Hop til indhold

Pis, min allergivenlige hund har allergi!


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

:ae: Synes godt nok osse i har kæmpet en lang, brav kamp!

 

Kan du ikke ringe til dyrlægen og spørge om det med menneske medicin? For hvis du får at vide hvad dosis er, kan i jo forsøge jer indtil i har en tid?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lige læst lidt tilbage i alene-hjemme-tråden og i min lille hundedagbog, og jeg kan se, at da han fik prednisolon sidste sommer er det udelukkende gået fremad i hele juli. På én måned er han gået fra at kunne være alene i 50 minutter til 1 time & 45 minutter. Altså næsten en time på 19 øvegange. Og jeg kan se at jeg har skrevet ud for mange af gangene, at han har hvilet sig, og nogle gange har han endda sovet :scared:

 

Så er det afgjort i hvert fald. Prednisolon it is... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige læst lidt tilbage i alene-hjemme-tråden og i min lille hundedagbog, og jeg kan se, at da han fik prednisolon sidste sommer er det udelukkende gået fremad i hele juli. På én måned er han gået fra at kunne være alene i 50 minutter til 1 time & 45 minutter. Altså næsten en time på 19 øvegange. Og jeg kan se at jeg har skrevet ud for mange af gangene, at han har hvilet sig, og nogle gange har han endda sovet :scared:

 

Så er det afgjort i hvert fald. Prednisolon it is... :genert:

 

Det synes jeg er en god beslutning. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvor er I søde allesammen :kys:

 

Jeg har så dårlig samvittighed over, at skulle give ham Prednisolon, men omvendt så kan jeg jo huske hvor godt han faktisk havde det da vi prøvede det sidste gang. Mener også at alene hjemme-træningen bare rykkede så meget i den måneds tid han fik det.

 

Og tanken var faktisk også, at jeg ville afprøve alle andre alternativer inden vi vendte tilbage til predn., og nu må man sige, at vi snart har været hele vejen rundt. Allergifoder, Atopica, kinesiske urtedrys, urtepiller, fiskeolie og vitaminboost, kløestillende shampoo, råfodring - og jeg har sikkert glemt et eller andet.

 

 

 

Det har vi ikke prøvet endnu, men havde faktisk selv tænkt at spørge dyrlægen om det. Jeg tager faktisk selv Zyrtec, så har det endda i huset.

 

Er dosis virkelig den samme? Altså ville Louie også skulle have 1 pille om dagen (det virker lidt voldsomt, han vejer jo kun 1/10 del af hvad jeg gør).

 

 

 

Nej det er bare slet ikke fair :damn:

 

Dosis er den samme som til mennesker uanset størrelse - det er hvad jeg har hørt fra dem der bruger det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hørte lige i TV2 News at Kbh allerhårdest ramt med pollen, både fordi der er så mange birketræer her og så fordi vi også får dem med vinden fra Tyskland... så altså, hvis jeg var dyrlæge, ville jeg ordinere jer ferie i 3 uger, på Hawaii.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hørte lige i TV2 News at Kbh allerhårdest ramt med pollen, både fordi der er så mange birketræer her og så fordi vi også får dem med vinden fra Tyskland... så altså, hvis jeg var dyrlæge, ville jeg ordinere jer ferie i 3 uger, på Hawaii.

 

Kan man få det betalt af sygesikringen :hmm: Hvis så, så er jeg flyttet til København OG har udviklet akut pollenallergi :slem:

 

Der er dejligt på Hawaii :lun: men ingen måger :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man få det betalt af sygesikringen :hmm: Hvis så, så er jeg flyttet til København OG har udviklet akut pollenallergi :slem:

 

Der er dejligt på Hawaii :lun: men ingen måger :???:

I mit imaginære selskab kan man da, selvfølgelig! Så kom du bare herover :mrgreen:

 

Og det er en dårlig ting??:vedikke:

 

Måger er for fede! I love em!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...