Hop til indhold

Papillon alene hjemme


Gæst Donner
 Share

Recommended Posts

Gæst Donner

Hej alle.

Jeg har lige fået hvalp i fredags - og han er simpelthen faldet SÅ godt til. Han er allerede stort set renlig. Vi har haft 3 uheld på den tid jeg har haft ham - og alle gange var det tis på gulvet. Den ene gang kom af, at jeg begyndte at støvsuge. Dette skræmte ham lidt.

 

Den anden gang var jeg ikke opmærksom på, at han vågnede, så han kom ikke ud i haven da han vågnede. Det kostede altså en tissetår. Den sidste lagde jeg så faktisk ikke mærke til før jeg trådte i det :stupid:

 

Han sover igennem om natten. I hvert fald piver han ikke eller noget - og når vi vågner om morgenen, så sover han stadig. Det er vel positivt! :blink:

 

Så til det helt store dilemma. Jeg har kun 2 ugers ferie, så der skal trænes alene hjemme. Den første uge er gået i morgen - og vi er startet op på alene hjemme.

 

Det er jo meget forskelligt hvordan folk mener man skal træne alene hjemme. I vores familie + omgangskreds er vi faktisk altid startet på en halv time, da vi har ment, at han ikke kan nå at registrerer det ellers, altså at han er alene.

 

Chivas(som han hedder) er ligeglad med, at jeg lukker dørene når jeg går fra rum til rum. Han følger indimellem med og bliver så liggende/siddende på den anden side af døren, men han piver, hyler eller gøer ikke.

 

Men når jeg så lader ham være alene, hvis jeg bare henter posten eller går med skraldespanden, så registerer han ikke det store. Men går jeg i længere tid, så begynder han at pive, ikke hyle, stille og roligt mens han går rundt og kigger.

 

I går var han alene i 40 minutter mens jeg var oppe og handle. Det gik faktisk meget fint. Han pev lidt i perioder(vel 5 minutter ud af de 40). I dag var han så alene i 30 minutter, hvor han pev en del mere. Igen, han hyler ikke, men går bare rundt og piver lidt. Og så gøer han lidt, hvis han ser en kat i haven.

 

Han har stuen, gangen og køkkenet at være i, så han har nok plads.

Snakkede med en hundetræner hernede den anden dag - og hun havde også ladet deres hund være i 30-60 minutter i starten og så bare bygget op derfra. Som hun siger, så har alle ikke en måneds ferie til at træne, så derfor måtte de også starte lidt hurtigere op med det. De har simpelthen den skønneste hund, ligesom Chivas er utrolig skøn når vi er hjemme og han er meget omkring mig. Derfor tror jeg egentlig ikke, at han føler, at jeg svigter ham, men han føler sig nok alene(hvilket han jo også er). Det er jo meget naturligt eftersom de er flokdyr.

 

Har fået afvide, at jeg bare skal fortsætte og det er naturligt, at en hvalp ikke bare ligger sig i starten af alene hjemme træning, men lige skal undersøge det hele og om der nu ikke er en mulighed for, at jeg kommer ind til ham igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Donner

Hej igen.

I dag har han været alene hjemme to gange 1 time cirka. Det er gået over al forventning. Jeg havde valgt at sætte musik på, så han hele tiden havde fornemmelsen af, at der var nogen i huset udover ham.

 

Den første gang han var alene hjemme pev han kun lige da jeg gik - også igen da musikken stoppede(radioen gik ud). Så ud af den time, så pev han vel 8 minutter cirka. Desuden sov han de sidste 8 minutter inden jeg kom hjem, så det er vel et tegn på, at det går den rigtige vej. (INGEN UHELD MED TIS ELLER NOGET)

 

Da han skulle være alene hjemme anden gang her for lidt siden. Der var han alene hjemme i cirka 50 minutter. Og han pev vel cirka de 3 minutter af tiden. Denne gang var der musik hele tiden og han lå vel ned(og sov?) i cirka 10-15 minutter af tiden. Så jeg synes at der er store fremskridt at spore.

 

Og vi har en uge yderligere til at træne i, så det bliver en time et par gange mere. I morgen skal jeg ud med min cykel til service, så der kommer han ikke lige med, da jeg skal cykle derud. Så der kommer han til at være alene alt efter hvor længe det nu tager. Hvis det så ikke går, så må vi jo gå tilbage til timen. Det skal nok gå.

 

Så lige til et MEN. Han er begyndt at prutte helt vildt meget når han sover. Kan det være fordi han evt. drikker sit vand for hurtigt, når han tager det. Eller har jeg givet ham for mange godbider? Jeg har besluttet mig for, at jeg de næste par dage kun bruger hans foder som godbider. Han er blevet vildt god til at søge, men de er MEGET små at finde, når vi er ude på marken. Men i haven går det fint - og det kører ham godt træt.

 

Han er bare SÅ skøn - og er slet ikke så "klæbende" som han var i starten. Nu kan han godt lige løbe en smut ud i haven og lege med kattene mens jeg sidder inde i stuen og kigger ud på ham. Eller han kan finde på at bruge sin pude/eller min gamle trøje, så han ligger sig på dem og sover.

Men den bedste plads er nu ved mine fødder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Donner

Øv - så var der lige tilbageskridt. I dag gøede han - for første gang - da jeg forlod ham. Jeg var væk i 20 minutter og i det meste af de tid gik han rundt og pev. Altså ikke så hjerteskærende, men pev en smule meget af tiden. Det er lidt ærgerligt, men nu er jeg ved ham resten af dagen i dag, så må vi prøve igen i morgen. Tror også problemet var, at jeg kom til at glemme nogle ting og måtte tilbage et par gange inden jeg kom ud af døren. Det er selvfølgelig et problem. :stupid:

 

Det var egentlig meningen, at jeg skulle have været til service med min cykel, men det droppede jeg, da han gøede på den måde. Øv hvor er jeg ked over det, nu gik det jo lige så godt! :megaked:

 

Det er meget vigtigt, at han lærer at være alene hjemme, da jeg jo ligesom snart skal starte arbejde igen. Men har måske valgt en forkert race, da jeg ikke lige havde forstået, at de var SÅ tryghedssøgende/kontaktsøgende, som han er. Det er helt vildt så meget han ligger hos/omkring mig, selvom han er blevet bedre.

 

Men nu er han selvfølgelig kun 11 uger, så det kommer nok efterhånden. Han skal bare lære at være alene hjemme. Det er ligesom det vigtigste! - udover han selvfølgelig skal blive en god hund, men det er jeg IKKE i tvivl om at han bliver.

 

Min arbejdsuge kan meget vel se sådan her ud, i løbet af en normal uge:

10-17

12-19

6.30-10.30

8-19

11-16

 

Det kunne være sådan den ser ud, men tilgengæld kan den også se sådan ud:

10-17

12-19

12-17

6.30-10.30 og 17-19

12-16

 

Så mener jo ikke, at han skal være SÅ meget alene ift så mange andre hunde.

 

Indtil videre har han klaret følgende intervaller godt

5 min

10 min

15 min

22 min

30 min

45 min

50 min

1 time 10 min

 

Men i dag gik det så galt med

20 min

 

Forstår det ikke helt???? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Donner
fejlen var jo så nok at du kom og gik flere gange, det er ikke godt for en lille hund, som jo hver gang tror du er kommet hjem. Hvis du glemmer noget, må du enten undvære det, eller vente til han er faldet helt til ro før du går igen.

 

Ja det kan godt være at det var det. Selvfølgelig pev han lidt de andre gange, men denne gang - da jeg gik 3. gang - begyndte han at gø. Det har han ikke gjort før!!

 

Ville også gerne have undværet det - problemet var bare, at det begge gange var nøgler jeg glemte, og så er det altså svært at undvære det.

 

Men ja - skulle nok være ventet til han var faldet helt til ro. Kan jo også være, at der gik for lang tid fra gåturen til jeg gik! Tror der gik næsten en time fra gåturen og til jeg gik. Det var måske også en fejl.

 

Tja det ligger nok hos mig, at det gik galt denne gang. Så laver kun lidt småture med ham nu, hvor han er tryg. Altså dem på 10-30 sekunder, så kan vi tage nogle lange igen i morgen. Det var jo min skyld denne gang. Det må jeg jo nok tage på mig!

 

Tak for svaret. Håber der er flere som vil give deres besyv med!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Donner
er det ikke en trykfejl at du skriver 8-19?

 

Nej for det kan RISIKERE at ske. Det er ikke noget, som vil komme til at ske hverken 3-4-5 gange om mdr, men det kan ske, at det kommer til at ske en enkelt gang eller to. Måske kun én gang hver anden mdr. Måske slet ikke, men det KAN ske.

 

Ved godt, at det er 11 timer, men som skrevet, så vil det være meget få gange det vil ske! Og de gange hvor det så sker, der vil jeg få min søster eller mor til at komme og lufte ham, da de bor lige omkring mig!

Link til indlæg
Del på andre sites

uanset om det er 11 timer eller det er 7 så er det for længe når han er hvalp. Han skal stadig renligheds trænes og kan da ikke holde sig i så mange timer.

 

Det vil være en rigtig god ide at du får din mor/søster til at komme og lufte ham og give ham mad mv. også selvom det "kun" er 7 timer han skal være alene:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Donner
uanset om det er 11 timer eller det er 7 så er det for længe når han er hvalp. Han skal stadig renligheds trænes og kan da ikke holde sig i så mange timer.

 

Det vil være en rigtig god ide at du får din mor/søster til at komme og lufte ham og give ham mad mv. også selvom det "kun" er 7 timer han skal være alene:-)

 

 

Jep jep - det bliver også først om en måneds tid, at han kan komme op på den fulde tid, da jeg indtil da har fået lov at tage hjem og lufte ham sammen med nogle børn fra sfoen, så det burde være muligt.

 

Pt. kan han faktisk holde sig en hel nat, hvilket overrasker mig. Vi går i seng kl. 00 cirka - og han står først op kl. 7-8 stykker.

 

Men ja, så længe han er hvalp, så vil jeg nok også få den ene af dem til lige at lufte ham og give ham noget mad. Men han er en dejlig hund.

 

Her til aften var han alene i 30 minutter og pev vel kun en smule i de 3-4 minutter af det. Og han sov da jeg kom hjem - eller rettere, han vågnede da jeg satte nøglen i døren, men han sov for jeg fik lov at komme helt hen til vinduet uden han reagerede. Så det var dejligt efter han tidligere i dag var gået lidt amok pga. 20 minutter, men der var det så med 100% sikkerhed min skyld, at han blev stresset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Der er ikke andet for end at stoppe op og tænke"hvordan" gik det med alene hjemme træningen idag? Altså hele tiden se på hvordan dagens træning gik.

 

Hvis han har et tilbagefald, så må du gå et skridt tilbage...Der er ingen grund til at presse citronen! Det vil kun resultere i en usikker/utryg hund ( Efter min mening) ;-)

 

Jeg tror at "Mange" begår den fejl at de går for hurtigt frem, fordi de er i tidspres i forhold til ferie osv. og så ender det sku bare galt. Så igen, det gælder om at prøve sig frem, hvilket det lyder til at du prøver på.:genert:

 

Jeg ville klart gå efter 5 min. alene hjemme træning hvor han hverken gøer, græder eller piver ( Lyder til at han piver lidt her og der ) frem for f.eks. 50 min. hvor han piver flere gange. Altså de 5 min. er bare et eksempel. Og når han er helt rolig i den alene periode, kan du så øge tiden.

 

Jeg har altid fået af vide at det er en god ting at hunden får lov til at stresse ned efter morgen gå turen inden man tager på arbejde. Her hjemme går der vel ca. 30-35 min. fra vi kommer hjem fra gå tur, til at jeg hopper på cyklen på vej til arbejde. Begge vores hunde slapper af, ja de falder faktisk i søvn i mens jeg lige gør mig færdig.. Så når jeg går, er de rolige og afslappet.

 

Jeg synes at det er en god ide hvis din søster/mor kan komme forbi imens du er på arbejde - Så længe det ikke stresser ham at de kommer og går fra ham. Det synes jeg er en vigtig faktor at tænke på også.

 

Rigitg god træning med ham:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Donner

Tak for svaret. Ja jeg tog også kun en kort tur, da han gøede - og der gik det jo ikke godt, men det var 100% min fejl, da jeg glemte mine nøgler to gange(først hus, derefter cykel), så skulle nok bare være blevet hjemme der!

 

Og jeg vil jo helst ikke have en utryg hund, men han virker tilgengæld som om, at han bliver mere og mere tryg ved at være alene, da han ligger sig før og før nu - og piver mindre og mindre.

 

Men om jeg så vælger 30 sek, 1 minut, 3 minutter, 5 minutter eller om jeg går længere frem, så er det mest i starten at han piver.

 

Tror mest det er fordi, at han gerne vil med, så han er lidt trist over, at han skal være alene hjemme. Og jeg går hele tiden lidt frem og tilbage i tiden. Så nogen gange er det kun lige ud og så ind igen, andre gang lige efter post eller med skrald, så lige over at snakke med min mor og så videre frem. Synes jeg går rimelig stille og roligt frem!

 

Ja han får også lov at falde ned efter turen - det gør han ved, at jeg smider lidt mad ud i haven og lader han finde det stille og roligt mens jeg bliver færdig med at børste tænder osv.

 

Har så fået afvide, at han ikke så gerne må falde i søvn inden, da han så kan blive stresset over, at der ikke er nogen når han vågner. Har fundet ud af, at Chivas er mest rolig, hvis han får lov at få sit kødben/godbid og ligger i gangen med det mens jeg bliver færdig og går ud.

 

Han har hele huset(minus bryggers og badeværelse) at være i og det virker han mest tryg med. I nat skal han for første gang prøve at sove med åben dør i buret, så han bare kan gå ud. Når han er alene hjemme er han IKKE i bur.

 

Tak for svaret!

 

Der er ikke andet for end at stoppe op og tænke"hvordan" gik det med alene hjemme træningen idag? Altså hele tiden se på hvordan dagens træning gik.

 

Hvis han har et tilbagefald, så må du gå et skridt tilb.........

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke tiden fra du har været ude på gåtur til du går der er afgørende. Udover at du ikke kan gå så snart du er tilbage fra tur, da hvalpen skal have mulighed for at komme ned i gear.

 

Men hvis du glemmer noget og bliver nødt til at komme tilbage, bliver du nødt til at gentage lidt af dit ritual og ikke skride med det samme igen. Selv min yngste der ikke har haft problemer med at være alene, vil reagere hvis jeg går fra hende når hun er i opkørt tilstand. Eksempelvis hvis der kommer gæster. Dem må jeg have til at sende en sms når jeg kan gå ud af døren for at møde dem, eller også må de op og sidde en halv times tid. Her taler vi i øvrigt hund på to år.

 

Så når du får nogen til at lufte den midt på dagen, må du også understrege for dem, at det ikke bare handler om det at komme af med stort og småt, men at der også skal sættes tid af til at være social. Hos mig er man minimum en times tid sammen med hundene inden man går igen. Og størstedelen af tiden bruges på at hygge i sofaen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Donner

Tak for svarene. Det er dejligt, at få noget respons.

 

I dag var han alene hjemme i 1½ time - og det klarede han super godt. Kun et par gange hørte jeg ham pive en lille smule på videoen, men det drejer sig vel om maks 1 minut af den tid - og da jeg kom hjem kunne jeg se ind af vinduet, at han lå ude i gangen(hvor hoveddøren også er) og sov på gulvet.

 

Nu ligger han så ved mine fødder og slapper af, men det varer nok ikke så længe, så lister han et andet sted hen og ligger. Han har flere steder han efterhånden ligger - så det er dejligt!

 

I øvrigt er han begyndt selv at hoppe op i sofaen. Er det ikke noget skidt for hans små knogler, når han ikke er mere end 11½ uge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Donner

Han var i dag alene i 2½ time - og det gik da egentlig ret godt. Godt nok havde han tisset en tår på gulvet, men derudover så kunne jeg se på videoen at han sov det meste af tiden, så gik han et andet sted hen og lagde sig igen.

 

Da jeg kom hjem kom han traskende inde fra soveværelset, som om, at han lige havde sovet derinde. Jeg synes det er helt vildt godt gået af ham!

 

Så er der lige det DESVÆRRE store MEN:

Jeg er begyndt at få sådan en vejrtrækning, der føles meget trykkende. Det er først kommet indenfor de sidste 1½ uge, så jeg frygter jo meget, at det kunne være ham. Derudover har jeg fået noget udslæt og en del kløen også indenfor samme tid. Jeg har altid haft en del allergi, men mener ikke, at jeg reagerede på hund tidligere. Og kan da også være sammen med min søsters uden problemer.

 

Jeg har tidligere haft en hund på prøve, men gav ham tilbage, da han ikke var noget for mig. Samtidig havde jeg LIDT af de samme symptomer, men da det ikke forsvandt lige efter han var ude, så kædede jeg det ikke sammen med ham, men det må jeg desværre sige, at jeg nok gør nu. Det forsvandt jo over tid senere - og har så nu(ja ved godt det er for sent) tænkt, at det måske var fordi det ikke var luftet ud.

 

Det vil bare såre mig SÅ dybt, hvis jeg ikke kan få hund, men jeg vil altså heller ikke skulle leve på medicin resten af mit liv - og frygter virkelig, at det kan fremprovokere min astma igen. Jeg regner med at gå til læge en af de næste dage, så jeg kan få det tjekket(og igen ved godt det er for sent at gøre det, når jeg nu har fået hvalp). Der er desværre bare SÅ mange ting, som tyder på, at jeg kunne være allergisk over for ham :(

 

Symptomer:

Kløende øjne

Nysen(har dog også været inden han kom indimellem)

Udslæt

Tung vejrtrækning

 

Øv øv hvad skal jeg dog gøre, hvis det er ham jeg ikke kan tåle. Eller rettere, jeg ved jo godt hvad jeg skal gøre, men det vil bare være SÅ hårdt. Han er jo kun 12 uger(på torsdag) og han er bare SÅ sød, men det er jo nok bedre, at jeg finder ud af det nu så, selvom jeg IGEN godt ved det er lidt sent, når jeg nu har købt ham.

 

Han er en ren Papillon, men dog uden stamtavle. Jeg gav 5000 for ham, men en evt. køber vil selvfølgelig få de ting + vaccine nummer to med i prisen også, men ved slet ikke om der kunne være interesserede mennesker i ham, selvom han er noget af det sødeste. Lige nu ligger han op af mig og sover, men er også begyndt at ligge sig for sig selv engang imellem og sove!

 

Hvis du kender en som kunne være intersseret - eller selv er det, så må du MEGET gerne skrive til mig. Jeg bor på Sydsjælland, men har også skrevet til opdrætter om problemerne, så måske vil hun tage ham tilbage, men der venter jeg lige svar fra.

 

SKAL DOG SIGES, AT JEG HÅBER DET IKKE ER HAM DER ER PROBLEMET, MEN JEG FRYGTER DET VIRKELIG. DET VIL IKKE VÆRE TIL AT BÆRE - NU HAR JEG GERNE VILLE HAVE HUND DE SIDSTE 3-4 ÅR, OG SÅ SKAL DET HELE MÅSKE ØDELÆGGES :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Er du nogensinde blevet testes for at se om du overhovedet kan tåle hunde?

 

Jeg er ret så sikker på at man kan blive testet for det nemlig... Bare en tanke her fra.

 

Og selvom det selvf. ikke hjælper dig i denne situation, så undre det mig en smule for at sige det mildt at du ikke har fået det testet, når du har haft lign. symptomer tidligere... Og sorry på forhånd hvis du allerede er blevet testet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Donner

Har lagt det omkring allergien ind i det andet forum....

 

Men jeg er tidligere blevet testet - og mener ikke at der dengang var nogen reaktion på hund, hvilket der i øvrigt heller ikke var på kat. Men jeg kan jo mærke, at når jeg er sammen med kat nu, så er det ofte slemt, hvis der ikke er åbnet vinduer eller noget. Det frygter jeg lidt, at er blevet værre af, at jeg selv havde kat i ½ år. Altså at det har påvirket det og gjort det værre - eller helt fremprovokeret det!

 

Det er så det jeg frygter er ved at ske med hunden også, at jeg måske har haft en lille smule, men som man ikke har taget noget notits af, men som så nu er ved at blive provokeret af at jeg har hund?

 

Er med vilje gået efter de hunde som var regnet som allergivenlige hunde, da jeg kiggede efter race. Der var jo ingen grund til at risikerer noget.

 

Men nu skal jeg ud med hunden og få ham vaccineret, så må jeg tage det efter der. Overvejer at gå til lægen i morgen, men har jo ikke meget lyst, hvis hans forslag er, at jeg skal af med den lille :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Er med vilje gået efter de hunde som var regnet som allergivenlige hunde, da jeg kiggede efter race. Der var jo ingen grund til at risikerer noget.

 

Men nu skal jeg ud med hunden og få ham vaccineret, så må jeg tage det efter der. Overvejer at gå til lægen i morgen, men har jo ikke meget lyst, hvis hans forslag er, at jeg skal af med den lille :(

Undskyld hvis det er mig som er forkert på den - men har aldrig hørt om at en Papillon er allergivenlig? :vedikke:

 

Men som Pinpoynter siger, så bliver det jo heller ikke resten af dit liv du skal tage medicin - men måske bare resten af hundens liv. Og hvis det kan klares med fx en pille daglig og næsespray/øjendråber, så er det altså ikke noget som gør den store skade - hvorfor er det du er så meget imod at tage medicinen, hvis alternativet er at omplacere din lille hvalp?

Jeg kunne forstå hvis du stod af fordi det krævede en kæmpe behandling, med vaccination osv., hvis man var bange for nåle fx., men en daglig allergipille plus næsespray/øjendråber evt. er da til at klare? :hmm:

 

Men det behøver altså ikke være din hund - jeg er selv allergisk overfor husstøvmider/støv bl.a. og da jeg fik Kency (westie som ellers går for at være allergivenlig ) reagerede min allergi voldsomt. Men der var ingen reaktion på hunde - det var den støv som kunne samle sig i hendes pels, fordi den nok var længere end Sittos (DSG - som jeg ellers ikke reagerede på) - men igen allergipille og næsespray og så røg hundene så ned af sengen og jeg lod vær med at have dem helt oppe i hovedet alt for meget. Så gik det alligevel helt fint! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Donner
- men hvordan observerer du Chivas færden, når han er alene hjemme?? Mener - du snakker om, at han piver lidt... går rundt osv.. Filmer du ham?

 

Ja jeg filmer ham på mit webcam - og sidste gang her, der lagde han sig bare til at sove efter noget tid, så det var jo godt nok :lun:

 

Har lige været hos dyrlægen med ham. Han er taget flot på - og er en rigtig dejlig hund. Og mht. hans alene hjemme træning, så mener dyrlægen, at det er helt rigtigt som jeg gør det - og det er også naturlige reaktioner, som kommer fra hunden!

 

Undskyld hvis det er mig som er forkert på den - men har aldrig hørt om at en Papillon er allergivenlig? :vedikke:

 

Hmmm... Læste et eller andet sted, at de skulle være allergivenlige, da de ikke har underuld. Selvfølgelig trækker de stadig noget støv og noget med ind, men det er jo ikke noget specielt, hvis det bare er det - ift. hvis man også var allergisk overfor selve hunden, hvilket jeg jo ikke ved 100% om jeg er.

 

Men som Pinpoynter siger, så bliver det jo heller ikke resten af dit liv du skal tage medicin - men måske bare resten af hundens liv. Og hvis det kan klares med fx en pille daglig og næsespray/øjendråber, så er det altså ikke noget som gør den store skade - hvorfor er det du er så meget imod at tage medicinen, hvis alternativet er at omplacere din lille hvalp?

Jeg kunne forstå hvis du stod af fordi det krævede en kæmpe behandling, med vaccination osv., hvis man var bange for nåle fx., men en daglig allergipille plus næsespray/øjendråber evt. er da til at klare? :hmm:

 

Det kan godt være du har ret - vil i hvert fald have meget svært ved at skulle af med ham :(

 

Men som jeg siger, allerede nu tager jeg piller indimellem, så kan ikke rigtig se, at det skulle være der det ligger. Men hvis jeg skal have vaccinationer osv. så må jeg sige, at det ikke bliver noget jeg gør.

 

Det er heller ikke så meget det med allergien der er mit største problem. Det er mere, hvis han påvirker min astma, så jeg igen skal tage medicin bare jeg næsten bevæger mig. Det er det jeg ikke har lyst til - for det har jeg været nok igennem. Som barn kunne jeg løbe rundt i 5 minutter, så skulle jeg have noget medicin - og det vil jeg altså ikke igang med igen, hvis du forstår?

 

et forslag er jo bare det, et foprslag. Din læge kan ikke bestemme for dig. Du siger du ikke vil tage medicin resten af livet, men nu er det jo så (u)heldigt, at hunde slet ikke lever så længe som os mennesker, så der vil ikke være tale om resten af dit liv, blot resten af hundens.

 

Nej han kan ikke bestemme over det, men han kommer vel med sin anbefaling, hvis han mener, at jeg vil påvirke min astma, så er det jo et valg jeg skal træffe - om jeg måske vil til at tage medicin for det igen hver 5-10 min eller om jeg evt. vil gå af med hunden! Det er ikke et nemt valg, men alligevel er jeg ikke i tvivl om, at jeg ville gå af med hunden, hvis den påvirker min astma.

 

Men ja, det er selvfølgelig "kun" hundens liv det vil dreje sig om, hvis det er allergi medicin, men det er det bare ikke, hvis det er astma medcin!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...