Ulla H Skrevet Juli 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2010 For et par dage siden , midt på dagen i vild sol, stiller jeg min cykel for at købe ind. Og hører en hysterisk gøen tydelig fra ung eller lille hund, men kan ingen hund se i nærheden. Så jeg går ud mod de parkerede biler og der sidder så en lille tjekkisk rottehund og skriger i en bil, med sideruder ca 5 cm nedrullede. Jeg fører hånden ind for at mærke, hvor varmt der er, og det er der. Bilen holder i fuld sol. Jeg går lidt rundt om bilen og pludselig råber et ungt par , at jeg skal holde mig væk.Den har kun siddet der i 2 minutter. Hunden hoppede og jamrede, hvilket jo sætter dens legemstemperatur yderlige i vejret. Jeg råber tilbage , at hvis der går bare 5 min mere, så ringer jeg til politiet. Da jeg så tager min indkøbsvogn, ser jeg at kvinden henter den. Men manden så virkelig gal ud. Så var jeg for emsig.?????? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Nej, jeg syntes det var godt du tjekkede til den. Du kunne jo umuligt vide hvor længe den havde været der. Handler vi ind når det er varmt og vi har hundene med i bilen bliver den ene af os ude ved dem og tager dem enten med udenfor og venter eller holder vinduer helt åbne og tænder blæserne, afhængigt af hvor varmt det er. Det bliver hurtig utroligt varmt inde i en bil når solen står lige på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Hellere for emsig én gang for meget. Må sige jeg selv kan har haft pres over at folk går hen og rører ved min hund når den sidder i cykelvognen, men jeg har ærkeren samvittighed, jeg ved at han ikke har siddet der mere end 2-5 min, han har lige fået vand (eller det er det jeg er inde og købe), men egentlig efter at have læst diverse artikler om børn og hunde der er ved at dø i varmen, så ser jeg lidt anderledes på det nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 For et par dage siden , midt på dagen i vild sol, stiller jeg min cykel for at købe ind. Og hører en hysterisk gøen tydelig fra ung eller lille hund, men kan ingen hund se i nærheden. Så jeg går ud mod de parkerede biler og der sidder så en lille tjekkisk rottehund og skriger i en bil, med sideruder ca 5 cm nedrullede.Jeg fører hånden ind for at mærke, hvor varmt der er, og det er der. Bilen holder i fuld sol. Jeg går lidt rundt om bilen og pludselig råber et ungt par , at jeg skal holde mig væk.Den har kun siddet der i 2 minutter. Hunden hoppede og jamrede, hvilket jo sætter dens legemstemperatur yderlige i vejret. Jeg råber tilbage , at hvis der går bare 5 min mere, så ringer jeg til politiet. Da jeg så tager min indkøbsvogn, ser jeg at kvinden henter den. Men manden så virkelig gal ud. Så var jeg for emsig.?????? På ingen måde:-D Der er ingen undskyldning for at efterlade sin hund i en varm bil, der holder i fuld sol:damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Nej, du var ikke for emsig Som de andre har skrevet vidste du jo ikke hvor længe den havde været i bilen, så :5up: til dig. Skal man ud at handle og har sin hund med i bilen, må man holde i skyggen eller også må man køre hjem igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ida l Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Jeg er enig med de ander du var ikke for emsig ! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst minmilo Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 syntes da det godt du tjekkede... ville overhoved ikke blive sur hvis nogen tjekkede sådan til min hund, da du jo kun vil det bedste... men det typisk at folk bare går i forsvars position.. og man høre så meget om hunde der dør i bilerne, så et program fra england hvor en stor amstaff var død på under en halv time... så tør jeg slet ikke tænke på sådan en lille vaps.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Synes det er rigtig fint at tjekke, som du gjorde. Men man skal stadig tænke sig godt om inden man handler overilet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 De har måske troet du ville stjæle deres hund, og var derfor i forsvarsposition. Men mon ikke det alligevel har fået dem til at tænke sig en ekstra gang over det at lade den sidde alene i solen. Jeg synes du reagerede korrekt 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst rcmolsen Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Hunden regner med at os mennesker passer på dem og det skal vi gøre. Jeg er på din side hvad angår din kontrol af pågældende hund i varm bil. Jeg bifalder at der er flere der gør som dig. Og tænk på at du måske har reddet hunden da du på ingen måde kunne vide om den havde siddet der i 2 eller 15 min. Jeg tror at vi er blevet bange for at blande os i andres ting, da man ikke ved om man selv kommer levende derfra. Men synes at du gjorde det rigtige til fulde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Nej - det var du ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Nej du var ikke emsig!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Så var jeg for emsig???? NEJ!...det var du bestemt ikke! Hellere checke en gang for meget, end en gang for lidt! Tænk, hvis den nu HAVDE siddet der længe og ingen havde taget sig af den....tør slet ikke tænkt på, hvad der SÅ kunne have været sket! Så nej - i mine øjne har du handlet helt korrekt og dyre-etisk. Hatten af for dig! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Helt klart, du gjorde det rette med at tjekke! Ejerne af hunden kunne måske have fået det at vide på en pænere måde, men ja Aner ikke, hvor længe en bil skal stå i solen, for at blive brændvarm - selv med let åbne vinduer - , men det handler jo kun om ganske få minutter, fandt jeg ud af for ikke særlig lang tid siden.. Og fortryder så meget i dag, at jeg satte Møffe i bilen til Hillerød-udstilling, selvom der ikke var tale om mere end et kvarter - han var heldigvis 100% fin, da jeg kom tilbage, men der var også lidt skyer - men alligevel... Troede jeg gjorde ham en tjeneste dengang, at han lige fik en pause fra al hurlumhejet, mens jeg skulle købe en line (som jeg aldrig købte), men er godt nok blevet klogere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Enig med de andre, du handlede fint og korrekt! :5up: Læste lige denne her Netavisen Nordkysten.nu: HOT DOG: Hund i bil gav skideballe Vi ved at nogle folk er idioter (bliver lige vred hvert år til div. store udstillinger når der over højtalere efterlyses bilejere med hund i bil ude på p-pladsen i fuld sol - hunde der har siddet længe/i timer ), så heller tjekke en gang for meget end en gang for lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mariannaa Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Nej - Ufatteligt at nogen mennesker ikke snart fatter at hunde ikke skal opholde sig i bilen når det er varmt. Jeg har læst at hvis du smadre en rude for at få hunden ud, så bliver du ikke straffet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Nej - Ufatteligt at nogen mennesker ikke snart fatter at hunde ikke skal opholde sig i bilen når det er varmt. Jeg har læst at hvis du smadre en rude for at få hunden ud, så bliver du ikke straffet. Som der står i den artikel jeg linker til, skal du sikre dig vidner først og have gjort forsøg på at finde ejer fx. ved at ringe til politiet osv - og så må du kun smadre det mindste vindue.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillian53 Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Jeg kan kun tilslutte mig. Bilen er som linket viser en bageovn og hunden kan jo ikke gøre en s.... Så high five fra mig.:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Helre reagere en gang for meget - det barn der døde sidste sommer i en bil, var der jo nogen der havde set, men bare ikke haft fantasi til at tro ungen var blevet glemt Så fortsæt du bare Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst rcmolsen Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Tror at vi alle er enige om at du handlede korrekt. :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Jeg synes også du gjorde det rigtige :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Helt klart, du gjorde det rette med at tjekke! Ejerne af hunden kunne måske have fået det at vide på en pænere måde, men ja Aner ikke, hvor længe en bil skal stå i solen, for at blive brændvarm - selv med let åbne vinduer - , men det handler jo kun om ganske få minutter, fandt jeg ud af for ikke særlig lang tid siden.. Og fortryder så meget i dag, at jeg satte Møffe i bilen til Hillerød-udstilling, selvom der ikke var tale om mere end et kvarter - han var heldigvis 100% fin, da jeg kom tilbage, men der var også lidt skyer - men alligevel... Troede jeg gjorde ham en tjeneste dengang, at han lige fik en pause fra al hurlumhejet, mens jeg skulle købe en line (som jeg aldrig købte), men er godt nok blevet klogere Tabel her: Sommer og sol - og varme biler - Gipote.dk - racehunde / hunde til salg - hvalpe til salg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst rcmolsen Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 Tabel her: Sommer og sol - og varme biler - Gipote.dk - racehunde / hunde til salg - hvalpe til salg Tak for linket. Meget brugbart. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 Tabel her: Sommer og sol - og varme biler - Gipote.dk - racehunde / hunde til salg - hvalpe til salg Tark for link! Men der står nu ikke, hvor hurtigt bilen bliver varm? Kun hvor varm den bliver... Men ja, meget rart at få tal på! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts