Hop til indhold

Pis, min allergivenlige hund har allergi!


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

Så er det vist tid til en (lang) update på denne tråd.

 

I starten gik det rigtig godt med at holde Louies kløen nede med Hypoallergenic, Atopica og prednisolonbehandling. Han blev en hel anden og gladere hund, der kunne være alene hjemme uden problemer (i det tidsrum vi nu var nået til i træningen).

 

Vi har så forsøgt at trappe ud af prednisolonen over en meget lang periode - i samarbejde med dyrlægen selvfølgelig, og nåede ned på kun at skulle give ham en halv pille tirsdag og fredag. Det skulle vi gøre i en måned for derefter at forsøge at trappe endnu mere ned. Efter et par uger var den dog gal igen. Det startede med at ørene begyndte at lugte igen, og han kløede sig mere og mere. Nu virker han mut og har sådan et mat udtryk i øjnene. Han kløer sig meget, slikker sig på benene og i skridtet, og har pludselig glemt alt om vores alenehjemme-træning.

 

Derfor har jeg talt med min dyrlæge i dag. Hun lagde ud med at foreslå endnu mere prednisolon. At vi skulle give kroppen et boost med et par dages fuld prednisolonkur, og så trappe ud derfra. Jeg var ikke meget for det og spurgte hende, om det så ikke bare ville blive det samme hver gang hans allergi gik i udbrud - så skulle han pumpes med prednisolon og vi skulle så trappe ud af det igen og igen. Det har jeg virkelig ikke lyst til!

Havde jo sådan håbet at han på lang sigt ville kunne trives på RC Hypoallergenic og måske en lille bitte smule medicin.

 

Jeg nævnte så, at jeg havde overvejet at søge alternative veje. Nævnte at jeg havde overvejet en tur over til Gudrun (Frandsen, alternativ dyrlæge i Århus, til de der ikke kender til hende), og så var det som om jeg fik en hel ny dyrlæge i røret! :-D Hende og Gudrun har åbenbart gået på skole sammen i USA, og hun var helt med på, at Louie måske skal gribes an på en anden måde, nu når det 'traditionelle' medicin ikke synes at have en effekt på ham.

 

Jeg ved ikke om der er en form for regel om, at fordi hun har en helt almindelig dyrlægepraksis (ikke ligesom Gudrun, som udelukkende arbejder med det alternative), så skal hun gøre sig så meget som muligt i vestlig medicin før hun må begynde at gå i gang med sådan noget med urter og sådan. Eller måske skal man selv nævne, at man er åben over for det. Hun sagde i hvert fald, at det bestemt ikke var alle hun nævnte muligheden for.

 

Men det korte af det lange er, at på tirsdag har hun sat god tid af til os i kalenderen, og så skal vi kigge på Louie med nye øjne - "vende bunden i vejret på ham", som hun sagde. Så der vender vi forhåbentlig hjem med nogle kinesiske urter og lign., og så må vi se, om det kan gøre det som den 'almindelige' medicin ikke kunne.

 

Det eneste jeg ønsker er jo bare, at han har et godt hundeliv :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Svarer lige på lidt forskelligt...

 

 

 

Han er virkelig touchy og gør af alting. Vi har prøvet at øve lidt lige da vi stoppede kuren og han kun var begyndt at klø lidt igen. Der var han vågen i alle 45-50 minutter og pev en del. Han gøede godt nok ikke, men jeg har kraftigt på fornemmelsen at han ville gø rigtig meget hvis vi øvede nu, når det er forringet. Han er meget irriteret. Det er virkelig noget lort..

 

 

 

Godt du er underholdt..

 

 

 

Ja, jeg krydser også fingre :x2:

 

 

 

Hvor lang tid har han så ikke måttet få prednison/cotison når vi når uge 28? Synes nemlig jeg har hørt lidt forskelligt ang. ventetiden.

 

Det er lidt mystisk med de piller, jeg har heller ikke hørt om dem før.

 

Hvad hedder shampoo'en? Håber ikke det bliver nødvendigt, men det gør det nok.

 

 

 

Jep. Det er overvejet. Men vi har prøvet en del forskellige fodertyper i den tid vi har haft ham og det har ikke rigtig givet nogen ændring.

 

 

Tak for dit svar til mig ( det jeg kar mærket med rødt) jeg har røde ører over min komentar, den var ufølsom, er ked af min opførsel, beklager virkelig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg krydser fortsat fingre for, at Louie får styr på allergien - og jeg er spændt på at følge hans forløb hos Gudrun, eller ihvertfald resultatet... håber du giver en up-date hen af vejen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg krydser fortsat fingre for, at Louie får styr på allergien - og jeg er spændt på at følge hans forløb hos Gudrun, eller ihvertfald resultatet... håber du giver en up-date hen af vejen :5up:

 

Vi skal ikke til Gudrun i første omgang, men hos vores egen dyrlæge, som åbenbart har gået på (alternativ) efteruddannelse med Gudrun i USA, og også kan en masse med kinesiske urter og sådan - det har hun bare ikke nævnt før jeg selv bragte det på banen nu her.

 

Så i første omgang sparer vi lige turen(e) til Århus og ser hvad vores egen dyrlæge har at byde på. Jeg har dog ikke indtryk af, at hun har den der "særlige kontakt" med dyrene som mange skriver at de har oplevet hos Gudrun, men derfor ved hun jo stadig en masse om urternes effekt og hvilken blanding der er god til allergihunde. Hun nævnte bl.a. noget som kaldes for "Det kinesiske prednisolon", og det lyder jo ret lovende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da helt fantastisk, at din dyrlæge lige viste sig at kunne stort set det samme som Gudrun! Det var da heldigt. Også at du lige nævnte det. Jeg krydser alle mine fingre for, at I får styr på Louies allergi :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg ved ikke om der er en form for regel om, at fordi hun har en helt almindelig dyrlægepraksis (ikke ligesom Gudrun, som udelukkende arbejder med det alternative), så skal hun gøre sig så meget som muligt i vestlig medicin før hun må begynde at gå i gang med sådan noget med urter og sådan. Eller måske skal man selv nævne, at man er åben over for det. Hun sagde i hvert fald, at det bestemt ikke var alle hun nævnte muligheden for.

 

Lige til det markerede, så gør Gudrun det nu ikke udelukkende i det alternative. Hun bruger også vestlig medicin, når hun mener, at det vil være mest effektivt. :blink:

 

Men dejligt at din dyrlæge også har erfaring med det alternative og er villig til at prøve andre veje end at proppe lillemanden med stærk medicin. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige til det markerede, så gør Gudrun det nu ikke udelukkende i det alternative. Hun bruger også vestlig medicin, når hun mener, at det vil være mest effektivt. :blink:

 

Men dejligt at din dyrlæge også har erfaring med det alternative og er villig til at prøve andre veje end at proppe lillemanden med stærk medicin. :5up:

 

Det er selvfølgelig rigtigt. Men jeg tænkte mere på, at hun bestemt ikke lægger skjul på at hun gør sig meget i det alternative, hvor Kristine (min dyrlæge) åbenbart først vil forsøge sig med konventionel medicin og først derefter foreslår det alternative, selvom hun har kendskab til det.

 

Jeg glæder mig rigtig meget til at mødes med hende på tirsdag og se hvad der kan gøres for Louie med nogle nye briller på.

 

Og hvis vi ikke mærker nogen effekt, må vi tage turen op til Gudrun senere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sk*** pi*** træls at have en allergihund (har haft to nu) så jeg forstår godt hvad I er igennem. Har støvet tråden igennem men kan ikke finde et sted hvor der står at Louie er testet positiv for noget?. Er det mig der er blind eller har I bare valgt det fra?.

 

Jeg samler på alternativ behandlende dyrlæger, så må man godt få at vide hvad din dyrlæge/ klinikken hedder?.

 

Håber I får noget godt ud af jeres konsultation. Min hund blev fri for prednisolon i 5 år, pga. alternativ medicin, så jeg håber det samme vil ske for Louis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sk*** pi*** træls at have en allergihund (har haft to nu) så jeg forstår godt hvad I er igennem. Har støvet tråden igennem men kan ikke finde et sted hvor der står at Louie er testet positiv for noget?. Er det mig der er blind eller har I bare valgt det fra?.

 

Jeg samler på alternativ behandlende dyrlæger, så må man godt få at vide hvad din dyrlæge/ klinikken hedder?.

 

Håber I får noget godt ud af jeres konsultation. Min hund blev fri for prednisolon i 5 år, pga. alternativ medicin, så jeg håber det samme vil ske for Louis.

 

Ja, jeg håber aldrig jeg får en allergihund igen! De har jo stort set allesammen et, større eller mindre, adfærdsproblem, synes jeg. Men det er jo logisk nok. Jeg ville fanme da også blive helt enormt fintfølende og irriteret, hvis min krop kløede hele tiden.

 

Det er rigtigt set at han aldrig er blevet testet for, hvad allergien skyldes. Dyrlægen mente i første omgang at det var spild af kræfter at teste, da det er noget med at de der blodprøver alligevel tit giver et misvisende resultat. Så først ville se om behandlingen med prednisolon osv. kunne lindre kløen (og det kunne det jo i den grad til at starte med, før vi trappede helt ned til én pille om ugen). Hvis vi kunne holde ham kløefri med prednisolon, kunne vi konkludere, at der var tale om allergi, og derefter kunne vi snævre os ind på hvad allergenet var.

 

Nu ved jeg ikke helt hvad der skal ske. Hun nævnte selv, at vi måske skulle ud i en blodprøve, men det var inden vi kom til at snakke om alternative behandlinger. Jeg ved ikke, om det er nødvendigt at finde ud af præcis hvad han er allergisk overfor før man behandler ham alternative midler :vedikke:

 

Det lyder dejligt med en succeshistorie. Puha, fem år på prednisolon - det håber jeg godt nok ikke vi skal ud i. Er du én af dem, der har været hos Gudrun?

 

Jeg er skiftet til Dyreklinikken Artemis i Hellerup. Det er Kristine Elbæk, der er min dyrlæge derinde (og hende der er allergi/alternativ medicin-eksperten). Men de er allesammen helt utroligt søde :-D. Tager sig al den tid, der behøves.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at beslaglægge tråden, kan jeg så få dig til at forhøre dig hos din dyrlæge, om hun kan lave samme type akupunktur som Gudrun? Var i Århus med min yngste, men ville rigtig gerne finde nogle her i byen (Kbh), der kunne klare lidt akupunktur a la Gudrun.

 

Håber du og dyrlæge får styr på den dumme allergi, så I kan få glad hund igen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at beslaglægge tråden, kan jeg så få dig til at forhøre dig hos din dyrlæge, om hun kan lave samme type akupunktur som Gudrun? Var i Århus med min yngste, men ville rigtig gerne finde nogle her i byen (Kbh), der kunne klare lidt akupunktur a la Gudrun.

 

Håber du og dyrlæge får styr på den dumme allergi, så I kan få glad hund igen!

 

Tak :kys:

 

Jeg skal prøve at få det bragt på bane uden at det lyder som: 'Er du lige så god som Gudrun, hva hva hva?' :-D

 

Ellers er jeg sikker på at du er velkommen til at ringe til klinikken. Jeg siger altid bare til sekretæren, om hun kan få Kristine til at ringe til mig, når hun får tid på et tidspunkt (det er så som regel efter kl. 17).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg håber aldrig jeg får en allergihund igen! De har jo stort set allesammen et, større eller mindre, adfærdsproblem, synes jeg. Men det er jo logisk nok. Jeg ville fanme da også blive helt enormt fintfølende og irriteret, hvis min krop kløede hele tiden.

Ja, det er noget skidt at have med at gøre, også fordi det er langsommeligt at komme til bunds i.

 

Det er rigtigt set at han aldrig er blevet testet for, hvad allergien skyldes. Dyrlægen mente i første omgang at det var spild af kræfter at teste, da det er noget med at de der blodprøver alligevel tit giver et misvisende resultat. Så først ville se om behandlingen med prednisolon osv. kunne lindre kløen (og det kunne det jo i den grad til at starte med, før vi trappede helt ned til én pille om ugen). Hvis vi kunne holde ham kløefri med prednisolon, kunne vi konkludere, at der var tale om allergi, og derefter kunne vi snævre os ind på hvad allergenet var.

Ja, blodprøverne fortæller ikke altid hele sandheden og Kristines plan virker også fornuftig. Jeg ville bare gerne have et eller andet at holde mig til, derfor fik jeg lavet dem. Det er mange år siden og de holdt ikke vand, men ifølge Flemming Kristensen Velkommen til Hudklinikken er de blevet bedre de seneste år.

 

Nu ved jeg ikke helt hvad der skal ske. Hun nævnte selv, at vi måske skulle ud i en blodprøve, men det var inden vi kom til at snakke om alternative behandlinger. Jeg ved ikke, om det er nødvendigt at finde ud af præcis hvad han er allergisk overfor før man behandler ham alternative midler :vedikke:

Det tror jeg ikke man behøver, men skulle jeg have foretaget blodprøver, ville jeg gå til Flemming (linket ovenover).... han laver ikke andet end at se på hud og har derfor langt mere erfaring end almindelige dyrlæger.

 

Det lyder dejligt med en succeshistorie. Puha, fem år på prednisolon - det håber jeg godt nok ikke vi skal ud i. Er du én af dem, der har været hos Gudrun?

Nej, jeg har været hos Bente Iversen og din dyrlæge. :blink:

Jeg er skiftet til Dyreklinikken Artemis i Hellerup. Det er Kristine Elbæk, der er min dyrlæge derinde (og hende der er allergi/alternativ medicin-eksperten). Men de er allesammen helt utroligt søde :-D. Tager sig al den tid, der behøves.

Nå, jeg troede hun var holdt op. Hun er dygtig. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er noget skidt at have med at gøre, også fordi det er langsommeligt at komme til bunds i.

 

Ja, blodprøverne fortæller ikke altid hele sandheden og Kristines plan virker også fornuftig. Jeg ville bare gerne have et eller andet at holde mig til, derfor fik jeg lavet dem. Det er mange år siden og de holdt ikke vand, men ifølge Flemming Kristensen Velkommen til Hudklinikken er de blevet bedre de seneste år.

 

Det tror jeg ikke man behøver, men skulle jeg have foretaget blodprøver, ville jeg gå til Flemming (linket ovenover).... han laver ikke andet end at se på hud og har derfor langt mere erfaring end almindelige dyrlæger.

 

Nej, jeg har været hos Bente Iversen og din dyrlæge. :blink:

 

Nå, jeg troede hun var holdt op. Hun er dygtig. :5up:

 

Haha, fedt at det viste sig at du allerede har været hos min dyrlæge. Hun fortalte i telefonen, at hun lige havde haft en allergihund til tjek, som stadig fungerede 100% fint på det alternative medicin. Den havde også været igennem prednisolon-helvede. Så jeg håber hun også kan gøre et eller andet for os. Men jeg ved ikke hvorfor hun ikke skilter mere med, at hun gør sig i det alternative :hmm:

 

Tak for rådet mht. Flemming. Det vil jeg lige have i baghovedet, hvis hun foreslår en test. For når prøverne i forvejen er så usikre, så er det om at finde den med størst ekspertise indenfor området, og det må være Flemming - har hørt meget godt om ham også.

 

Lige nu ligger Louie og napper sig i benene - lille pus.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, fedt at det viste sig at du allerede har været min dyrlæge. Hun fortalte i telefonen, at hun lige havde haft en allergihund til tjek, som stadig fungerede 100% fint på det alternative medicin. Den havde også været igennem prednisolon-helvede. Så jeg håber hun også kan gøre et eller andet for os. Men jeg ved ikke hvorfor hun ikke skilter mere med, at hun gør sig i det alternative :hmm:

Desværre tror jeg at dyrlæger er lidt bange for at sige til folk at de tror på det. Jeg oplevede det igår, hos min dyrlæge (relativ ny) som jeg ikke troede gik ind for den slags ting, at hun i det øjeblik jeg sagde alternativ behandling, fòr ind og hentede noget natur-noget til immunforsvaret.

 

Tak for rådet mht. Flemming. Det vil jeg lige have i baghovedet, hvis hun foreslår en test. For når prøverne i forvejen er så usikre, så er det om at finde den med størst ekspertise indenfor området, og det må være Flemming - har hørt meget godt om ham også.

Han er også dygtig men den første konsultation er ikke billig, så jeg vil anbefale dig at tegne en sygeforsikring, hvis du ikke har sådan en.

 

Lige nu ligger Louie og napper sig i benene - lille pus.. :cry:

Jeg ved hvad du føler. :ae:

 

Jeg klarede mig i lange perioder med aloe vet, det er en spray der virker kløestillende (har vist reklameret for den et par gange herinde) :oops: men jeg synes den er rigtig god.

 

Aloe Vera Home Shop - LR

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre tror jeg at dyrlæger er lidt bange for at sige til folk at de tror på det. Jeg oplevede det igår, hos min dyrlæge (relativ ny) som jeg ikke troede gik ind for den slags ting, at hun i det øjeblik jeg sagde alternativ behandling, fòr ind og hentede noget natur-noget til immunforsvaret.

 

Det var præcis sådan jeg opfattede telefonsamtalen i dag. Hun var meget sådan - "jaaah, der er jo ikke så meget at gøre andet end mere prednisolin" osv. osv. Lige indtil jeg nævnte Gudrun og alternativ behandling. Så plaprede vi løs i et kvarter om de muligheder der var og aftalte en tid hurtigst muligt:klap:

 

Han er også dygtig men den første konsultation er ikke billig, så jeg vil anbefale dig at tegne en sygeforsikring, hvis du ikke har sådan en.

 

Har heldigvis tegnet sygeforsikring - den har godt nok været godt brugt her i den første halvdel af året... Håber ikke de hæver min forsikringspræmie fordi jeg driver rovdrift på dem :lol: Er bare glad for at jeg ikke er ligesom mine veninder fra studiet. De ville jo aldrig have råd til alt det her gejl.. På trods af at de fleste endda har SU-lån oveni SU'en. Thank god for at være sindssyg nærrig.

 

Jeg ved hvad du føler. :ae:

 

Jeg klarede mig i lange perioder med aloe vet, det er en spray der virker kløestillende (har vist reklameret for den et par gange herinde) :oops: men jeg synes den er rigtig god.

 

Aloe Vera Home Shop - LR

 

Den vil jeg lige kigge på. Tak - det er dejligt med nogle, der rigtig kan forstå den situation man står i.

 

Edit: Og det er naturligvis også rigtig dejligt med alle jer, der følger med og støtter uden at have stået i situationen selv :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :kys:

 

Jeg skal prøve at få det bragt på bane uden at det lyder som: 'Er du lige så god som Gudrun, hva hva hva?' :-D

 

Ellers er jeg sikker på at du er velkommen til at ringe til klinikken. Jeg siger altid bare til sekretæren, om hun kan få Kristine til at ringe til mig, når hun får tid på et tidspunkt (det er så som regel efter kl. 17).

 

Hvis du bare kan få det lyde som et "kan du også det der med akupunktur der ikke kun skal afhjælpe muskelspændinger, men gøre noget ved energibanerne?" Så er jeg fint tilfreds. Tror vist det var noget efteruddannelse Gudrun havde været på, men da jeg spurgte om hun vidste af nogen i Københavnsområdet der kunne svinge nålene, havde hun ikke umiddelbart nogle bud.

 

Men hvis jeg selv skal ringe og spørge, så er det også a-okay med mig (kan du så udstyre mig med navn på klinik?) :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du bare kan få det lyde som et "kan du også det der med akupunktur der ikke kun skal afhjælpe muskelspændinger, men gøre noget ved energibanerne?" Så er jeg fint tilfreds. Tror vist det var noget efteruddannelse Gudrun havde været på, men da jeg spurgte om hun vidste af nogen i Københavnsområdet der kunne svinge nålene, havde hun ikke umiddelbart nogle bud.

 

Men hvis jeg selv skal ringe og spørge, så er det også a-okay med mig (kan du så udstyre mig med navn på klinik?) :engel:

 

Psst, hun har skrevet det tidligere i tråden :blink:

 

Jeg er skiftet til Dyreklinikken Artemis i Hellerup. Det er Kristine Elbæk, der er min dyrlæge derinde (og hende der er allergi/alternativ medicin-eksperten). Men de er allesammen helt utroligt søde :-D. Tager sig al den tid, der behøves.
Link til indlæg
Del på andre sites

Psst, hun har skrevet det tidligere i tråden :blink:

 

Altså, jeg har sagt det før, og jeg siger det igen. Man må altså ikke forvente at jeg hverken kan læse eller tænke selv...!

 

 

Så tusinde tak for hjælpen!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme igen.

 

Vi har lavet en ny taktik, som går ud på følgende:

 

- Fortsætte med RC Hypoallergenic som før.

 

- Ikke mere Atopica (piller mod allergi, som han fik én gang dagligt, men som tydeligt ikke havde nogen effekt på ham).

 

- Trappe helt ud af Medrol (binyrebarkhormon), så han er fri for det om 3 uger, og dermed forsøge at lade kroppen bekæmpe allergien selv.

 

- Give hans krop et ordentligt vitaminboost, så immunforsvaret kan komme i gang igen. Han har hele tiden fået sådan en hunde-multivitaminpille, men nu har jeg lige været i Matas og på apoteket for at købe stærke C-, B- og E-vitaminpiller til ham, som han skal have oveni.

 

- Fortsætte med at give olie for at styrke huden.

 

- Begynde på to kinesisk urteblandninger. Den ene er med lakridsrod (og en masse andre udefinerbare ting), og den anden er ikke kommet hjem endnu, så den ved jeg ikke hvad der er i. De to ting skulle til sammen være rigtig gode imod allergi, og min dyrlæge sagde, at hun har haft rigtig gode erfaringer med den behandlingsform til andre allergihunde.

 

Vi kommer nok ikke til at se en effekt lige med det samme (måske kun til det værre fordi vi trapper helt ud af Medrol), men forhåbentlig bliver det hele bedre efter et stykke tid.

 

Jeg betalte kun for urterne, ikke for konsultationen :-D Men har selvfølgelig også været der virkelig virkelig mange gange inden for det sidste halve år.

 

Ps. Jeg glemte at spørge om det med akupunkturen, mk101, men jeg tvivler meget på at hun kan det. Jeg har indtryk af at det 'kun' er urter hun har specialiseret sig inden for. Hun har i hvert fald ikke selv nævnt noget om andet, og jeg har heller ikke indtryk af at hun kan det der med at kigge på dyret og sige 'der er en ubalance i ...'. Det er mere sådan, hvad kan de her urter, hvilken blanding skal vi bruge til denne her lidelse osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg :x: for, at urterne kan hjælpe ham.

 

Det er selvfølgelig ufedt for jer, at I skal vente et stykke tid, før I kan se, om det virker, og at det sikkert bliver værre først. :ae: Men hvis bare det ender med at virke... :-)

 

Ja, så der går desværre nok stadig længe til han kan begynde at være alene igen :???: Men forhåbentlig er det dét værd i sidste ende.

 

Tak for krydsede fingre :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...