Hop til indhold

Juli-hunde


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 333
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Renésj

En tur nede bag fortet, der er stort set intet lys dernede :-(

 

Så måtte i iso 4000, blænde 4 , for at opnå bare 1/250

 

Ikke så sjovt at tage billeder dernede om sommeren :mrgreen:

 

_R5F4540copy-2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Flere af Duffy, Skipper, Chilli og Gracie.

fandt ud at at jeg godt kunne oploade mere end 5 billeder ad gangen, så nu slipper I for 15 indlæg herfra.:-D

 

Nej, hvor er de blevet gode Karina - tak for det du sendte mig af Chilli ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En tur nede bag fortet, der er stort set intet lys dernede :-(

 

Så måtte i iso 4000, blænde 4 , for at opnå bare 1/250

 

Ikke så sjovt at tage billeder dernede om sommeren :mrgreen:

 

_R5F4540copy-2.jpg

 

Jeg fatter hat af dine kommentarer ang. specifikationer :mrgreen:. Men hold k*ft du tager gode billeder :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige været på stranden og denne her gang huskede jeg faktisk kameraet. Det er første gang jeg har husket det :oops:

 

Først med snor og senere uden snor. Han var så dygtig og blev i nærheden af os hele tiden. Der var endda børn lige i nærheden, hvilket er hans store svaghed (han elsker at lege med børn).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde en aftale med en af min mors kollegaer i dag. Egentlig skulle vi have været ude hos en af hendes veninder og tage hestebilleder (fordi jeg gerne vil prøve og hun kender en med hest.. Sødt, ikk?)

 

Men hesten er først lige blevet rentgående efter en skade, så ejeren ville godt vente lidt.. Min mors kollega og jeg aftalte så at mødes alligevel, da hun har et kamera magen til mit og godt ville have hjælp, hvis jeg ku..

 

Vi begav os over på fodboldbanerne og jeg fik fixet indstillingerne og gav hende lidt tips.. Så fik hende lige væk fra "Auto" og "løb" indstillingerne:mrgreen:

 

Vi kastede lidt bold med borderne.. Og jeg kaster så en bold.. WUSH.. Hmm det var sgida ikk en border, det der:hmm::hmm: Næh det var da Luna, der ville "lege" med:shock::lol::lol:

 

2107_4251.jpg

 

2107_4259.jpg

 

Vi prøvede jo så nogle flere gange.. og hun blev sgu ved:shock:

 

2107_4300.jpg

 

2107_4338.jpg

 

2107_4339.jpg

 

2107_4340.jpg

 

Og så lige et par af et par smukke hunde:lun:

 

2107_4303.jpg

 

2107_4226.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

JeanetteH - vildt lækre billeder! Luna er simpelthen så lækker, det samme med border collierne!

Ren nysgerrighed, hvilke indstillinger har du brugt til de billeder? Jeg prøver mig jo lidt frem med at indstille selv også, men synes tit at dem jeg tager med fart-knappen bliver mindst lige så gode :oops:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

hihi :lol: Luna er sød når hun løber med den store bold med snuden helt i vejret :lun:

 

Ja hun er en skæg en.. Og den der bold er et hit, nøjagtig som jeg troede den ville være.. Så jeg må se om jeg kan finde den et sted herhjemme i DK

 

JeanetteH - vildt lækre billeder! Luna er simpelthen så lækker, det samme med border collierne!

Ren nysgerrighed, hvilke indstillinger har du brugt til de billeder? Jeg prøver mig jo lidt frem med at indstille selv også, men synes tit at dem jeg tager med fart-knappen bliver mindst lige så gode :oops:

 

Mange tak:-D Jeg har brugt A (AV på canon) og så har blænden ligget på F/5.6 på de første to og F/6.3 på de sidste (den sorte border er dog også på F/5.6 og lukketid 1/800) og lukkertid på 1/500 og 1/640 på de fleste.. Den brune border er dog også 1/800

 

Der er lidt mmm overbelysning(??? den er + 0.33) på de fleste af billederne

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hun er en skæg en.. Og den der bold er et hit, nøjagtig som jeg troede den ville være.. Så jeg må se om jeg kan finde den et sted herhjemme i DK

 

 

 

Mange tak:-D Jeg har brugt A (AV på canon) og så har blænden ligget på F/5.6 på de første to og F/6.3 på de sidste (den sorte border er dog også på F/5.6 og lukketid 1/800) og lukkertid på 1/500 og 1/640 på de fleste.. Den brune border er dog også 1/800

 

Der er lidt mmm overbelysning(??? den er + 0.33) på de fleste af billederne

 

Okay, tak! Du indstiller kun på blænden, og så retter den anden sig ind (eller omvendt), ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hun er en skæg en.. Og den der bold er et hit, nøjagtig som jeg troede den ville være.. Så jeg må se om jeg kan finde den et sted herhjemme i DK

 

 

 

Mange tak:-D Jeg har brugt A (AV på canon) og så har blænden ligget på F/5.6 på de første to og F/6.3 på de sidste (den sorte border er dog også på F/5.6 og lukketid 1/800) og lukkertid på 1/500 og 1/640 på de fleste.. Den brune border er dog også 1/800

 

Der er lidt mmm overbelysning(??? den er + 0.33) på de fleste af billederne

 

Hvordan indstiller du lukkertid på AV?

Jeg plejer at bruge TV, hvor jeg indstiller lukkertiden, men så vælger kameraet for lav blænde, da mine foretrukne objektiver er meget lysstærke, hvilket går ud over dybdeskarpheden.

På de billeder på foregående side, fra vores hundetræf her i Odense, har jeg prøvet med AV, hvor jeg har sat bkænden til 5-6 stykker, men så bliver lukkertiden laaaangsom, hvilket også fremgår af billederne, hvor der er bevægelse på.

Hvordan får du så skarpe bevægelsesbilleder med AV?

 

Skønne billeder i øvrigt. Det er dejligt at se Luna med lidt fut i, og borderne er også rigtig kønne.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan indstiller du lukkertid på AV?

Jeg plejer at bruge TV, hvor jeg indstiller lukkertiden, men så vælger kameraet for lav blænde, da mine foretrukne objektiver er meget lysstærke, hvilket går ud over dybdeskarpheden.

På de billeder på foregående side, fra vores hundetræf her i Odense, har jeg prøvet med AV, hvor jeg har sat bkænden til 5-6 stykker, men så bliver lukkertiden laaaangsom, hvilket også fremgår af billederne, hvor der er bevægelse på.

Hvordan får du så skarpe bevægelsesbilleder med AV?

 

Skønne billeder i øvrigt. Det er dejligt at se Luna med lidt fut i, og borderne er også rigtig kønne.:5up:

 

Tusind tak:-D Jeg indstiller kun blænden på AV.. Lukkertiden stiller kameraet selv:-D Jeg aner ikke helt hvad jeg gør:oops: Altså jo, jeg stiller den på så lav (i tal) blænde som muligt og så tager jeg bare billeder:lol: Men da vi var på kamerakursus i sin tid, lærte vi at sætte blænden på F/8, så måske du skal lidt højere op i blænden (i tal)??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...