Hop til indhold

Opdrættere


Gæst Bubbi
 Share

Recommended Posts

Gæst Bubbi

Hej alle sammen

 

Jeg er ny herinde, men har har hørt godt om siden. Så nu skulle det prøves.

Min kæreste og jeg kigger efter FT cocker spaniels. Og i den forbindelse vil jeg høre jer og i kender nogle opdrættere og kennler man skal holde sig fra?

Og evt hvorfor?

 

MVH den nye (:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej kig herinde, de opdaterer pænt hurtigt på deres hvalpeliste, og du kan se opdrættere.

Spaniel klubben

Hvis du skal bruge den til jagt, så kig efter dem, der har prøver på deres hunde.

Kig efter DKK opdrættere, (selvfølgelig er der brodne kar allevegne) og opdrættere der ikke, har for mange kuld.

Du kan hvis du er medlem af DKK kigge på hundeweb, der kan du kigge på opdrætternes hunde, om de har en overdødelighed, sygdomme osv.

Og velkommen til :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej kig herinde, de opdaterer pænt hurtigt på deres hvalpeliste, og du kan se opdrættere.

Spaniel klubben

Hvis du skal bruge den til jagt, så kig efter dem, der har prøver på deres hunde.

Kig efter DKK opdrættere, (selvfølgelig er der brodne kar allevegne) og opdrættere der ikke, har for mange kuld.

Du kan hvis du er medlem af DKK kigge på hundeweb, der kan du kigge på opdrætternes hunde, om de har en overdødelighed, sygdomme osv.

Og velkommen til :vinken:

 

Hej Trådstarter.

 

Hvis du skal have en FT Cocker, så kan du ikke bruge Spanielklubben.

 

I Danmark stambogsføres FT'ere ikke i DKK, men i DJR og fremtræder derfor ikke på Spanielklubbens hvalpeliste eller på Dansk Kennelklubds Hundeweb.

 

Jeg har DKK-springerspaniels, så jeg kan desværre ikke hjælpe med FT Cocker-kennel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres besvarelser.

 

Jeg har ikke fundet ud af hvordan i laver "citat"

Men her er svar til mk101:

 

Jeg kender udemærket til racen. Så jeg er ikke uvidende omkring hvilken hund jeg skal have og hvorfor jeg vælger den. Jeg kan derfor ikke forstå hvorfor du behøver et svar omkring hvorfor jeg vælger som jeg gør, for at svare på mit spørgsmål om opdrættere? Det er vel irrelevant? Eller tager jeg fejl? (:

 

Drentche: Tak for dit svar (: Vi skal bruge cockeren til jagt og marktræning. Så vi søger en FT'er (: Vi har også været ude og kigge flere steder hos forskellige opdrættere i landet. Så derfor søgte jeg om nogle havde erfaringer med enkelte kenneler ! Men tak for din opmærksomhed!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres besvarelser.

 

Jeg har ikke fundet ud af hvordan i laver "citat"

Men her er svar til mk101:

 

Jeg kender udemærket til racen. Så jeg er ikke uvidende omkring hvilken hund jeg skal have og hvorfor jeg vælger den. Jeg kan derfor ikke forstå hvorfor du behøver et svar omkring hvorfor jeg vælger som jeg gør, for at svare på mit spørgsmål om opdrættere? Det er vel irrelevant? Eller tager jeg fejl? (:

 

Drentche: Tak for dit svar (: Vi skal bruge cockeren til jagt og marktræning. Så vi søger en FT'er (: Vi har også været ude og kigge flere steder hos forskellige opdrættere i landet. Så derfor søgte jeg om nogle havde erfaringer med enkelte kenneler ! Men tak for din opmærksomhed!

 

Hvorfor er spørgsmålet fra mig irrelevant, når du kan svare Drentche på det samme? Blot uden der er blevet spurgt om det...!

 

Jeg stiller ikke spørgsmål ved hvorfor du vil have en FT, blot om hvad du vil bruge den til. Men du ønsker ikke min hjælp, så du skal være foruden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er spørgsmålet fra mig irrelevant, når du kan svare Drentche på det samme? Blot uden der er blevet spurgt om det...!

 

Jeg stiller ikke spørgsmål ved hvorfor du vil have en FT, blot om hvad du vil bruge den til. Men du ønsker ikke min hjælp, så du skal være foruden.

 

 

Du spurgte da om hvorfor en FT cocker? Jeg mener bare at det er irrelevant i forbindelse med det jeg spørger om..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Du spurgte da om hvorfor en FT cocker? Jeg mener bare at det er irrelevant i forbindelse med det jeg spørger om..

 

I forhold til at vælge opdrætter er det meget relevant.

Skal den f.eks bruges til jagt, så er det nogle helt andre opdrættere man går efter, end hvis den f.eks primært skal bruges til familiehund, hvor man "bare" vil træne lidt spor eller lydighed....

 

Så særdeles relevant spørgsmål at stille, for at kunne pejle sig ind på hvilke opdrættere der kan være de bedste valg for dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

I forhold til at vælge opdrætter er det meget relevant.

Skal den f.eks bruges til jagt, så er det nogle helt andre opdrættere man går efter, end hvis den f.eks primært skal bruges til familiehund, hvor man "bare" vil træne lidt spor eller lydighed....

 

Så særdeles relevant spørgsmål at stille, for at kunne pejle sig ind på hvilke opdrættere der kan være de bedste valg for dig.

 

Præcis!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle sammen

 

Jeg er ny herinde, men har har hørt godt om siden. Så nu skulle det prøves.

Min kæreste og jeg kigger efter FT cocker spaniels. Og i den forbindelse vil jeg høre jer og i kender nogle opdrættere og kennler man skal holde sig fra?

Og evt hvorfor?

 

MVH den nye (:

 

 

Hej

 

Kig på denne side jagthund.dk her finder du helt sikkert det du søger. Liste over opdrætter af ft cockere og hvalpeliste på ft spaniels

 

:vinken: Venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Kig på denne side her finder du helt sikkert det du søger. Liste over opdrætter af ft cockere og hvalpeliste på ft spaniels

 

:vinken: Venlig hilsen Steen Stenild

 

 

Tusind tak Steen! (: God dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...