Hop til indhold

Sådan kan den nye lov også indvirke på folk.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg var i Geelskov i eftermiddag og da jeg ankom på P-pladsen kom der et ungt par med en kamphundeblanding (ja, idag var det jo nok en boxerblanding). :lol: Det var en hanhund, den var løs og havde ikke mundkurv på. Normalt ville jeg være stukket af så hurtigt som muligt, men min hjerne reagerede anderledes end den normalt ville gøre.

 

Jeg tænkte at hvis ejerne turde løbe risikoen ved at have hunden løs et sted hvor der var så mange andre hunde,.... så var der nok ikke noget at være urolig for, så Thailo var lige kort henne og sige dav,... og overlevede uden skrammer. :lol: Generelt er min reaktion nok ved at bevæge sig fra: Fååååårk, kamphund!!!!,... c060.giftil lidt (leder efter et ord men medlidenhed rammer vist bedst) og måske er jeg ikke den eneste der har fået det sådan.

 

Synes bare vi trænger til lidt positive historier i disse dage, for kors hvor er folk kede af det herinde. Det er ikke en anklage, for jeg synes også det er sørgeligt, hvis jeg tænker over hvad det er der er vedtaget, og ellers ikke læser for mange tudeindlæg (så virker det lidt modsat på mig).... hvis der er nogen der undrer sig over at jeg svinger lidt i holdningerne i mine udtalelser. :vedikke:

 

Er der ikke andre end mig der trods lovens ulykkelige konsekvenser, oplever at de føler/ opfatter tingene lidt anderledes positivt når de ser kamphunde/ kamphundeblandinger. (Det er selvfølgelig primært et spørgsmål til dem der ikke har været så glade for at skulle i nærkontakt med dem). :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var i Geelskov i eftermiddag og da jeg ankom på P-pladsen kom der et ungt par med en kamphundeblanding (ja, idag var det jo nok en boxerblanding). :lol: Det var en hanhund, den var løs og havde ikke mundkurv på. Normalt ville jeg være stukket af så hurtigt som muligt, men min hjerne reagerede anderledes end den normalt ville gøre.

 

Jeg tænkte at hvis ejerne turde løbe risikoen ved at have hunden løs et sted hvor der var så mange andre hunde,.... så var der nok ikke noget at være urolig for, så Thailo var lige kort henne og sige dav,... og overlevede uden skrammer. :lol: Generelt er min reaktion nok ved at bevæge sig fra: Fååååårk, kamphund!!!!,... c060.giftil lidt (leder efter et ord men medlidenhed rammer vist bedst) og måske er jeg ikke den eneste der har fået det sådan.

 

Synes bare vi trænger til lidt positive historier i disse dage, for kors hvor er folk kede af det herinde. Det er ikke en anklage, for jeg synes også det er sørgeligt, hvis jeg tænker over hvad det er der er vedtaget, og ellers ikke læser for mange tudeindlæg (så virker det lidt modsat på mig).... hvis der er nogen der undrer sig over at jeg svinger lidt i holdningerne i mine udtalelser. :vedikke:

 

Er der ikke andre end mig der trods lovens ulykkelige konsekvenser, oplever at de føler/ opfatter tingene lidt anderledes positivt når de ser kamphunde/ kamphundeblandinger. (Det er selvfølgelig primært et spørgsmål til dem der ikke har været så glade for at skulle i nærkontakt med dem). :genert:

 

Syntes at det er lidt sjovt. Trods jeg var den eneste der var blevet lidt mere ( i mangel af bedere) overbærene:genert:

 

En af mine naboere har en kamp/amstaf/muskelhund, og jeg går normalt den modsatte vej mes soey.

Men sidst vi mødte den, kunne je bare ikke andet end at gå hen og sige at jeg var meget ked af at den nye hundelov var trådt i kraft.

 

Det er såden en sød hund de har, den går tit uden snor og hendes ejer, nægter at give hende mundkurv på.

Så ville han heller betale de bøder der skulle til og tage retten med hvis det kom dertil.

 

Så vil sige at du ikke er den eneste som har en lidt anderledes føles:blink:

(og ved godt at der er nogen som sidder og tænker at, det er lidt underligt at man såden skifter lidt rundt. Men det kan jeg fint leve med:blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Absolut ikke!!

 

Ser jeg i dag en MH løs og uden mundkurv, vil jeg da være endnu mere ræd for at møde den end tidligere.

De der ikke respekterer den nye lov - hvor uretfærdig man så end synes, den er - er efter min overbevisning, netop den type hundeejere der er skyld i at loven er indført. Det er netop deres hunde, der har skabt frygt og rædsel rundt omkring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Altså jeg har egentlig ikke rigtigt været inde i disse snakke før mht. "kamphunde".

 

Jeg kender en hund særdeles godt, som især min Aussie pige elsker over alt på jorden... Denne hund er på listen nu.

 

Jeg er ikke ligeglad når det kommer til hvem mine hunde leger med. Hvis vi møder en hund jeg ikke stoler på, føler mig tryg ved osv. går vi forbi, uden at mine hunde får lov til at hilse..

 

Jeg ville ALDRIG nægte Caia at lege med Basse pigen, for Caia elsker hende virkelig ( Tror jeg da) :hjerte:

 

Hvis der nogensinde skulle være tegn på problemer imellem dem, ville jeg selvf. handle på det... Men jeg er af den overbevisning at alle hunde pludselig kan finde på et eller andet, om det så er en muskelhund eller ej, så jeg vil ikke undgå at de må lege med Basse.

 

Jeg kan blive ligeså bange for en lab som jeg kan blive bange for en muskelhund - Altså i forhold til hvilke signaler den udsender over for mine hunde.

 

Min kæreste er ikke tryg ved muskelhunde, men han har aldrig sagt at Caia og Chili ikke må være sammen med Basse ( Hun er den eneste muskel hund de kender faktisk) Han ved at de nyder at være sammen.

 

Det er faktisk sjældent at vi møder en muskelhund, hvis vi endelig gør, tjekker vi som altid hunden ud, ser den venlig ud, hvilke signaler udsender den osv.. Hmmm... ved ikke om jeg overhovedet fik svaret på trådens oprindelige spørgsmål.. haha..! Som sagt, deltager jeg normalt ikke i disse snakke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

må jeg spørge hvad der gør at du tør lade din hund møde en muskelhund uden mundkurv og linie nu det er lovpligtigt? i stedet for at turde lade den hilse på en der rent faktisk overholder loven?

skal lige siges det er på ingen måde surt/ondt ment bare ren nysgerrighed:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Absolut ikke!!

 

Ser jeg i dag en MH løs og uden mundkurv, vil jeg da være endnu mere ræd for at møde den end tidligere.

De der ikke respekterer den nye lov - hvor uretfærdig man så end synes, den er - er efter min overbevisning, netop den type hundeejere der er skyld i at loven er indført. Det er netop deres hunde, der har skabt frygt og rædsel rundt omkring.

 

Kan rigtig godt se det fra din vinkel.

Og må sige at jeg stadig tænker meget om vi skal gå den anden vej, når vi møder nogen vi ikke kender.

Men hunde vi har set hverdag, og som aldrig har gjordt det mindste, går vi ikke direkte udenom (så meget mere:blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hunde vi har set hverdag, og som aldrig har gjordt det mindste, går vi ikke direkte udenom (så meget mere:blink:)

Kender du og din hund den pågældende muskelhund, og der aldrig har været problemer, når I har mødtes, kan jeg da heller ikke se, hvorfor du ikke skulle lade din hund hilse igen.

 

Men jeg fik indtryk af, at den hund, du talte om, at du havde mødt i dag, var en helt fremmede hund, som hverken du selv eller din hund tidligere havde hilst på.

Link til indlæg
Del på andre sites

må jeg spørge hvad der gør at du tør lade din hund møde en muskelhund uden mundkurv og linie nu det er lovpligtigt? i stedet for at turde lade den hilse på en der rent faktisk overholder loven?

skal lige siges det er på ingen måde surt/ondt ment bare ren nysgerrighed:)

 

Hvem spøger du? Eller er det bare os alle?

Den hun soey mødte, blev taget i snor med det samme de så os. Så syntes ikke det var et problem da vi har boet ved siden af den i over et år nu.

Udover det så leger soey kun med hunde vi kender. Mere ikke at hun har brug for flere venner end de 20 stykker hun har:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender du og din hund den pågældende muskelhund, og der aldrig har været problemer, når I har mødtes, kan jeg da heller ikke se, hvorfor du ikke skulle lade din hund hilse igen.

 

Men jeg fik indtryk af, at den hund, du talte om, at du havde mødt i dag, var en helt fremmede hund, som hverken du selv eller din hund tidligere havde hilst på.

 

Jeg har set den hverdag, soey har ikke, da vi er gået uden om hver gang jeg har haft hende med.

Giver det lidt mere mening nu? ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Absolut ikke!!

 

Ser jeg i dag en MH løs og uden mundkurv, vil jeg da være endnu mere ræd for at møde den end tidligere.

De der ikke respekterer den nye lov - hvor uretfærdig man så end synes, den er - er efter min overbevisning, netop den type hundeejere der er skyld i at loven er indført. Det er netop deres hunde, der har skabt frygt og rædsel rundt omkring.

det var da en grov generalisering :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

det var egentlig ment til trådstarter fordi hun skrev noget med hun normalt ikke lod sin hund hilse men da de ikke gik med mundkurv eller noget lign måtte de have styr på hunden.... har selv muskelhund og blev bare lidt nysgerrig for om folk hellere turde lade deres hunde hilse på mh uden mundkurv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Absolut ikke!!

 

Ser jeg i dag en MH løs og uden mundkurv, vil jeg da være endnu mere ræd for at møde den end tidligere.

De der ikke respekterer den nye lov - hvor uretfærdig man så end synes, den er - er efter min overbevisning, netop den type hundeejere der er skyld i at loven er indført. Det er netop deres hunde, der har skabt frygt og rædsel rundt omkring.

Sådan troede jeg også at jeg ville tænke, men (og nu bruger jeg jo stadigvæk mine øjne til at checke ejeren ud) alligevel indvirker den risiko ejeren løber åbenbart på mine overvejelser. På gader og stræder ved jeg ikke,.... der er det måske mere som du beskriver,... men det må jeg vente og se.

 

Oven på den tur med Nike tror jeg desværre heller ikke mine følelser vil ændre sig :vedikke:

Jeg forstår dig så udmærket. :ae:Jeg mistede jo ikke Thailo da han blev overfaldet og alligevel har det sat sig spor som i nogle tilfælde trækker tårer, hvis jeg er uheldig at blive opsøgt af en kamphund i høj fart.

 

må jeg spørge hvad der gør at du tør lade din hund møde en muskelhund uden mundkurv og linie nu det er lovpligtigt? i stedet for at turde lade den hilse på en der rent faktisk overholder loven?

skal lige siges det er på ingen måde surt/ondt ment bare ren nysgerrighed:)

 

Jeg opfatter det slet ikke som surt/ ondt ment og jeg havde da også troet at jeg ville have følt situationen anderledes. :vedikke:

 

Nu har jeg ikke mødt en kamphund med mundkurv endnu men det glæder jeg mig faktisk til og vil styre direkte imod (undskyld, jer det går ud over). :oops: Jeg har et traume jeg gerne skulle have bearbejdet inden jeg får min næste hund og Thailo må så bare forholde sig til situationen.

 

Det må være det, at folk tør træde ind i en hundeskov med deres ulovlige hund der gør det, for alle ved jo hvad der vil ske hvis den kommer op at slås med en anden. Pisse uretfærdigt er det men ikke desto mindre, er det dèt jeg tænker.

Link til indlæg
Del på andre sites

måtte de have styr på hunden.... har selv muskelhund og blev bare lidt nysgerrig for om folk hellere turde lade deres hunde hilse på mh uden mundkurv?

Ikke så meget om der er styr på den (jeg er sgu ligeglad om de kan kalde den til sig, det vigtige er om den er aggressiv). Det er mere, at de må stole fantastisk meget på at den ikke kommer i klammeri med andre. Og derved er risikoen for min hund jo, det meget mindre, tænker jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

det var da en grov generalisering :shock:

Det kan jeg egentlig ikke forstå du siger. Var det ikke et argument for at det kunne være lige meget med den lov,.... fordi dem der er årsag til problemerne alligevel ikke vil overholde loven.

 

 

.... og den tanke kan man jo selvfølgelig også have, når man er utryg ved kamphunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

det har os bare undret mig for idag var jeg ude og lufte vapsen med mundkurv og kort linie self, og da en mand med en shæfer kommer imod os gemmer han sig bag en busk med sin hund, og det gør han els normalt ikke, så har gået lidt og undret mig over om det måske skræmmer folk endnu mere.. blev da os stoppet af en lille dreng der syntes det var meget syndt for min hund han skulle have alt det i hovedet hehe:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Weber

Jeg tror også folk nu vil blive mere bange, når de ser hundene komme gående med mundkurv på. Det er jo ikke alle, der er inde i den nye lov, så de tror sikkert, som Hewlett siger, at det er en dræberhund. Stakkels hunde. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

ja det kan helt sikkert være en mulighed for de fleste jeg kender der ikke selv har hund, har intet vidst om loven...

håber bare de hunde der normalt leger med min vaps ikke begynder at trække sig væk for han leger normalt med alt fra gravhunde til mh hehe:)

men ville tilgengæld godt kunne forstå det hvis man ikke kender loven, er selv meget påpasselig med hvem min hund får lov at lege med:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg egentlig ikke forstå du siger. Var det ikke et argument for at det kunne være lige meget med den lov,.... fordi dem der er årsag til problemerne alligevel ikke vil overholde loven.

 

 

.... og den tanke kan man jo selvfølgelig også have, når man er utryg ved kamphunde.

både og, jeg mener at dem politikkerne vil ramme får de ikke ramt fordi de nok er ligeglad med det. imens "os andre" der er vores ansvar bevidst også straffes med en nye lov.

 

men hvis andre lovlydige nægter mundkurv så er man pludselig den type ejer der skaber frygt hos andre. (sådan jeg modtog indlægget)

Fordi jeg undlod mundkurven i aften pga. varmen og den korte tur er jeg pludselig en slem hundeejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

men hvis andre lovlydige nægter mundkurv så er man pludselig den type ejer der skaber frygt hos andre. (sådan jeg modtog indlægget)

Fordi jeg undlod mundkurven i aften pga. varmen og den korte tur er jeg pludselig en slem hundeejer.

Ja, eller løber du ind i folk som mig, der har en forventning om at din hund ikke kan finde på at gøre nogen noget, fordi du stoler nok på Cujo til at undlade mundkurven. :vedikke::-)

Link til indlæg
Del på andre sites

både og, jeg mener at dem politikkerne vil ramme får de ikke ramt fordi de nok er ligeglad med det. imens "os andre" der er vores ansvar bevidst også straffes med en nye lov.
Hvad er forskellen så på dig og "dem som politikerne vil ramme"? De andre er ligeglade skriver du...men er du ikke også det? Hvordan bliver du så ramt, hvis de andre ikke gør??
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var i Geelskov i eftermiddag og da jeg ankom på P-pladsen kom der et ungt par med en kamphundeblanding (ja, idag var det jo nok en boxerblanding). :lol: Det var en hanhund, den var løs og havde ikke mundkurv på. Normalt ville jeg være stukket af så hurtigt som muligt, men min hjerne reagerede anderledes end den normalt ville gøre.

 

Jeg tænkte at hvis ejerne turde løbe risikoen ved at have hunden løs et sted hvor der var så mange andre hunde,.... så var der nok ikke noget at være urolig for, så Thailo var lige kort henne og sige dav,... og overlevede uden skrammer. :lol: Generelt er min reaktion nok ved at bevæge sig fra: Fååååårk, kamphund!!!!,... c060.giftil lidt (leder efter et ord men medlidenhed rammer vist bedst) og måske er jeg ikke den eneste der har fået det sådan.

 

 

Hvis det er den holdning du indtager fremover, så mødes vi bare ved p-pladsen når du er færdig med at hilse ik'? :mrgreen: For min røv vil du ikke kunne se for bare skosåler :genert:

 

Er der ikke andre end mig der trods lovens ulykkelige konsekvenser, oplever at de føler/ opfatter tingene lidt anderledes positivt når de ser kamphunde/ kamphundeblandinger. (Det er selvfølgelig primært et spørgsmål til dem der ikke har været så glade for at skulle i nærkontakt med dem). :genert:

 

Jo, jeg har faktisk tænkt mig at positivt forskelsbehandle! :cool: Ser jeg en kamphund med mundkurv på (det er så ikke sket endnu ;-)), så har jeg planer om at spørge ejeren om jeg må hilse på den og hvis jeg har guffer med, så stikker jeg sådan en ind til den hvis jeg må :-D Og møder jeg en i skoven som har mundkurv på, så vil jeg med glæde lade Noomi både hilse og lege (hvis hun vil sæ'fø'li').

Mit lille bidrag i alt dette her, vil være forhåbentlig at være medvirkende til at kamphundeejere som bruger mundkurven til deres hund føler sig velkomne og lige så "almindelige" som os andre :5up: og forhåbentlig kan det være et lille plaster på såret :vedikke: Personligt ville jeg da have det bedre med at folk var imødekommende end at de stak af med et skrækslagent udtryk i ansigtet hver gang de så mig og min hund :genert: (grov generalisering, men det forekommer jo altså, også fra min side, især hvis hunden er løs :shock:)

Redigeret af Nollike
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...