Hop til indhold

Så er den gal igen med hunde der har det dårligt

Gæst Røntved
 Share

Recommended Posts

Gæst lillian53
Hvis 11 af hundene har det så dårligt at de må aflives, så burde sådan en person ikke engang have lov til at passe en undulat
Nej jeg forstår heller ikke at de lader hende beholde de hunde, hvem skal sikre at de bliver behandlet ordentligt. For det jo ud som om der ikke kommer andre mennesker i hendes hjem. Ellers ville folk vel have grebet ind noget før, håber jeg.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Jeg undre mig også over hvorfor der ikke er tale om vanrøgt, når nu 11 af hundene ikke har kunne reddes :confused:.

Synes også det er helt vildt man kan have så mange hunde og endda under disse forhold uden nogen har kendt til det. Men okay bor man langt nok ude på landet og ikke ser andre mennesker er det selvfølgelig muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd

Desværre synes jeg snart det er tit, man hører om sådanne eksempler, med et menneske, der har alt for mange hunde.

Men hvad er det der sker i hovedet på sådanne mennesker ??

Hvad er det der gør, at de ikke kan se, at det er helt galt ??

Når sådanne sager omtales, skrives der meget om hundene og deres tilstand, men intet, eller meget lidt, om det menneske, som har bragt sig i en sådan frygtelig situation.

Det kunne være interessant, at høre lidt om baggrunden, i stedet for bare at harmes og bebrejde mennesket.:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
det var i lokal nyhederne i går, der er en lille video

Flere sager om storvanrøgt | Nyheder fra TV2 ØST

Takker for linket, som bekræfter min fornemmelse af, at der i de seneste år har været en kraftig stigning i sager om vanrøgt af alt for store hundehold. :megaked:

I indslaget omtales finanskrise, manglende tryghed, manglende selskab og ensomhed som de væsentligste årsager til, at nogle anskaffer sig flere hunde end de magter.

Det er selvfølgelig forfærdeligt, men jeg håber at de mennesker får den hjælp de har behov, og ikke kun de "hak i tuden" som gives på en debatside som denne.

Link til indlæg
Del på andre sites