Hop til indhold

Juli-hunde


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Jeg prøver mig nu også bare frem.. Og bliver der nogle gode, jubler jeg:klap: Heldigvis begynder der da at blive mange gode billeder, så noget må jeg gøre rigtig:mrgreen::lol::lol:

 

Det er jo også sådan det skal være :mrgreen:

 

Jeg må finde nogle hunde at tage billeder af, jeg føler ligesom at jeg allerede har fotograferet Sherlock fra alle de vinkler jeg kan :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 333
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tusind tak:-D Jeg indstiller kun blænden på AV.. Lukkertiden stiller kameraet selv:-D Jeg aner ikke helt hvad jeg gør:oops: Altså jo, jeg stiller den på så lav (i tal) blænde som muligt og så tager jeg bare billeder:lol: Men da vi var på kamerakursus i sin tid, lærte vi at sætte blænden på F/8, så måske du skal lidt højere op i blænden (i tal)??

 

Tak for svar.

Det er også sådan jeg gør, men den vælger bare så langsom en lukkertid.

Mener blænden er på 5.6 på nedenstående billede og ISO er 200, men lukkertiden er alt for langsom til at fange Duffys sprællen.

Hvis jeg sætter blænden op, bliver lukkertiden vel bare endnu langsommere?

 

34946_1451036549812_1050189828_1307356_7022512_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Hvordan indstiller du lukkertid på AV?

Jeg plejer at bruge TV, hvor jeg indstiller lukkertiden, men så vælger kameraet for lav blænde, da mine foretrukne objektiver er meget lysstærke, hvilket går ud over dybdeskarpheden.

På de billeder på foregående side, fra vores hundetræf her i Odense, har jeg prøvet med AV, hvor jeg har sat bkænden til 5-6 stykker, men så bliver lukkertiden laaaangsom, hvilket også fremgår af billederne, hvor der er bevægelse på.

Hvordan får du så skarpe bevægelsesbilleder med AV?

 

Skønne billeder i øvrigt. Det er dejligt at se Luna med lidt fut i, og borderne er også rigtig kønne.:5up:

 

Hvis din lukketid ikke er hurtig nok med blænde 5,6, så mangler der lys i hundegården og du må derfor hæve iso eller ændre blændetallet, for at få en hurtigere lukketid

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis din lukketid ikke er hurtig nok med blænde 5,6, så mangler der lys i hundegården og du må derfor hæve iso eller ændre blændetallet, for at få en hurtigere lukketid

 

Tak.

Du har nok ret. Det var lidt skyet indimellem, men jeg synes ikke lyset var dårligt. Hader bare det støj højere ISO giver på billederne, så jeg har den næsten altid på 200. Men jeg synes du slipper rigtig godt fra at bruge høj ISO:5up:

Så måske jeg skal ekspermentere lidt med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Lige lidt nye billeder fra idag :blink:

 

Billede 1: Duffy træner lidt balance på en træstamme...

 

Billede 2: Duffy gør lige opmærksom på at hun er sulten og henter lige sin tomme madskål med ind i stuen i håb om at den så bliver fyldt op :roll:

 

Billede 3: Mens mor sidder og er fraværende på HF, er Duffy gået i gang med at grave sig ned til kineserne...

 

Billede 4, 5: Det er faktisk ret hårdt at grave sådan et stort hul...

 

Billede 6: En lille lur i hulen er vist velfortjent efter alt det gravearbejde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige lidt nye billeder fra idag :blink:

 

Billede 1: Duffy træner lidt balance på en træstamme...

 

Billede 2: Duffy gør lige opmærksom på at hun er sulten og henter lige sin tomme madskål med ind i stuen i håb om at den så bliver fyldt op :roll:

 

Billede 3: Mens mor sidder og er fraværende på HF, er Duffy gået i gang med at grave sig ned til kineserne...

 

Billede 4, 5: Det er faktisk ret hårdt at grave sådan et stort hul...

 

Billede 6: En lille lur i hulen er vist velfortjent efter alt det gravearbejde...

 

Super billeder - det er helt vildt som løver kan grave :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er selvfølgelig klart, at bestemmer man sig for at i dag skal man ude og fotografere, så bliver der overskyet, til trods for at solen har bagt hele ugen. Nå, pyt. Men jeg fik leget lidt med indstillingerne på mit kamera! Og af de billeder jeg to var der ca... 1 der kunne bruges :mrgreen: Jeg giver vejret skylden, jeg tror det havde gået bedre hvis solen havde skinnet.

 

Det er lidt halvgrumset, for jeg måtte sæte ISOen op, for at det ikke blev sløret

P7225610.jpg

 

Og så nogle portrætbilleder fra den anden dag :lun:

 

P7195519.jpg

 

P7195522.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...