Gæst Buddha Skrevet Juli 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 Den unge hund er sådan meget slikke nosse disse dage og kan ikke finde ud af om de sådan er alt for røde? Kan han være irriteret, han er ok meget i vand og der bliver måske lidt klamt dernede i denne hede? Ved nogen noget om sådanne sager? Og mest af alt, kan man gøre noget for de prægtige mandslige sager? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2010 Og mest af alt, kan man gøre noget for de prægtige mandslige sager? Snit dem af Kan sagtens forestille mig at de kan blive klamme og kløende i varmen og måske også efter saltvand - hvad med lidt baby-talkum? Eller bare køligt rent vand? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2010 Herlig ligefrem overskrift - så ved vi da hvad vi taler om Jeg ville nok prøve med noget babypudder :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2010 Fantastisk idé med pudder, tak! Petrine, snitter dem ikke, de er simpelthen så flotte... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Ud fra din avatar går jeg ud fra at det er en samojede, elle rnoget i den stil. Hunde kan ikke svede gennem huden, men huden på pungen er en undtagelse. Grunden til at stenene hænger udenpå kroppen er at de skal være koldere end legemstemperaturen, et af midlerne til at sikre dette er at huden kan svede. Sorte overflader er for øvrigt bedre til at afgive varme, derfor er huden her ofte mørkere. På hunde med lang pels kan det give problemer idet fugten har svært ved at komme væk, og stenene bliver overophedede hvilket også kan give problemer. Jeg har også en langhåret hund, og der trimmer jeg pelsen ned i den region så der kan blive bedre luftcirkulation. Det forebygger den slags problemer. Medmindre man er komplet håbløs til det kan det gøres så hunden stadig ligner det den skal når den står på alle fire. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Så fik vi lige svar på hvorfor nogle hunde har mørke nosser. Undskyld for OT. Jeg springer straks ud af denne tråd igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Min mand mener bestemt at jeg er komplet håbløs til at klippe hunde. Men det ser virkelig ud til at det hjalp med baby pudder, genialt altså. De er mindre røde og mindre ru i dag - min hund har normalt ganske bløde fine runde nosser, meget nydelige faktisk. Der er nu ikke sådan vildt meget hår lige deromkring, ikke i forhold til resten af hunden, men 2000 graders varme kan vel slå enhver nosse ud af kurs... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Men det ser virkelig ud til at det hjalp med baby pudder, genialt altså. De er mindre røde og mindre ru i dag - min hund har normalt ganske bløde fine runde nosser, meget nydelige faktisk. Hvor har HF dog sådan ret mange "bolle-tråde" lige for tiden Men genial kommentar det der Buddha! Hvor længe har du studeret Motors nosser siden du har fundet ud af det? * Nicole - som aldrig har studeret en hunds nosser! Kun konstateret ved WDS efter at have gået bag ved en GD, at sådan en hunds nosser godt nok svinger meget fra side til side når den går.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Hvor har HF dog sådan ret mange "bolle-tråde" lige for tiden Men genial kommentar det der Buddha! Hvor længe har du studeret Motors nosser siden du har fundet ud af det? * Nicole - som aldrig har studeret en hunds nosser! Kun konstateret ved WDS efter at have gået bag ved en GD, at sådan en hunds nosser godt nok svinger meget fra side til side når den går.. Jeg løfter ham i og ud af cykelvognen et par gange dagligt, hvis man ikke lige får halen med under numsen, ja så får man et par bløde kugler mellem hænderne Og så ligger han jo også efterhånden dagligt og ruller rundt på ryggen og nu er de ikke lige til at overse mere - tænk at de engang var så små, at dyrlægen lige skulle rode lidt før hun fandt dem! Og udover det, så er sådan noget bare ganske interessant, jeg har skam tjekket det meste på ham :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Uf! Så opdagede jeg i dag at der var sår skorpe på de små boller.. Har pillet lidt i det, det ser fint ud inden under, altså der var ikke et sår, i hvert fald ikke som jeg kan se. Ad altså. Jeg er selvfølgelig bange for hotspot, Anders siger det bare er fordi han har haft det varmt og irriteret dernede, og så puttede vi jo pudder på og det tørrede ud. Han stoppede osse med at slikke dem. Ak, håber altså ikke hans manddom har taget skade. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Unknown99 Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Den unge hund er sådan meget slikke nosse disse dage og kan ikke finde ud af om de sådan er alt for røde? Kan han være irriteret, han er ok meget i vand og der bliver måske lidt klamt dernede i denne hede?Ved nogen noget om sådanne sager? Og mest af alt, kan man gøre noget for de prægtige mandslige sager? lige et tip til din mand også. Det med babypuder virker også til mennesker.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 lige et tip til din mand også. Det med babypuder virker også til mennesker.. Siger du at jeg kalder min mand for unge hund Nu du ved så meget - har du så også ... hørt om at pudder kan give sårskorpe?! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Unknown99 Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Siger du at jeg kalder min mand for unge hund Nu du ved så meget - har du så også ... hørt om at pudder kan give sårskorpe?! Jeg siger intet.. Du spekulere.. hehe.. hmm hvor har du det fra? men lige for at svare på dit spørgsmål, så ville jeg umiddelbart mene at det godt kunne, men kun hvis det kommer i forbindelse med vand, og klumper, og laver mere irritation, eller skulle jeg da mene at det ville hjælpe på heling af sårskorper.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Uf! Så opdagede jeg i dag at der var sår skorpe på de små boller.. Har pillet lidt i det, det ser fint ud inden under, altså der var ikke et sår, i hvert fald ikke som jeg kan se. Ad altså. Jeg er selvfølgelig bange for hotspot, Anders siger det bare er fordi han har haft det varmt og irriteret dernede, og så puttede vi jo pudder på og det tørrede ud. Han stoppede osse med at slikke dem. Ak, håber altså ikke hans manddom har taget skade. Kan det tænkes at han (ikke Anders) har ligget ude i solen med benene i vejret, og fået sig en solskoldning? Mine (hunde) gider godt ligge ude i solen på den måde. Det kan de også godt hvis man smører dem på maven med en passende solcreme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Næh, hunden ligger ikke sådan og soler sig på ryggen, han er kun på ryggen når han får de der klø-mig-på-maven flip. Mærkeligt. Nå men så længe det ser pænt ud indenunder, stopper jeg panikken. Syntes bare det var mærkeligt. Oh og så var der en filt ved siden af, hold da fest et marked for at få den klippet af, tror Motor troede jeg ville kastrere ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Næh, hunden ligger ikke sådan og soler sig på ryggen, han er kun på ryggen når han får de der klø-mig-på-maven flip. Mærkeligt. Nå men så længe det ser pænt ud indenunder, stopper jeg panikken. Syntes bare det var mærkeligt. Oh og så var der en filt ved siden af, hold da fest et marked for at få den klippet af, tror Motor troede jeg ville kastrere ham Hahaha, ååh, stakkels Motor! Sikken en frygt han må have haft Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Snit dem Ellers er der zink-salve, hvis det ikke bliver bedre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Snit dem Hov, det ene øjeblik jubler du når jeg poster billeder og det næste øjeblik...? (tør vædde på at du har printet mine billeder og nu sidder og klipper dem midt over) :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Min-Noah Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 det lyder ikke godt, håber du finder ud af det ven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 Hov, det ene øjeblik jubler du når jeg poster billeder og det næste øjeblik...?(tør vædde på at du har printet mine billeder og nu sidder og klipper dem midt over) :slem: Har du postet billeder af din hunds nosser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 Snit dem Ellers er der zink-salve, hvis det ikke bliver bedre. Hvis jeg snitter dem - hvordan skal jeg så få en hvalp?! Dig og din saks Og jeg skal vel ikke smøre zinksalve på sår, gør man det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 Har du postet billeder af din hunds nosser I en tråd i hyggeafdelingen, her var spørgsmålet vist hvorfor de var sorte. Dette og kombineret med en meget usædvanlig fødselsdasgave måtte dokumenteres. Til topic: Zinksalve ville jeg ikke smøre på sår der stadigt vædsker. Er overfladen derimod lukket og såret tørt, eller sårskorpen ved at falde af er det OK. Zinksalve kan også bruges ved hudirritationer hvor hud har gnedet mod hud, men uden at der er gået hul. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 Ok, det må jeg se, det billede. Tror ikke jeg smører noget på, det ser rigtig fint ud og der er faldet mere sår af. Der er ikke noget der væsker eller noget. Men forstår måske bedre han har været så klynke nu, hvem gider gå rundt med sår på bollerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 På baggrund af denne tråd, bliver jeg nu nød til at vende bunden i vejret på alle tre hanhunde og nærstudere farve og hudens almene tilstand på deres nosser Men godt at Motor har det fint igen i de regioner, hvis han nu skal være far engang Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LilleBali Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 Fnis, underholdende tråd :klap: Desværre har jeg ingen mulighed for at tjekke nosser, da mine hunde er hhv. en pige og en dreng UDEN nosser. Øv altså Må hellere holde godt øje næste gang jeg ser en hanhund :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts