Hop til indhold

Dyrlæge i hundens første leveår


Gæst Breine84
 Share

Recommended Posts

Gæst Breine84

Hej,

Hvor meget tror I ca. man skal regne med at bruge på dyrlægeregninger i hundens første leveår, hvis man antager at hvalpen er sund og rask?

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Som skrækeksempel.

 

Min boxerdreng som faktisk bliver 1 år idag har kostet 27000.00 kr :skraek:

 

Den kan jeg godt slå...

 

Maveinfektion med dertilhørende tarmslyng og indlæggelse: 25.000

Diverse med lungerne, lungeskyl, scanning, røgten osv.: 20.000

 

Hun er i dag 15 måneder, og jeg kunne have købt 5 nye hunde for det hun indtil nu har kostet mig :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville købe en sygeforsikring så er man da dækket med de større regninger hvis uheldet skulle være ude...

 

Men hvis du kan nøjes med vaccinationer så er det vel ca 500 kr. pr. gang.

 

Men regn hellere med flere udgifter for der kommer garanteret et eller andet. Selv hvis den er sund og rask kan den jo komme til skade under leg. Min venindes hvalp fik en pind i øjet under leg en weekend det kostede over 2000 kr i dyrlæge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Zacko kostede ikke det store hans første år, og har slet ikke kostet noget i nærheden af det de andre kan fortælle i hele hans liv :klap: men altså man kan jo ikke på nogen måde vide om det er 50000 det første år eller 1000, kommer jo an på mange ting, og altså fordi de ikke er dyre det første år kan der jo komme noget senere

:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Chili er snart 6 år, og indtil da har jeg kun skulle bruge penge på de årlige dyrlæge tjek. Dog har hun fået amputeret sin ene tå, i forbindelse med at hendes negl pludselig knækkede - Hvilket skete sidste år.

 

Caia er 1,5 år, og indtil da har der kun været alm. dyrlæge tjek såsom vac. og så et enkel hjerte/lunge tjek.

Og ellers er hun blevet tjekket for HD/AD som er et must.

 

Så her hjemme har der ikke været store udgifter mht. dyrlægen. MEN - Det er aldrig til at vide om ens hund pludselig bliver syg, kommer til skade eller noget.

 

7-9-13 så er begge mine hunde sunde og raske.. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Zacko kostede ikke det store hans første år, og har slet ikke kostet noget i nærheden af det de andre kan fortælle i hele hans liv :klap: men altså man kan jo ikke på nogen måde vide om det er 50000 det første år eller 1000, kommer jo an på mange ting, og altså fordi de ikke er dyre det første år kan der jo komme noget senere

:genert:

 

Nej det kan man ikke, og tro mig, havde jeg vidst det, så havde jeg nok valgt en af de andre hvalpe i kuldet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd

Hvor meget ?: Det bestemmer du selv :-)

 

Selvfølgelig skal en hund vaccineres, men udover det bestemmer du selv om du vil forsikre, bekoste yderligere, eller vælge at betale for en aflivning. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det kan man ikke, og tro mig, havde jeg vidst det, så havde jeg nok valgt en af de andre hvalpe i kuldet :blink:

Netop altså når man henter den her lille søde vaps, aner du jo ikke om du et år senere er mange mange penge fattigere fordi den er blevt syg, kommet til skade osv.......

 

Så det synes jeg bare man skal gøre sig klar at det er den største ubekendte overhovedet ved at få en hund.

 

Vi har ingen forsirkring, og har som sagt heller ikke brugt så mange penge, men altså det er jo ikke fordi det er pisse fedt at skal bruge 2000 på at få ordet øre som man måske lige skulle have haft noget andet for, så kunne jeg gøre det om havde vi haft en forsikring

Link til indlæg
Del på andre sites

Netop altså når man henter den her lille søde vaps, aner du jo ikke om du et år senere er mange mange penge fattigere fordi den er blevt syg, kommet til skade osv.......

 

Så det synes jeg bare man skal gøre sig klar at det er den største ubekendte overhovedet ved at få en hund.

 

Vi har ingen forsirkring, og har som sagt heller ikke brugt så mange penge, men altså det er jo ikke fordi det er pisse fedt at skal bruge 2000 på at få ordet øre som man måske lige skulle have haft noget andet for, så kunne jeg gøre det om havde vi haft en forsikring

 

Kan du ikke få en forsikring nu?

 

Og ja, det er mange penge.

 

Og for at være ærlig, så ved jeg da ikke om jeg havde valgt den samme beslutning hvis jeg havde fået at vide at hun ville koste yderligere 50.000 i hendes første leveår, men det er jo ikke sådan det foregår...

 

Først skal hunden til undersøgelse og det koster 2.000 inkl. medicin, så virkede det ikke, og så skal der laves flere og dyrere undersøgelser, og så bliver hun lige pludselig så syg at hun skal indlægges osv...

 

Så det er den berømte historie med "mange bække små" og pludselig har man atlanterhavet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Netop altså når man henter den her lille søde vaps, aner du jo ikke om du et år senere er mange mange penge fattigere fordi den er blevt syg, kommet til skade osv.......

 

Så det synes jeg bare man skal gøre sig klar at det er den største ubekendte overhovedet ved at få en hund.

 

Vi har ingen forsirkring, og har som sagt heller ikke brugt så mange penge, men altså det er jo ikke fordi det er pisse fedt at skal bruge 2000 på at få ordet øre som man måske lige skulle have haft noget andet for, så kunne jeg gøre det om havde vi haft en forsikring

 

Vi har heller ikke forsikring på Dumle. Vi ville have det efter det første år, men kunne ikke få det fordi forsikringen så krævede en fejlfri sundhedsattest og hver gang vi ville lave det var der noget galt. Nu har vi endelig fået en og nu skal han dælme forsikres, det andet er alt for dyrt i længden (ikke at vi regner med der kommer mere nu!).

For en sikkerheds skyld syntes jeg det er rigtig godt at have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Moralen til TS er - uanset hvad - skaf dig en sygeforsikring.

 

Den koster faktisk kun 1.500-2.000 kr. om året inkl. den udvidet ansvarsforsikring, som du alligevel skal have, hvis du vil gå til træning.

 

Mvh

 

a9 *som også fik tjent præmien hjem mange gange det første år*

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke få en forsikring nu?

 

Og ja, det er mange penge.

 

Og for at være ærlig, så ved jeg da ikke om jeg havde valgt den samme beslutning hvis jeg havde fået at vide at hun ville koste yderligere 50.000 i hendes første leveår, men det er jo ikke sådan det foregår...

 

Først skal hunden til undersøgelse og det koster 2.000 inkl. medicin, så virkede det ikke, og så skal der laves flere og dyrere undersøgelser, og så bliver hun lige pludselig så syg at hun skal indlægges osv...

 

Så det er den berømte historie med "mange bække små" og pludselig har man atlanterhavet...

Zacko er 6 år så som jeg lige læser de forskellige forsikringer kan jeg vist ikke :vedikke:

 

Jamen det er jo det man ved jo aldrig om det man strater med er nok eller der kommer mere, for altså så siger man måske ok de 2000 vil vi godt give, så skal der måske noget andet til 600 at betale nå jamen det er jo ikke så galt for så er hunden jo rask, og det kan nemt gribe om sig osv..... så jeg ville også nemt kunne ende som dig for hvornår skal man stoppe :vedikke:er det ved næste regning som lyder på 400 eller den på 3000 :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har indtil for nylig haft sygesikring på mine to ældste beagler - nu har vi så fået endnu en og vi har efter at have regnet på det - fået fjernet sygesikringerne som ville koste os 4000 i året at have. I stedet overfører vi nu penge på en konto som hedder "hund" for med en selvrisiko på næsten 600 kr. ville vi ikke få særlig meget ud af sygesikringen alligevel.

 

Hundene har selvfølgelig en ansvarsforsikring som også dækker ved træning mv.

 

Derudover er der det årlige sundheds ckek og så småtterierne som en pig i næsen fra et pindsvin - heldigvis er beaglen en sund race som stort set aldrig fejler noget - derfor tør vi også tage sygesikringen væk.

 

Jeg ville afsætte et beløb pr år så der er penge at tage af hvis noget udforudset skulle dukke op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville afsætte et beløb pr år så der er penge at tage af hvis noget udforudset skulle dukke op.

 

Det er også sådan vi har gjort det. Det første år var Petrine rigtigt dyr, vaccination, sterilisering, rabies-blodprøve-kontrol, men resten af hendes dage skal hun kun have den årlige vaccination (og aldrig fejle noget som helst :engel:)

 

Vær også opmærksom på at nogle steder vil de se kontanter, før de overhovedet ser på dyret, hvilket jeg har oplevet bla hos Københavns Dyrehospital og på KVL.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, alt for meget... Er så taknemmelig for, at vi omsider fik sygeforsikring for et par måneder siden - den har næsten allerede tjent sig hjem, efter Møffe forstuvede sit forben en fredag aften :genert: Vagtdyrlægen er ikke billig...!

 

+ nu skal jeg til at sende en ny regning ind.

 

Sammenlagt har Møffe nok kostet mig omkring 10'000 vil jeg tro. Gentagende øjenbetændelse er ikke ligefrem det fedeste. Og så halten, så grim diarré og opkast osv. Jo, de små kan give mange glade dyrlægebesøg i starten :mrgreen:

 

Så ja, anskaf dig hellere end dyrlægeforsikring før end siden til din hvalp - er også mit råd!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Jeg har lige et spørgsmål til dette emne også..

Er det ikke noget med, at man først kan forsikre ens hund efter at den er ½ år eller 1 år? Da forsikringsselskaberne ikke vil have den før?

 

Fie var forsikret fra det øjeblik hun kom ind af døren, dyrekassen har ikke karenstid på hvalpe, det er der andre der har, typisk 30 dage fra man tegner af

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Jeg har lige et spørgsmål til dette emne også..

Er det ikke noget med, at man først kan forsikre ens hund efter at den er ½ år eller 1 år? Da forsikringsselskaberne ikke vil have den før?

 

Igennem dyrekassen kan hvalpen i hvert fald forsikres fra hvalpen er fyldt 8 uger :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeg har lige et spørgsmål til dette emne også..

Er det ikke noget med, at man først kan forsikre ens hund efter at den er ½ år eller 1 år? Da forsikringsselskaberne ikke vil have den før?

 

Som de andre skriver, dog ikke 8 uger men 2 måneder. Vi har begge gange ordnet forsikringspapirer før vi hentede hvalpen, så træder den bare i kraft på en bestemt dato.

 

 

Og til trådstarter, kan virkelig også anbefale sygeforsikring. Vi giver også omkring de 1600 kr i alt for almindelig ansvar, udvidet ansvar (lovkrav til træning) og så sygesikringen.

 

Motor har kostet de almindelige vacciner, rabies, øjenbetændelse og så cirka 7.000kr for indlæggelse da han fik blodig diarre. Men grundet forsikringen, skulle vi kun betale 2.500 for indlæggelse, så der var alle forsikringerne allerede "tjent ind", ja faktisk de næste 3 år :shock:

 

Der er selvfølgelig et max beløb om året, det er vist lidt forskelligt fra selskab til selskab, og har indflydelse på hvor meget man betaler årligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

En sygeforsikring er et must for alle os der ikke kan hive 25.000 op ad lommen til en uforudset, pludselig skade eller uheld. Ligegyldig hvor sund ens hvalp er kan man komme til at bekoste formuer til den slags - og det sker ALTID uden for dyrlægens åbningstid til den dyre takst.

 

Når jeg engang har en så solid opsparing så siger jeg min forsikring af - indtil da betaler jeg med glæde de 1.400 kr om året (alt inklusiv). Jeg har haft Nura forsikret fra hun var 13 uger. Hvis der en dag sker hende noget så vil jeg simpelthen ikke stå i en situation hvor jeg ikke har råd til at betale for hendes hjælp...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...