Hop til indhold

Ondt i ryggen


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Gatoren har et eller andet med den nederste del af ryggen, og min kiropraktor har aflyst pga. dødsfald i familien.

Jeg kæmper lige nu for at finde en anden der kan tage hende, men vi tager på ferie lørdag, så vi har ikke mere end 2,5 dage at løbe på og det ser pt. temmeligt sort ud. Folk har enten ferie, voldsomt travlt eller er slet ikke til at træffe :damn:

 

Hun er frisk og glad, spiser, går og løber som altid. Jeg kunne bare mærke der var "noget" for nogle uger siden og derfor har jeg bestilt tiden.

Hun reagerer på berøring visse steder på ryggen ved "sitren" i huden og ved at slikke/smaske hvis jeg trykker til. Ydermere har hun de sidste 2 dage ikke været glad for at springe og vælger at "kravle" op i sengen i stedet for at springe op.

Beder jeg hende om at springe, gør hun det.

 

Hvis nu det er helt umuligt at få fat på nogen som helst, hvad vil I så råde mig til at gøre? Jeg er ikke fan af at give hende smertestillende, og spørgsmålet er også om det ikke er overkill.

Omvendt aner jeg basalt set ikke hvor ondt hun har. Hun er rimeligt hårdfør så jeg aner ikke om hun i virkeligheden har flere gener forbundet med det her end hun viser.

 

Som det ser ud nu, kan hun komme til tidligst i uge 30, det er lang tid at gå med smerter :???: Oveni dét, så skal hun jo med os på ferie på en båd = en del aktivitet, akavede sovestillinger og belastningen af at komme af og på båden :hmm:

 

Mon jeg kan afhjælpe ved selv at massere? Eller gør jeg det så værre? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gatoren har et eller andet med den nederste del af ryggen, og min kiropraktor har aflyst pga. dødsfald i familien.

Jeg kæmper lige nu for at finde en anden der kan tage hende, men vi tager på ferie lørdag, så vi har ikke mere end 2,5 dage at løbe på og det ser pt. temmeligt sort ud. Folk har enten ferie, voldsomt travlt eller er slet ikke til at træffe :damn:

 

Hun er frisk og glad, spiser, går og løber som altid. Jeg kunne bare mærke der var "noget" for nogle uger siden og derfor har jeg bestilt tiden.

Hun reagerer på berøring visse steder på ryggen ved "sitren" i huden og ved at slikke/smaske hvis jeg trykker til. Ydermere har hun de sidste 2 dage ikke været glad for at springe og vælger at "kravle" op i sengen i stedet for at springe op.

Beder jeg hende om at springe, gør hun det.

 

Hvis nu det er helt umuligt at få fat på nogen som helst, hvad vil I så råde mig til at gøre? Jeg er ikke fan af at give hende smertestillende, og spørgsmålet er også om det ikke er overkill.

Omvendt aner jeg basalt set ikke hvor ondt hun har. Hun er rimeligt hårdfør så jeg aner ikke om hun i virkeligheden har flere gener forbundet med det her end hun viser.

 

Som det ser ud nu, kan hun komme til tidligst i uge 30, det er lang tid at gå med smerter :???: Oveni dét, så skal hun jo med os på ferie på en båd = en del aktivitet, akavede sovestillinger og belastningen af at komme af og på båden :hmm:

 

Mon jeg kan afhjælpe ved selv at massere? Eller gør jeg det så værre? :hmm:

 

Jeg ville ikke give hende smertestillende - hun er jo frisk nok!

 

I stedet for at begynde at massere selv, kan du prøve at ringe til Lene og få hende til at massere hende og evt. vise dig, hvad du selv kan gøre. Hun arbejder som vet. sygeplejerske på Nordre, så der burde du i hvert fald kunne få fat på hende. Jeg kan ikke lige finde hendes nummer - det er vist ved at være lidt for længe siden, jeg har haft hende på hold :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor har jeg ikke selv tænkt på hende!? :mrgreen: Det kunne da meget vel være jeg kunne overtale hende til at gøre et eller andet. Bare hun kan komme semi på højkant igen, så er det jo fint nok for nu. Så kan hun komme til en rigtig kiropraktor når alt det her ferie-gejl er forbi.

 

Jeg afventer lige besked fra Darly, ellers tror jeg da bare jeg kører omkring Nordre og ser om jeg ikke kan fange Lene face to face derinde :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, godt du fik det af vejen, så må resten af dagen da blive fin ;)

Det går allerede meget bedre :genert: Muligvis der kommer et lille opstød mere hvis alle 3 nødløsninger glipper for mig :lol:

 

Bliver bare så frustreret over ikke at kunne gøre noget for at hjælpe hende :???: Overvejer klart den dersens massør uddannelse en af dagene - når jeg vinder i lotto-agtigt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :kys: Han er en af mine 3 nødløsninger :genert: Vi har en fælles bekendt, måske han kan forbarme sig over mig selvom det kniber med tiden :engel:

 

Jeg har jo ikke selv haft hund ude ved ham. Men sendte en kursist ud til ham med en beagle der viste tydelige tegn på smerter. Og der sagde Christian nemlig, at det kunne godt være at der skulle kiropraktor til, for det så umiddelbart ikke super godt ud. Dog prøvede de først med massage og Lotus fik det meget bedre :klap:Og Kirsten (hende tror jeg også du har mødt) gik ved ham med Gaby pga mistanke for spondylose...

 

Når jeg nu får lidt flere penge mellem hænderne, skal mine beaglebasser også ud til ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme fra kiropraktor med en træt og øm Pasta :ae:

 

Hun var låst i højre hofte og meget stiv i hele sit bækken. Han mener hun er faldet eller vredet det på en eller anden uhensigtsmæssig måde, men at det ikke er længe siden, da der slet ikke var forskel på muskelmassen i de to sider - hvilket der på sigt ville blive, da hun aflastede ret uhensigtsmæssigt.

 

Han har rettet det nu, og hun skal holdes i ro i 48 timer - så det er jo fint at vi skal være på en båd det meste af dagen i morgen = begrænsede muligheder for vilde udskejelser.

Herefter skal vi langsomt trappe op på normalt aktivitetsniveau, men ingen galop eller frit løb de næste 7 dage.

 

Hun burde være rettet nu, men jeg skal holde øje med hende og se om hun skal have en tur mere om 14 dages tid.

 

Nu jeg ikke kunne få Jacob, så er jeg glad for at jeg kunne få Darly, han virkede faktisk rigtigt kompetent - omend en smule streng :genert: og Asta klarede hans meget direkte måde at gå til hende på, bedre end jeg kunne have håbet. Hun var bare en engel og stod lige så fint som hun blev bedt om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...