Hop til indhold

Cirkushund


Tine1
 Share

Recommended Posts

Drengene og jeg har snakket lidt om hunde igen i dag... igen igen igen i dag... Og om hundes forskelligheder.

 

Jeg fortalte, at nogen hunde er vagthunde - og nogle tror de er det... Nogen er jagthunde - eller tror de er det... Arbejdshunde osv...

 

Da jeg nævnte "cirkushunde" blev de lidt vilde... SÅDAN EN VIL VI HA'..!! - men den skal ikke tro, at den er en cirkushund - Det skal være en ægte cirkushund..!!

 

Nå men - Vi skal jo ud og kigge (og forhåbenligt reservere) en løwe-hvalp på mandag.. men i den lange ventetid kunne mine drenge og jeg altså rigtig godt tænke os at se cirkusbilleder...:-)

 

Ligger I ikke tilfældig inde med en masse dejlige billeder af jeres hunde, der ruller rundt, står på bagben, balancere kiks på næsen, hopper igennem ring osv..

 

Vi ville elske at kigge:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Tyson er vildt dygtig til dogdancing, det foregår godt nok ikke i et cirkus og han hopper ikke gennem en ring, men tror han kan hoppe igennem arme som holdes som en ring.

Der ligger videoer i "dog dancing" tråden :-D

 

Og alle de ting kan i da sagtens lære jeres løve! Et cirkus er heller ikke et rigtigt cirkus, hvis ikke der er en faaaarlig løve med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson er vildt dygtig til dogdancing, det foregår godt nok ikke i et cirkus og han hopper ikke gennem en ring, men tror han kan hoppe igennem arme som holdes som en ring.

Der ligger videoer i "dog dancing" tråden :-D

 

Og alle de ting kan i da sagtens lære jeres løve! Et cirkus er heller ikke et rigtigt cirkus, hvis ikke der er en faaaarlig løve med :mrgreen:

 

På Tysons hjemmeside er der både billeder (http://www.bricksite.com/musling/dogdancingbilleder) og videoer (http://www.bricksite.com/musling/htmvideoer) fra dogdancing, hvis det er. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dansk svensk gårdhund er et oplagt valg, da de er lette at lære tricks. :blink: Og de har været/bliver brugt i cirkus. Jeg har en dsg på 11 uger, hun kan allerede sit, dæk, giv pote og stå på bagben i længere tid. selvfølgelig med god bid. Også er racen en dejlig familie hund.

Håber du finder lige hvad der passer til dig og dine drenge...

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dansk svensk gårdhund er et oplagt valg, da de er lette at lære tricks. :blink: Og de har været/bliver brugt i cirkus. Jeg har en dsg på 11 uger, hun kan allerede sit, dæk, giv pote og stå på bagben i længere tid. selvfølgelig med god bid. Også er racen en dejlig familie hund.

Håber du finder lige hvad der passer til dig og dine drenge...

:vinken:

 

Har også tænkt på sådan en... Mine forældres nabo har altid haft sådan nogle og de har været vildt søde allesammen...

 

Meeeen - Ved ikke lige, hvad de har gjort ved mig de der løwchen hunde... Er bare solgt.. :lun: Måske også fordi jeg aldrig havde hørt om den, før jeg landede herinde... - og med lidt ihærdighed skal vi nok få cirkusløwe ud af den:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dansk svensk gårdhund er et oplagt valg, da de er lette at lære tricks. :blink: Og de har været/bliver brugt i cirkus. Jeg har en dsg på 11 uger, hun kan allerede sit, dæk, giv pote og stå på bagben i længere tid. selvfølgelig med god bid. Også er racen en dejlig familie hund.

Håber du finder lige hvad der passer til dig og dine drenge...

:vinken:

 

Til gengæld er DSG også en hund, der har så meget større behov for aktivering og hjernearbejde end så mange andre racer. Selvfølgelig er der en masse aspekter ved racen der gør det til en god familiehund, men modsat har jeg en fornemmelse af, at mange glemmer hvad hunden oprindeligt er lavet til. I hvert fald har vi mange problemhunde af racen her i området.

 

Er sikker på at løven vil være et bedre valg som familiehund, da de kører knap så højt og vil have knap så store tendenser til den destruktive adfærd jeg hører DSG kan byde på - eksempelvis problemer med at være alene hjemme og er vældigt gøende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dansk svensk gårdhund er et oplagt valg, da de er lette at lære tricks. :blink: Og de har været/bliver brugt i cirkus. Jeg har en dsg på 11 uger, hun kan allerede sit, dæk, giv pote og stå på bagben i længere tid. selvfølgelig med god bid. Også er racen en dejlig familie hund.

Håber du finder lige hvad der passer til dig og dine drenge...

:vinken:

 

Yup! de er geniale til at lære tricks :5up: Alt det kunne Izzie også inden hun var ret gammel. Idag 1 år gammel kan hun zig-zag mellem benene, rulle rundt, rydde op, sige som en stor hund og som en lille hund :lol: give Hi5, danse, tyskeren (matador) og vi lærer stadig :5up:

 

Folk synes det er helt vildt skægt, når hun optræder for dem :klap:

 

Til gengæld er DSG også en hund, der har så meget større behov for aktivering og hjernearbejde end så mange andre racer. Selvfølgelig er der en masse aspekter ved racen der gør det til en god familiehund, men modsat har jeg en fornemmelse af, at mange glemmer hvad hunden oprindeligt er lavet til. I hvert fald har vi mange problemhunde af racen her i området.

 

Er sikker på at løven vil være et bedre valg som familiehund, da de kører knap så højt og vil have knap så store tendenser til den destruktive adfærd jeg hører DSG kan byde på - eksempelvis problemer med at være alene hjemme og er vældigt gøende.

 

Nu vil jeg godt lige forsvare min race :pift:

 

Jo de gør meget, men det er der mange små racer der gør (inkl pudlen) men det kan trænes væk eller neddæmpes så det er til at leve med :blink:

dsg'en kører ikke i højt gear, og har ikke kæmpemæssige behov for aktivering. Det handler om hvem der har hunden, og hvordan de ser på den. Jeg mener SMM forklarede sit syn på border collier på et tidspunkt, som jeg egentlig synes passede helt fint på dsg opfattelsen.

 

Izzie løber ikke på væggene uanset hvor mange dage hun ikke får lang gå-tur (yup det er testet) Hun har nemt ved at være alene hjemme, hun lærte det faktisk utroligt hurtigt.

Til gengæld kan tæverne godt være lidt længe om at blive renlige.

 

Er absolut ikke enig i at dsg'en har destruktive tendenser :???: men er i enig i at en løwe er en dejlig hund, og helt klart egnet i en familie med små børn. Hvor dsg'en måske er lidt sart i det :hmm: Dem jeg kender er ikke så glade for alt for voldsomme børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Yup! de er geniale til at lære tricks :5up: Alt det kunne Izzie også inden hun var ret gammel. Idag 1 år gammel kan hun zig-zag mellem benene, rulle rundt, rydde op, sige som en stor hund og som en lille hund :lol: give Hi5, danse, tyskeren (matador) og vi lærer stadig :5up:

 

Folk synes det er helt vildt skægt, når hun optræder for dem :klap:

 

 

 

Nu vil jeg godt lige forsvare min race :pift:

 

Jo de gør meget, men det er der mange små racer der gør (inkl pudlen) men det kan trænes væk eller neddæmpes så det er til at leve med :blink:

dsg'en kører ikke i højt gear, og har ikke kæmpemæssige behov for aktivering. Det handler om hvem der har hunden, og hvordan de ser på den. Jeg mener SMM forklarede sit syn på border collier på et tidspunkt, som jeg egentlig synes passede helt fint på dsg opfattelsen.

 

Izzie løber ikke på væggene uanset hvor mange dage hun ikke får lang gå-tur (yup det er testet) Hun har nemt ved at være alene hjemme, hun lærte det faktisk utroligt hurtigt.

Til gengæld kan tæverne godt være lidt længe om at blive renlige.

 

Er absolut ikke enig i at dsg'en har destruktive tendenser :???: men er i enig i at en løwe er en dejlig hund, og helt klart egnet i en familie med små børn. Hvor dsg'en måske er lidt sart i det :hmm: Dem jeg kender er ikke så glade for alt for voldsomme børn.

 

Jeg er tildels enig i, at det handler om hvem der har hunden, men dog ikke helt...

 

Det kan ikke diskuteres at racen er gøende - den er en alarmhund - det kan heller ikke diskuteres, at den er intelligent og dermed hurtigt kommer til at kede sig.... hvilket ofte kan resultere i destruktiv adfærd...

 

Nu er Karla jo kun en blanding - så om hendes adfærd kommer fra en af de andre racer i hende skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige med 100% sikkerhed...

 

Men hun er destruktiv! Hun ødelægger sit legetøj i stor stil... flår bamser, plukker tennisbolde, river dummies fra hinanden når hun leger. Hvis hun keder sig, så piller hun totter ud af sit lammeskind, gnaver noget i stykker eller lign.

 

Den med renligheden har du sagt før, men jeg har aldrig hørt den andre steder fra og kan heller ikke genkende den fra andre :vedikke:

 

Alene hjemme: det tog laaaang tid at lære Karla. Hun er god til det nu, men hun er generelt dårlig til at blive efterladt andre steder end herhjemme :???: Tror dog det handler mere om hendes personlighed og vore (lidt for) tætte bånd, end racen....

 

Hvor meget de løber på væggene handler meget om hvilken livsstil ejer har vil jeg mene... Du bor fx alene og bruger megen tid på at læse / være på computeren = være i ro.

Vi er 2 voksne mennesker i vores hus - som bruger ALT FOR MEGET TID på computere = at være i ro. Derfor har hunden lært, at en hel del af hendes liv handler om at slappe af / lege med sig selv...

 

Karla kan sagtens tage en slapper i et par dage, hvor hun nøjes med småture og haven hvis jeg fx er syg eller lign. Men efter et par dage bliver hun røv-irriterende for at sige det ærligt :lol:

Hun løber ikke på væggene, men hun piver, dutter på os og præsenterer hele hendes legetøjskasse styk for styk... Er det min fejl? sikkert. Hun er vant til at hele verden drejer sig om hende :blink:

 

Men der er bare ingen tvivl om, at gårdhunden kører i et højt gear, at de er let stressbare... i en familie med 3 børn kunne jeg nemt se en hyperhund for mig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Yup! de er geniale til at lære tricks :5up: Alt det kunne Izzie også inden hun var ret gammel. Idag 1 år gammel kan hun zig-zag mellem benene, rulle rundt, rydde op, sige som en stor hund og som en lille hund :lol: give Hi5, danse, tyskeren (matador) og vi lærer stadig :5up:

 

Folk synes det er helt vildt skægt, når hun optræder for dem :klap:

 

 

 

Nu vil jeg godt lige forsvare min race :pift:

 

Jo de gør meget, men det er der mange små racer der gør (inkl pudlen) men det kan trænes væk eller neddæmpes så det er til at leve med :blink:

dsg'en kører ikke i højt gear, og har ikke kæmpemæssige behov for aktivering. Det handler om hvem der har hunden, og hvordan de ser på den. Jeg mener SMM forklarede sit syn på border collier på et tidspunkt, som jeg egentlig synes passede helt fint på dsg opfattelsen.

 

Izzie løber ikke på væggene uanset hvor mange dage hun ikke får lang gå-tur (yup det er testet) Hun har nemt ved at være alene hjemme, hun lærte det faktisk utroligt hurtigt.

Til gengæld kan tæverne godt være lidt længe om at blive renlige.

 

Er absolut ikke enig i at dsg'en har destruktive tendenser :???: men er i enig i at en løwe er en dejlig hund, og helt klart egnet i en familie med små børn. Hvor dsg'en måske er lidt sart i det :hmm: Dem jeg kender er ikke så glade for alt for voldsomme børn.

 

Nu tror jeg ikke, at mk101 mener, at en DSG "bare sådan" har destruktive tendenser eller gøroverdrevent meget - men at det let kan blive resultatet, hvis den er understimuleret. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Dsg gøer næsten ikk... kun når hun leger med andre hunde og bliver meget opstemt til leg.. :) så det er altså ikk altid sandt.. :banan: Men det er bare dejligt.. :hjerte: og jo hun ska da aktiveres, men hun kan også have dage, hvor hun ikke rigtig selv gider og bare vil putte... :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...