at spjætte med arme og ben, og derefter blev fløjtende gal Han skulle faktisk have en præmie :hmm: Jeg syntes rent faktisk også at han gjorde det rigtig godt, så næste gang han kommer forbi, så kunne du måske byde ham på en sodavand og lade ham hilse på hundene i et lidt mere stilfærdigt tempo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pegasus Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Den ser god ud, men den skal jo stadig fastgøres på en eller anden måde. Almindelig sytråd dur nok ikke Du skal da også ha´ hjælp til alt muligt:stupid: Carl Ras A/S - Stålwire Carl Ras A/S - Wirelåse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Kan den der bådudstyrs forretning ikke hjælpe dér - de har jo forskellige knob osv. som de bruger når de fastgør sejl osv :hmm: Vildt god idé du kom på Lonny :5up: Det var det nemlig Der vil jeg prøve først, tror jeg. Du skal da også ha´ hjælp til alt muligt:stupid: Carl Ras A/S - Stålwire Carl Ras A/S - Wirelåse :hmm: Det ligner en god opkrift på hjemme-amputationer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Fortøjningsfjeder - marineudstyr.dk Ankerline - marineudstyr.dk Ankerkædesvirvel - marineudstyr.dk Fortøjnings kødben Prisfornuftigt ankertov med bly rustfri kovs - 30 meter - Ø 12 mm og en krog, en af dem man bruger til at sætte fast på et gyngestativ til at hænge gynger op i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 En solid brandmandshage og nylonreb, så burde du være kørende. Som halsbånd kan du jo evt bruge et kohalsbånd. Alle 3 ting holder til selv den største hest, der flipper skråt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 En solid brandmandshage og nylonreb, så burde du være kørende. Som halsbånd kan du jo evt bruge et kohalsbånd. Alle 3 ting holder til selv den største hest, der flipper skråt :5up: Jeg har engang haft et nylonreb viklet om anklen da hunden løb. Der er ar endnu Ikke flere nylonreb til mig Ellers tak for forslaget :5up: Forøvrigt var jeg hestepige i mine unge dage, men har aldrig oplevet en hest, der trak af med samme kraft som Vinnie - sikkert bare fordi jeg var heldig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Jeg har engang haft et nylonreb viklet om anklen da hunden løb. Der er ar endnu Ikke flere nylonreb til mig Ellers tak for forslaget :5up: Forøvrigt var jeg hestepige i mine unge dage, men har aldrig oplevet en hest, der trak af med samme kraft som Vinnie - sikkert bare fordi jeg var heldig Ja nylon brænder, men det er det stærkeste og samtidig letteste og plusset er, at det ikke så hurtigt bliver påvirket af sol og vand, så det mister styrken. Tror bare du har været heldig mht trækstyrken eller mangel på samme med dine heste - en 3 års plag, der aldrig har set et trækketov kan blive pænt stærk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Belzique Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Hvis du vil have haven pløjet også så skal du bare have en af disse her Paraplyanker (foldeanker) på 15 kg Ellers er jeg ret enig i at udstyr til heste burde kunne holde Vinnie også, især hvis du går efter det der er ekstra stærkt. Lystbådehavnen er nok også et godt bud, deres udstyr skulle jo gerne kunne holde en båd af væsentligt størrelse fortøjret i havnen også selvom det blæser voldsomt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Sejt avisbud! Du bliver da nødt til at lave en præmie til ham. Kan du ikke lave et indrammet diplom med rosette nu du er så god til de der tegninger. Et hvor avisbudet står med store "stærkmandsarme" med en flok vilddyr omkring og så give ham det Har desværre ikke bedre bud end de andre, men sig endelig til hvis du finder en solid karabinhage. :5up: Vi havde købt en lækker hunterlæderline til Dumle fordi alt andet enten gør ondt at holde ved eller bliver slidt temmelig hurtig når han trækker. Her gik karabinhagen bare fra hinanden Så fik vi min veninde der syer i læder (Lædermor herindefra) og også har lavet ting til heste til at finde på noget. Først fandt hun en smart rund karabinhage til det halsbånd han skulle have, men da hun testede det på hestene holdte det desværre ikke. Nu er der sådan en "snap" karabinhage syet i (sådan en der lukker ind ad), men hvis han snor sig et par gange rundt går åbningen mod selen og "snapper" op Ja nylon brænder, men det er det stærkeste og samtidig letteste og plusset er, at det ikke så hurtigt bliver påvirket af sol og vand, så det mister styrken. Tror bare du har været heldig mht trækstyrken eller mangel på samme med dine heste - en 3 års plag, der aldrig har set et trækketov kan blive pænt stærk Eller hvis den bare ikke gider stå bundet i båsen lidt tid. Så flår man da bare både grime og trækketov fra hinanden :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Lige en sidebemærkning! HF er simpelthen det fedeste sted på nettet, der er altid nogen der kan finde det man mangler :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Overvejer om Vinnie kan lånes? Vi har jo en båd der skal trækkes snart, det må da være et job for hende? Kan hun svømme? Det med postbudet, hvad ville hundene have gjort hvis han flagrede med arme og ben? Bliver bare nysgerrig, jeg tror jo dine hunde er de rene drømmekager. Og så kunne det simpelthen være for sejt hvis hun stod bundet til et anker :klap: Hvis du lige skal afprøve det før du investerer i et, må du virkelig gerne låne vores! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Overvejer om Vinnie kan lånes? Vi har jo en båd der skal trækkes snart, det må da være et job for hende? Kan hun svømme? Hun kan sikkert trække jeres båd, men hun er vandskræk - vil ikke engang gå i vådt græs Det med postbudet, hvad ville hundene have gjort hvis han flagrede med arme og ben? Bliver bare nysgerrig, jeg tror jo dine hunde er de rene drømmekager. Jeg kan selvfølgelig ikke sige nøjagtig hvad der ville ske, men som regel bliver hunde mere ophidsede hvis folk løber, sparker el. lign. Leroy ville med garanti blive bange, og jeg kan altså ikke love at han ikke ville bide hvis han blev bange nok. Vinnie ville nok lige skrue lidt mere op for vagthunde genet. Hun har heller aldrig bidt nogen, men jeg ville da være naiv hvis jeg sagde at det aldrig kunne ske. Bortset fra det, så er mine hunde bestemt ikke de rene drømmekager, desværre. De har begge to deres problemer. Leroy er bange for fremmede og Vinnie er ikke bange nok - for nu at sige det kort Men sammen med deres familie er de perfekte Og så kunne det simpelthen være for sejt hvis hun stod bundet til et anker :klap: Hvis du lige skal afprøve det før du investerer i et, må du virkelig gerne låne vores! Tak, men så skal der ankerkæde med - en tyk én Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Klart. Hm, ja de fleste hunde ville vel bide/snappe hvis folk bevægede sig vildt nok, det har du jo helt ret i. Især hvis hundene allerede kom tonsende i mod dem. Motor motorhjelm ville helt klart for tiden, der skal absolut intet til at køre ham op. Derimod ville han nok løbe en bue udenom hvis folk råbte og truede, det er han alligevel for bange til tror jeg. Vinnie ser bare så majestætisk ud på billeder, det er svært at forestille sig at hun faktisk kan blive sur (andet end på lillebror). Og selvfølgelig kommer ankerkæden med Men jeg sender det altså ikke med posten.. vi må mødes ved en havn en skummel aften :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts