Hop til indhold

Man skal høre meget før ørerne falder af!!


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hører den hvertfald på DKK udstillinger.. Og jeg ser også hvordan nogen af ejerne prøver at få det til at stoppe.. Fast tag rundt om det nederste af maven.. og så nærmest kaste hunden fremad og nedad. STOP!! så det giver et ryk i hunden.. Gud fader på lokum siger jeg bare.. Stakkels dyr...

Gad vide hvorfor der stadig hersker den slags når der er andre meget blidere måder man kan bruge

 

Jeg mødte en dame med en chi foran bageren. Toffi ville jo gerne hilse, og det måtte den anden også, og Toffi fik reverse sneezing, det får hun let når hun bliver ivrig.

 

Damen sagde: "Sæt den på plads!"

Jeg var målløs :confused:!

Jeg sagde så: "Hun knurrer altså ikke (det tror mange), kender du ikke den lyd?"

"Jo," sagde damen, "Min gør det også, men så siger jeg bare med bestemt stemme "Hold så OP med det pjat!"

 

Jeg svarede at hunden da ikke skal sættes på plads, det er noget der sker i luftvejene på den!

 

Hun vendte sig om mod sin mand og begyndte at snakke med ham om hvad de skulle have hos bageren, for mig gad hun da ikke snakke med mere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mødte en dame med en chi foran bageren. Toffi ville jo gerne hilse, og det måtte den anden også, og Toffi fik reverse sneezing, det får hun let når hun bliver ivrig.

 

Damen sagde: "Sæt den på plads!"

Jeg var målløs :confused:!

Jeg sagde så: "Hun knurrer altså ikke (det tror mange), kender du ikke den lyd?"

"Jo," sagde damen, "Min gør det også, men så siger jeg bare med bestemt stemme "Hold så OP med det pjat!"

 

Jeg svarede at hunden da ikke skal sættes på plads, det er noget der sker i luftvejene på den!

 

Hun vendte sig om mod sin mand og begyndte at snakke med ham om hvad de skulle have hos bageren, for mig gad hun da ikke snakke med mere!

Sådan en kælling.. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Nu har jeg læst alle trådene. Ved ikke om jeg skal le eller græde.

 

Hvem kan da tro på alle de tåbelige historier.

 

Den med kattebakken har jeg selv hørt, de andre er nye.

 

Synd at så mange små hunde bliver misforstået og gjort til små dukker.

Nu vil jeg ikke spamme denne tråd for meget:engel: Men det går faktisk også den anden vej, hvor folk ikke tænker på at hunden kan være "sart". Indenfor min race, ved jeg at flere opdrættere siger til deres hvalpekøbere at det med at give hårløse tøj og solcreme på er en skrøne. Men som regel, skal deres dyrlæge nok fortælle dem noget andet, når de kommer med en syg hund:roll:

 

Det kommer sikkert af, at deres hunde altid kun kommer i haven og kun er ude i korte perioder....

Link til indlæg
Del på andre sites

:-P opdrætter...

 

Chokeret :shock:

 

 

jaaaaaa.. hvis der bliver noget til overs fra bordet må de få tatar:mums:

 

Ja, det giver da bare så meget mening :mrgreen:

 

tjoh... de har faktisk flere tænder end løverne har.. løverne kan altså godt spise det

 

hvis nu sådan en danois er sulten? jeg tror nærmere det er chierne der æder katte..og løver.. I hvert fald hvis du spørger de her løver.. Bare fordi en løve kom til at mase lidt for meget i morges da de lå i en klump og sov, blev den ene chi virkelig sur på en løve-hvalp og knurrede.. løver knurrer ikke sådan bare lige, nu har den nok fået et traume :cool:

 

Åhnej dog, stakkels lille løve, sådan at blive skræmt af dens "should-be-dinner" :ae:

 

hvis de ikke må tygge varer det nok ikke længe før de ikke har nogen :mrgreen:

 

:lol:

 

jamen hvis nu det blæser? virker sådan en trøje så ikke som en faldskærm og så blæser kræet måske væk?

:lol::lol::lol::lol: :ROFL!: :lol::lol::lol::lol:

 

:mrgreen: jeg prøvede lige at hive lidt i dem.. benene altså..de sidder faktisk fast i den anden ende

 

Vildt...! :eek: Opdrætter må have syet dem fast på :idea:

 

 

 

:mrgreen:

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo fået de her 2 chiér.. Herlige hunde, men så kommer problemerne jo alligevel snigende..

 

"Nu om dage er chihuahuaer så fint-avlede at der er visse regler du må huske, Janni"

 

1. Chier må ikke benytte seler :confused:

 

2. Chier må ABSOLUT ikke få råt kød

 

3. men de må gerne få madrester fra aftensmaden

 

4. De dør hvis du giver dem rå knogler, især kylling

 

5. Katten æder dem, og det gør løverne også!!

 

6. Husk at blød tørfoderet op, ellers kvæles de

 

7. De må ikke komme med på stranden - for koldt

 

8. De må ikke sjaske med vand ligesom løverne gør.. De kan ikke

svømme

 

 

:shock:

 

He he, hyggelig tråd. Den har givet nogle gode grin :lol:

 

Jeg kan jo godt undre mig over, at opdrætter alligevel vælger at sælge to til dig, når de er så oplagte fødeemner.... ;-):lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
He he, hyggelig tråd. Den har givet nogle gode grin :lol:

 

Jeg kan jo godt undre mig over, at opdrætter alligevel vælger at sælge to til dig, når de er så oplagte fødeemner.... ;-):lol:

Penge er trods alt vigtigst:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vil jeg ikke spamme denne tråd for meget:engel: Men det går faktisk også den anden vej, hvor folk ikke tænker på at hunden kan være "sart". Indenfor min race, ved jeg at flere opdrættere siger til deres hvalpekøbere at det med at give hårløse tøj og solcreme på er en skrøne. Men som regel, skal deres dyrlæge nok fortælle dem noget andet, når de kommer med en syg hund:roll:

 

Det kommer sikkert af, at deres hunde altid kun kommer i haven og kun er ude i korte perioder....

De opdrættere tænker nok at hvis de fortæller det, mister de nogle hvalpekøbere.

Men nogen gange må hvalpekøbere så også selv tænke.. det siger næsten sig selv at hårløse skal have tøj på.. medmindre det er en race der måske bevæger sig helt ekstremt meget, så de kan holde sig varme.. og det samme med solcreme. Selv mennesker tager da solcreme på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det kan du da ikke gøre, det må være en dyr form for BARF :blink:

 

Ja, en temmelig høj kilopris :mrgreen:

 

Men nu prøver jeg lige et sekund at se det hele fra opdrætters side. Og der er da en god ting ved hendes informationer, nemlig at hun prøver at få sine købere til at tage vare på de små chi´er. Deres lidenhed gør jo at de rent faktisk er skrøbelige.

 

For selvfølgelig skal man ikke købe en chi og tro at den kan lege brydeleg med naboens rottweiler-unghund.

Og jeg synes heller ikke det er så smart at man f.eks. lader den hoppe ned fra høje steder, benene er jo tynde.

Man bør nok også tage ekstra meget vare på en god introduktion til småbørn.

 

Men en del af hendes råd burde nok byttes ud med andre ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, en temmelig høj kilopris :mrgreen:

 

Men nu prøver jeg lige et sekund at se det hele fra opdrætters side. Og der er da en god ting ved hendes informationer, nemlig at hun prøver at få sine købere til at tage vare på de små chi´er. Deres lidenhed gør jo at de rent faktisk er skrøbelige.

 

For selvfølgelig skal man ikke købe en chi og tro at den kan lege brydeleg med naboens rottweiler-unghund.

Og jeg synes heller ikke det er så smart at man f.eks. lader den hoppe ned fra høje steder, benene er jo tynde.

Man bør nok også tage ekstra meget vare på en god introduktion til småbørn.

 

Men en del af hendes råd burde nok byttes ud med andre ;-)

 

Ja måske.. Men jeg synes at de fleste mennesker nok selv tænker på at benene er tynde og hunden lille, så den skal skånes/passes på.. Langt de fleste mennesker ønsker vel ikke at tage livet af deres hvalp allerede en af de første dage. Og slet ikke med den pris man giver for en chi... Nej jeg synes hellere de skulle fortælle at en chi er en hund. Ja den er lille, men dog stadig en hund.. Med de råd.. og med de mennesker vi ser i medierne kunne man meget nemt få det indtryk at en chi ingenting kan/tåler.. Og det er pjat.. Selvom den er lille, er det en intelligent levende hund.. Som sagtens kan gå tur, gå på stranden og svømme, lave fodersøg i haven. Og det er sq død synd for de chier som sidder på en arm og aldrig oplever noget i chi-højde.

Mine fik forresten konger i morges og overlevede :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja måske.. Men jeg synes at de fleste mennesker nok selv tænker på at benene er tynde og hunden lille, så den skal skånes/passes på.. Langt de fleste mennesker ønsker vel ikke at tage livet af deres hvalp allerede en af de første dage. Og slet ikke med den pris man giver for en chi... Nej jeg synes hellere de skulle fortælle at en chi er en hund. Ja den er lille, men dog stadig en hund.. Med de råd.. og med de mennesker vi ser i medierne kunne man meget nemt få det indtryk at en chi ingenting kan/tåler.. Og det er pjat.. Selvom den er lille, er det en intelligent levende hund.. Som sagtens kan gå tur, gå på stranden og svømme, lave fodersøg i haven. Og det er sq død synd for de chier som sidder på en arm og aldrig oplever noget i chi-højde.

Mine fik forresten konger i morges og overlevede :mrgreen:

 

Ja de er allesammen hunde, små som store.

 

Heldigvis erfarer jeg også at folk herinde har det synspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende tråd! ... og skræmmende.

 

Reverse sneezing? var det det det hed? ... er det sådan nogle "anfald" hvor det lyder som om, hunden ikke kan få luft?

 

Ja jeg tror det er det... Kender det som omvendt nysen. Beagler gør det nemlig også. Nogle værre end andre. Oscar gør det sjældent, og det har endnu ikke været mere en et par "grynt", så han er selv stoppet igen. Men mine forældres gamle hund, fik nogle voldsomme anfald af det og måtte stoppes ved at holde hånden for næsen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg ved ikke om det er fordi benede bliver slidt væk for hurtigt eller hvad :lol:

 

De ER jo korte!

 

Kun liiige præcist lange nok til at kunne nå jorden.

 

Man må jo tage hensyn til sådan noget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...