Hop til indhold

Hed hund = ulidelig hund


Gæst Buddha
 Share

Hvad skal Motor ha'  

19 stemmer

  1. 1. Hvad skal Motor ha'

    • Køletæppe
      14
    • Køledækken
      2
    • Andet, uddyb venligst
      3


Recommended Posts

Gæst Buddha

Jeg kan simpelthen bruge forevigt på at beslutte mig for om det ene eller det andet er det bedste men det kan min hund jo ikke vente på, håber i vil hjælpe en ubeslutsom kone:

 

Hvad er bedst, et køletæppe som han kan ligge på (IKKE et af dem der skal gøres fugtige) eller sådan en man spænder rundt om hunden?!

 

Hvis det skal være tæppe, skal det nok være dette: Køb Body cooler - Kølemåtte - Tilbud: 354,00,-

Det kan man nemlig putte i fryseren i stedet for at gøre det vådt.

 

Eller er denne federe? Ruffwear Swamp Cooler - Ruffwear - Produkter - Shop4Dogs

 

 

Motor lider virkelig, kan ikke sove, sidder op og sover, orker absolut intet... Man bliver helt ked af det, han ser så sølle ud :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan simpelthen bruge forevigt på at beslutte mig for om det ene eller det andet er det bedste men det kan min hund jo ikke vente på, håber i vil hjælpe en ubeslutsom kone:

 

Hvad er bedst, et køletæppe som han kan ligge på (IKKE et af dem der skal gøres fugtige) eller sådan en man spænder rundt om hunden?!

 

Hvis det skal være tæppe, skal det nok være dette: Køb Body cooler - Kølemåtte - Tilbud: 354,00,-

Det kan man nemlig putte i fryseren i stedet for at gøre det vådt.

 

Eller er denne federe? Ruffwear Swamp Cooler - Ruffwear - Produkter - Shop4Dogs

 

 

Motor lider virkelig, kan ikke sove, sidder op og sover, orker absolut intet... Man bliver helt ked af det, han ser så sølle ud :cry:

 

Kender det så godt. Synes slet ikke vi hygger os med Nelson, selvom vi har ferie, for han ligger bare og stener og prøver at holde varmen ud.:vedikke:

 

Jeg tror, jeg ville vælge køletæppet. Så kan Motor gå sådan til og fra, efter behov... Idéen med sådan et dækken tiltaler mig bare ikke rigtigt...

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Vi har et købetæppe.. men Freya gider det bare ikke... så hellere grave sig ned under jasminen.

 

Til gengæld er vand med isterninger et hit og ventilatoren.:5up:

 

Vi giver isterninger, dypper poterne i vand, har 24/7 en blæser kørende, lægger ham i skygge på græs og jord og så videre og videre...

 

Men han er helt færdig, han vågner konstant om natten og sidder seriøst op og sover. Han har dårlig mave for hvad, 6 gang nu :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Vi har et købetæppe.. men Freya gider det bare ikke... så hellere grave sig ned under jasminen.

 

Til gengæld er vand med isterninger et hit og ventilatoren.:5up:

 

Stasia gider heller ikke køletæppe. Fatter det egentlig ikke. Jeg synes, det er dejligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Kan man ikke klippe ham de steder hvor man ikke kan se det..det har vi gjort med den hvide schæfer..i armhulerne og tværs over..maven, inderlårene foroven...Han er blevet vildt aktiv igen...Og man kan ikke se det udefra, medmindre selvfølgelig at han ligger på ryggen

 

Faktisk har han ikke så meget pels underneden, men jo det kan jeg sagtens. Nu er der også endelig ved at falde pels af ham, vi begynder at kunne få en del af ham når vi reder ham. Men han har stadig usandsynligt meget pels, han har altså en manke der er en løve værdig :vedikke:

 

Jeg tænkte bare at den ting der sådan gik rundt om hunden kunne man bare give ham på, så var det ligemeget hvor han lå? Men aner ikke om den virker ordentligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Skulle jeg vælge, ville jeg vælge tæppet, så hunden selv har muligheden for at vælge det til og fra, det har han jo ikke med et dækken.

 

Jeg kan godt se at et køledækken sikkert kan være lækkert, når hunden har det varmt, meeen, jeg syntens at hunden selv skal have valg muligheden ;-)

 

Men han vil ikke ligge på fugtige håndklæder, så er ikke sikker på at han vil ligge på det :hmm:

 

Årgh gud hvor er det besværligt at være ubeslutsom!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
gør et badehåndklæde vådt - svært at forklarer, men vikel det rundt om mave og ryg sådan at det er maven der bliver afkølet :hmm:det hjalp på Sookie da vi var på Dog Camp :5up:

 

Har jeg prøvet, han smider det ret hurtigt, og jeg vil ikke have flere fugtige ting på ham for han er MEGET fugtig i pelsen, enten af sved, vand eller regn. Bange for at han begynder at få hotspots :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her starter dagen kl 4 om morgenen. Ud at gå en lang tur med hundene, vi kan få det hele for os selv og temperaturerne er til at holde ud.

Så hjem, og i gang med dagens gøremål. Fra middag er der Siesta til sidst på eftermiddagen, hundene sover dagen væk. Efter 19-20 tiden starter hundeaktiviteterne lidt igen. Terassedøren står åben om natten så de kan lægge sig ud i haven.

Ellers vand med isterninger, og adgang til at ligge sig på f.eks badeværelsegulv der trods det at det er hårdt åbenbart også er køligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Her starter dagen kl 4 om morgenen. Ud at gå en lang tur med hundene, vi kan få det hele for os selv og temperaturerne er til at holde ud.

Så hjem, og i gang med dagens gøremål. Fra middag er der Siesta til sidst på eftermiddagen, hundene sover dagen væk. Efter 19-20 tiden starter hundeaktiviteterne lidt igen. Terassedøren står åben om natten så de kan lægge sig ud i haven.

Ellers vand med isterninger, og adgang til at ligge sig på f.eks badeværelsegulv der trods det at det er hårdt åbenbart også er køligt.

 

Joh men det er hele natten han vågner mindst en gang i timen, om dagen får han heller ikke rigtig sovet selvom han ligger i skygge med en blæser på sig. Vi har desværre ikke noget badeværelsesgulv, vi bor på en båd.

Kl. 19-20 er han heller ikke frisk, han er bare pive og træt. Samme kl. 23 osv.

 

Alt står åbent om natten, men hvis han er udenfor, begynder han at gø ved 4-5 tiden, tror han tror at så er kl. 9, det er ikke så fedt for naboerne :-) Blæseren kører også hele natten, manden fryser, jeg synes det er dejligt..

 

Lige nu synes jeg sommer sucks :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men han vil ikke ligge på fugtige håndklæder, så er ikke sikker på at han vil ligge på det :hmm:

 

Årgh gud hvor er det besværligt at være ubeslutsom!

Den der body cooler skal ikke være fugtig, skal den? Skal den ikke bare være kold? For det kunne måske godt gøre en forskel for ham, at den ikke var våd?
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Den der body cooler skal ikke være fugtig, skal den? Skal den ikke bare være kold? For det kunne måske godt gøre en forskel for ham, at den ikke var våd?

 

Tror du har ret. Og 80% synes jo det samme :mrgreen: Det må blive den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

åhhh det lille pus:ae:... ja det er "problemet" for hannerne - alt den pels!!... MEN hvis han er i fæld og i alligevel ville ud og bruge penge på at køle han ned.. hvad med at købe en blower??

 

Giv ham et bad og brug mere conditioner end vanligt og blow han igennem til han er tør igen... jeg LOVER dig at der vil ryge noget pels af!!.. især nu når han er begyndt på sin første fældning som du siger!!... her kan hverken børsten eller kammen være med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Røntved

Et plastikbadekar fra BR det virker. Hundene går op og køler poterne, og er det rigtigt slemt, lægger de sig på maven et par sekunder. Men vores hunde er jo osse bygget til -20 grader.

 

De 2 her venter på jeg rengør karret og fylder det:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ih se lige hvad den nærige faldt over:

 

"jeg ville lave et par poser med brun sæbe i og sy et betræk til og smide det i fryseren også ligge det under puden i kurven også se først om han gider det -- virker fint her om sommeren og vi er på farten så får de lige sådan en pose ind under tæppet i bilen - det er bare vigtigt at det ikke bliver for koldt"

 

Har nogen prøvet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man ikke klippe ham de steder hvor man ikke kan se det..det har vi gjort med den hvide schæfer..i armhulerne og tværs over..maven, inderlårene foroven...Han er blevet vildt aktiv igen...Og man kan ikke se det udefra, medmindre selvfølgelig at han ligger på ryggen

 

 

Siden de nu ikke udstiller motor, kunne en sommerklipning så ikke kommer på tale monstro?

 

Hvor lang tid mon det tager inden det er vosket ud igen :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih se lige hvad den nærige faldt over:

 

"jeg ville lave et par poser med brun sæbe i og sy et betræk til og smide det i fryseren også ligge det under puden i kurven også se først om han gider det -- virker fint her om sommeren og vi er på farten så får de lige sådan en pose ind under tæppet i bilen - det er bare vigtigt at det ikke bliver for koldt"

 

Har nogen prøvet det?

 

Ikke til hunden, men vi brugte dem på skolen for nogle år siden til de små pus, når de skulle have koldt på fx en bule. Det virkede fint...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Ikke til hunden, men vi brugte dem på skolen for nogle år siden til de små pus, når de skulle have koldt på fx en bule. Det virkede fint...

 

Hvad gør den brune sæbe? Der ligger en pose i fryseren på mit arbejde, så prøver vi i morgen. Skrev til dem med køletæppet, men de har ikke svaret, så kan ikke få det før mandag tidligst - medmindre nogen kender et sted man kan købe dem i butik?

 

Nu har jeg friseret underuld i 1,5 time :shock: Og der kom faktisk ok meget af, ikke posevis, men 5 sådan pressede håndfulde. Hunden tog det ualmindelig pænt.

Så får han lov at sove ude i nat, og når vov kommer kl. 4-5, så kommer han ned i kahytten..

 

Og så har mine indlæg måske lydt en anelse pylrede :genert: For det undskylder hunden. Men damen har IKKE godt af at vågne hver time hele natten, pyføj.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...