Hop til indhold

Pis, min allergivenlige hund har allergi!


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Åh, nice! Kunne godt tænke mig sådan noget som ged og elg til Møffe.

 

Ja, hun burde virkelig tage og starte egen barfbix her på Sjælland. Eller alternativt 'bare' i Jylland med import til Sjælland :blink:

 

Man kan få rensdyr hos RH, det er vel nærmest Elg.. På en god dag.

Redigeret af Lille Louie
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hun burde virkelig tage og starte egen barfbix her på Sjælland. Eller alternativt 'bare' i Jylland med import til Sjællænd :blink:

 

Ja, hun burde så! :mrgreen:

 

Man kan få rensdyr hos RH, det er vel nærmest Elg.. På en god dag.

 

Ja, men er du gal, det er jo sindssygt dyrt! Man kan jo kun få det i 500grams pakker og så koster det lige 45kr. pakken :shock: Hvilket vil sige, at det vil koste 90-135kr. at fodre Møffe en enkelt dag med rensdyr :shock: Han skal have 1-1,5 kød og ben dagligt jo :???:

 

Nej tak, det mest kulinatiske Møffe får, er laks og hjort - hvilket er rigeligt dyrt, imo :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hun burde så! :mrgreen:

 

Ja, men er du gal, det er jo sindssygt dyrt! Man kan jo kun få det i 500grams pakker og så koster det lige 45kr. pakken :shock: Hvilket vil sige, at det vil koste 90-135kr. at fodre Møffe en enkelt dag med rensdyr :shock: Han skal have 1-1,5 kød og ben dagligt jo :???:

 

Nej tak, det mest kulinatiske Møffe får, er laks og hjort - hvilket er rigeligt dyrt, imo :???:

 

Nåhja, okay, kan godt se det selvfølgelig er lidt dyrere for Møffe. 500gr. holder 3 dage her hos os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah oui :lol:

 

Fatter stadig ikke, at min mor ikke synes, vi har plads til en kummefryser (hvilket vi udmærket har), så vi kunne få tingene til langt færre penge :vedikke:

 

Jeg fatter ikke hvor I har alle tingene så? Du må købe ind meget ofte.

 

Jeg købte omkring 8-10kg af Malene og det fylder næsten 2/3 skuffer i vores fryser. Ja, så må vi andre ligesom nøjes med den sidste...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fatter ikke hvor I har alle tingene så? Du må købe ind meget ofte.

 

Jeg købte omkring 8-10kg af Malene og det fylder næsten 2/3 skuffer i vores fryser. Ja, så må vi andre ligesom nøjes med den sidste...

 

Vi køber 20-25kg ad gangen og det fylder en stor og en lille skuffe i vores fryser, sådan ca. Alt efter hvad der er købt, kan det så fylder lige under eller lige over :genert: Købte noget helt lammekallun sidst, som de skulle have solgt ud - DET fyldte! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Endelig et positivt indlæg i denne ellers rædselsfulde tråd :banan:

 

Louie er begyndt at klø sig meget mindre! :klap:

Det var da helt utroligt hvad kød fra Malene (:kys:) kan gøre. Det må være de sunde, jyske dyr! Eller måske er han allergisk over for vakuumpakning :hmm:

 

På trods af at vi er begyndt at fodre mere varieret (før var det kun hest + lamme/oksekallun), synes jeg man kan se en klar forskel. Han klør sig stadig en del, men det er slet ikke så meget som før.

 

Han har nu smagt:

 

Elg

Hest

Kanin

Rådyrben

Gedeben

Gedekallun

Gedelever

 

Det hele er faldet i herrens smag :mrgreen:

 

Dejligt at Louie kunne lide det og ikke mindst at der er fremskridt at spore - håber det bare går fremad fra nu :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Så er der desværre liv i denne tråd igen :cry:

 

Louie er virkelig blevet ramt af pollensæsonen! Hans fødevareallergi er heldigvis helt forsvundet ved hjælp af barf, men pollenallergi kan åbenbart ikke holdes nede ved det.

 

- Han klør sig - meget..

- Ørene er begyndt at lugte igen

- Han har klart 'snot' ud af næsen

- Han bliver meget forpustet af selv de korteste ture (og det er ikke pga. varmen. Han var forpustet efter 15 min. tur kl. 21 i aftes)

- Han er meget mere irritabel/har uro i kroppen

- Han gør mere

- Han kan ikke overskue at være alene hjemme

 

Pis.

 

Så vi skal have bestilt en tid hos dyrlægen og høre hvad hun foreslår. Selv er jeg indstillet på at give ham lavest mulige dosis prednisolon, for det er simpelthen så synd for ham at han skal gå rundt og have det sådan. Så hvis allergien kan holdes nede af medicin + barf halvdelen af året og barf den anden halvdel, er det helt okay med mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

øv, stakkels jer begge :ae:

 

kan man desensibilisere en hund, som man kan med mennesker? så kunne man måske gøre det med pollen, det er jo uundgåeligt. og ud over, at binyrebarkhormon per defition er noget giftigt stads, er der så nogle voldsomme bivirkninger ved at give dem i denne del af året? min mand tager binyrebarkhormon dagligt (i næsespray) her i sommerhalvåret pg.a. pollenallergi, det er ikke noget hverken ham eller hans læge virker særligt bekymrede over, men måske det er noget andet med hunde :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

øv, stakkels jer begge :ae:

 

kan man desensibilisere en hund, som man kan med mennesker? så kunne man måske gøre det med pollen, det er jo uundgåeligt. og ud over, at binyrebarkhormon per defition er noget giftigt stads, er der så nogle voldsomme bivirkninger ved at give dem i denne del af året? min mand tager binyrebarkhormon dagligt (i næsespray) her i sommerhalvåret pg.a. pollenallergi, det er ikke noget hverken ham eller hans læge virker særligt bekymrede over, men måske det er noget andet med hunde :vedikke:

 

Man kan godt desensibilisere hunde, men så vidt jeg ved, har det forskellig effekt på forskellige hunde, pga. krydsallergier er man måske alligevel ikke dækket ind ift. alle allergener, og så er det jo et rigtig langt behandlingsforløb. Så jeg kan ikke helt finde ud af om jeg er fan. Især det der med, at der ikke rigtig er nogle garantier for at man får dækket alle allergierne..

 

Som sådan er der ikke nogle umiddelbare, tydelige voldsomme bivirkninger ved binyrebarkhormon Men på længere sigt går det ind og langsomt nedbryder organerne, så hunden måske får et kortere liv end den ville gøre hvis naturen fik lov til at gå sin gang (hos hunde, ved det ikke med mennesker). Men jeg vil nok foretrække et kortere liv uden smerter - måske også fordi at som det ser ud på nuværende tidspunkt er det jo alligevel ikke sikkert at Louies liv bliver særlig langt, hvis han fortsætter på den måde (:megaked:).

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Øv!

 

Hvor er det bare synd for ham og også dig!

 

Hvordan med allergimedicin (håndkøbs) til mennesker - har du afprøvet det?

Jeg kender flere, der bruger det med succes - dosis er den samme til hund som til menneske :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der desværre liv i denne tråd igen :cry:

 

Louie er virkelig blevet ramt af pollensæsonen! Hans fødevareallergi er heldigvis helt forsvundet ved hjælp af barf, men pollenallergi kan åbenbart ikke holdes nede ved det.

 

- Han klør sig - meget..

- Ørene er begyndt at lugte igen

- Han har klart 'snot' ud af næsen

- Han bliver meget forpustet af selv de korteste ture (og det er ikke pga. varmen. Han var forpustet efter 15 min. tur kl. 21 i aftes)

- Han er meget mere irritabel/har uro i kroppen

- Han gør mere

- Han kan ikke overskue at være alene hjemme

 

Pis.

 

Så vi skal have bestilt en tid hos dyrlægen og høre hvad hun foreslår. Selv er jeg indstillet på at give ham lavest mulige dosis prednisolon, for det er simpelthen så synd for ham at han skal gå rundt og have det sådan. Så hvis allergien kan holdes nede af medicin + barf halvdelen af året og barf den anden halvdel, er det helt okay med mig.

 

Øv øv øv, stakkels Louie, og stakkels jer. :megaked: :ae:

 

Jeg ville helt klart give prednisolon, hvis det kan få hans ubehag til at forsvinde. Ja, det forkorter muligvis hans liv med et par år, men heller et par år mindre, der så er uden kløen og ubehag!

 

Det er heller ikke fair, at det nu igen skal gå ind og ødelægge alene hjemme-træningen, når I nu var godt på vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er I søde allesammen :kys:

 

Jeg har så dårlig samvittighed over, at skulle give ham Prednisolon, men omvendt så kan jeg jo huske hvor godt han faktisk havde det da vi prøvede det sidste gang. Mener også at alene hjemme-træningen bare rykkede så meget i den måneds tid han fik det.

 

Og tanken var faktisk også, at jeg ville afprøve alle andre alternativer inden vi vendte tilbage til predn., og nu må man sige, at vi snart har været hele vejen rundt. Allergifoder, Atopica, kinesiske urtedrys, urtepiller, fiskeolie og vitaminboost, kløestillende shampoo, råfodring - og jeg har sikkert glemt et eller andet.

 

Øv!

 

Hvor er det bare synd for ham og også dig!

 

Hvordan med allergimedicin (håndkøbs) til mennesker - har du afprøvet det?

Jeg kender flere, der bruger det med succes - dosis er den samme til hund som til menneske :-)

 

Det har vi ikke prøvet endnu, men havde faktisk selv tænkt at spørge dyrlægen om det. Jeg tager faktisk selv Zyrtec, så har det endda i huset.

 

Er dosis virkelig den samme? Altså ville Louie også skulle have 1 pille om dagen (det virker lidt voldsomt, han vejer jo kun 1/10 del af hvad jeg gør).

 

Øv øv øv, stakkels Louie, og stakkels jer. :megaked: :ae:

 

Jeg ville helt klart give prednisolon, hvis det kan få hans ubehag til at forsvinde. Ja, det forkorter muligvis hans liv med et par år, men heller et par år mindre, der så er uden kløen og ubehag!

 

Det er heller ikke fair, at det nu igen skal gå ind og ødelægge alene hjemme-træningen, når I nu var godt på vej.

 

Nej det er bare slet ikke fair :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...